Sars, Mers, Corona...

(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: Memmem, Sterretje, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 15 dec 2020 15:59

Marnix schreef:Hoe bedoel je, heel veel mensen doen dit al maanden? Alsof mensen zonder kinderen al maanden thuiswerken en mensen met kinderen niet? Er zijn net zoveel mensen met kinderen die al maanden thuiswerken als zonder kinderen hoor. Je doet net alsof de mensen met kinderen nu moeten inschikken omdat de scholen dichtgaan maar dat de afgelopen maanden niet hoefden te doen terwijl de mensen zonder kinderen dat wel moesten doen?
Dan heb je me verkeerd begrepen. Ik bedoelde aan te geven dat een heleboel mensen al maanden aan het inschikken zijn. En dat de mensen die dat al die tijd al doen nu niet de mensen zijn die je hoort klagen.
Overigens heb ik kinderen, en werk dus al 9 maand (met uitzondering van de maand Mei, toen ik uitgezonden was naar een klant in het VK) met de kinderen een groot gedeelte van de tijd om me heen. En neem van mij aan: je werk zal wat meer in de avonduren plaatsvinden als de kinderen op bed liggen. Een dag heeft 24 uur, en als je thuis werkt ben je over het algemeen redelijk vrij in het indelen van die tijd.
Marnix schreef:En effectief maar 2 weken dicht gesloten? Naast dat het 2,5e week is is het misschien goed om te beseffen dat niet iedereen zo'n functie heeft dat je maar 2 weken vrij kan zijn tussen Kerst en Oud en Nieuw. Ik heb vorig jaar voor het eerst een keer 1 week vrij genomen in die periode. Maar heel veel mensen werken gewoon in die periode en zijn alleen met de feestdagen vrij of 1 week ipv 2. Wat je dan met je kinderen doet? BSO he. Maar ja, die is nu ook dicht. Wij hadden 1 week vrij gepland en 1 week BSO. Dus effectief is het dan al 3,5e week. En voor sommige anderen 4,5e week mis de feestdagen.

De beide scholen van mijn zoons hebben deze week gewoon drie vrije dagen ingepland, en dus hoef je die dagen niet als leerkracht op te treden.
En dat was waar ik op doelde. De krapte rond de keukentafel met lessen zit m dus op twee weken vast (hoewel er ongetwijfeld ook scholen zijn die deze week nog een paar dagen lessen van de ouders verwachten.
Die twee weken kerstvakantie die er in vallen die zaten er toch al in. Daar heeft de besluitvorming van gisteren niet veel aan veranderd.
Wel heb je een punt met de BSO in de vakantieperiode. Dat is wel lastiger geworden (speelt voor ons niet omdat mijn vrouw in het basisonderwijs werkt).

Ik heb zelf ook nog nooit (na mijn studie) twee weken kerstvakantie gehad, en ook dit jaar zal dat er niet inzitten.
Alleen het jaar dat ik in Noorwegen zat had ik alle schoolvakanties vrij.

Overigens valt me wel op met thuiswerken dat je effectief meer uren maakt dan in de normale tijd.
Waar ik meestal zo rond de 50 uur draaide is dat in coronatijd minimaal 60 uur geworden. Wat dat betreft is je laptop op je nachtkastje geen pre voor je nachtrust.
Als je dan rond de schoolvakanties wat minder productief bent: het zij zo.

Sowieso een raar jaar, omdat ik van de 14 geplande buitenlandse reizen (alle zakelijk) er dit jaar maar 3 heb kunnen doen.
Wat dat betreft ook genoten van de kinderen, erg leuk om hen op deze wijze elke dag te zien.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 dec 2020 16:21

Dat de basisschool dicht gaat vanwege de nieuwe maatregelen snap ik ook wel. Maar deze maatregel hebben ze volgens mij moet genomen met als hoofdoorzaak de besmettingen door de leerlingen. En het heeft zeker meegespeeld dat leerkrachten uitvallen vanwege quarantaine en er gewoonweg geen vervanging is. Valt bij jullie misschien nog mee maar op sommige scholen is het echt wel heel erg. Daar zaten ze iedere ochtend vol spanning naar de telefoon te kijken.

En in schikken vind ik helemaal niet erg maar ik baal er wel van dat ze thuis ieder uur online moeten volgen, vorige keer hadden ze dat anders geregeld en dan kom je zelf een planning maken met opgenomen beeld.

Enne, savonds je werk doen moet wel kunnen hè. Ik denk dat er veel ziekmeldingen komen, burn out, overspannen en depressies. Je kunt niet alles doen, én je werk én je kinderen helpen.... sommige werkgevers zijn niet zo flexibel.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 15 dec 2020 16:27

lammetje schreef:Dat de basisschool dicht gaat vanwege de nieuwe maatregelen snap ik ook wel. Maar deze maatregel hebben ze volgens mij moet genomen met als hoofdoorzaak de besmettingen door de leerlingen. En het heeft zeker meegespeeld dat leerkrachten uitvallen vanwege quarantaine en er gewoonweg geen vervanging is. Valt bij jullie misschien nog mee maar op sommige scholen is het echt wel heel erg. Daar zaten ze iedere ochtend vol spanning naar de telefoon te kijken.

En in schikken vind ik helemaal niet erg maar ik baal er wel van dat ze thuis ieder uur online moeten volgen, vorige keer hadden ze dat anders geregeld en dan kom je zelf een planning maken met opgenomen beeld.

Enne, savonds je werk doen moet wel kunnen hè. Ik denk dat er veel ziekmeldingen komen, burn out, overspannen en depressies. Je kunt niet alles doen, én je werk én je kinderen helpen.... sommige werkgevers zijn niet zo flexibel.

Waarom zou je 's avonds je werk niet kunnen doen?
Vergaderingen en telefoongesprekken moeten misschien overdag (is hier ook zo), maar zolang je niet direct het eerste aanpreekpunt voor klanten bent is daar toch best een mouw aan te passen?
Maar misschien heb ik een heel vertekend wereldbeeld, omdat het door mij aangestuurde team momenteel (iedereen zit bij zijn of haar familie thuis) over 4 verschillende tijdszones (van GMT+8 tot GMT-5) zit.
Een ramp om dan een afdelingsmeeting online te beleggen, dat dan weer wel...)

Al het puur de flexibiliteit van de werkgever is: ook hij (of zij) zal nu even moeten inschikken.
Laatst gewijzigd door StillAwake op 15 dec 2020 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 dec 2020 16:30

StillAwake schreef:Dan heb je me verkeerd begrepen. Ik bedoelde aan te geven dat een heleboel mensen al maanden aan het inschikken zijn. En dat de mensen die dat al die tijd al doen nu niet de mensen zijn die je hoort klagen.
Overigens heb ik kinderen, en werk dus al 9 maand (met uitzondering van de maand Mei, toen ik uitgezonden was naar een klant in het VK) met de kinderen een groot gedeelte van de tijd om me heen. En neem van mij aan: je werk zal wat meer in de avonduren plaatsvinden als de kinderen op bed liggen. Een dag heeft 24 uur, en als je thuis werkt ben je over het algemeen redelijk vrij in het indelen van die tijd.

Dat laatste heb ik een poosje geprobeerd in de eerste golf, overdag werken en tussendoor de kids vermaken, de oudste wat met schoolwerk helpen en dan de gemiste uren 's avonds een beetje proberen in te halen, maar daar ben ik wel redelijk snel mee gestopt. Als je mensen snel in een burnout wil helpen moet je het op die manier doen. Sindsdien deed ik nog wel eens wat 's avonds maar geen uren lang meer nadat de kids in bed lagen en je zelf moe van zo'n dag op de dag was geploft. Maar goed, ik heb ook niet zoals jij in het verleden 60-80 uur in een week gewerkt ;-) Gelukkig gaat mijn werkgever er ook wel soepel mee om, die begrijpt dat iedereen concessies moet doen dus als ik tijdens de lockdown wat minder uren draai wordt daar ook niet moeilijk om gedaan.

Wat dat inschikken betreft, voor ZZP'ers, mensen in de horeca enz is het natuurlijk een stuk dramatischer. Financieel hebben we niet te klagen, als je op dat vlak flink moet inschikken en de vraag of je het uberhaupt redt / je baan houdt steeds groter wordt is dat nog wel andere koek ja. Overigens hoor je die mensen op zich ook nog wel hoor. En dat mag ook.

De beide scholen van mijn zoons hebben deze week gewoon drie vrije dagen ingepland, en dus hoef je die dagen niet als leerkracht op te treden.
En dat was waar ik op doelde. De krapte rond de keukentafel met lessen zit m dus op twee weken vast (hoewel er ongetwijfeld ook scholen zijn die deze week nog een paar dagen lessen van de ouders verwachten.
Die twee weken kerstvakantie die er in vallen die zaten er toch al in. Daar heeft de besluitvorming van gisteren niet veel aan veranderd.
Wel heb je een punt met de BSO in de vakantieperiode. Dat is wel lastiger geworden (speelt voor ons niet omdat mijn vrouw in het basisonderwijs werkt).

Ik heb zelf ook nog nooit (na mijn studie) twee weken kerstvakantie gehad, en ook dit jaar zal dat er niet inzitten.
Alleen het jaar dat ik in Noorwegen zat had ik alle schoolvakanties vrij.

Overigens valt me wel op met thuiswerken dat je effectief meer uren maakt dan in de normale tijd.
Waar ik meestal zo rond de 50 uur draaide is dat in coronatijd minimaal 60 uur geworden. Wat dat betreft is je laptop op je nachtkastje geen pre voor je nachtrust.
Als je dan rond de schoolvakanties wat minder productief bent: het zij zo.

Sowieso een raar jaar, omdat ik van de 14 geplande buitenlandse reizen (alle zakelijk) er dit jaar maar 3 heb kunnen doen.
Wat dat betreft ook genoten van de kinderen, erg leuk om hen op deze wijze elke dag te zien.

Ja dat kan ik me wel voorstellen. Wat dat aantal uren betreft, bij mij werkt het tegenovergesteld, ik werk in coronatijd juist minder. Als ik klaar ben doe ik de laptop uit en laat ik hem gewoon uit. Misschien ben jij toch iets meer een workaholic ;-)
I think that if God forgives us we must forgive ourselves. Otherwise, it is almost like setting up ourselves as a higher tribunal than Him.
C.S. Lewis

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 dec 2020 16:36

StillAwake schreef:Waarom zou je 's avonds je werk niet kunnen doen?
Vergaderingen en telefoongesprekken moeten misschien overdag (is hier ook zo), maar zolang je niet direct het eerste aanpreekpunt voor klanten bent is daar toch best een mouw aan te passen?
Maar misschien heb ik een heel vertekend wereldbeeld, omdat het door mij aangestuurde team momenteel (iedereen zit bij zijn of haar familie thuis) over 4 verschillende tijdszones (van GMT+8 tot GMT-5) zit.
Een ramp om dan een afdelingsmeeting online te beleggen, dat dan weer wel...)

Al het puur de flexibiliteit van de werkgever is: ook hij (of zij) zal nu even moeten inschikken.

Ik was na een dag proberen te werken met een kleuter die veel aandacht en hulp nodig heeft en een dreumes die constant aan je been hangt, tussendoor heel weel geluid maken samen, huilen en getroost moeten worden, eten, drinken, schone luier, naar buiten enzovoorts... en dan tussendoor nog proberen je werk te doen, echt wel gesloopt. Na een twee weken had ik bar weinig energie meer om vervolgens als de kids eindelijk in bed lagen nog even van 8 uur 's avonds tot 11 uur 's avonds aan de bak te gaan om nog een deel van de gemiste uren in te halen. En het koken, vaat, was enzovoorts er nog even bij te doen. Nogmaals, gezien jouw werkuren zou jij dat misschien kunnen maar ik was er wel snel achter dat dat niet verstandig was. Gelukkig werd het mooi weer en kon ik 's avonds lekker afwisselend met mijn vrouw naar buiten, wandelen in de natuur en even rust opzoeken... want daar had ik op die momenten wel heel veel behoefte aan.
I think that if God forgives us we must forgive ourselves. Otherwise, it is almost like setting up ourselves as a higher tribunal than Him.
C.S. Lewis

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 15 dec 2020 16:47

Marnix schreef:Dat laatste heb ik een poosje geprobeerd in de eerste golf, overdag werken en tussendoor de kids vermaken, de oudste wat met schoolwerk helpen en dan de gemiste uren 's avonds een beetje proberen in te halen, maar daar ben ik wel redelijk snel mee gestopt. Als je mensen snel in een burnout wil helpen moet je het op die manier doen. Sindsdien deed ik nog wel eens wat 's avonds maar geen uren lang meer nadat de kids in bed lagen en je zelf moe van zo'n dag op de dag was geploft. Maar goed, ik heb ook niet zoals jij in het verleden 60-80 uur in een week gewerkt ;-) Gelukkig gaat mijn werkgever er ook wel soepel mee om, die begrijpt dat iedereen concessies moet doen dus als ik tijdens de lockdown wat minder uren draai wordt daar ook niet moeilijk om gedaan.

Ik snap je punt, maar ik begin elke ochtend om 7u30. Dan sprong ik in de auto, en nu spring ik achter mijn laptop.
Dan ga ik rond een uur of 10 ontbijten en douchen, en dan ga ik in 1 ruk door tot de kinderen weer thuiskomen (rond 15u). Den heb je effectief al 7 uur te pakken (ik lunch achter de laptop). Als de jongste op bed ligt ga ik van 19u tot 22 /23 uur nog even door. En ook op zaterdag krijg je nog wel eens een belletje, en is het zomaar weer een werkdag.
Effectief heb je dus geen reistijd meer, en die tijd zit je nu te werken.
Vooral in het begin van corona vond ik het lastig om een eind aan je werkdag te maken, omdat je het fysieke loskomen van je werk door naar huis te reizen miste.
En inderdaad, ik ben het gewend, ik draaide als ik op zee vertoefde soms drie diensten (3x12u) achter elkaar als er een probleem was. En daar ben ik behoorlijk van teruggekomen (mijn hart staat dat niet meer toe), maar ergens is het toch in je patroon ingesleten...
Marnix schreef:Wat dat inschikken betreft, voor ZZP'ers, mensen in de horeca enz is het natuurlijk een stuk dramatischer. Financieel hebben we niet te klagen, als je op dat vlak flink moet inschikken en de vraag of je het uberhaupt redt / je baan houdt steeds groter wordt is dat nog wel andere koek ja. Overigens hoor je die mensen op zich ook nog wel hoor. En dat mag ook.
Die mensen hoor je inderdaad ook, maar dat was niet de categorie waar ik op doelde. Dat die mensen in de zorgen zitten is een niet te peilen probleem. Wij hebben een raar jaar achter de rug, maar wel met hele mooie zwarte cijfers. En dat is vast makkelijker dan hetzelfde jaar met rode cijfers.
Marnix schreef:Ja dat kan ik me wel voorstellen. Wat dat aantal uren betreft, bij mij werkt het tegenovergesteld, ik werk in coronatijd juist minder. Als ik klaar ben doe ik de laptop uit en laat ik hem gewoon uit. Misschien ben jij toch iets meer een workaholic ;-)

Ik ben een workaholic, ik geef het toe, al gaat het wel steeds beter. Ik kan nu ook tevreden op de bank zitten als ik een gewone werkdag achter de rug heb.
Maar aangezien ik weinig hobby's heb (en die ik heb zijn nu onmogelijk), TV me niet interesseert, en mijn gitaar al een poos zonder snaren staat is werken ergens ook een vorm van vluchtgedrag.
Misschien toch eens met een vrijetijdsdeskundige gaan babbelen.... (en dat laatste is geen geintje, ik maak me stiekem af en toe best zorgen om mijn gedrag daarin)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 15 dec 2020 16:51

Marnix schreef:Ik was na een dag proberen te werken met een kleuter die veel aandacht en hulp nodig heeft en een dreumes die constant aan je been hangt, tussendoor heel weel geluid maken samen, huilen en getroost moeten worden, eten, drinken, schone luier, naar buiten enzovoorts... en dan tussendoor nog proberen je werk te doen, echt wel gesloopt. Na een twee weken had ik bar weinig energie meer om vervolgens als de kids eindelijk in bed lagen nog even van 8 uur 's avonds tot 11 uur 's avonds aan de bak te gaan om nog een deel van de gemiste uren in te halen. En het koken, vaat, was enzovoorts er nog even bij te doen. Nogmaals, gezien jouw werkuren zou jij dat misschien kunnen maar ik was er wel snel achter dat dat niet verstandig was. Gelukkig werd het mooi weer en kon ik 's avonds lekker afwisselend met mijn vrouw naar buiten, wandelen in de natuur en even rust opzoeken... want daar had ik op die momenten wel heel veel behoefte aan.

toen het mooi weer was ging ik ook niet vaak 's avonds lang door.
En het hele huishouden ligt bij mijn echtgenote. Dat zijn ingesleten patronen vanuit de tijd dat ik veel eg was, en dat is nu ook een patroon waar we ons beiden het beste bij voelen.
Maar het klinkt jaloersmakend.
Ik moet juist zeggen dat de hele lockdown, het permanent op elkaars lip zitten en het elkaar elke dag zien in de eerst maanden best een zware wissel op mijn huwelijk hebben getrokken.
Dat lek lijkt nu boven, maar als ik nog even naar buiten ga moet ik dat wel alleen doen. Anders krijg ik mijn kop niet leeg...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 dec 2020 17:06

StillAwake schreef:Ik snap je punt, maar ik begin elke ochtend om 7u30. Dan sprong ik in de auto, en nu spring ik achter mijn laptop.
Dan ga ik rond een uur of 10 ontbijten en douchen, en dan ga ik in 1 ruk door tot de kinderen weer thuiskomen (rond 15u). Den heb je effectief al 7 uur te pakken (ik lunch achter de laptop). Als de jongste op bed ligt ga ik van 19u tot 22 /23 uur nog even door. En ook op zaterdag krijg je nog wel eens een belletje, en is het zomaar weer een werkdag.
Vooral in het begin van corona vond ik het lastig om een eind aan je werkdag te maken, omdat je het fysieke loskomen van je werk door naar huis te reizen miste.
En inderdaad, ik ben het gewend, ik draaide als ik op zee vertoefde soms drie diensten (3x12u) achter elkaar als er een probleem was. En daar ben ik behoorlijk van teruggekomen (mijn hart staat dat niet meer toe), maar ergens is het toch in je patroon ingesleten...
Die mensen hoor je inderdaad ook, maar dat was niet de categorie waar ik op doelde. Dat die mensen in de zorgen zitten is een niet te peilen probleem. Wij hebben een raar jaar achter de rug, maar wel met hele mooie zwarte cijfers. En dat is vast makkelijker dan hetzelfde jaar met rode cijfers.

Ik ben een workaholic, ik geef het toe, al gaat het wel steeds beter. Ik kan nu ook tevreden op de bank zitten als ik een gewone werkdag achter de rug heb.
Maar aangezien ik weinig hobby's heb (en die ik heb zijn nu onmogelijk), TV me niet interesseert, en mijn gitaar al een poos zonder snaren staat is werken ergens ook een vorm van vluchtgedrag.
Misschien toch eens met een vrijetijdsdeskundige gaan babbelen.... (en dat laatste is geen geintje, ik maak me stiekem af en toe best zorgen om mijn gedrag daarin)

Fijn dat jij je hierbij goed voelt en dat ook kan. Tis anders als je vanwege lichamelijke klachten maar 3 tot 5 uurtjes per dag je werk kunt doen en dan eerst nog 2 of 3 uur je kinderen moet coachen, dan is het echt niet meer te doen savonds. Ik ben blij als ik een gesprek kan voeren ipv meteen in slaap te vallen als de oudste kinderen in bed liggen. Dan heb ik het niet over mezelf maar wel over mijn man die pfeiffer heeft een chronische lyme.
En daarnaast vraag ik me af hoe gezond het is.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 dec 2020 17:07

Meer dan een jaar lang zaten Noach en zijn gezin opgesloten in de ark.
Slechts één raam, geen terras, geen internet, geen telefoon, geen YouTube, geen Facebook, geen
Netflix. Ze hoorden slechts de regen en het klotsen van de golven. Ze brachten hun tijd door in
gebed, hielden van elkaar en zorgden voor de dieren. God zorgde voor hen, omdat Noach een
geloofsman was en Zijn woord gehoorzaamde.
Hoewel er buiten een oceaan is met virusbedreigingen en we nu als het ware in een storm zitten,
laten we eraan denken dat God over ons waakt. Wees niet bang! Wees Hem trouw en wacht
geduldig. De regen zal stoppen, de regenboog zal verschijnen.
“Want Ik ben de Heere, uw God, Die uw rechterhand vastgrijpt en tegen u zegt: wees niet
bevreesd, ik help u” Jesaja 41:13

Deze vond ik wel mooi

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 dec 2020 17:20

StillAwake schreef:toen het mooi weer was ging ik ook niet vaak 's avonds lang door.
En het hele huishouden ligt bij mijn echtgenote. Dat zijn ingesleten patronen vanuit de tijd dat ik veel weg was, en dat is nu ook een patroon waar we ons beiden het beste bij voelen.
Maar het klinkt jaloersmakend.
Ik moet juist zeggen dat de hele lockdown, het permanent op elkaars lip zitten en het elkaar elke dag zien in de eerst maanden best een zware wissel op mijn huwelijk hebben getrokken.
Dat lek lijkt nu boven, maar als ik nog even naar buiten ga moet ik dat wel alleen doen. Anders krijg ik mijn kop niet leeg...

Hm ja, dat is een heel andere situatie dan bij ons. Wij werken allebei 4 dagen in de week en verdelen de zorg voor de kinderen en het werk wat in huis moet gebeuren, behoorlijk 50/50. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer je zoveel werkten weg bent en opeens maanden lang samen thuis zit, je daarin samen toch even een nieuwe modus moet vinden die goed werkt.
C.S. Lewis

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 dec 2020 17:29

StillAwake schreef:Ik snap je punt, maar ik begin elke ochtend om 7u30. Dan sprong ik in de auto, en nu spring ik achter mijn laptop.

Verschilt per persoon he. Maar met de lockdown komen je kinderen dan niet om 15:00 terug, die lopen dan de hele tijd om je heen. Dan ga je ook niet om 10 uur meer ontbijten en douchen. Dan begin je ook om 7u30 en ga je tot 20:00 door maar dan heb je 5 uur gewerkt en verder ben je met de kids bezig geweest. En als je dan 's avonds weer als de kids op bed liggen van 20:00 tot 23:00 gaat werken kom je jezelf echt wel een keer tegen :-) Sowieso is het niet gezond om iedere dag van 7:30 tot 23:00 aan het werk te zijn... work, sleep, eat, repeat... :-) Reistijd heb ik nauwelijks, 15 minuten per dag. Dus daar win ik haast niks op. Maar goed ik heb in de eerste golf na het begin vrij veel gebruik mogen maken van de noodopvang dus ik mag niet teveel klagen

Dat zou ik zeker doen als je daar zelf niet uit komt. Het is misschien ontspannender om in andere dingen te vluchten. Mogelijkheden zat. Sport, wandelen, muziek luisteren, lezen, iets sociaals misschien. Genoeg leuke dingen te doen. Ik game sinds corona 2 a 2x in de week met vrienden, lees veel meer, huur af en toe een filmpje met mijn vrouw en ben veel meer in de natuur aan het wandelen / fietsen. Soms met een muziekje of een podcast op maar meestal juist zonder, lekker rustig. Goed te combineren met stille tijd ook.
C.S. Lewis

LordJava
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor LordJava » 15 dec 2020 21:59

*Complottheorie verwijderd door moderator*
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 15 dec 2020 23:17

LordJava schreef:100 % ge- fact - checkte bewijzen dat de pandemie gepland werd.
Zeggen dat er een pandemie zou komen is vergelijkbaar met de uitspraak dat Bin Ladens dagen geteld zullen zijn toen de Amerikanen oorlogje in het Midden-Oosten besloten te voeren. Wetenschappers waarschuwen al decennia voor de gevaren van een pandemie.

Ik ben trouwens nog wel benieuwd welke studieboeken je nou bedoelt...
Subscriptum meum in lingua Latina ut honorem ab vobis excitet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 dec 2020 00:06

LordJava schreef:100 % ge- fact - checkte bewijzen dat de pandemie gepland werd.

Haha. Maar verder ben je geen complotdenker hoor. Want op de website staat dat het 100% gefactcheckt is en dus moet het wel waar zijn. Plus dat jij het met al je ervaring en opleidingen sowieso het beste weet :D =P~ :lol:

Oh oh die Bill Gates. Wat een boefje. En wereldleiders die nu opeens wel verenigd zijn want het gaat om controle over de wereld he. :D

Fijn dat er mensen zijn die je in deze sombere tijden af en toe weer even kunnen laten lachen :-)
C.S. Lewis

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 dec 2020 00:10

Lol, als je nog niet zeker wist dat het om een complotwebsite ging, dan is deze zin meer dan genoeg om alle twijfel weg te nemen:

"Ik nodig je uit om met een open geest naar de volgende feiten te kijken en dan je eigen conclusies te trekken..."
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”