zaaddonor

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: zaaddonor

Berichtdoor pindas83 » 30 aug 2019 21:10

K80 schreef:Een vader figuur maakt al veel verschil, hoeft niet dan de biologische vader te zijn. Dat ben ik met je eens.
Ik ben ook helemaal niet voor om als alleenstaande vrouw dan via donorzaad zwanger te worden.
Maar een man misbruiken door te zeggen dat ze aan de pil zijn, maar niet slikken omdat ze rammelende eierstokken hebben is nog veel erger.
gelukkig heb ik daar geen ervaring mee en is dat natuurlijk heel erg kwalijk. Maar zou dat veel gebeuren denk je? :-k

Nog ff over dat genoemde taalgebruik, zo omslachtig praten is toch nergens voor nodig?
sommige vinden het schitterende praat

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: zaaddonor

Berichtdoor K80 » 30 aug 2019 21:19

pindas83 schreef:Ja natuurlijk zijn er uitzonderingen en is de biologische vader een idioot.
Maar dat zgn onderzoek over compositie onderschrijf ik niet.
Een vader is geen moeder en een moeder geen vader, zo moeilijk is dat niet om te begrijpen. Allebei met hun eigen kwaliteiten. Hoe kan een jongetje nou een rolmodel hebben aan zijn lesbische moeder of een meisje aan zn homofiele vader? Ik zeg niet dat deze mensen niet van hun kinderen zouden houden of andersom maar je mist hoe dan ook wat. En dat wat vind ik best wel belangrijk.



Ben ik helemaal met je eens.
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: zaaddonor

Berichtdoor K80 » 30 aug 2019 21:26

[quote="pindas83"][/quote]

Dat gebeurd wel ja dat vrouwen zo zwanger willen worden. Gelukkig niet veel denk ik, maar ik ken er zelf al wel ééntje. Was al jaren helemaal in baby's, vreselijk zelfs, elk gesprek ging er over. Toen de 32 gepasseerd was helemaal. En ze was vrijgezel.
4 weken verkering en ja hoor zwanger, ze snapte er niks van want ze was aan de pil.
Ja ja, amehoela.
Relatie hield natuurlijk geen stand, maar ze heeft een kind.
Verschrikkelijk.

Die man was natuurlijk ook een knuppel dat hij onbeschermd met haar naar bed ging, maar ze was toch aan de pil.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: zaaddonor

Berichtdoor irmo » 30 aug 2019 21:28

Mortlach schreef:Ik kan je garanderen dat een leven zonder geloof in God niet automatisch betekent dat je geen verbinding hebt of voelt.



Leg dat eens verder uit aub? Want ik kan het me oprecht niet voorstellen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: zaaddonor

Berichtdoor Mortlach » 30 aug 2019 21:31

pindas83 schreef:Maar dat zgn onderzoek over compositie onderschrijf ik niet.
Een vader is geen moeder en een moeder geen vader, zo moeilijk is dat niet om te begrijpen. Allebei met hun eigen kwaliteiten. Hoe kan een jongetje nou een rolmodel hebben aan zijn lesbische moeder of een meisje aan zn homofiele vader? Ik zeg niet dat deze mensen niet van hun kinderen zouden houden of andersom maar je mist hoe dan ook wat. En dat wat vind ik best wel belangrijk.


Toch blijkt uit onderzoek dat het voor het kind niet uitmaakt zolang er maar een persoon is van het andere geslacht dan de ouders die zo nu en dan bij het gezin betrokken is, een oom/tante, een buurman/-vrouw. Zolang je dus niet in een commune met alleen maar mensen van hetzelfde geslacht zit. Dan mis je dus echt niks.

Je reactie lijkt te komen uit het vastgeroeste idee dat er 'mannengedrag' en 'vrouwengedrag' is. En dat blijkt dus steeds minder zo te zijn. Vrouwen kunnen assertief en ambitieus zijn; mannen gevoelig en empathisch.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: zaaddonor

Berichtdoor Mortlach » 30 aug 2019 21:36

irmo schreef:Leg dat eens verder uit aub? Want ik kan het me oprecht niet voorstellen.


Tja, hoe leg je dat uit? Ik kan je alleen maar mijn eigen situatie beschrijven waarin A) geen geloof in God is, en B) geen gebrek aan gevoel van verbinding, met mijn naasten, met mijn buurt en land, met vrienden en vreemden, de natuur, etc.

Sommige gelovigen lijken soms te denken dat ongelovigen allemaal maar emotioneel afgestompte, lege hulzen zijn die als zombies door het leven strompelen, op zoek naar de ene ervaring na de andere om behoeften te bevredigen. Niet dat jij zo iemand bent, uiteraard. Dat gevoel van verbinding hebben we allemaal; ik vraag me soms af of gelovigen dit gevoel niet "God" hebben genoemd. En ja, als dat zo is, en je denkt dat weg, dan is het gevoel van verbinding ook weg. Maar noem je dat gevoel niet zo, dan dus niet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: zaaddonor

Berichtdoor pindas83 » 30 aug 2019 21:42

irmo schreef:O. Ik krijg het niet te verstaan, ik snap er geen hol van. Wat zegt dat nu over mijn verlichting? :mrgreen:


Misschien moet je jouw verlichting meer in gewicht zoeken en niet zo zeer in verstand? :-k :wink:

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: zaaddonor

Berichtdoor pindas83 » 30 aug 2019 21:44

K80 schreef:
Dat gebeurd wel ja dat vrouwen zo zwanger willen worden. Gelukkig niet veel denk ik, maar ik ken er zelf al wel ééntje. Was al jaren helemaal in baby's, vreselijk zelfs, elk gesprek ging er over. Toen de 32 gepasseerd was helemaal. En ze was vrijgezel.
4 weken verkering en ja hoor zwanger, ze snapte er niks van want ze was aan de pil.
Ja ja, amehoela.
Relatie hield natuurlijk geen stand, maar ze heeft een kind.
Verschrikkelijk.

Die man was natuurlijk ook een knuppel dat hij onbeschermd met haar naar bed ging, maar ze was toch aan de pil.


Dan spoor je echt niet. Behoorlijk egoïstisch, ik wil een kind en die ander en het kind zelf hebben het nakijken ](*,)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: zaaddonor

Berichtdoor pindas83 » 30 aug 2019 21:58

Mortlach schreef:Toch blijkt uit onderzoek dat het voor het kind niet uitmaakt zolang er maar een persoon is van het andere geslacht dan de ouders die zo nu en dan bij het gezin betrokken is, een oom/tante, een buurman/-vrouw. Zolang je dus niet in een commune met alleen maar mensen van hetzelfde geslacht zit. Dan mis je dus echt niks.

Je reactie lijkt te komen uit het vastgeroeste idee dat er 'mannengedrag' en 'vrouwengedrag' is. En dat blijkt dus steeds minder zo te zijn. Vrouwen kunnen assertief en ambitieus zijn; mannen gevoelig en empathisch.


Ik vind een oom of een kennis die zo nu en dan eens gezellig langskomt toch echt niet te vergelijken met een vader die verantwoording draagt voor de opvoeding en er (nagenoeg) elke dag is.

Dat vastgeroeste idee is naar mijn bescheiden mening een ‘ideale’ situatie waarin een kind groot kan worden. Zeker aangezien de meeste mensen/kinderen nog steeds hetero zijn is het ook nuttiger hetero ouders te hebben.
(Maar onderzoek zal ook wel hebben uitgewezen dat dat ook allemaal geen ene moer uitmaakt.)

Dat vrouwen assertief en ambitieus kunnen zijn en mannen gevoelig en empathisch is waar, maar dat doet niks af aan mijn mening. Nog steeds is die moeder een moeder en die vader een vader, en niet ineens andersom. Die karaktereigenschappen brengen daar geen verandering in.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: zaaddonor

Berichtdoor Mortlach » 30 aug 2019 22:08

pindas83 schreef:Ik vind een oom of een kennis die zo nu en dan eens gezellig langskomt toch echt niet te vergelijken met een vader die verantwoording draagt voor de opvoeding en er (nagenoeg) elke dag is.


Dat kan. Ik zeg alleen maar dat het volgens het onderzoek dat ik gelezen heb geen verschil maakt.

Dat vastgeroeste idee is naar mijn bescheiden mening een ‘ideale’ situatie waarin een kind groot kan worden. Zeker aangezien de meeste mensen/kinderen nog steeds hetero zijn is het ook nuttiger hetero ouders te hebben.
(Maar onderzoek zal ook wel hebben uitgewezen dat dat ook allemaal geen ene moer uitmaakt.)


Inderdaad.

Dat vrouwen assertief en ambitieus kunnen zijn en mannen gevoelig en empathisch is waar, maar dat doet niks af aan mijn mening. Nog steeds is die moeder een moeder en die vader een vader, en niet ineens andersom. Die karaktereigenschappen brengen daar geen verandering in.


Het is een interessante tijd omdat er nu meer dan ooit kinderen die in zo'n situatie volwassenen zijn geworden zijn om onderzoek mee te doen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: zaaddonor

Berichtdoor pindas83 » 30 aug 2019 22:13

Mortlach schreef:
Het is een interessante tijd omdat er nu meer dan ooit kinderen die in zo'n situatie volwassenen zijn geworden zijn om onderzoek mee te doen.


Lijkt mij een redelijk marginaal groepje. 20 jaar geleden waren die alternatieve ouderkoppels nog niet echt gemeengoed wel?

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: zaaddonor

Berichtdoor K80 » 30 aug 2019 22:19

Ik vraag me af hoe het nu op de basis scholen aan toe gaat.
Ik zat op de SMDB en er was ook een openbare lagere school op het dorp. Daar zaten kinderen op school, waar van de moeder een relatie had met een vrouw en er mee samenwoonde.
Zelfs wij, de kinderen op de SMDB wisten hoe erg die kinderen gepest werden hiermee.

Daar zou ik me toch ook zorgen om maken, hoe het zou zijn voor een kind met twee moeders op de lagere school?
Wij wonen nu in een boerengat waar denk ik de acceptatie niet zo hoog zal zijn.
Wellicht is dat in een grote stad wat liberaler.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: zaaddonor

Berichtdoor pindas83 » 30 aug 2019 22:24

K80 schreef:Ik vraag me af hoe het nu op de basis scholen aan toe gaat.
Ik zat op de SMDB en er was ook een openbare lagere school. Daar zaten kinderen op school, waarbij de moeder een relatie had met een vrouw en er mee samenwoonde.
Zelfs wij, de kinderen op de SMDB wisten hoe erg die kinderen gepest werden hiermee.

Daar zou ik me toch ook zorgen om maken, hoe het zou zijn voor een kind met twee moeders op de lagere school?
Wij wonen nu in een boerengat waar denk ik de acceptatie niet zo hoog zal zijn.
Wellicht is dat in een grote stad wat liberaler.


Wat is SMBD?

Dat die kinderen gepest worden is navenant. Niet dat het goed is hoor begrijp me niet verkeerd maar zo gaat nou eenmaal bij ‘abnormale kinderen’. Of je moet in Amsterdam gaan zitten, (en dan niet op een moslimschool) daar is de traditionele situatie al nauwelijks meer de norm schat ik in.
Laatst gewijzigd door pindas83 op 30 aug 2019 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: zaaddonor

Berichtdoor K80 » 30 aug 2019 22:30

School met de Bijbel
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: zaaddonor

Berichtdoor pindas83 » 30 aug 2019 22:31

K80 schreef:School met de Bijbel


Aha! Dank


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten