Moeite met 'geen kinderwens'

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Moeite met 'geen kinderwens'

Berichtdoor benefietdiner » 27 dec 2016 13:44

Marnix schreef:Slappe reactie. Dat kinderen het "product" van een liefdesrelatie zijn heeft niemand hier ontkent, iedereen zegt dat zelf ook.

En wat moet je precies zeggen in plaats van "Ik"? We willen geen kinderen maar we doen het toch want God wil het? Waar staat dat dan?

Leg eens kort en helder uit wat het alternatief is voor naar jezelf kijken in deze discussie? En hoe dat dan wel tot een kinderwens zou leiden?

AIs ik alles uit moet gaan leggen wat je vraagt krijg je een discussie hiervandaan tot Tokio.
Het is niet allemaal in woorden samen te vatten maar 'lust' en 'liefde' is een groot verschil met het krijgen van kinderen en dat wilde ik benoemen. Tussen de regels door lees ik meer lust dan liefde, jij waarschijnlijk niet vandaar jou reactie met het voorvoegsel 'slappe'.

Bambi

Re: Moeite met 'geen kinderwens'

Berichtdoor Bambi » 27 dec 2016 17:38

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 07:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Moeite met 'geen kinderwens'

Berichtdoor Chaya » 27 dec 2016 17:59

Bambi schreef:Dit vind ik zo verschrikkelijk onverantwoord. Je kind alleen thuis laten met een babyfoon

Inderdaad, hoe kun je dit doen als ouders.
Bambi schreef:Ooit gehoord hoe snel bijv een brand om zich heen grijpt?

Ik wel, op een voorlichtingsfilmpje van de brandweer, zouden alle ouders moeten doen.
Bambi schreef:Wat is er mis met een campingbedje meenemen en je kind meenemen?

Wat is er mis met thuis blijven bij je kind?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Moeite met 'geen kinderwens'

Berichtdoor Marnix » 27 dec 2016 23:46

Bedankt voor jullie bezorgdheid en zo. Kind thuis en babyfoon mee doen we alleen als we heel dicht in de buurt zijn. Anders blijft er iemand thuis, regelen we oppas of babyfoon-oppas in de straat of we nemen hem mee, ligt er aan wat we gaan doen.

En als je dat niet snapt, prima. Dat hoeft ook niet. :wink:


benefietdiner schreef:AIs ik alles uit moet gaan leggen wat je vraagt krijg je een discussie hiervandaan tot Tokio.
Het is niet allemaal in woorden samen te vatten maar 'lust' en 'liefde' is een groot verschil met het krijgen van kinderen en dat wilde ik benoemen. Tussen de regels door lees ik meer lust dan liefde, jij waarschijnlijk niet vandaar jou reactie met het voorvoegsel 'slappe'.


Als dingen helder zijn hoef je ze niet uit te leggen maar dat was het niet. Ik lees nergens dat het om lust gaat en niet om liefde. Er wordt juist benadrukt dat ze veel van elkaar houden. "Als je geen kinderwens hebt is er wel lust en geen liefde" slaat dus nergens op...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Bambi

Re: Moeite met 'geen kinderwens'

Berichtdoor Bambi » 28 dec 2016 04:48

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 06:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Moeite met 'geen kinderwens'

Berichtdoor Marnix » 28 dec 2016 09:19

Zo werkt dat dus niet helemaal. Die wet is wel eens toegepast maar dan gaat het om mensen die echt weg zijn en niet de mogelijkheid hebben om direct terug te komen als er iets aan de hand is, niet eens weten of er iets aan de hand is. Die in de supermarkt boodschappen aan het doen zijn of een pan melk op het vuur hebben laten staan en toen weg zijn gegaan. Dat soort dingen.

Ik zit dan bij vrienden of zo, op 30 seconden lopen. Of op kring, op 1,5e minuut hard fietsen. Met babyfoon. Dus als er iets is hoor je het direct. Daar is nog nooit iemand voor aangeklaagd. Je laat je kind dan ook niet hulpeloos achter, het is eigenlijk niet anders dan wanneer je thuis op de bank zit. Je hoort als er iets is en dan ga je er direct naartoe. En ja, dan laat je geen elektrische apparaten aanstaan (op de babyfoon na :) geen pan met eten op het vuur staan enzovoorts. Zat al ff te zoeken en nee, dat is niet strafbaar aldus een advocaat strafrecht.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Moeite met 'geen kinderwens'

Berichtdoor Chaya » 28 dec 2016 10:05

Bambi schreef:Dit kun je krijgen als je je baby alleen thuis achterlaat, dat valt nl onder kindermishandeling annex verwaarlozing ;)
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... -nederland

Het gaat niet eens zozeer om strafbaar, immers weinig mensen weten over het algemeen of een kindje alleen thuis is.
Maar als er iets gebeurt en het kindje komt te overlijden, je vergeeft het jezelf je leven lang niet meer.
En dan moet je wel keihard en ongevoelig zijn wil je geen wroeging voelen, had ik maar niet.....
Ik heb kinderen, hoe vaak ik hen niet uit een benarde positie heb moeten bevrijden, terwijl ze "veilig" in hun bedje lagen.
Dan bleek plots dat de gekeurde slaapzak voor dit kind niet goed was, of half stikkend in een hoestbui of braakbui.
Als ik beneden zat, hield ik altijd de babyfoon bij me.
Wat vind je van deze biecht:

Op dat moment hebben we een drastische beslissing genomen. Al sinds onze dochter is geboren slaapt ze steevast de hele nacht door, nu met 5 maanden nog steeds. We laten haar dus nu ‘alleen’ thuis in de uren dat onze nachtdiensten overlappen. Dit klinkt heel heftig, dat is het misschien ook wel, maar ik weet niet hoe we het anders moeten oplossen. Een nanny of oppas kunnen we echt niet betalen.

We wonen 5 minuten rijden van ons werk af en dit heeft geleid tot deze beslissing. We hebben een app die we als babyfoon met camera kunnen gebruiken waardoor we vanuit werk de kleine in de gaten kunnen houden. Ook hebben we een speciaal matrasje in het wiegje die ons alarmeert als er iets abnormaals gebeurt met haar ademhaling of hartslag. Mocht ze onverhoopt wel wakker worden en niet verder slapen of er gebeurt iets dan hebben we afgesproken dat we te allen tijde onze buurvrouw een seintje mogen geven die dan even gaat kijken bij haar.
https://wijalamama.nl/biecht-we-laten-o ... hts-alleen

Ik vind het echt ongelooflijk.
Een kind doe je er niet even bij, maar is toch een kostbaar onderdeel van je?

En wie kent niet de hartverscheurende beelden van de huilende ouders van Maddie McCann??
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Moeite met 'geen kinderwens'

Berichtdoor Acire » 28 dec 2016 10:27

Oordeel niet zo hard en stel niet zulke hoge eisen aan elkaar.
Daar zal de topicstarter echt niet gelukkiger van worden en zeker niet enthousiaster over het krijgen van kinderen....

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Moeite met 'geen kinderwens'

Berichtdoor Marnix » 28 dec 2016 10:56

Chaya schreef:Het gaat niet eens zozeer om strafbaar, immers weinig mensen weten over het algemeen of een kindje alleen thuis is.
Maar als er iets gebeurt en het kindje komt te overlijden, je vergeeft het jezelf je leven lang niet meer.
En dan moet je wel keihard en ongevoelig zijn wil je geen wroeging voelen, had ik maar niet.....
Ik heb kinderen, hoe vaak ik hen niet uit een benarde positie heb moeten bevrijden, terwijl ze "veilig" in hun bedje lagen.
Dan bleek plots dat de gekeurde slaapzak voor dit kind niet goed was, of half stikkend in een hoestbui of braakbui.
Als ik beneden zat, hield ik altijd de babyfoon bij me.
Wat vind je van deze biecht:

Op dat moment hebben we een drastische beslissing genomen. Al sinds onze dochter is geboren slaapt ze steevast de hele nacht door, nu met 5 maanden nog steeds. We laten haar dus nu ‘alleen’ thuis in de uren dat onze nachtdiensten overlappen. Dit klinkt heel heftig, dat is het misschien ook wel, maar ik weet niet hoe we het anders moeten oplossen. Een nanny of oppas kunnen we echt niet betalen.

We wonen 5 minuten rijden van ons werk af en dit heeft geleid tot deze beslissing. We hebben een app die we als babyfoon met camera kunnen gebruiken waardoor we vanuit werk de kleine in de gaten kunnen houden. Ook hebben we een speciaal matrasje in het wiegje die ons alarmeert als er iets abnormaals gebeurt met haar ademhaling of hartslag. Mocht ze onverhoopt wel wakker worden en niet verder slapen of er gebeurt iets dan hebben we afgesproken dat we te allen tijde onze buurvrouw een seintje mogen geven die dan even gaat kijken bij haar.
https://wijalamama.nl/biecht-we-laten-o ... hts-alleen

Ik vind het echt ongelooflijk.
Een kind doe je er niet even bij, maar is toch een kostbaar onderdeel van je?

En wie kent niet de hartverscheurende beelden van de huilende ouders van Maddie McCann??


Daarom moet je dus nooit je kind onbewaakt thuis achterlaten.

En ja, de genoemde situatie is verre van wenselijk. Alleen als ze om die redenen geen kinderen hadden gehad was het ook weer niet goed geweest volgens sommigen. En als ze geen oppas kunnen betalen is het vast ook geen optie dat iemand stopt met werken. Voor sommigen is het natuurlijk wel lastig, niet iedereen verdient genoeg om er prima van rond te kunnen komen, dat iemand minder kan werken of stoppen met werken en niet iedereen heeft de banen voor het uitkiezen. Ik ken de situatie van deze mensen niet, jij ook niet dus we moeten wel voorzichtig zijn met oordelen. Als het kind een keer wakker wordt en gaat huilen en ze horen dat gelijk en de buurvrouw staat een minuut later op de stoep, dan is de situatie op zich niet onveilig. En nee, het blijft niet ideaal.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Moeite met 'geen kinderwens'

Berichtdoor Chaya » 28 dec 2016 11:53

Acire schreef:Oordeel niet zo hard en stel niet zulke hoge eisen aan elkaar.
Daar zal de topicstarter echt niet gelukkiger van worden en zeker niet enthousiaster over het krijgen van kinderen....

Je hebt gelijk, dit is off topic. :wink:
Maar het toont aan dat het krijgen van kinderen nogal ingrijpende gevolgen heeft in je leven.
En oordelen vind ik iets anders dan een mening over iets hebben. Bovendien is mijn mening gevormd op basis van twee gebeurtenissen, waarbij het even alleen laten van een kindje verkeerd is afgelopen. Ik heb het over 2 verschillende situaties, 2 verschillende kindjes dus!
Het is niet altijd opzettelijke verwaarlozing, maar het kan zijn dat je als jonge ouder ergens het gevaar niet van inziet.
En m.i. mag je daar wel op wijzen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Moeite met 'geen kinderwens'

Berichtdoor Marnix » 28 dec 2016 14:42

Uiteraard. Maar waar het mis ging was er geen babyfoon aanwezig, de deur was niet op slot, er stond een raam / schuifpui open enzovoorts. Plus allerlei tegenstrijdige reacties van de ouders en zo, maar dat terzijde. Dat is wel wat anders dan een babyfoon aan hebben en binnen 2 minuten van je huis zitten.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Moeite met 'geen kinderwens'

Berichtdoor coby5 » 28 dec 2016 18:43

Ik moest een keer boodschappen halen met 2 kleintjes en dacht ik laat de jongste maar slapen. Pa is toch thuis. Maar die lag te pitten. Ik moest nog ff wat halen. Bleek die van 3 het fornuis aangezet te hebben met de frituurpan erop. Dat doetie anders nooit hoor sorry ff een hondenreclame er tussendoor. Geen brandalarm natuurlijk.
Gelukkig nog wat engelen in de buurt. Was echt bescherming.

Kapoentje92

Re: Moeite met 'geen kinderwens'

Berichtdoor Kapoentje92 » 28 dec 2016 18:45

Mensen, bedankt voor de reacties, maar totaal off-topic inderdaad ;)

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Moeite met 'geen kinderwens'

Berichtdoor coby5 » 28 dec 2016 19:38

Kapoentje92 schreef:Ik ben een jonge vrouw, inmiddels een aantal jaar gelukkig getrouwd. Het krijgen van kinderen was voor mij logisch, maar dat hoefde niet meteen zodra de trouwakte ondertekend was. Tot ik mij na een x aantal jaar af begon te vragen: wil ik wel kinderen? Iets dat mijn man niet zo grappig vond, aangezien hij - zeker weten - graag kinderen wil. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik geen kinderwens heb. Er is geen oer-instinct, geen moederlijke gevoelens, geen smelten bij de aanblik van een baby. Ik geniet van het leven met de man die ik liefheb en zie het hele zwanger-zijn, bevallen en kinderen opvoeden niet zitten. Het is mijns inziens een enorme verantwoordelijkheid, ik vind mijn leven zo al ingewikkeld genoeg en ik heb er eerlijk gezegd geen behoefte aan dat aandacht-opeisende kinderen bepalen hoe mijn leven vanaf dat moment verloopt, en ik mezelf 'weg moet cijferen' omdat alles om hen draait.

Maar: ik vind dat wel jammer. Zeker omdat mijn man wel kinderen wil. Als ik zie hoe vriendinnen kunnen genieten van hun kinderen, ook al zijn ze afgepeigerd als het kroost op bed ligt, dan lijkt het mij ook fijn om dat te voelen.
Ik zou graag een kinderwens willen hebben. Het ontbreken daarvan bezorgt mij een wat weemoedig en verdrietig gevoel.
Ook omdat ik mij afvraag: is het niet Bijbels om kinderen te krijgen en op te voeden tot eer van God? Doe ik God er verdriet mee dat ik geen kinderen wil?

Zijn er mensen die deze vragen herkennen?

Ik had ook totaal geen kinderwens. Mensen met van die klieren van kinderen in de dienst, ergerlijk, hoepel toch op met die kinderen. Ik wil me op de dienst kunnen concentreren. En dat gejengel en gezanik. Mijn neefjes waren lief hoor lol maar we kwamen altijd langs bij m'n zus om een uur of 9, denkend: dan liggen die op bed en kunnen wij een gezellig avondje hebben. Dan wilden we tot een uur of 1 blijven hangen en vonden het vreemd dat we niet meer zo erg welkom waren hahahahahahaha.
Toen ik 35 was kreeg ik een Woord van God via iemand dat Hij wilde dat we kinderen kregen. Nou ja. Het was ook weer niet zo extreem dat ik dan nee zou zeggen tegen God. Prima. Hij zal het wel weten.
Ik was zwanger en ze zeiden: oooooh wat leuk! Je kunt zeker niet wachten tot de baby geboren is? Huh? Ik grijnsde maar vriendelijk en had eerlijk gezegd geen idee wat ik ervan moest verwachten. Toen ik een keizersnee moest krijgen wou ik een kamer met tv zodat ik wel de Tour de France kon volgen.
Nooit die tour meer gezien natuurlijk. Hij was schattig en verder was niets meer belangrijk in dit leven lol.
Ik zei wel tegen een collega die echt heel erg op z'n vrije leven gesteld was: ik zou het maar bij 1 kind houden. Dan kun je gewoon doen wat je wilt. Met meer is dat echt onmogelijk.
Als je een man hebt die het heel leuk vindt en ook veel tijd met ze doorbrengt is het veel minder werk.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Moeite met 'geen kinderwens'

Berichtdoor Marnix » 28 dec 2016 20:48

Dat laatste scheelt denk ik wel heel veel. Wij werken allebei nagenoeg evenveel en verdelen het "kinderwerk" (net als het huishouden) ook gewoon evenredig. Dan veranderd er voor beiden wel het een en ander maar komt wel op beiden neer.... terwijl als de man gewoon fulltime blijft werken en de vrouw stopt of nog maar 1,2 dagen gaat werken er voor de man veel minder verandert en voor de vrouw heel veel. Die heeft dan geen baan meer maar is dan vooral fulltime moeder en huisvrouw en moet ze het meeste alleen doen want de man heeft nauwelijks tijd.... zo ging dat vroeger maar nu vaak niet meer gelukkig. Tenminste, prima als je dat geen probleem vindt maar ik zou er niet aan moeten denken en mijn vrouw al helemaal niet ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten