Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 05 okt 2020 21:07

Memmem schreef:Ze kunnen goed knippen en plakken, dit was na een hele reeks mededelingen en afkondigingen


Dat doet er niet toe, het is gezegd vanuit de kerkenraad.

Ik moest aan de woorden van Paulus denken


"Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend"

Ik denk dat het daarin oa goed mis is gegaan...aangaande Staphorst...de kerk die behoorlijk in zich zelf gekeerd is, wat wereldvreemd....anders denkenden en de pers schuwen en mijden....
Gelukkig dat er met een enkeling wel mooie gesprekken zijn geweest die ook op Zondag op TV zijn uitgezonden...de wereld in....een Woord voor de wereld.
God is goed.

Aangaande Corona waar het allemaal om draait.
Ik ben daar ook redelijk nuchter altijd in geweest en nog steeds, maar ik zie letterlijk van dichtbij in de zorgsector dat waar geen besmettingen lijken te zijn, dit binnen 2 dagen totaal anders kan liggen...
In vergelijking met Maart lijkt het nu allemaal veel sneller te gaan en mensen denken te gemakkelijk rondom Corona.
We zijn nog lang niet op het hoogtepunt....
Daarom is het zaak dat ieder z'n verantwoordelijkheid nu neemt....zeker de kerken ook als voorbeeld functie, maar dat deden de meeste kerken ook wel.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 05 okt 2020 21:13

Memmem schreef:Ja, ik hoor in heel de regio dat er gezongen word en dat er ong een kwart tot een derde van de gemeente aanwezig is. Ik weet zelfs vaneen gemeente waar de hele gemeente samenkomt en ze ook zingen. En nee, er is daar geen hoog besmettingsgevaar


Oke. Hier juist nergens gezongen. Opmerkelijk, die verschillen. Tja, het blijft sowieso lastig, als iedereen zich goed aan de afspraken zou houden zou er niets aan de hand zijn maar omdat sommige groepen dat niet doen (en dat zijn idd niet de kerken) zijn er weer strengere regels nodig. Maar daarin onderscheid maken tussen groepen is wel weer lastig.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor gravo » 06 okt 2020 07:15

Ik denk dat onderstaande opmerking van een kerkenraadslid uit Opheusden het eigenlijke argument is voor orthodoxe kerken om kerkdiensten toch door te laten gaan, ook al is het aantal kerkgangers risicovol groot (Trouw, 6 oktober 2020):

"Het leven is een voorbereidingstijd voor de eeuwigheid, en de getrouwe gang naar het huis van de Heere is een wezenlijk onderdeel van de dienst aan de Heere", zegt kerkenraadsvoorzitter Rein van der Garde. "Het is voor ons dan ook van oneindig grotere betekenis dan andere bijeenkomsten. De vergelijking met bijvoorbeeld het theater gaat niet op."

Het argument is in feite, dat een kerkdienst oneindig (!?) veel belangrijker is dan andere bijeenkomsten. De kerkdienst wordt in feite verabsoluteerd. De vervolgvraag moet natuurlijk zijn of die kerkdienst ook boven het risico van vrij massale besmetting gaat. Of boven de voorzichtige en zorgvuldige houding die andere kerken betrachten.
Het is mijns inziens dit soort absoluut denken dat mensen zo stoort op het moment dat het ook implicaties heeft voor de samenleving waarin de kerken kunnen en mogen functioneren. De uitzonderingspositie die zij voor zichzelf claimen, zelfs als dat ten koste van anderen gaat (in dit geval besmettingen) is moeilijk te begrijpen.
En het stoort mij ook. Er wordt misbruik gemaakt van de grote vrijheid die kerken, gelukkig, krijgen en dat misbruik wordt theologisch gerechtvaardigd: in het licht van de eeuwigheid kan een kerkdienst belangrijker zijn dan een eventuele Covid-besmetting die je mogelijk door kerkgang op deze manier oploopt.
Maar dat is geen valide argument voor onkerkelijke mensen die door dit gedrag wellicht via via besmet worden, ziek worden of zelfs overlijden.
Als je je naaste door dit gedrag in gevaar brengt is ook je theologische afweging verkeerd geweest. Een norm of waarde mag in een christelijke omgeving nooit zo absoluut worden dat anderen ten ondergaan, terwijl jij voor de eeuwigheid gered wordt.

Tegenover absolutisme moeten christelijke waarden als het liefhebben van de naaste altijd de boventoon voeren.

Mijn oproep: wees zorgvuldiger en doe dat voor de naaste.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 802
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Prisma23 » 06 okt 2020 07:49


Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 06 okt 2020 08:17

gravo schreef:
Mijn oproep: wees zorgvuldiger en doe dat voor de naaste.

gravo

Met alle respect hoor, maar je begrijpt er helemaal niks van.

Deze kerkdienst(en) waren/zijn niet meer risicovol dan een bezoek aan een supermarkt! Van afstand is het makkelijk oordelen maar er wordt een totaal verkeerd, oneerlijk beeld neergezet nu.
Waaom stoort het je uberhaupt, stoor je dan ook aan de supermarkt, theaters, bioscopen, sutdentenfeestjes, carnaval, vakantie.....
Het leven gaat door, en ooit komt daar een eind aan. En daar mag/moet op gewezen worden.
Want je kunt zo bezorgd zijn om een andermans leven, maar ben je het ook voor zijn ziel?
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 06 okt 2020 08:26

Memmem schreef:Ze hebben absoluut niet de grens opgezocht, er zijn kerken waar ze 140 of meer mensen door 1 deur naar binnen laten gaan, in Staphorst hebben ze max 450 mensen door 6 deuren naar binnen laten gaan, de rest zaten in andere gebouwen. Heel veel kerken zitten al maanden met een derde of meer in de kerk en zongen ook en de besmettingen via de kerk zitten op 0,3 procent
In Carre mogen ze 450 - 500 mensen binnen laten terwijl er plek is voor 1750 mensen en meer schouwburgen en theaters hebben een uitzonderingsregel. In treinen en vliegtuigen zitten ze dichter op elkaar. Daar hoor je niemand over. Maar dat is commercieel.


Helemaal waar!
Marnix schreef: (..) het wordt nu ook wel weer heel erg overtrokken en het is absurd dat er tal van mensen bedreigingen naar die gemeente hebben gestuurd.

Inderdaad, dat gaat veel en veel te ver. En doodsbedreigingen zijn wél strafbaar.

Het lijkt ondertussen niet eens meer te gaan om de afstand en om zgn regels, maar wordt het aangegrepen als een vrijbrief om weer even helemaal los te mogen gaan op de kerk en het geloof en al je haat en afkeer te spuien.
Ik hoop toch zo dat er stand gehouden wordt!
https://staphorst.nieuws.nl/knipsels/46 ... lijk-zijn/
https://www.hetgoedeleven.nl/artikelen/ ... jk-zijn%2F
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor gravo » 06 okt 2020 08:47

Dorpeling schreef:Met alle respect hoor, maar je begrijpt er helemaal niks van.


Ik denk dat ik het heel goed begrijp door nu juist scherp te letten op de argumentatie die wordt gebruikt. Dat is enerzijds het praktische argument dat er maar weinig risico was. Maar ja, in de beeldvorming is 600 of 950 personen (Opheusden), inclusief zingen toch echt moeilijk uit te leggen, en anderzijds het theologische argument dat jij nu ook gebruikt (schade aan je ziel gaat boven schade aan je lichaam).

Voor de samenleving is het theologische argument géén valide argument. En daarmee kun je je dus niet ontworstelen aan algemeen aanvaarde maatschappelijke gedragsregels die het risico voor anderen beperken.

Ik vind dat je de ergernis die je daardoor bij andere mensen oproept als christen zou moeten vermijden.
Er is echt geen man over boord als je je kerkbezoek vanwege een sluipende besmettelijke ziekte een tijdlang moet beperken.
En dat van die eeuwigheid.....zijn die orthodoxen soms massaal bang voor hun zielenheil? Zijn zij niet geborgen bij God onder alle omstandigheden? Hebt gij geen geloof?
Ik hoop toch niet dat de belangrijkste reden om naar de kerk te gaan het feit is dat men zich nog niet tot God bekeerd heeft. Als dat zo zou zijn, dan is er helemaal weinig reden om zo'n duidelijk verschil in gedrag tussen gelovigen en niet gelovigen te rechtvaardigen. Dan horen de regels zowel in stadion als kerk te worden nageleefd.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 06 okt 2020 09:16

gravo schreef:Ik denk dat ik het heel goed begrijp door nu juist scherp te letten op de argumentatie die wordt gebruikt. Dat is enerzijds het praktische argument dat er maar weinig risico was. Maar ja, in de beeldvorming is 600 of 950 personen (Opheusden), inclusief zingen toch echt moeilijk uit te leggen, en anderzijds het theologische argument dat jij nu ook gebruikt (schade aan je ziel gaat boven schade aan je lichaam).

Voor de samenleving is het theologische argument géén valide argument. En daarmee kun je je dus niet ontworstelen aan algemeen aanvaarde maatschappelijke gedragsregels die het risico voor anderen beperken.

Ik vind dat je de ergernis die je daardoor bij andere mensen oproept als christen zou moeten vermijden.


Je kunt niet zeggen dat ze zich roekeloos gedragen hebben. Er werd verantwoordelijkheid genomen en mensen daar ook persoonlijk op gewezen. JUist omdat we zuinig moeten zijn op elkaar.

Daarnaast ben ik heel erg dankbaar dat er nog mensen zijn die niet alleen het oog richten op het hier en nu,maar die ook het behoud van de ziel van onze medemens op het oog hebben. Want wat baadt het, als je de hele wereld wint, alle dagen vrolijk en prachtig leeft, maar schade lijdt aan je ziel?

En nee, dat is voor de samenleving misschien niet te begrijpen. Maar betekend dat dat we maar moeten aanpassen, ons standpunt veranderen voor de 'beeldvorming'? Niet meer datgene uitdragen waar we voor staan? Onbegrip en ergernis is van alle eeuwen en tijden en dat zal nu niet ineens anders worden.

Er is echt geen man over boord als je je kerkbezoek vanwege een sluipende besmettelijke ziekte een tijdlang moet beperken.
gravo


Het is wel degeliijk schadelijk voor een hechte gemeente wanneer men voor lange tijd (want wanneer ze hierin nu akkoord gaan, wordt het echt voorlopig niet meer teruggedraaid!) niet samen kunnen komen.
Wanneer er op papier zo'n 5000 leden zijn, waarvan er maar 30 samen mogen komen en dus 4970! moeten thuisblijven, blijft er geen gemeente over. Dat is wel zorgelijk hoor! Dan is het toch niet meer dan logisch om te vechten voor datgene wat je nog hebt?
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 06 okt 2020 10:40

@dorpeling, weleens gehoord en hopelijk ervaren...
van een geestelijk leven, verbonden geestelijk met allen die in Christus zijn en zo geestelijk verbonden met elkaar...

Deze tijd kan heel louterend zijn omdat de mens totaal op zich zelf nu teruggeworpen wordt...

Uiteindelijk gaat het ook enkel tussen ieder mens persoonlijk en God ...

Verder stoort het me (als zorgmedewerker) behoorlijk dat zelfs corona ook binnen kerken en hier ook zo gebagatelliseerd wordt....en dat het eigen belang voor gaat....zelfs christenvervolging als argument gebruikt wordt...

Op Social media gaat dit nu de wereld rond, vanuit de Ger Gem verkondigd afgelopen Zondag....

https://twitter.com/danielgillissen/sta ... 6854857734


Je graaft dan in mijn ogen je eigen kuil tot ondergang....
We leven samen met vele andere mensen die nu nog gunnen, maar als dat niet wederzijds is dat ook terrecht ophoudt...
Ook is dit binnen een reformatorische gemeente op Zondag vanaf de kansel verkondigd.
Heel verdrietig...

Maar nu Heere, wat verwacht ik?
Mijn hoop die is op U


Ons resten dan Geloof Hoop Liefde.
Nu kijken we nog in een wazige spiegel.
Straks staan we oog in oog.
Nu is mijn kennen nog beperkt.
Straks zal ik volledig kennen....


De Liefde overheerst en overwint alles.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 06 okt 2020 11:20

Dorpeling schreef:Je kunt niet zeggen dat ze zich roekeloos gedragen hebben. Er werd verantwoordelijkheid genomen en mensen daar ook persoonlijk op gewezen. JUist omdat we zuinig moeten zijn op elkaar.

Daarnaast ben ik heel erg dankbaar dat er nog mensen zijn die niet alleen het oog richten op het hier en nu,maar die ook het behoud van de ziel van onze medemens op het oog hebben. Want wat baadt het, als je de hele wereld wint, alle dagen vrolijk en prachtig leeft, maar schade lijdt aan je ziel?

En nee, dat is voor de samenleving misschien niet te begrijpen. Maar betekend dat dat we maar moeten aanpassen, ons standpunt veranderen voor de 'beeldvorming'? Niet meer datgene uitdragen waar we voor staan? Onbegrip en ergernis is van alle eeuwen en tijden en dat zal nu niet ineens anders worden.



Het is wel degeliijk schadelijk voor een hechte gemeente wanneer men voor lange tijd (want wanneer ze hierin nu akkoord gaan, wordt het echt voorlopig niet meer teruggedraaid!) niet samen kunnen komen.
Wanneer er op papier zo'n 5000 leden zijn, waarvan er maar 30 samen mogen komen en dus 4970! moeten thuisblijven, blijft er geen gemeente over. Dat is wel zorgelijk hoor! Dan is het toch niet meer dan logisch om te vechten voor datgene wat je nog hebt?


Die fase hebben we in maart ook gehad he. In de kerk. En werk, sportverenigingen enzovoorts. Zorgelijk is dat wel, niet onoverkomelijk. Je blijft nog steeds gemeente, kan op afstand met elkaar contact hebben, de diensten kunnen online bezocht worden, zoals dat in het begin van de pandemie ook gebeurd is.

Probleem is dat er niet leuke maatregelen nodig zijn om verspreiding van het virus te voorkomen. Dat wordt niet voor de lol gedaan maar uit gezondheidsoverwegingen. Daarom wordt bijna overal het aantal aanwezigen beperkt en als iedereen dan gaat "vechten voor wat ze hebben" kan dat weer averechts werken. Maar goed, een hechte gemeente heeft denk ik niet heel veel te vrezen van een poos niet samen kunnen komen. Leuk is het niet maar als je hecht bent vind je elkaar wel op andere manieren. Zorgelijker vind ik de gemeenten en mensen in de gemeenten die helemaal niet zo hecht zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 06 okt 2020 11:58

Marnix schreef:Die fase hebben we in maart ook gehad he. In de kerk. En werk, sportverenigingen enzovoorts. Zorgelijk is dat wel, niet onoverkomelijk. Je blijft nog steeds gemeente, kan op afstand met elkaar contact hebben, de diensten kunnen online bezocht worden, zoals dat in het begin van de pandemie ook gebeurd is.

Dat hebbe we inderdaad gehad, en het was verre van ideaal. Ik moet er niet aan denken terug te moeten naar die tijd!
Kerk op afstand werkt niet. De afbraak van een kerkelijke gemeente is echt een reeel gevaar hierin.


MoesTuin schreef:@dorpeling, weleens gehoord en hopelijk ervaren...
van een geestelijk leven, verbonden geestelijk met allen die in Christus zijn en zo geestelijk verbonden met elkaar...

Jazeker, maar dat wil niet zeggen dat dat boven een kerkdienst gaat! Bij elkaar komen is noodzakelijk, om openlijk ons geloof te belijden en onderwijs te ontvangen.

Deze tijd kan heel louterend zijn omdat de mens totaal op zich zelf nu teruggeworpen wordt...

Op jezelf teruggeworpen? Klinkt niet echt als iets waar ik naar uitkijk.

Verder stoort het me (als zorgmedewerker) behoorlijk dat zelfs corona ook binnen kerken en hier ook zo gebagatelliseerd wordt

Waar haal je dat vandaan?

Op Social media gaat dit nu de wereld rond, vanuit de Ger Gem verkondigd afgelopen Zondag....

https://twitter.com/danielgillissen/sta ... 6854857734


Je graaft dan in mijn ogen je eigen kuil tot ondergang....
We leven samen met vele andere mensen die nu nog gunnen, maar als dat niet wederzijds is dat ook terrecht ophoudt...
Ook is dit binnen een reformatorische gemeente op Zondag vanaf de kansel verkondigd.
Heel verdrietig...

Heb je ook verder geluisterd?
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 06 okt 2020 12:04

Beetje lastig verder te luisteren als betreffende Ger gem gemeente snel die betreffende dienst off Line zet...
Tja....dan weet je genoeg.... :-k
Zeker na de uitspraken van deze ds dat er een wonder moet gebeuren als maar 1 iemand in deze dienst besmet raakt met Corona.

Dat is ronduit spotten en de draak steken met alles rondom Corona, ja zelfs God uitdagen....

Op jezelf terug geworpen worden kan heel zelfreflecterend werken en je uit je sleur van zaken halen en je nieuwe inzichten geven en los van alles hoe het hoorde en je gewend was dichtbij de Heere Jezus persoonlijk brengen...
Niets gebeurd momenteel voor niets..
Nog is het Genade tijd en God werkt door en Zijn heilige Geest kent geen muren of grenzen en overstijgt....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 06 okt 2020 12:29

Ik ben na 1,5 minuut afgehaakt. Als heel de preek in dit praat tempo gaat. Echt wel heel erg langzaam hoor. Begrijp nooit waar dit nu nodig voor is. Het wordt er toch niet eerbiediger van? Alleen een lange dienst, daar zal het wel om gaan.

Met dit soort woorden wat nu publiek ligt, wordt onkerkelijk Nederland alleen maar chagrijnig of ze lachen je uit dat je er na uisterd. Niet slim om online te posten, ook al zal het wellicht goed bedoeld zijn.

Jammer dat nu iedereen zo op de kerkdiensten ligt te hakken, terwijl het allemaal wel goed geregeld was. Des ondanks durfde ons moeder nog steeds niet te gaan. Schoonmoeder ook niet trouwens. Ze kunnen dat liever de jongere gezinnen.
Zal wel op meer plekken zo zijn vermoed ik.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 06 okt 2020 13:38

De Noord West Ziekenhuis groep heeft een bezingings challenge Corona gelanceerd




Schitterend en eengezinds....
Steun de zorg en het personeel waar kan...
Vele Zorgmedewerkers hebben het mentaal heel zwaar.
Corona is er, voor wie er (nog) niet mee te maken heeft is het wellicht onzichtbaar, maar het is er wel....voor wie er wel mee te maken heeft onzichtbaar en uit het niets zichtbaar bij ernstige complicaties hartverscheurend...


https://www.nwz.nl/Nieuws-NWZ/ArtMID/60 ... oronavirus

Voor iedereen, neem je verantwoording...
Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder...
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 06 okt 2020 13:52

Dorpeling schreef:Dat hebbe we inderdaad gehad, en het was verre van ideaal. Ik moet er niet aan denken terug te moeten naar die tijd!
Kerk op afstand werkt niet. De afbraak van een kerkelijke gemeente is echt een reeel gevaar hierin.

Jazeker, maar dat wil niet zeggen dat dat boven een kerkdienst gaat! Bij elkaar komen is noodzakelijk, om openlijk ons geloof te belijden en onderwijs te ontvangen.


Het is zeker verre van ideaal. Kijk, op afstand onderwezen worden is niet zo'n punt. De preek thuis of in de kerk luisteren maakt wat dat betreft weinig uit. Met elkaar meeleven kan ook nog wel. Gevaar is vooral dat mensen die uit gewoonte nog naar de kerk gingen, andere gewoonten gaan aanleren en niet meer terugkomen. En natuurlijk wil je elkaar ontmoeten, je dingen met elkaar wil delen. Dat mis je nu zeker wel. Dat is trouwens op alle gebieden het geval. En dat is niet leuk, maar die maatregelen worden natuurlijk niet zonder reden bedacht. Als het virus zich op de huidige manier verder ontwikkelt worden de maatregelen de komende tijd alleen maar strenger.


We moeten overigens een beetje uitkijken om in de maatregelen een beeld te schetsen van God vs de overheid. Zo van: God wil dat we samenkomen. De overheid wil het niet. We moeten hierin God meer gehoorzaam zijn dan mensen. Zoiets. Als er een pandemie is denk ik niet dat de kerkdiensten ten kosten van alles maar door moeten gaan. Ten kosten van je eigen veiligheid en gezondheid en die van de ander.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten