Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 02 mei 2020 15:02

benefietdiner schreef:Ik ben er nog steeds beducht voor dat er geen vaccin zal gevonden worden voor de coronavirus covid-19.

Professor Luc Montagnier, https://www.knaw.nl/nl/prijzen/laureate ... -frankrijk ontdekker van het HIV virus, waar hij in 2008 de Nobelprijs voor de Geneeskunde voor ontving, zegt: Het SARS-CoV-2 virus werd in het kader van het onderzoek naar een vaccin tegen AIDS in het lab in Wuhan onderzocht en gemanipuleerd. In het laatste kwartaal van 2019 ontsnapte het virus uit het laboratorium. ‘Met mijn collega Jean-Claude Perez, bio-wiskundige, hebben wij de soort van het genoom van dit RNA virus nauwkeurig geanalyseerd,’ verklaarde Montagnier in een interview met dr. Jean-Francois Lemoine.

Conclusie:
Chinese wetenschappers manipuleerden coronavirus om te proberen vaccin tegen AIDS te ontwikkelen’ – ‘Indiase wetenschappers hadden gelijk: corona virus bevat HIV elementen’ – ‘De natuur accepteert geen gepruts, dit virus zal vanzelf verdwijnen’
Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Luc_Montagnier

Dit is ook de bron die Trump heeft en momenteel niet wil prijs geven.


terwijl alle andere bronnen die het virus OOK hebben onderzocht steevast beweren dat er juist géén sporen zijn van genetische manipulatie.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 02 mei 2020 16:24

https://www.france24.com/en/20200502-fr ... il-july-24

Frankrijk verlengt de noodtoestand tot 24 JULI. Dit gaat dus nog wel even duren. Geen idee wat dit precies betekent voor de maatregelen; ik heb altijd een beetje het gevoel dat 'noodtoestand' vooral een administratieve status is zodat er bijzonder potjes met geld beschikbaar komen, maar dat kan ik mis hebben.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor schaapje » 02 mei 2020 17:15

benefietdiner schreef:Ik ben er nog steeds beducht voor dat er geen vaccin zal gevonden worden voor de coronavirus covid-19.

Professor Luc Montagnier, https://www.knaw.nl/nl/prijzen/laureate ... -frankrijk ontdekker van het HIV virus, waar hij in 2008 de Nobelprijs voor de Geneeskunde voor ontving, zegt: Het SARS-CoV-2 virus werd in het kader van het onderzoek naar een vaccin tegen AIDS in het lab in Wuhan onderzocht en gemanipuleerd. In het laatste kwartaal van 2019 ontsnapte het virus uit het laboratorium. ‘Met mijn collega Jean-Claude Perez, bio-wiskundige, hebben wij de soort van het genoom van dit RNA virus nauwkeurig geanalyseerd,’ verklaarde Montagnier in een interview met dr. Jean-Francois Lemoine.

Conclusie:
Chinese wetenschappers manipuleerden coronavirus om te proberen vaccin tegen AIDS te ontwikkelen’ – ‘Indiase wetenschappers hadden gelijk: corona virus bevat HIV elementen’ – ‘De natuur accepteert geen gepruts, dit virus zal vanzelf verdwijnen’


Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Luc_Montagnier

Dit is ook de bron die Trump heeft en momenteel niet wil prijs geven.

https://www.youtube.com/watch?v=Gdd7dtDaYmM

Het gaat wel wat boven mijn pet maar er zeker geknoeid en er komt steeds meer boven tafel.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 02 mei 2020 17:18

irmo schreef:Ik vertrouw dat hele RIVM voor geen fluit. Bovendien heb ik daar toch niet mee te maken.


Je hebt er heel veel mee te maken want daar bepalen ze uiteindelijk wat jij wel en niet mag doen, of je naar je werk mag, naar je ouders, met mensen mag knuffelen, naar café en bioscoop. Etcetera. En in vertrouw er wel op dat daar expertise zit... en dat ze goede motieven hebben. Wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in hen dan in die miljoenen Nederlandse amateur-virologen (tenminste dat denken ze van zichzelf)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 02 mei 2020 17:19

schaapje schreef:https://www.youtube.com/watch?v=Gdd7dtDaYmM

Het gaat wel wat boven mijn pet maar er zeker geknoeid en er komt steeds meer boven tafel.


Hm verdacht is ook wel dat China geen onderzoek vanuit het WHO wil in hun land. Waarom niet als ze zo adequaat hebben gehandeld en niets mis is gegaan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 02 mei 2020 17:28

schaapje schreef:https://www.youtube.com/watch?v=Gdd7dtDaYmM

Het gaat wel wat boven mijn pet maar er zeker geknoeid en er komt steeds meer boven tafel.


Voor mij is het na 6 seconden al duidelijk hoe de wind staat met dit filmpje... Meer complotten. Ook "epoch times" even googlen wijst uit dat dit een gekleurde site/organisatie is met negatieve insteek richting China (opgericht door Falun Gong, een beweging die in China wordt onderdrukt, geloof ik).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 02 mei 2020 17:48

Marnix schreef:Je hebt er heel veel mee te maken want daar bepalen ze uiteindelijk wat jij wel en niet mag doen, of je naar je werk mag, naar je ouders, met mensen mag knuffelen, naar café en bioscoop. Etcetera. En in vertrouw er wel op dat daar expertise zit... en dat ze goede motieven hebben. Wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in hen dan in die miljoenen Nederlandse amateur-virologen (tenminste dat denken ze van zichzelf)



Ik woon niet in Nederland honey. Expertise zit er misschien wel, maar die zuivere motieven geloof ik niets van. Niet dat het spaanse instituut nou zoveel beter is, hier zit gewoon iedereen opgesloten.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 02 mei 2020 19:15

irmo schreef:Ik woon niet in Nederland honey. Expertise zit er misschien wel, maar die zuivere motieven geloof ik niets van. Niet dat het spaanse instituut nou zoveel beter is, hier zit gewoon iedereen opgesloten.


Oh ja dat is waar. :-) verder niet met je eens maar goed :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 02 mei 2020 21:41

o yes, we zijn het weer met elkaar oneens :D :D

Vanavond voor het eerst in 6 weken weer buiten een ommetje mogen maken. Vrijheid is kostbaar.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 03 mei 2020 09:02

Lekker. Ben toch blij dat dat dat hier gewoon altijd mogelijk is geweest. En dag in vanaf hier zo de hei op kan lopen of door de bossen en langs de plassen kan fietsen. Buiten vakanties om ben ik nooit zoveel in de natuur geweest als de afgelopen weken.

Mortlach schreef:https://www.france24.com/en/20200502-france-extends-covid-19-health-emergency-until-july-24

Frankrijk verlengt de noodtoestand tot 24 JULI. Dit gaat dus nog wel even duren. Geen idee wat dit precies betekent voor de maatregelen; ik heb altijd een beetje het gevoel dat 'noodtoestand' vooral een administratieve status is zodat er bijzonder potjes met geld beschikbaar komen, maar dat kan ik mis hebben.


Volgens mij heeft het vooral met de bevoegdheden te maken van de uitvoerende macht en evt van de regering. Je kan bijvoorbeeld regels opleggen en handhaven die niet in de wet zijn vastgelegd.
Laatst gewijzigd door Marnix op 04 mei 2020 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 03 mei 2020 21:16

Schokkende ontwikkelingen met die corona app.

Zo word je over de grens in de gaten gehouden na de corona-uitbraak

https://www.nu.nl/280527/video/zo-word- ... redirect=1

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 04 mei 2020 14:47

Vandaag gelukkig een stuk minder opnames en overledenen. Laten we hopen dat dit zo voort mag zetten.
Kan misschien de kapper weer open, lijkt wel of ik uit de jaren 70 kom qua kapsel onderhand. En ik gun hem weer omzet, net als de rest van de bedrijven die stil liggen trouwens. Vanavond maar eens eten ophalen bij een restaurantje waar we anders vaak gaan eten.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 04 mei 2020 14:57

Afbeelding
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 04 mei 2020 17:24

benefietdiner merkte op

Zo word je over de grens in de gaten gehouden na de corona-uitbraak


Ik zag vorige week op de tv, of op de VRT of op NL een stukje dat men nu al precies weet waar jij bent, waar jij bent geweest, als jij je telefoon aan hebt staan.
Of je nu wandelt, loopt, fietst of in de auto zit, iedereen is te volgen. Nog maar niet te spreken over de pinpas betalingen die je doet, want ook dat is 100% bekent.
Maar dat die corona-app er zal komen, daar ben ik wel van overtuigt.
Nog even en niets is meer onbekend.
Big brother is watching you.
Chinese toestanden.

Nog even dit, die Jorritsma, oud VVD"er en oud burgemeester van Almere, wil niets liever dan dat pinnen in heel NL verplicht wordt.
Dat is zo fijn voor de belasting diens.
Nou, dan gaat men met het zwarte geld toch de grenzen over om inkopen te doen.
Scheelt de schatkist weer miljarden, DIE, en zo kom ik weer op deze topic, de Nederlandse schatkist de komende jaren nog heel hard kan gebruiken.
Want hoe men het ook went of keert, al die miljarden moeten wel weer terug om het begrotingstekort weer op een normaal peil te brengen, en Nederland heeft nog héél véél miljarden nodig om de klimaatdoelstellingen, om maar eens iets te noemen, te halen.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 04 mei 2020 17:56

elburger schreef:Ik zag vorige week op de tv, of op de VRT of op NL een stukje dat men nu al precies weet waar jij bent, waar jij bent geweest, als jij je telefoon aan hebt staan.


Wat je ook wel wilt, want hoe werkt je mobiele telefoon anders? Zolang die data maar wordt geanonimiseerd is dat echt geen probleem.

Big brother is watching you.
Chinese toestanden.


Nou, dat valt gelukkig nog wel mee. De surveillancestaat is bij lange na nog niet zo draconisch als in China.

Nog even dit, die Jorritsma, oud VVD"er en oud burgemeester van Almere, wil niets liever dan dat pinnen in heel NL verplicht wordt.
Dat is zo fijn voor de belasting diens.
Nou, dan gaat men met het zwarte geld toch de grenzen over om inkopen te doen.
Scheelt de schatkist weer miljarden, DIE, en zo kom ik weer op deze topic, de Nederlandse schatkist de komende jaren nog heel hard kan gebruiken.
Want hoe men het ook went of keert, al die miljarden moeten wel weer terug om het begrotingstekort weer op een normaal peil te brengen, en Nederland heeft nog héél véél miljarden nodig om de klimaatdoelstellingen, om maar eens iets te noemen, te halen.


Echt? Miljarden? Dat zal toch wel meevallen. Ik ben zelf helemaal voor het afschaffen van contanten, als ik eerlijk ben.


Een ander, maar heel positief, bericht, is dat wetenschappers een van nature voorkomende microbe hebben ontdekt die ervoor zorgt dat muskieten geen malaria kunnen overdragen.

https://www.bbc.com/news/health-52530828

Er sterven ongeveer 400.000 mensen (met name kinderen) per jaar aan malaria, dus als die gesel kan worden uitgeroeid zou dat een enorme zegen zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten