Moderators: Memmem, Sterretje, Moderafo's
Memmem schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6082123/forse-stijging-aantal-opnames-en-positieve-tests-half-oktober-afname-verwacht.html
Er liggen 190 mensen met covid op de IC.
100 mensen in een gebouw was ongeregistreerd, geregistreerd mochten er meer naar binnen, dat was maatwerk.
StillAwake schreef:Dank voor je bron, ik had er naar gezocht, maar het niet kunnen vinden. Dat houdt dus in dat mensen gemiddeld genomen korter op de IC liggen.
Dat is in elk geval positief nieuws!
Memmem schreef:https://www.ad.nl/binnenland/ziekenhuizen-puilen-uit-van-de-grieppatienten~ab5eb9e0/
Hier ooit veel over gehoord?
We moeten covid niet onderschatten maar ook niet overschatten.
Ik las ergens dat er al weken sprake is van ondersterfte ipv oversterfte. Dit moet op te zoeken zijn bij het Rivm
MoesTuin schreef:de berichtgeving is altijd vertraagd...
Het virus is al lang dan weer vele stappen verder.
Daarom is het zo belangrijk en zo simpel...
Neem de adviezen ter harte.
ipv de discussie en indruk wekken, het valt allemaal wel mee...(ja zolang het je eigen deurtje voorbij gaat wel....)
Dan nog....kleine moeite...volg de eenvoudige uitvoerbare voorzorgs adviezen.
En als je dat niet voor jezelf nodig vind, doe het dan voor je naaste, je medemens...
Zeker omdat niemand de juiste vinger op het virus kan leggen...
Dit zegt een zeer nuchter persoon
Memmem schreef:Precies, en van de ruim 27000 besmette mensen liggen er 1200 in het ziekenhuis.
Memmem schreef:https://www.ad.nl/binnenland/ziekenhuizen-puilen-uit-van-de-grieppatienten~ab5eb9e0/
Hier ooit veel over gehoord?
We moeten covid niet onderschatten maar ook niet overschatten.
Ik las ergens dat er al weken sprake is van ondersterfte ipv oversterfte. Dit moet op te zoeken zijn bij het Rivm
Jess schreef:Van jongs af aan ben ik heel de wintertijd verkouden. Nu maar binnenblijven tot maart?
Jess schreef:Van jongs af aan ben ik heel de wintertijd verkouden. Nu maar binnenblijven tot maart?
StillAwake schreef: En daarbij blijft het punt staan: deze sector heeft zijn zaken goed voor elkaar. Wellicht een voorbeeld aan nemen in plaats van kritiek op leveren.
StillAwake schreef:Dan ben ik toch benieuwd of het verder genuanceerd is, of dat dit het enige is wat er over solidariteit gezegd is. En als je dat niet op een openbaar forum wilt zetten: het mag ook in PB (ik hoef geen heel preekverslag, maar vraag me af hoe hier verder mee omgegaan is.
Gezien de genuanceerde en getuigende reactie van die jonge man zal het wel meevallen met hoe vaak. Ik heb ook wel eens redelijk onverwacht een cameraploeg voor mijn neus gehad waar ik echt niet op zat te wachten. Toch heb je voldoende tijd om je primaire reactie van het wegslaan van die camera opzij te zetten.
Staphorst had wel lak aan de adviezen, aangezien er gewoon gezongen werd.
Staphorst had wel lak aan de adviezen, aangezien er meer dan 100 man in de zaal zaten.
Staphorst had wel lak aan de adviezen, omdat het mondkapjesadvies van afgelopen vrijdag genegeerd werd.
Ze hadden geen lak aan de regels, omdat die er niet zozeer waren (en zijn, want ook de 30 man die nu "mag" is slechts een advies).
Heel herkenbaar. een collega omschreef het als "hoestschaamte". Ook ik blaf af en toe de longen uit mijn lijf, maar heb het gelukkig in het openbaar nog steeds kunnen voorkomen.Dorpeling schreef:Heb ik ook. Knap vervelend. Op het moment hoest ik ook mijn longen er zo ongeveer uit (en nee.. ik ben zondag niet naar de kerk geweest!), test gaf gelukkig negatief aan. Maar dan nog voel je je wel staan in de supermarkt als er zo'n enorme kriebel opkomt.
Ik denk erover een jas aan te schaffen met de tekst 'ja ik hoest, maar ik ben niet gevaarlijk' oid. Man man, wat een blikken heb ik al moeten incasseren. Een hoestje maakt je al verdacht. We gaan de herfst/winter in, dus dat wordt nog wat.
Daarover verschillen we dan van mening. Als ze het echt zo goed voor elkaar zouden hebben was er vast wel een nuancering gekomen op de ophef. Die heb ik nog steeds niet langs horen komen. De adviezen zijn met voeten getreden (en de regels inderdaad niet), iets wat in mijn ogen niet van wijsheid en "het goed voor elkaar hebben" getuigt.Dorpeling schreef:En daarbij blijft het punt staan: deze kerk heeft zijn zaken goed voor elkaar. Wellicht een voorbeeld aan nemen in plaats van kritiek op leveren.
Daar zegt de man wel wijze dingen. Waarmee nog steeds niet gezegd is dat de diensten zoals hij ze graag voor zich ziet een Goddelijke instelling zijn.Dorpeling schreef:Een vervolgstukje wat openbaar gedeeld mag worden:
https://twitter.com/danielgillissen/sta ... 6854857734
Dat is me dan altijd ontgaan. Overigens vermoed ik dat hetzelfde geld voor plaatsen als Urk (waarvan ik die indruk af en toe wel heb).Dorpeling schreef:Niet helemaal goed op de hoogte.https://www.rtvoost.nl/nieuws/1318217/S ... oe-kan-dat
Hoe kan het dan dat er een heleboel kerkgemeenschappen zijn die wel een alternatief voor het zingen (door middel van een voorzanger) hebben gevonden, die wel rekening houden met de geadviseerde maximale groepsgrootte? Die wel aan hun leden vragen een mondkapje te dragen?Dorpeling schreef:Dat is niet te kwalificeren met 'lak aan adviezen hebben', het is een zorgvuldige afweging geweest van wat van wezenlijk belang is voor een kerkelijke gemeente.
Dorpeling schreef:Veel mensen lopen nu wel zo af te geven op die kerk, maar misschien moeten we kijken naar de regels zelf en daar een aanpassing in maken. Gelukkig wordt dat nu ook steeds meer in gezien. Onderscheid maken brengt altijd verdeeldheid.
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten