occult

Moderators: Memmem, Moderafo's

johanA
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2017 16:21

occult

Berichtdoor johanA » 07 dec 2019 19:55

Ik heb een vraag naar aanleiding van het boek occulte machten en bevrijding
Ik heb al verschillende jaren gezondheidsklachten.
Al vele lichamelijke onderzoeken gehad maar daar iets niets uitgekomen.
Later kwamen daar ook psychische klachten bij. Ik ben ongeveer 5 jaar in behandeling geweest bij Eleos maar dat heeft geen positief effect gehad.
Daarna bij Dimence geweest en ook daar kunnen ze me niet helpen.
Ik zit sinds een half jaar in de ziektewet en ben sinds kort één dag in de week bij een reïntegratiebedrijf en één dag in de week bij een zorgboerderij.
De kans is groot dat ik niet kan terugkeren naar m’n reguliere werk. Ik ben chauffeur van beroep maar heb zo’n angst voor het autorijden ontwikkelt dat ik bijna niet durf te rijden.
Al met al zak ik steeds verder weg en soms komt de gedachte bij me op me zelf wat aan te doen.
Nu ben ik in het verleden bij een alternatief geneeskundige geweest, heb Bach bloesem gebruikt en heb een keer een voetreflexzonemassage gehad.
In het boek van Prof. dr M.J. Paul las ik tot m’n grote schrik dat deze therapieën zeker niet onschuldig zijn.
Gezien het feit dat tot nu toe geen enkele therapie resultaat heeft gehad en ik me herken in de klachten die kunnen ontstaan na het toepassen van genoemde therapieën (depressief, angsten, negatief zelfbeeld, lusteloos) zou ik graag een reactie van u willen ontvangen

Groet,Johan A

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: occult

Berichtdoor irmo » 07 dec 2019 23:05

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/27 ... evrijding/

Was het antwoord in de vragenrubriek niet goed genoeg? :P

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: occult

Berichtdoor lekkerbek » 07 dec 2019 23:16

Dat vroeg ik me ook af @irmo!
Een betere reactie kan niet gegeven worden.
@Johan A, wat voor reacties verwacht je van ons? Als ik jou was zou ik het antwoord opvolgen, hopelijk lucht het je op en is je angst ongegrond!

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: occult

Berichtdoor Veendam » 08 dec 2019 13:16

De Bijbel is duidelijk in een heel aantal zaken en is dat ook over geestelijke machten.
Die krijg je er niet uit met therapie maar die moeten worden uitgeworpen zegt de Bijbel.

Jammer genoeg zijn er maar zeer weinig mensen binnen de gereformeerde / hervormde / refokerken die bekend zijn met bevrijdingspastoraat.
Binnen de meeste evangelische en pinksterkerken is bevrijdingspastoraat en uitwerpen van demonen de normaalste zaak van de wereld.
Je kunt gewoon bij jou in de buurt zulke gemeentes vinden en gewoon heen bellen of ze ook mensen helpen met bevrijdingspastoraat.
Zo simpel is het eigenlijk.

Ook zou het kunnen zijn dat je niet bevrijding nodig hebt maar dat je denken op die gebieden nog niet vernieuwd zijn, daar kunnen ze je dan ook mee helpen.

Yoshi

Re: occult

Berichtdoor Yoshi » 08 dec 2019 13:30

Therapie hoeft niet gelijk aan te slaan. Ik had tijdens mijn burn-out ook allerlei klachten. De psychologie en groepstherapie hielp maar zeker niet gelijk. Daarna nog een persoonlijk traject ingegaan met een coach en dat hielp zeker.

Wat mij ook helpt in moeilijke situaties is de rozenkrans bidden en wat vaker naar de Mis te gaan. Eventueel aangevuld met de biecht. Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: occult

Berichtdoor Chaya » 09 dec 2019 14:12

Beste Johan, uit ervaring weet ik helaas dat angstklachten de neiging hebben zich uit te breiden, als je ertegen vecht.
Het enige dat echt geneest is er dwars doorheen te gaan.
Keer op keer net zo lang tot de angst langzaam verdwijnt.
Ik durfde ook niet meer op de snelweg, nadat ik onwel werd (heftige hyperventilatie-aanval, politie heeft me thuisgebracht) ik kon hem nog net op de vluchtstrook zetten.
Maar de eerste keer weer op de snelweg was horror. De eerste afslag ging ik er weer af. Maar ja, als je alleen maar door binnenwegen durft, doe je wel heel erg lang over een stuk dat je normaal in een kwartiertje of halfuurtje doet.
Maar ik durfde ook geen winkelcentrum meer in met automatisch openende en sluitende deuren.
Mijn wereld werd wel klein zo en was afhankelijk.
Ik ben het toch gewoon gaan doen. Muziek aan, pittige pepermunt in mijn mond, en eerste afslag voorbij gereden. Bij de tweede mocht ik er af en ben meteen onder de snelweg door weer naar de andere oprit en teruggereden. Dat zo een aantal keren. En steeds een afslag verder.
Kom maar angst, ik kan je hebben, zei ik. En hij komt hoor! Maar het ebt weg. En de angst wordt steeds makkelijker beheersbaar, totdat hij niet meer opduikt. Begin wel op een stiller moment van de dag. Vraag niet te veel van jezelf. Maar beloon jezelf als het gelukt is.

Mijn neef heeft iemand met de vrachtauto doodgereden. Hem trof geen schuld. De politie-agent zei, nadat alles afgewikkeld was, hup, je vrachtauto weer in en rijden, ik ga mee.
Ik durf niet ik durf niet, hij kon alleen maar huilen.
Ja kom op, er doorheen. Hij stierf tijdens die rit 1000 doden. Maar de agent begeleidde hem super.
Hij is hem eeuwig dankbaar. Het was nog een tijd moeilijk, maar hij heeft geen fobie ontwikkeld hierdoor.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: occult

Berichtdoor irmo » 09 dec 2019 16:48

Goeie Chaya. Dat is helaas de enige manier.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: occult

Berichtdoor Marnix » 10 dec 2019 11:10

Hm ja, beetje herkenbaar. Ik ben een keer beroofd met een vuurwapen op mijn borst 's avonds laat in een donkere straat. Ik weet nog steeds niet of hij echt was, heb het maar niet gevraagd. Maar de eerste keren dat je daarna weer over straat loopt voelt dat toch wel wat anders, ben je alerter en schrik je eerder van dingen. Heb niet gehad dat ik daarna niet meer naar buiten durfde of zo, hooguit dat ik eens een donker straatje met struiken en portiekjes oversloeg maar toch is het wel herkenbaar. Ook omdat ik daarna regelmatig verhalen van anderen hoorde die na zo'n ervaring inderdaad heel lang niet meer in het donker over straat durfden, bij elk groepje mensen angst voelden.

Je moet dan toch een beetje rationeel bedenken dat je gewoon pech hebt gehad, de kans op herhaling niet zo groot is, zeker niet als je maatregelen neemt om die te voorkomen... en dan de angst overwinnen door gewoon te gaan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: occult

Berichtdoor K80 » 10 dec 2019 11:28

Een vriendin van ons mam durfde ook niet meer auto te rijden. Al jaren lang, ook omdat haar man altijd reed.
Ze was gelukkig wel zo slim om toch altijd het rijbewijs te verlengen.
Toen overleed haar man en de wereld werd onbereikbaar en klein.
Ze heeft toen weer een 20 auto rijlessen genomen. Dit voelde heel veilig omdat de instructeur er naast zit en ook de controle over de auto heeft.
Dit heeft haar erg geholpen en ze rijd weer zelfstandig.
Je moet haar niet naar Parijs sturen, maar ze kan weer vooruit.


Ik geloof ook niet dat je van alternatieve geneeswijze occult belast wordt hoor.
Alleen als je je slecht in je vel voelt, wil je overal een verklaring voor hebben waarom. En dan kan je dat soort dingen gaan denken.
Waarschijnlijk heeft alles ook tijd nodig.
Vandaag is het gisteren van morgen.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: occult

Berichtdoor DeLange » 24 dec 2019 22:56

johanA schreef:Ik heb een vraag naar aanleiding van het boek occulte machten en bevrijding
Ik heb al verschillende jaren gezondheidsklachten.
Al vele lichamelijke onderzoeken gehad maar daar iets niets uitgekomen.
Later kwamen daar ook psychische klachten bij. Ik ben ongeveer 5 jaar in behandeling geweest bij Eleos maar dat heeft geen positief effect gehad.
Daarna bij Dimence geweest en ook daar kunnen ze me niet helpen.
Ik zit sinds een half jaar in de ziektewet en ben sinds kort één dag in de week bij een reïntegratiebedrijf en één dag in de week bij een zorgboerderij.
De kans is groot dat ik niet kan terugkeren naar m’n reguliere werk. Ik ben chauffeur van beroep maar heb zo’n angst voor het autorijden ontwikkelt dat ik bijna niet durf te rijden.
Al met al zak ik steeds verder weg en soms komt de gedachte bij me op me zelf wat aan te doen.
Nu ben ik in het verleden bij een alternatief geneeskundige geweest, heb Bach bloesem gebruikt en heb een keer een voetreflexzonemassage gehad.
In het boek van Prof. dr M.J. Paul las ik tot m’n grote schrik dat deze therapieën zeker niet onschuldig zijn.
Gezien het feit dat tot nu toe geen enkele therapie resultaat heeft gehad en ik me herken in de klachten die kunnen ontstaan na het toepassen van genoemde therapieën (depressief, angsten, negatief zelfbeeld, lusteloos) zou ik graag een reactie van u willen ontvangen

Groet,Johan A

Los van de overige contacten, zou mogelijk bevrijdingspastoraat wat kunnen zijn. Zoals je geadviseerd is in het artikel. Zelfmoordneigingen en heftige angsten kunnen van demonische machten afkomstig zijn.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

johanA
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2017 16:21

Re: occult

Berichtdoor johanA » 26 dec 2019 17:22

Bedankt voor alle reacties

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: occult

Berichtdoor irmo » 26 dec 2019 18:12

johanA schreef:Bedankt voor alle reacties



https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/27 ... evrijding/

Was het antwoord in de vragenrubriek niet goed genoeg?


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten