Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 03 jun 2020 08:51

Ik begreep dat die al lopen. Ik ben benieuwd!

Chaya schreef:Ja de Dam vond ik zeer ergerlijk. Op 4 mei moest die leeg blijven. En hoe ernstig ook het vergrijp is, het vond plaats in Amerika.
En natuurlijk mag je daar in Nederland tegen protesteren.
Maar op deze manier?


Dat was het ook. Het was een mooi doel en de aanleiding is een gebeurtenis in Amerika maar er speelt ondertussen natuurlijk veel meer. Er zijn grote stappen gemaakt in ethnische gelijkheid maar we zijn er op dat gebied nog steeds niet, ook niet in Nederland. En ja, het waren teveel mensen op die plek, ik begreep dat ze op dat vlak ook totaal hebben onderschat hoeveel mensen er zouden komen, daar ging het vooral mis. Niet omdat Halsema dacht: Ach, dit is veel belangrijker dan wat mensenlevens. Dus ik ga er vanuit dat ervan geleerd is en het niet weer gebeurt. Je ziet nu dat op basis van wat hier gebeurd is in bijvoorbeeld Den Haag en Rotterdam al aanpassingen worden gedaan om dit soort situaties te voorkomen. Gelukkig was het buiten, mooi weer, de meesten droegen mondkapjes. Dus hopelijk heeft het niet zoveel impact. Maar mee eens, mensen moeten hier voorzichtiger mee omgaan.

Pindas83 schreef:Naar mijn mening had ze ook geen demonstratie van 300 mogen toelaten. Wij zitten moeilijk te doen in de kerk en café-restauranteigenaars allerlei fratsen uithalen om een paar euro’s op te halen nu het weer mag... en dan dit.


De kerk is binnen, een beperkte ruimte. Vele meer ouderen erbij. En ik zie iedereen nog niet zingen met mondkapjes. Dat maakt veel verschil. Er er zitten dagelijks meer mensen op het strand of in het Vondelpark. Dus 300 mensen op de Dam kan prima. 3000 mensen laten demonstreren kan ook prima, als er maar voldoende ruimte is zodat ze goed afstand kunnen houden. Op het Malieveld ging het met 1500 mensen prima.

Afbeelding

Chaya schreef:Het zien van diverse journaalbeelden maakte mij zeer boos en verontwaardigd.
Veel mensen maken nu kapot wat ze in de afgelopen maanden hebben opgebouwd, ben ik bang.Polonaise in de kroeg, te dicht bij elkaar op een terras, overvolle stranden.


Toch waren de instanties over het algemeen heel tevreden hoe het ging na de opening van cafe's en terrassen. Je hebt helaas altijd dit soort incidenten maar het waren er maar enkele.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 03 jun 2020 10:32

De demonstratie van gisteravond is in feite volkomen overbodig. Slechts een minderheid in Nederland is racistisch en/of haatdragend.
Ik krijg meer het gevoel, "he he, even iets anders dan Corona, lekker samen buiten staan".
We zitten niet meer in de jaren '60!

De handeling van die ene agent is als de wiekslag van een vlinder die een hele oerwoud in beweging zet.
De rassenhaat neemt toe in Amerika, maar is er altijd al geweest. En niet alleen jegens de zwarte mensen.
En dan hebben ze ook nog een leider die totaal niet verbindend is!
Ik denk dat dit hem uit de hand gaat lopen.

Maar laten we in Nederland alsjeblieft gewoon doorgaan met ons werk en onze verantwoordelijkheid blijven nemen.
Wees aardig tegen elkaar, groet elkaar, acht de ander uitnemender dan jezelf.
Bovendien betaamt het een christen niet om te demonstreren.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 03 jun 2020 10:58

@Chaya

Juist verwoord.
In NL mag je overal maling aan hebben, ben je tegen zwarte piet, dan heb je hier mogelijkheden genoeg om jouw standpunt duidelijk te maken.
Wat er in de VS gebeurd, keur ik af.
Zowel rasdiscriminatie als reldiscriminatie.
Het loopt heden ten dage langs politieke lijntjes. Verdiep je er maar eens in. Het is links contra rechts. Met dit verschil dat rechts gelijk blijkt te staan aan nazi invloeden, en dat mag/kan niet..terecht, maar dat is zeer vaak niet zo. Terwijl links alles mag en kan.

Oproep van de familie van Floyd om geen geweld te gebruiken is aan dovemansoren gericht als je een linkse ideologie hebt.
Ik weet dat ik nu met " vuur" speel, want wat ik schreef is als vloeken in de kerk.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 03 jun 2020 12:41

Chaya schreef:De demonstratie van gisteravond is in feite volkomen overbodig. Slechts een minderheid in Nederland is racistisch en/of haatdragend.
Ik krijg meer het gevoel, "he he, even iets anders dan Corona, lekker samen buiten staan".
We zitten niet meer in de jaren '60!

De handeling van die ene agent is als de wiekslag van een vlinder die een hele oerwoud in beweging zet.
De rassenhaat neemt toe in Amerika, maar is er altijd al geweest. En niet alleen jegens de zwarte mensen.
En dan hebben ze ook nog een leider die totaal niet verbindend is!
Ik denk dat dit hem uit de hand gaat lopen.

Maar laten we in Nederland alsjeblieft gewoon doorgaan met ons werk en onze verantwoordelijkheid blijven nemen.
Wees aardig tegen elkaar, groet elkaar, acht de ander uitnemender dan jezelf.
Bovendien betaamt het een christen niet om te demonstreren.


Dat mensen niet haatdragend zijn (of de gemiddelde Nederlander) geloof ik ook wel. Maar als gekleurde Nederlanders regelmatig daar op een negatieve manier mee geconfronteerd worden op school, of het werk etcetera is er toch nog wel wat meer aan de hand dan jij doet vermoeden. Als een donkere muzikant door de politie van straat wordt gehaald omdat zijn wat dure auto niet past bij zijn profiel (leeftijd en huidskleur), als sollicitanten minder snel worden aangenomen als ze geen blanke Nederlanders zijn, leerlingen vaak een lager schooladvies krijgen, als de belastingdienst veel meer controleert niet blanke Nederlanders, donkere voetballers het veld aflopen omdat er apengeluiden worden gemaakt etcetera geeft dat te denken. Ja, we zijn hier een stuk verder dan in Amerika op dat punt.... maar daar zijn ook veel meer mensen die er kritiek op hebben omdat ze die problemen duidelijk zien. In Nederlanders zeggen mensen sneller: Ach dat gebeurt hier toch niet, ik ben toch aardig tegen iedereen?

Als je even hebt:

Nederland is een tolerant en gastvrij land, waarin iedereen gelijke kansen krijgt, ongeacht zijn of haar achtergrond. Althans, zo zien we onszelf graag. Maar de cijfers en de mensen daarachter vertellen een ander verhaal.
https://www.groene.nl/artikel/goede-bed ... iet-genoeg
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 03 jun 2020 13:04

Ik zei niet dat het in Nederland niet gebeurt. Het gebeurt nl wel. En dan tegen alle minderheden.
Maar er moet onderscheid zijn tussen het protest van een christen en van een niet-christen, toch?
DAT punt wilde ik maken.

Ik heb ook weleens te maken gehad met uitsluiting, het gevoel er niet bij te mogen horen, omdat....
En Marnix, jij valt zo graag de "bollenaaiers" bij hier. :wink:
Dit is nou de mens van nature. Een hater van God en van zijn naaste.
De meeste mensen hebben nog een dun laagje fatsoen en een gevormd geweten, maar in bepaalde omstandigheden, zoals oorlog, armoede,
kan het weleens helemaal omdraaien.

Gisteren moest mijn thuiswerkende dochter videobellen. Ze had verschrikkelijk last van een buurman die zijn takkemuziek keihard had gezet. En hij liep in zijn tuin nog mee te bleren ook. Een buurman verderop die er iets van zei, kreeg een vloeken en scheldkanonnade over zich heen.
Dochter trok boos haar raam dicht, en ik deed demonstratief hard de achterdeur dicht.
Ik zal hier niet neerzetten wat ik op dat moment dacht. :oops:
Maar er borrelde wel haatgevoelens naar boven, want deze buurman is echt een verschrikking van onze wijk.
Hij kan helaas niet uit zijn huis gezet worden, omdat het een koophuis is.
Maar je kunt mijn gedachten waarschijnlijk wel raden.
Ik ben een vredelievend en zachtaardig persoon, maar af en toe ook niet hoor.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 03 jun 2020 13:35

Maar hoezo mag je als christen niet demonstreren dan? Volgens mij mag dat best. Natuurlijk op een nette manier, mee eens. Maar je zegt eerder dat het een christen niet betaamt om te demonstreren? Maar hoe zit dan dan met een Wilberforce (en tal van andere christenen die zich openlijk uitliet tegen de slavernij en daartegen protesteerde? Of Martin Luther King en zijn beweging die demonstraties / protestmarsen begon tegen racisme? Volgens mij mag dat best. Niet met geweld of door haat met haat te beantwoorden, maar dat doen de meeste demonstranten niet.

Hate cannot drive out hate, only love can do that - Martin Luther King
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 03 jun 2020 13:45

Het heeft ermee te maken dat wij het gezag, dat over ons gesteld is, dienen te gehoorzamen.
En ook al is die gezagsdrager fout en zondig, toch is de bijbelse weg niet om dan massaal de straat op te gaan.

Als wij zien dat onze gekleurde medemens wordt vernederd of verdrukt, moeten wij uiteraard wel onze stem laten horen.
Maar dan via de daartoe geëigende weg.

Maar we dwalen een beetje weg van het topic onderwerp. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 03 jun 2020 20:10

Chaya schreef:Ik ben een vredelievend en zachtaardig persoon.


Mooi om te zien dat we overeenkomsten hebben!

En ook ik heb een verschrikkelijke buurman gehad (een blanke man, daar ben ik heel eerlijk in) en herken de frustratie.

Maar om topic: ik las dat er ook kerken zijn die wel samenzang doen. Ik dacht het het op zn minst ernstig werd afgeraden.
Nu zing ik best heel graag en vind het jammer dat het niet gebeurt maar vind het opmerkelijk dat er gemeenten zijn die het wel doen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 03 jun 2020 20:16

Chaya schreef:Het heeft ermee te maken dat wij het gezag, dat over ons gesteld is, dienen te gehoorzamen.
En ook al is die gezagsdrager fout en zondig, toch is de bijbelse weg niet om dan massaal de straat op te gaan.

Als wij zien dat onze gekleurde medemens wordt vernederd of verdrukt, moeten wij uiteraard wel onze stem laten horen.
Maar dan via de daartoe geëigende weg.


En wat is die geëigende weg precies? Als iemand door de politie in koele bloeden en op video wordt vermoord, wat doe je dan? Wachten tot je over 3 jaar een keer voor de gemeenteraad mag stemmen en hopen dat er dan genoeg mensen zijn die zich het nog herinneren?

Ik vind het echt erg, dat je als afro-amerikaan de straat op moet met in feite slechts één verzoek "Stop killing us!"
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 03 jun 2020 21:34

Marnix schreef: Er er zitten dagelijks meer mensen op het strand of in het Vondelpark. Dus 300 mensen op de Dam kan prima. 3000 mensen laten demonstreren kan ook prima, als er maar voldoende ruimte is zodat ze goed afstand kunnen houden. Op het Malieveld ging het met 1500 mensen prima.

Afbeelding
Toch waren de instanties over het algemeen heel tevreden hoe het ging na de opening van cafe's en terrassen. Je hebt helaas altijd dit soort incidenten maar het waren er maar enkele.


Nou 3000 man is een hele meute en absoluut onverantwoord om te laten demonstreren. Daar komt bij dat er gewoontegetrouw veel extreem links tuig op afkomt wat zich sowieso nog nooit aan wat voor wetten of regels dan ook heeft geconformeerd. Dus de instanties gaan dat nooit kunnen reguleren, dus gewoon verbieden wat mij betreft die ongein.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 03 jun 2020 22:22

Dat kan dus niet tenzij je de grondwet wil wijzigen. Er is in Nederland (en andere democratische landen) het recht om te demonstreren. Dat is een grondrecht. Misschien nog maar eens goed nadenken voordat je demonstraties wil verbieden. Dat er altijd wat extreme mensen op afkomen (of het nou extreem links of extreem rechts is) is jammer en die moet je hard aanpakken als ze de wet overtreden. Overigens blijkt in Amerika en ook in Nederland dat dat een klein groepje is die het voor de rest verziekt.... en die vaak weinig met het belang van de demonstranten hebben.

Chaya schreef:Het heeft ermee te maken dat wij het gezag, dat over ons gesteld is, dienen te gehoorzamen.
En ook al is die gezagsdrager fout en zondig, toch is de bijbelse weg niet om dan massaal de straat op te gaan.

Als wij zien dat onze gekleurde medemens wordt vernederd of verdrukt, moeten wij uiteraard wel onze stem laten horen.
Maar dan via de daartoe geëigende weg.

Maar we dwalen een beetje weg van het topic onderwerp. :D


Klopt maar wel interessant. Ik heb namelijk totaal niet het idee dat je als christenen niet mag demonstreren. Ik mis in je betoog ook waarom je dat vindt. Je moet de overheid respecteren en gehoorzamen geef je aan, maar als er fouten worden gemaakt mag je je stem wel laten horen. Maar waarom zou demonstreren (wat volgens mij het middel bij uitstek is om je stem te laten horen) dan niet christelijk zijn? Het is ook een grondrecht om te mogen demonstreren als je het ergens mee oneens bent, de wet geeft je er alle ruimte voor dus als je demonstreert ben je niet ongehoorzaam aan de overheid. Het is een geeigende weg die de overheid zelf biedt middels de grondwet. Je geeft daarna aan dat een christen zich wel moet onderscheiden en daarmee ben ik het wel grotendeels eens. Eigenlijk geldt dat alle burgers, het recht om te demonstreren is geen recht op geweld, plunderingen, het slopen van dingen, haatdragende leuzen scanderen etcetera. Maar als je als christen demonstreert moet je je daar al helemaal aan houden. En zo mag je volgens mij best demonstreren. Ik noemde Martin Luther King al, die dit soort protesten organiseerde.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 03 jun 2020 23:12

Marnix schreef: Dat er altijd wat extreme mensen op afkomen (of het nou extreem links of extreem rechts is) is jammer en die moet je hard aanpakken als ze de wet overtreden. Overigens blijkt in Amerika en ook in Nederland dat dat een klein groepje is die het voor de rest verziekt.... en die vaak weinig met het belang van de demonstranten hebben.


Het komt ook voor dat mensen van het ene kamp zich vermommen als het andere kamp en dan schade aanrichten om de publieke opinie tegen de demonstranten te keren.
Of de overheid die met opzet overmatig strenge avondklokken instelt zodat "gewone burgers" last hebben tijdens het forenzen/winkelen en zich dus ook tegen de demonstranten keren.
Of dat er 'ineens' overal stapels bakstenen verschijnen, voor het grijpen en dat blijkt dat deze door de politie werden weggelegd om geweld uit te lokken zodat zij harder kunnen ingrijpen.

Er wordt echt heel vuil spel gespeeld en dat is nog het meest treurige. Afro-amerikanen willen gewoon niet langer tijdens het joggen of zelfs in hun eigen bed worden vermoord. Is dat echt te veel gevraagd?

Op Twitter de verhalen van ex-agenten lezen is echt ontzettend verhelderend.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 04 jun 2020 10:31

Marnix schreef:Klopt maar wel interessant. Ik heb namelijk totaal niet het idee dat je als christenen niet mag demonstreren. Ik mis in je betoog ook waarom je dat vindt. Je moet de overheid respecteren en gehoorzamen geef je aan, maar als er fouten worden gemaakt mag je je stem wel laten horen. Maar waarom zou demonstreren (wat volgens mij het middel bij uitstek is om je stem te laten horen) dan niet christelijk zijn? Het is ook een grondrecht om te mogen demonstreren als je het ergens mee oneens bent, de wet geeft je er alle ruimte voor dus als je demonstreert ben je niet ongehoorzaam aan de overheid. Het is een geeigende weg die de overheid zelf biedt middels de grondwet. Je geeft daarna aan dat een christen zich wel moet onderscheiden en daarmee ben ik het wel grotendeels eens. Eigenlijk geldt dat alle burgers, het recht om te demonstreren is geen recht op geweld, plunderingen, het slopen van dingen, haatdragende leuzen scanderen etcetera. Maar als je als christen demonstreert moet je je daar al helemaal aan houden. En zo mag je volgens mij best demonstreren. Ik noemde Martin Luther King al, die dit soort protesten organiseerde.

Je mag wel protest aantekenen. Het is niet zo dat je alles kritiekloos moet slikken.
Natuurlijk mag je - ook als christen - opkomen voor iets dat een principieel punt is.
Maar dan moet je de juiste weg bewandelen. In de wet is inderdaad het recht op demonstreren toegekend, maar deze demonstratie viel onder een andere uitzondering daarop, nl. dat je het leven van anderen in gevaar brengt zo. En volgens advocaat Knoops zou een rechtszaak weleens gewonnen kunnen worden, als je die op deze grond begint.

Laten we om on topic te blijven dus blijven bij de demonstraties zoals die nu gaande zijn.
Even eerlijk, wat verandert er nu daadwerkelijk door?
Ieder weldenkend mens spreekt toch zijn afschuw erover uit? En steeds opnieuw duikt wel een casus op.
Of het nu gaat over een homo, een zwarte medemens, een joodse medemens.
Maar christenen hebben er ook soms mee te maken.

Alle mensen die nu hun verontwaardiging uitspreken, massaal, in de grote steden, zorgen er wel voor dat onze I C's straks weer vol komen te liggen!
Dat is absoluut niet ondenkbaar volgens de verschillende deskundigen.

Is dat het allemaal waard??
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 04 jun 2020 12:21

Chaya schreef:Je mag wel protest aantekenen. Het is niet zo dat je alles kritiekloos moet slikken.
Natuurlijk mag je - ook als christen - opkomen voor iets dat een principieel punt is.
Maar dan moet je de juiste weg bewandelen. In de wet is inderdaad het recht op demonstreren toegekend, maar deze demonstratie viel onder een andere uitzondering daarop, nl. dat je het leven van anderen in gevaar brengt zo. En volgens advocaat Knoops zou een rechtszaak weleens gewonnen kunnen worden, als je die op deze grond begint.

Laten we om on topic te blijven dus blijven bij de demonstraties zoals die nu gaande zijn.
Even eerlijk, wat verandert er nu daadwerkelijk door?
Ieder weldenkend mens spreekt toch zijn afschuw erover uit? En steeds opnieuw duikt wel een casus op.
Of het nu gaat over een homo, een zwarte medemens, een joodse medemens.
Maar christenen hebben er ook soms mee te maken.

Alle mensen die nu hun verontwaardiging uitspreken, massaal, in de grote steden, zorgen er wel voor dat onze I C's straks weer vol komen te liggen!
Dat is absoluut niet ondenkbaar volgens de verschillende deskundigen.

Is dat het allemaal waard??


Niet ieder weldenkend mens denkt er zo over.
Niet ieder mens is weldenkend.
Nogmaals, de cijfers en de ervaringen van deze mensen spreken voor zich.
Wat is er in het verleden gebeurd door dit soort protesten? Er is een hoop door veranderd. Kijk maar eens wat er is veranderd door demonstraties nav het Rosa-Parks-incident, door de beweging van Martin Luther King waardoor uiteindelijk in 1964 de Civil Rights Act kwam waarin alle rassensegregatie werd verboden. Het is dus niet waar dat het toch niet verandert. Ik weet dat je een liefhebber van goede films bent en deze al op je verlanglijstje stond. Anders is het een aanrader. Dan zie je ook iets over hoe demonstraties wel impact hebben en zorgen voor veranderingen. Wat je nu ziet is een nieuwe golf. Er is veel veranderd ten opzichte van vroeger maar totale gelijkheid is er nog steeds niet.

Verder met je eens, demonstraties moeten wel volgens de regels verlopen en de regels zijn nu anders dan normaal. Nou denk ik niet dat de IC's binnenkort weer vol liggen door wat er gebeurd is en ook dat lees ik wel terug bij deskundigen. Het veelvuldige gebruik van mondkapjes, het feit dat de demonstraties buiten zijn in combinatie met dat het virus in de zomer toch niet zo actief lijkt te zijn en het aantal besmette mensen vrij klein is helpt hierbij wel. Maar inderdaad, er moeten ook geen risico's genomen worden dus er mogen wel strenge richtlijnen komen waar ook op gehandhaafd wordt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 04 jun 2020 13:35

Marnix schreef:Niet ieder weldenkend mens denkt er zo over.
Niet ieder mens is weldenkend.

En die gaan echt niet anders denken hierdoor hoor.
Was het maar zo simpel. Racisme is een diepingevreten haat. Als nu zelfs een politieagent - de hoeders van het recht - zo vergiftigd is met haatgevoelens, dat hij iemand langzaam doodknijpt, denk je dit dan op te lossen met een demonstratie?
Dat lijkt mij nogal naief.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten