zaaddonor

Moderators: Memmem, Moderafo's

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: zaaddonor

Berichtdoor K80 » 30 aug 2019 17:16

Chaya schreef:
Waarom moeten toch altijd die zeldzame uitwassen uitgemeten worden?
Verreweg de meeste refo's laten hun kinderen inenten!


Dat weet ik ook wel Chaya, ik bedoelde ook maar een enkeling die zo doen.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: zaaddonor

Berichtdoor irmo » 30 aug 2019 17:55

Mortlach schreef:Dat wijs ik af. Ik zou eerder zeggen dat er bij mij geen wil achter zaken hoeft te zitten, geen doel. Bij jou wel. Mij overkomen zaken omdat het universum kil en onpersoonlijk is; jij moet in het reine komen met het idee dat God blijkbaar wil wat jou overkomt. Hoe dieptrieste zaken als miskramen 'goed' voor je zouden moeten zijn, is me een raadsel. Maar ik hoef me dat dan ook niet af te vragen.


Wat ontzettend treurig dat je zo denkt, Mortlach. Ik vind het echt in- en intriest voor je dat je zo denkt, en blijkbaar niet begrijpt hoe heerlijk het is om het met de Heere eens te zijn.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: zaaddonor

Berichtdoor irmo » 30 aug 2019 18:06

pindas83 schreef:Dit mag je niet zeggen K80. De wijze lessen van Geert (ik mag tutoyeren) zijn niet gemakkelijk maar des te leerzamer voor degene die het krijgen te verstaan. Snappie?


O. Ik krijg het niet te verstaan, ik snap er geen hol van. Wat zegt dat nu over mijn verlichting? :mrgreen:

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: zaaddonor

Berichtdoor K80 » 30 aug 2019 18:11

pindas83 schreef:Dit mag je niet zeggen K80. De wijze lessen van Geert (ik mag tutoyeren) zijn niet gemakkelijk maar des te leerzamer voor degene die het krijgen te verstaan. Snappie?

Verder ben ik geen voorstander van zaaddonatie. Ik begrijp dat alleenstaande vrouwen wellicht ook kinderen willen maar vind dat eigenlijk niet opwegen tegen het feit dat een kind niet opgroeit met z’n biologische vader.


Een vader figuur maakt al veel verschil, hoeft niet dan de biologische vader te zijn.
Ik ben ook helemaal niet voor om als alleenstaande vrouw dan via donorzaad zwanger te worden.
Maar een man misbruiken door te zeggen dat ze aan de pil zijn, maar niet slikken omdat ze rammelende eierstokken hebben is nog veel erger.

Nog ff over dat genoemde taalgebruik, zo omslachtig praten is toch nergens voor nodig?
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: zaaddonor

Berichtdoor K80 » 30 aug 2019 18:12

[quote="irmo"]O. Ik krijg het niet te verstaan, ik snap er geen hol van. Wat zegt dat nu over mijn verlichting? :mrgreen:[/quote

Lag dus niet alleen aan mij dus.
Komt op mij over als ik SV taal gebruik ben ik vromer.
Kan het mis hebben natuurlijk.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: zaaddonor

Berichtdoor Mortlach » 30 aug 2019 18:12

irmo schreef:Wat ontzettend treurig dat je zo denkt, Mortlach. Ik vind het echt in- en intriest voor je dat je zo denkt, en blijkbaar niet begrijpt hoe heerlijk het is om het met de Heere eens te zijn.


Het is me niet 100% duidelijk of je hier nu sarcastisch bent of dit serieus meent.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: zaaddonor

Berichtdoor K80 » 30 aug 2019 18:21

irmo schreef:Wat ontzettend treurig dat je zo denkt, Mortlach. Ik vind het echt in- en intriest voor je dat je zo denkt, en blijkbaar niet begrijpt hoe heerlijk het is om het met de Heere eens te zijn.



Ik snap het wel dat Mortlach zo denkt.
Als je gelooft dat er niets van een God is houd je daar geen rekening mee. Dan gebeuren er zaken gewoon omdat ze gebeuren.
Maakt het leven juist ook simpel.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: zaaddonor

Berichtdoor irmo » 30 aug 2019 18:57

K80 schreef:Ik snap het wel dat Mortlach zo denkt.
Als je gelooft dat er niets van een God is houd je daar geen rekening mee. Dan gebeuren er zaken gewoon omdat ze gebeuren.
Maakt het leven juist ook simpel.



Maakt het leven ook leeg, en kaal.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: zaaddonor

Berichtdoor irmo » 30 aug 2019 18:59

Mortlach schreef:Het is me niet 100% duidelijk of je hier nu sarcastisch bent of dit serieus meent.



Ik ben heel serieus. Ik zie trouwens nu dat ik het wel ongelukkig geformuleerd heb, waarvoor mijn excuses. Het is niet mijn bedoeling om je te beledigen, maar ik hoop niet dat mijn kinderen ooit zoiets zouden zeggen.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: zaaddonor

Berichtdoor irmo » 30 aug 2019 19:01

K80 schreef:


Ik versta de tale Kanaans redelijk goed meestal, maar hier snap ik niks van.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: zaaddonor

Berichtdoor K80 » 30 aug 2019 19:03

irmo schreef:Maakt het leven ook leeg, en kaal.


Nee, hoor. Waarom zou dat zo zijn als je niet in een hogere macht gelooft?
Andersom kijkend, waarom heb je geloof in een hogere macht nodig om gelukkig te zijn?

Zo zie je maar weer dat iedereen anders denkt. En dat is in dit land gelukkig geen probleem.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: zaaddonor

Berichtdoor Mortlach » 30 aug 2019 19:10

irmo schreef:Maakt het leven ook leeg, en kaal.


Als ik naar mijn gezin kijk, valt dat echt wel mee hoor, met die leegte.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: zaaddonor

Berichtdoor irmo » 30 aug 2019 19:58

K80 schreef:Nee, hoor. Waarom zou dat zo zijn als je niet in een hogere macht gelooft?
Andersom kijkend, waarom heb je geloof in een hogere macht nodig om gelukkig te zijn?


Dat hoeft natuurlijk niet. Maar als ik voor mezelf spreek, dan zou mijn leven leeg zijn zonder mijn geloof. Kil, kaal, en zonder enige ve3rbinding. En wat doe ik hier dan?

K80 schreef:Zo zie je maar weer dat iedereen anders denkt. En dat is in dit land gelukkig geen probleem.


Nou….dat valt nog vies tegen. Zo vrijdenkend en tolerant zijn wij helemaal niet. Meestal zijn we heel vrij totdat iemand het met ons oneens is. En moet je dan eens kijken hoe lelijk mensen kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: zaaddonor

Berichtdoor Mortlach » 30 aug 2019 20:26

irmo schreef:Dat hoeft natuurlijk niet. Maar als ik voor mezelf spreek, dan zou mijn leven leeg zijn zonder mijn geloof. Kil, kaal, en zonder enige ve3rbinding. En wat doe ik hier dan?


Ik kan je garanderen dat een leven zonder geloof in God niet automatisch betekent dat je geen verbinding hebt of voelt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: zaaddonor

Berichtdoor pindas83 » 30 aug 2019 21:06

Mortlach schreef:Opgroeien met je biologische vader is echter niet in alle gevallen een zegen hoor. Wij zijn blij dat we van de knakker van mijn dochter af zijn.

Onderzoek wijst uit dat een hecht, liefdevol en veilig gezin belangrijk is en dat de compositie van dat gezin niets uitmaakt, of dat nu MM, MV of VV is.


Ja natuurlijk zijn er uitzonderingen en is de biologische vader een idioot.
Maar dat zgn onderzoek over compositie onderschrijf ik niet.
Een vader is geen moeder en een moeder geen vader, zo moeilijk is dat niet om te begrijpen. Allebei met hun eigen kwaliteiten. Hoe kan een jongetje nou een rolmodel hebben aan zijn lesbische moeder of een meisje aan zn homofiele vader? Ik zeg niet dat deze mensen niet van hun kinderen zouden houden of andersom maar je mist hoe dan ook wat. En dat wat vind ik best wel belangrijk.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron