Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 13 apr 2020 15:16

Roos1234 schreef:- Ze beweert helemaal niet dat micro-organismen niet bestaan. Hoe kom je erbij? Ze zegt dat het bestaan van virussen discutabel is. Schimmels, schimmelbacteriën en bacteriën bestaan uiteraard. Die kun je kweken en zien. Dat heb ik zelf in het lab gedaan. Het lijkt erop dat je dit zegt om deze ziekteleer zwart te maken.


Dat laatste heb je goed gezien.

verder kun je virussen gewoon zien met een beetje elektronenmicroscoop. HIER - maar die foto's zullen allemaal wel nep zijn zeker.

- Als je goed op de website kijkt kom je erachter dat je ook zonder een cursus te doen veel kunt leren over deze ziekteleer. Er is een gratis e-book en vele video’s met uitleg. Ik deel deze informatie omdat ik deze ziekteleer bij mezelf en anderen heb gecheckt en het klopt keer op keer. Doe met de informatie wat je wilt maar het is niet verstandig om te oordelen en iets belachelijk te maken voordat je iets goed hebt onderzocht.


Een gratis e-book?! Wauw, ongetwijfeld een folder met net voldoende informatie om je nieuwsgierig te maken en dan oproepen om de dikbetaalde cursussen te gaan volgen voor een beter beeld.

- All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.


Zet mij maar stevig in fase 2. Maar uh, misschien moet je na je cursusje bio-logika ook eens een cursus échte logica volgen, want je maakt hier de meest bekende logische fout ooit. Ik zal hem voor je uitspellen.

Alle katten zijn zoogdieren.
Bastet is mijn kat
Bastet is DUS een zoogdier

Dit is een syllogisme en die komen uit de tijd van Aristoteles.

Maar wat JIJ doet, is het volgende:

Alle katten zijn zoogdieren
Bessie de koe is een zoogdier
Bessie de koe is DUS een kat.

Met jouw woorden:

Waarheid gaat door drie fasen... onder andere weerstand.
Er is weerstand tegen mijn kolderieke idee
Mijn kolderieke idee is DUS waarheid.

Je ziet nu zelf hopelijk ook welke fout je maakt.


Mijn inziens is het doel van deze p(l)andemie wereldwijde verplichte vaccinatie en digitale controle oftwel the NEW WORLD ORDER.


Ah, de NWO, nee dan weet je dat het zeker niet om een complot draait. Zeg eens, welke rol spelen de Vrijmetselaars hier in?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 15 apr 2020 11:27

elburger schreef:Nee, dat lijkt mij onmogelijk, maar waarom niet tot het begin van het nieuwe schooljaar? Optimaal is een en ander zeker niet, maar men komt nu in een tijd van veel gebroken weken, nog een mei vakantie, en vanaf eind mei zijn scholen al bezig met de afbouw van het school jaar ( zo hoorde ik van een vriend die hoofdonderwijzer is ) Liever te laat als te vroeg. Net het laatste nieuws gelezen van van Ranst, vermaard viroloog uit Belgie, en daar verwacht men de komende 2 weken nog een stortvloed van coronagerelateerde doden. Ontspanning van maaatregelen zijn nu nog niet gewenst.

Ik vermoed dat de scholen hier wel na de meivakantie opengaan, met die reserve dat mocht de situatie zich daartoe voordoen men toch begin mei kan besluiten dit toch niet te doen.
De reden waarom ook de scholen dichtgingen was om alles te doen om te voorkomen dat de IC''s overbelast zouden raken. Het lijkt erop dat we de piekbelasting voor de IC's gehad hebben en dat die eind april weer op een enigszins acceptabel niveau ligt. Dan moeten we ook overwegen om de scholen weer open te doen, waarbij er wel de vinger aan de pols moet worden gehouden (dus dicht als het weer nodig blijkt). In andere landen doet men dit al (o.a. Denemarken).
Een mogelijk scenario zou kunnen zijn:
- de scholen weer open
- personen tot 60 jaar waar mogelijk weer aan het werk waarbij de 1,5 meter afstand bewaard dient te worden. Grote evenementen en grote groepen mensen bij elkaar gaan dus nog steeds niet door.
- personen boven de 60, mensen die besmet zijn en andere risicogroepen blijven voorlopig in quarantaine (tot er een vaccin en/of medicijn is).

We hebben toch een exit strategie nodig en ik denk dat het bovenstaande op een gegeven moment te proberen valt.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 15 apr 2020 15:22

Toch een piek in het aantal gemelde sterfgevallen. Was al verwacht door het paasweekend, dat niet alles goed doorgegeven was.
Aantal ziekenhuis opnames gelukkig weer gedaald.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 15 apr 2020 15:43

Dat denk ik ook, de cijfers van morgen moeten dat gaan onderbouwen.

Met verbazing trouwens weer gekeken naar het narcisme van Trump waarvan maar weer eens blijkt dat hij niet met kritiek kan omgaan... behalve door te proberen anderen de schuld te geven....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 15 apr 2020 16:26

Marnix schreef:Dat denk ik ook, de cijfers van morgen moeten dat gaan onderbouwen.

Met verbazing trouwens weer gekeken naar het narcisme van Trump waarvan maar weer eens blijkt dat hij niet met kritiek kan omgaan... behalve door te proberen anderen de schuld te geven....



Die kerel heeft kortsluiting boven in de kop.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 15 apr 2020 17:01

K80 schreef:Die kerel heeft kortsluiting boven in de kop.


Heeft die uberhaupt wel iets om kortsluiting mee te maken? Wat een mafkees.

Harvard vindt trouwens dat we tot 2022 elk kwartaal in quarantine moeten. Ik ben heel benieuwd hoe ze dat voor elkaar denken te krijgen. Ben ik ff blij dat ik voor mijn beroep alleen maar een laptop nodig heb en verder niks.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 15 apr 2020 18:29

Marnix schreef:Met verbazing trouwens weer gekeken naar het narcisme van Trump waarvan maar weer eens blijkt dat hij niet met kritiek kan omgaan... behalve door te proberen anderen de schuld te geven....


Totaal gezag maar geen enkele verantwoordelijkheid. O, en de cheques van 1200 dollar 'noodsteun' zijn ook vertraagd omdat Trump er per se zijn handtekening op wilde zetten. Dat is gelukkig niet gebeurt, maar nu staat zijn naam in het memo-veld. Echt slinks, alsof HIJ mensen dat geld geeft en het niet gewoon geld is dat de mensen zelf al hebben betaald aan belasting.

Ook zit er in die nieuwe wet van 2 biljoen dollar (trillion) een belastingsverlaging van 80 miljard of zo, waarvan 90% gaat naar mensen die meer van 1 miljoen dollar per jaar verdienen - dat is altijd de ellende met dit soort maatregelen, omdat het belastingkorting is, gaat het grootste voordeel naar de mensen die het meeste belasting betalen in absolute zin. Dat zijn vaak ook de mensen die het geld het minst hard nodig hebben.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 15 apr 2020 18:31

irmo schreef:Harvard vindt trouwens dat we tot 2022 elk kwartaal in quarantine moeten. Ik ben heel benieuwd hoe ze dat voor elkaar denken te krijgen. Ben ik ff blij dat ik voor mijn beroep alleen maar een laptop nodig heb en verder niks.


Volgens mij was dat in de situatie dat er geen vaccin beschikbaar zou zijn en de maatregelen die nu gelden zouden worden opgeheven. Dus hopelijk duurt het allemaal niet zo lang.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 15 apr 2020 18:57

Ik vind die cijfers met de aantallen sterfgevallen nog steeds veel....het lijkt te gaan wennen of minder te worden, maar toch....dagelijkse vele sterfgevallen.....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 15 apr 2020 20:06

Omdat ik het niet kan laten...

Hebben de lui die die bio-logika volgen zelf niet door dat het een beetje vreemd is dat "opeens" geheel spontaan 2 miljoen mensen wereldwijd hetzelfde emotioneel-biologisch conflict hebben, wat dat dan ook in vredesnaam moge betekenen. Immers volgens de website "Elke ziekte ontstaat in je lichaam met een REDEN. Elk emotioneel-biologisch CONFLICT creeërt op een bepaalde plek (het orgaan) en op een bepaalde manier een verandering (ziekte)".

Vanaf het jaar 0 tot 2019 had zo goed als niemand last van dit conflict en in de eerste 3 maanden van 2020 INEENS 2 miljoen mensen and counting. Nee, dat komt natuurlijk niet omdat er een virus is waarmee ze besmet zijn geraakt, want daarmee kun je geen cursussen verkopen aan goedgelovige mensen die teleurgesteld zijn omdat de doktoren niet wisten wat hen mankeerde.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 15 apr 2020 20:34

Mortlach schreef:Omdat ik het niet kan laten...

Hebben de lui die die bio-logika volgen zelf niet door dat het een beetje vreemd is dat "opeens" geheel spontaan 2 miljoen mensen wereldwijd hetzelfde emotioneel-biologisch conflict hebben, wat dat dan ook in vredesnaam moge betekenen. Immers volgens de website "Elke ziekte ontstaat in je lichaam met een REDEN. Elk emotioneel-biologisch CONFLICT creeërt op een bepaalde plek (het orgaan) en op een bepaalde manier een verandering (ziekte)".

Vanaf het jaar 0 tot 2019 had zo goed als niemand last van dit conflict en in de eerste 3 maanden van 2020 INEENS 2 miljoen mensen and counting. Nee, dat komt natuurlijk niet omdat er een virus is waarmee ze besmet zijn geraakt, want daarmee kun je geen cursussen verkopen aan goedgelovige mensen die teleurgesteld zijn omdat de doktoren niet wisten wat hen mankeerde.


Ja maar dat is natuurlijk een emotioneel domino-effect. Omdat mensen weten dat het er is en er bang voor zijn krijgen ze het ook. Het virus is overdraagbaar door angst icm biologische instabiliteit. Net als met al die andere epidemieën..... ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 16 apr 2020 01:41

De VS had vandaag 30.000 nieuwe, bevestigde gevallen en 2500 doden. Wat testen betreft loopt de VS nog mijlenver achter op landen als Spanje, Italië en Duitsland met 10 tests per 1000 inwoners (de andere randen 14, 18 en 20 tests per 1000 inwoners respectievelijk)

En dit terwijl de regering staat te springen om het land weer open te gooien. De 'adviesgroep' daarover bestaat zo goed als volledig uit mensen uit het bedrijfsleven - zelfs Vince McMahon neemt deel, de man achter de WWE, het show worstelen. Nu is dat zo nu en dan best vermakelijk, maar ik weet niet of het hem speciale kennis geeft wat betreft de volksgezondheid. Wel is Vince's vrouw lid van Trumps kabinet (een onbelangrijke positie, ik zou moeten opzoeken welke) en hebben ze net 18 miljoen gedoneerd aan het herverkiezingsfonds, maar dat heeft er ongetwijfeld niks mee te maken. Wel is worstelen in Florida benoemd tot 'essentiële dienst' die dus niet verplicht gesloten is. Heeft vast ook niks te maken met die donatie.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 16 apr 2020 17:03

Wat is er in België aan de hand?

Volgens Worldometers heeft België nu méér Covid-sterfgevallen per miljoen inwoners dan Spanje. (419 per miljoen vs 409 per miljoen inwoners) Alleen de ministaatjes San Marino en Andorra hebben wereldwijd relatief meer slachtoffers, maar die lage inwonersaantallen vertekenen dat beeld nogal.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 16 apr 2020 20:30

Inderdaad vreemd als dat zo is.
En ze vonden onze maatregelen te zwak.
Vandaag is het gisteren van morgen.

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor de passant » 16 apr 2020 21:36

Ik maak me meer zorgen om de VS, in vrijwel alle op plaats 1 , met een president die nauwelijks z,n eigen rol begrijpt die de grondwet hem geeft , en die er ook blijkt van geeft die grondwet ook maar nauwelijks te kennen of te begrijpen, en avond aan avond de hoogste getal voor "new cases"dat voorspelt niet veel goeds, en dan die strijd tussen hem en de gouverneurs van de staten, ik kijk regelmatig naar "morning joe" van de MSNBC jongens jongens, nee heel veel slechter hadden de amerikanen het niet kunnen treffen.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

cron