Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 14 mei 2020 21:44

Boekenkezer, nee maar verdiep je ook in het tegengeluid, de statements worden genoeg weerlegd.

elburger schreef:Dat heb ik hier al meerdere malen geschreven. Dat ziet zelfs iemand met een IQ van 50 gebeuren. Na het zuur het zoet. Maar altijd zit er wel een tegenslag tussen. Nu kan ik het ( nog ) wel opbrengen, maar als ik denk aan al die mensen die net op of onder de armoede grens leven, dat is echt diep triest. O, roept men dan, die krijgen toeslagen, kortingen e.d. Zelfs dan redden die mensen het niet. In Elburg e.o. is er een toename bij de voedselbank, en ook bij de kerken om hulp. Triest voor een rijk land als Nederland.

Mijn oplossing?! Zorgkosten naar inkomen.
Is dat niet eerlijk? Iemand die een netto jaar inkomen heeft van 12000 moet nu net zoveel betalen als iemand die 120.000 verdient. En die 120.000 netto verdiend mijdt geen zorg maar heeft het beste pakket bij zijn zorgverzekeraar.

De rekening komt dus het hevigst aan bij Jan met de pet op.


Je moet daar een beetje een goede balans in vinden. Als twee mensen precies dezelfde zorg krijgen is het ook weer raar om de een daar 10x zoveel voor te laten betalen als de ander. Rijke mensen betalen sowieso al veel meer belasting dan modale Nederlanders. En dat is zeker goed. Maar je kan er ook in doorslaan en dat heeft ook weer zijn weerslag.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 14 mei 2020 23:35

Boekenlezer schreef:Die arts lijkt mij toch niet een dom mannetje. Hij weet er, zo te horen, genoeg van. Dus dan mag ik hem toch wel serieus nemen?

Afkeer van vaccins? Hier maakt Mortlach een duidelijke vertekening, want dat is helemaal niet gezegd in de video. Die arts is niet tegen vaccins, maar ziet er zeker wel de waarde van in. Dat is dus niet het punt van die video.


Sorry, maar als je youtube-kanaal "ex-vax" heet, dan sta je daar dus echt niet neutraal in en dan is 'een zekere waarde zien' in iets ook gewoon twijfel zaaien, want in dezelfde adem gaat het over vitaminen en 'natuurlijke geneeswijzen'. Dat zijn allemaal rookgordijnen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 15 mei 2020 13:40

Wat veel mensen zich niet realiseren is dat bij een overtreding van de Coronaregels er een boete uitgedeeld wordt en dat deze op je strafblad komt.
In sommige gevallen kan dit betekenen dat je dan geen V.O.G. meer krijgt.
Het ligt er wel aan welke vragen er aangekruist worden bij de aanvraag.
Maar een aanstaand verpleegkundige werd er een geweigerd omdat zij een illegaal feestje had gegeven. (wat dan achteraf niet helemaal zo was)

Dat wist ik dus niet, sinds gisteravond wel.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 15 mei 2020 14:35

Chaya schreef:Wat veel mensen zich niet realiseren is dat bij een overtreding van de Coronaregels er een boete uitgedeeld wordt en dat deze op je strafblad komt.


Strafblad? Weet je dat zeker? Dat lijkt me wat rigoreus. In welke gevallen geldt dat, als je bijvoorbeeld een bedrijf hebt dat zich niet aan de regels houdt? Maar toch niet voor individuen op straat?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1467
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 15 mei 2020 14:47

Mortlach schreef:Strafblad? Weet je dat zeker? Dat lijkt me wat rigoreus. In welke gevallen geldt dat, als je bijvoorbeeld een bedrijf hebt dat zich niet aan de regels houdt? Maar toch niet voor individuen op straat?


jawel.. het ligt namelijk aan de hoogte van de boete en je leeftijd , er volgt een notitie op je strafblad.

https://www.nu.nl/coronavirus/6051208/coronaboete-leidt-vaak-tot-strafblad-maar-niet-iedereen-weet-dat.html

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 15 mei 2020 14:55

Chaya schreef:Wat veel mensen zich niet realiseren is dat bij een overtreding van de Coronaregels er een boete uitgedeeld wordt en dat deze op je strafblad komt.
In sommige gevallen kan dit betekenen dat je dan geen V.O.G. meer krijgt.
Het ligt er wel aan welke vragen er aangekruist worden bij de aanvraag.
Maar een aanstaand verpleegkundige werd er een geweigerd omdat zij een illegaal feestje had gegeven. (wat dan achteraf niet helemaal zo was)

Dat wist ik dus niet, sinds gisteravond wel.


Had ik ook gehoord.

Heb je mooi een probleem als je lid wilt worden van een schietvereniging of alarmsystemen wilt monteren.

Voor beide zaken heb je een VOG nodig. Ook als je opvang ouder of in de kinderopvang wilt werken.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 15 mei 2020 14:56

Hmm, dat is heftig. Wel goed dat mensen dat weten, want dat zou een nare verrassing zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 15 mei 2020 15:05

En terecht. Als je te stom bent om je aan de regels te houden, draag dan de consequenties maar.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 15 mei 2020 16:14

“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Memmem » 15 mei 2020 18:42

Maar is zo'n strafbeschikking rechtsgeldig? Er is geen wet die verbied dat je binnen de 1,5 meter van een ander persoon komt, dat je geen gasten in huis mag hebben enz.
Als je dit aanvecht heb je grote kans om te winnen, volgens mij

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 15 mei 2020 18:48

Memmem schreef:Maar is zo'n strafbeschikking rechtsgeldig? Er is geen wet die verbied dat je binnen de 1,5 meter van een ander persoon komt, dat je geen gasten in huis mag hebben enz.
Als je dit aanvecht heb je grote kans om te winnen, volgens mij

Het gaat niet over de anderhalvemeter wet, maar er waren meerdere personen in haar huis (n dit geval)
Je mag nu 3 personen in je huis uitnodigen, dus als de handhavers er 4 binnen zien gaan, kunnen ze bekeuren.
Of als je in openbaar aangetroffen terwijl je niet naar je werk hoeft, zoiets.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 15 mei 2020 18:50

Chaya schreef:Het gaat niet over de anderhalvemeter wet, maar er waren meerdere personen in haar huis (n dit geval)
Je mag nu 3 personen in je huis uitnodigen, dus als de handhavers er 4 binnen zien gaan, kunnen ze bekeuren.
Of als je in openbaar aangetroffen terwijl je niet naar je werk hoeft, zoiets.

Tegelijk worden sommige bekeuringen weer ongeldig verklaard omdat de handhavers zelf ook geen anderhalve meter hielden :-# (wellicht onbewust)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 15 mei 2020 18:52

Memmem schreef:Maar is zo'n strafbeschikking rechtsgeldig? Er is geen wet die verbied dat je binnen de 1,5 meter van een ander persoon komt, dat je geen gasten in huis mag hebben enz.
Als je dit aanvecht heb je grote kans om te winnen, volgens mij


Die wet is reeds in de maak.... :roll: (gaat wel heel wat gevolgen krijgen op den duur :-k 8-[ )


https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... in-de-wet/
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 15 mei 2020 20:40

Memmem schreef:Maar is zo'n strafbeschikking rechtsgeldig? Er is geen wet die verbied dat je binnen de 1,5 meter van een ander persoon komt, dat je geen gasten in huis mag hebben enz.
Als je dit aanvecht heb je grote kans om te winnen, volgens mij


Ja, het is geen wet maar er is een noodverordening en op hasis daarvan mag worden gehandhaafd.


Je hebt alleen wel goede kans als je bezwaar aantekent ondat er vaak niet zoveel bewijs van de overtreding is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Memmem » 15 mei 2020 20:42

Chaya schreef:Het gaat niet over de anderhalvemeter wet, maar er waren meerdere personen in haar huis (n dit geval)
Je mag nu 3 personen in je huis uitnodigen, dus als de handhavers er 4 binnen zien gaan, kunnen ze bekeuren.
Of als je in openbaar aangetroffen terwijl je niet naar je werk hoeft, zoiets.

Dan nog, je mag uitnodigen wie je wil, er is geen wet die dat verbied. Er is een dringend advies maar geen wet


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten