Ik vind psychologie maar duister/gevaarlijk.

Moderators: Memmem, Moderafo's

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Ik vind psychologie maar duister/gevaarlijk.

Berichtdoor ben db bd » 29 okt 2014 12:53

leuk om zo'n discussie te volgen! Ik geniet van de leerzame tekst van Miepje. En Pcrtje (wat een verkleinwoordjes allemaal voor de groten hè?) verdedigt zijn stellingen ook met verve.

inzake medische wetenschap en geloof zou ik een bijdrage willen leveren vanwege m'n ervaring.
Omdat ik zelf eens een zwaar hartinfarct heb gehad, waarvan het verloop zeer wetenschappelijk bemeten bijgehouden werd, maar aan de kwaal niks gedaan, weshalve ik anderhalve dag onder dubbele morfine toediening af heb liggen sterven, heb ik wel leren glimlachen om medische dikdoenerij.
Toen ik jaren later er nog zo een overheen kreeg en voelde dat dit m'n einde ging worden, met bijbehorende doodsangsten, zoals medici ook weten, ben ik ootmoedig m'n bed uitgestapt, ben voor m'n bed geknield voor de Allerhoogste Helper en heb Hem mijn nood en oorzaak daarvan beleden.

omdat ik dit hier nu nog zit te tikken, zijn dus de wonderen de wereld nog niet uit en hebben we een barmhartig God!! Hoewel zo'n infarct scheurend door je borstkast giert, nam Hij alles genadig weg en bleef er zelfs een serene rust van genade over. Leuk hè? Dit als getuigenis over mijzelf.

nog een: onze zoon, een bekwaam programmeur, kreeg op volwassen leeftijd de epileptische aanvallen uit z'n prille jeugd (vanwege stuip) verhevigd terug, wat wel vaker voorkomt. Dat nekte eigenlijk heel zijn bestaan. Daarom werd hem voorgesteld om een medisch chirurgisch traject in te gaan wat leidde tot operatief verwijderen van het epileptisch centrum uit zijn hersenen.
De kansen en risico's worden daarbij eerlijk in procenten overlegd. (ervaringscijfers dus)

Nou zeg ik over mijn zoon altijd: 'die zit elke dag wel een uurtje bij zijn Vader in de hemel op schoot'.
Zo overlegde hij dus ook vertrouwelijk met zijn Schepper, wat te doen, Welke hem de volle overtuiging gaf dat Hij mee zou gaan. Speciaal voor de mensen op dit topic zeg ik er bij: hij heeft toen niet meer de minste spanningen gehad vanwege deze zeer zware ingreep. En wij als mensen om hem heen ook niet. Zo is onze Vader in de hemel !! Die doet geen half werk!

Voor wie wil weten hoe het afliep: De operatie is goed gelukt, er is 30 tot 40 cm3 hersenweefsel bij hem weggenomen (best veel, vind ik) De epilepsie is nog steeds niet terug gekomen (1 1/2 jaar), maar er zijn ook nog wel bijverschijnselen aanwezig, waardoor hij niet kan werken.
(dat aanziende stel ik mij de vraag of dat de Allerhoogste nou wel zo veel zal ontrieven. Hij gaat heel anders met de dingen om en heeft andere prioriteiten dan wij hoor.)
Daartegenover staat dat er ook blokkades verdwenen zijn, waardoor zijn leven en dat van het hele gezin buiten verwachting wordt verrijkt.
Resumerend wil ik derhalve opmerken dat ook hier de winst beduidend groter is dan het verlies, iets wat we altijd mogen ervaren als we de Heere volgen in ons leven.

Wat is nou hiervan de moraal: binnen de zegenende hand van de Heer is de medische wetenschap ook tot een rijke zegen. Daarbuiten wordt er natuurlijk ook grotelijks geblunderd, net als in de politiek, in de theologie en ....... ja, waar eigenlijk niet in?
(maar dat wisten jullie al lang, daarom toch bedankt voor het lezen van mijn schrijvens, welke net als bij de grote schrijvers, het spiechbezoek misschien wel willen afvangen :( :wink:

ps. ook lof voor Jan zijn laatste bijdrage! Bij elkaar geeft dat toch een interessante informatie?!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Ik vind psychologie maar duister/gevaarlijk.

Berichtdoor Mortlach » 29 okt 2014 13:20

Wel een mooie houding: als het goed gaat, is dat enkel dankzij God; als het fout gaat, is het de schuld van de mens/de wetenschap.

Geneeskunst blijft maatwerk, maatwerk waar bepaalde tendensen in zijn te ontdekken. Voor 80% van de mensen werkt ingreep X goed. Als je dan toevallig in de 20%-groep valt, kun je wel heel hard roepen dat de ingreep dus niet werkt, maar dat valt dan toch precies binnen de verwachting?

Ikzelf vind het bijzonder dat er heel specifieke psychologische problemen zijn, met heel specifieke oplossingen. We denken allemaal dat onze geest uniek en bijzonder is, tot blijkt dat er standaardoplossingen zijn voor je kwaal.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Ik vind psychologie maar duister/gevaarlijk.

Berichtdoor Katlheen » 29 okt 2014 13:23

Ach, de huisgenoot van mijn vrouw had een boekje gelezen van zo'n Amerikaanse evangelische hiep hiep hoera voorganger. Prompt schoot dat mens in een psychose en zag ze in ieders ogen de duivel himself. Daar is ze uitgekomen door de reguliere hulp, niet door nog meer boekjes te lezen van evangelicale beterweters.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Ik vind psychologie maar duister/gevaarlijk.

Berichtdoor Pcrtje » 29 okt 2014 13:38

Hoeveel onzin kun je in één bericht plaatsen?

Jan schreef:En uiteindelijk blijft het nog steeds mensenwerk. Dat is de constante factor die blijft bestaan. Eigenschappen zoals trots en geldzucht en eenzijdig een probleem benaderen en traditie volgen...
Makkelijk, hè? Zo schuif je het allemaal in één veeg opzij. Want ja, alle artsen en wetenschappers die jarenlange onderzoeken uitvoeren zijn allemaal geobsedeerd door geldzucht en de lonkende eeuwige roem. En omdat ze allemaal geen christen zijn kramen ze allemaal onzin uit omdat ze niet uitgaan van het Woord Gods maar van logica en de wetenschappelijke methode. Without faith reasoning is just a fallible human construct! Kortzichtig hoor.

Jan schreef:Wat wel helpt is meer bewustzijn creëren en niet bang zijn om wanpraktijken in het licht te brengen.
Om even met woorden van de christelijke filosoof prof. Jan Hoogland te spreken: 'de enige remedie om weer serieus genomen te worden: kom met baanbrekende resultaten.'

Jan schreef:Het grijpen naar pillen is zo'n voorbeeld van een foute ontwikkeling wat mij betreft. Symptoom bestrijding en geen echte genezing waarbij soms meer kwaad wordt aangericht dan goedgedaan.
Pcrtje schreef:Deze uitspraak toont aan dat je niets weet van de complexiteit der hersenen.
Jan schreef:Toont juist aan dat pillenboeren denken meer te weten van hoe de hersenen werken dan de Schepper van die hersenen. Hij geeft ons natuurlijke middelen waarin bepaalde werkzame stoffen in de juiste verhoudingen aanwezig zijn. In combinatie met aanwezige hulpstoffen die voor het gemak maar even vergeten worden in de kunstmatig gemaakte middelen.
Wat een klinkklare onzin.

Jan schreef:Het is ten eerste altijd de vraag hoe lang het duurt voordat de foute therapieën als zodanig herkent zullen worden. Als dat al gebeurd....
Vroeg of laat wordt alles onderzocht. Maar ga eerder van vroeg uit dan van laat.

Jan schreef:En als tweede is het tragisch dat mensen er aan kapot gaan zolang er nog geen nieuwe inzichten ontstaan zijn.
Het is inderdaad tragisch maar tegelijk is het niet anders.

Jan schreef:Dit alles omdat het uitgangspunt van 'de mainstream wetenschap' zo vaak niet begint bij God en Zijn Woord maar bij 'menselijke wijsheid'.
Dat bedoelde ik nou in mijn vorige comment. Er bestaat geen 'christelijke wetenschap'. Er is ook geen 'mainstream wetenschap'. Er is alleen dé wetenschap waarin zowel christenen als atheïsten, agnosten, Islamieten, Joden en anders religieuzen werken. En die werken allemaal volgens de wetenschappelijke methode.

Dat je dit zegt is omdat je je geschiedenis niet kent. De grootste wetenschappers van voor 1700 waren vrijwel allemaal toegewijde religieuzen. Die volgens dezelfde manieren te werk gaan als de wetenschappers nu.

Pcrtje schreef:Overigens is een lobectomie nog wel eens de uitgekozen behandelingsmethode voor een kind met extreme vormen van epilepsie. Ik vind het elke keer weer interessant om te zien dat het verwijderen van een hersendeel kan resulteren in het verdwijnen van een vermeende demoon. ^_^
Jan schreef:Dan ben je het perfecte voorbeeld van iemand die niet leert van de bewijzen uit de geschiedenis. Je blijft het lampje maar kapot slaan i.p.v. de olie te vervangen. En als de motor dan compleet stuk loopt zet je er een andere motor in. Eentje met minder onderdelen. Want wat moet je nou eenmaal met al die overbodige onderdelen waar we het nut niet van in zien? Snij weg dat probleemgebied wat de Schepper toch nog goedgeacht heeft om in het menselijke lichaam te plaatsen.
Wat een onzin. Je kunt hier de olie niet vervangen. Er zijn grenzen aan het vermogen. Artsen en psychologen zijn geen tovenaars.

Ik noem als voorbeeld het syndroom van Rasmussen. Ik heb me daar een tijdje terug eens in verdiept nadat we een documentaire erover hadden behandeld. (Klik hier) Jij mag het zeggen. Welke plant, met precies de juiste samenstelling van stoffen, had dit meisje moeten eten? Tot welk bijbelvers hadden we ons moeten wenden? Welk goddelijk inzicht had ons kunnen verlichten over de juiste behandelingsmethode waarbij haar hersenen gespaard zouden worden?

Jan schreef:Zo hebben goddeloze mensen in hun arrogantie al bepaald dat mensen junk/afval/rotzooi dna bezitten. Dit omdat men niet weet waar het nut voor heeft.
](*,) Je snapt toch ook wel dat zo'n naam vaak door een combinatie van ontdekkingen, ontwetendheid, grapjes, toevalligheden en (vooral) media tot stand komt? Junk DNA heet zo omdat toen men voor een groot deel van het DNA niet direct een functie kon vinden een wetenschapper in de media eens sprak over 'junk DNA'. Dat wordt natuurlijk breed uitgemeten en al gauw een gangbare term. Dat heeft niets met arrogantie te maken. Behalve dat een bepaald type christenen weer arrogant kan doen met zijn religieuze Boek.

Jan schreef:Maar het geeft aan hoe de kromme gedachtengang kan zijn van mensen die een te hoge eigendunk hebben. Zeker bij dokters komen we die houding vaak tegen. Ze denken (onbewust?) dat ze zelf een soort kleine god geworden zijn omdat de mensen zo tegen ze opkijken. Kunnen vaak ook niet met kritiek omgaan wanneer iemand ze niet als god maar als mens benaderd.
Je hebt wel een grote mond voor iemand zonder enige kennis of verstand van zaken... Inderdaad. Artsen voelen zich als een kleine god omdat mensen tegen hen opkijken. En artsen kunnen niet met kritiek omgaan. Vooral als iemand hun gewoon als mens aanspreekt en niet als god.

Jan schreef:Vroeger hadden we alleen de Bijbel en Gods schepping, de natuur, planten enzo.
Pcrtje schreef:En ging men en masse dood aan kanker, lepra en allerlei andere nare ziekten. De Bijbel is geen medisch of wetenschappelijk handboek!
Jan schreef:Dan ken je de Bijbel niet goed. Het er is een hoop wetenschap in de Bijbel te ontdekken juist als het gaat om gezondheid.
Haha, een Hobrink-sprookjesgelovige! Vertel, beste Jan, hoe moeten we epilepsie volgens de Bijbel behandelen? En kanker? En dementiële syndromen? En genitale infecties na besnijdenissen?
"Een libelle zweeft over het water..."

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Ik vind psychologie maar duister/gevaarlijk.

Berichtdoor Boerin » 29 okt 2014 13:39

Katlheen schreef:Ach, de huisgenoot van mijn vrouw had een boekje gelezen van zo'n Amerikaanse evangelische hiep hiep hoera voorganger. Prompt schoot dat mens in een psychose en zag ze in ieders ogen de duivel himself. Daar is ze uitgekomen door de reguliere hulp, niet door nog meer boekjes te lezen van evangelicale beterweters.

Fijn voor haar en ook fijn dat mensen die in de reguliere zorg niet geholpen kunnen worden nog ergens anders terecht kunnen. Ach ja die evangelicale hieperdepiep beterweters ook. Jezus was ook zo'n Beterweter die een beetje demonen ging lopen uitdrijven ipv ze netjes naar de psych door te sturen en ze medicijnen te geven. Lol ik zag laatst een topic van een vrouw die zei: Ja dat wisten ze toen nog niet in die tijd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Ik vind psychologie maar duister/gevaarlijk.

Berichtdoor irmo » 29 okt 2014 14:28

Zullen we dan een deal maken? Mag jij morgen voor alle psychotische patienten bij mij op de afdeling komen bidden. En dan mag je ze daarna genezen weer mee naar huis nemen goed? maar als ze niet genezen zijn is dat gewoon jammer. Dan mogen wij daar maar weer voor zorgen, want dan heb je vast iets beters te doen toch?

Was het maar zo simpel dat het met alleen bidden tot Jezus was opgelost. Ik zou gelijk geen werk meer hebben, en gelijk een boel gelukkige mensen erbij. Jammer alleen dat het zo niet werkt.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Ik vind psychologie maar duister/gevaarlijk.

Berichtdoor Mortlach » 29 okt 2014 14:55

Ik vind het wel mooi trouwens, dat in deze discussie de gezondheidszorg het verwijt van menselijke hebzucht wordt gemaakt. Ja, ik geloof ook sterk in die hebzucht en de geinstitutionaliseerde drang om winst te boeken. Maar ik zie dat als aanwijzing dat bidden als 'behandelmethode' niet werkt.

Als het wél zou werken, zouden alle zorgverzekeraars enorme teams gelovigen in dienst hebben die de hele dag niets anders doen. Kost niets (behalve uurloon) en heeft blijkbaar wonderlijke resultaten. En de industrie hoeft geen miljoenen(edit, lees net dat het miljarden is) te pompen in onderzoek naar nieuwe medicijnen of nieuwe scanners.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Ik vind psychologie maar duister/gevaarlijk.

Berichtdoor Boerin » 29 okt 2014 15:11

Mortlach schreef:Ik vind het wel mooi trouwens, dat in deze discussie de gezondheidszorg het verwijt van menselijke hebzucht wordt gemaakt. Ja, ik geloof ook sterk in die hebzucht en de geinstitutionaliseerde drang om winst te boeken. Maar ik zie dat als aanwijzing dat bidden als 'behandelmethode' niet werkt.

Als het wél zou werken, zouden alle zorgverzekeraars enorme teams gelovigen in dienst hebben die de hele dag niets anders doen. Kost niets (behalve uurloon) en heeft blijkbaar wonderlijke resultaten. En de industrie hoeft geen miljoenen(edit, lees net dat het miljarden is) te pompen in onderzoek naar nieuwe medicijnen of nieuwe scanners.

Onzin, dan zouden ze zeggen dat het oplichters zijn, want er zijn er al massa's genezen, maar je mag niet eens bidden in zo'n N.B. christelijke inrichting, is verboden. Zegt mij al genoeg. Lol deed het stiekem toch in het rookhol. Die man was psychotisch zeiden ze. Hij zag doodskisten en heksen. Kom zei ie bid nog even voor me. Hij belde me later nog, er was niks meer aan de hand.
Mijn moeder kent mensen die psychiatrische patienten waren en reizen organiseren naar T.B. Joshua in Afrika. Daar zijn ze zelf ook genezen.
https://www.youtube.com/watch?v=HA0hVBZKkWs
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Roady
Mineur
Mineur
Berichten: 231
Lid geworden op: 16 sep 2014 19:16

Re: Ik vind psychologie maar duister/gevaarlijk.

Berichtdoor Roady » 29 okt 2014 15:37

Mortlach schreef:Ik vind het wel mooi trouwens, dat in deze discussie de gezondheidszorg het verwijt van menselijke hebzucht wordt gemaakt. Ja, ik geloof ook sterk in die hebzucht en de geinstitutionaliseerde drang om winst te boeken. Maar ik zie dat als aanwijzing dat bidden als 'behandelmethode' niet werkt.

Als het wél zou werken, zouden alle zorgverzekeraars enorme teams gelovigen in dienst hebben die de hele dag niets anders doen. Kost niets (behalve uurloon) en heeft blijkbaar wonderlijke resultaten. En de industrie hoeft geen miljoenen(edit, lees net dat het miljarden is) te pompen in onderzoek naar nieuwe medicijnen of nieuwe scanners.

Boerin schreef:Onzin, dan zouden ze zeggen dat het oplichters zijn, want er zijn er al massa's genezen, maar je mag niet eens bidden in zo'n N.B. christelijke inrichting, is verboden. Zegt mij al genoeg. Lol deed het stiekem toch in het rookhol. Die man was psychotisch zeiden ze. Hij zag doodskisten en heksen. Kom zei ie bid nog even voor me. Hij belde me later nog, er was niks meer aan de hand.
Mijn moeder kent mensen die psychiatrische patienten waren en reizen organiseren naar T.B. Joshua in Afrika. Daar zijn ze zelf ook genezen.
https://www.youtube.com/watch?v=HA0hVBZKkWs


Mooi Boerin, het getuigt van gehoorzaamheid aan God boven de gehoorzaamheid aan (de gevestigde mening van) mensen. Ik ben zelf ook overtuigd van het feit dat psychische inrichtingen niet zouden hoeven bestaan.

Een echtpaar heeft 's een keer of 4, 5 met een man gesproken die enkele jaren in een inrichting moest verblijven. Het echtpaar heeft hem een aantal dingen uitgelegd en met hem gebeden.
Daarna kon hij zelfstandig gaan wonen. De klachten waren verdwenen. Ik bedoel maar.

Ik bad 's voor iemand die slecht sliep, nachtmerries had, "iets duisters" in de huiskamer meende te voelen.
Ik sprak de demon aan in Jezus naam en beviel hem te verdwijnen. Ik zegende de vrouw en gebood de satan haar los te laten.
Ze zei direct daarop dat het was alsof een knellende band van haar losgevallen was.
En haar nachtrust verbeterde direct. Kijk, de Heere heeft altijd het goede op het oog voor Zijn kinderen :)

Ik kan vanuit eigen leven talloze verhalen vertellen van grote en kleine wonderen, die plaatsvonden door gebed waardoor mijn kracht, welzijn en gezondheid verbeterde/toenam.
Het vrijkomen van seksverslaving en homoseksuele verlangens/neiging zijn daar voorbeelden van.
In de ware liefde is geen plaats voor angst (1 joh 4:18)

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Ik vind psychologie maar duister/gevaarlijk.

Berichtdoor Katlheen » 29 okt 2014 15:48

Maar wanneer hebben we het over psychische ziekten? Is bijvoorbeeld Gilles de la Tourette zo'n aandoening?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Roady
Mineur
Mineur
Berichten: 231
Lid geworden op: 16 sep 2014 19:16

Re: Ik vind psychologie maar duister/gevaarlijk.

Berichtdoor Roady » 29 okt 2014 15:53

Katlheen schreef:Maar wanneer hebben we het over psychische ziekten? Is bijvoorbeeld Gilles de la Tourette zo'n aandoening?


Kun je dat omschrijven voor de niet-begrijpenden onder ons?
In de ware liefde is geen plaats voor angst (1 joh 4:18)

Miepje90
Mineur
Mineur
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 jul 2012 22:06

Re: Ik vind psychologie maar duister/gevaarlijk.

Berichtdoor Miepje90 » 29 okt 2014 15:53

Roady schreef:Mooi Boerin, het getuigt van gehoorzaamheid aan God boven de gehoorzaamheid aan (de gevestigde mening van) mensen. Ik ben zelf ook overtuigd van het feit dat psychische inrichtingen niet zouden hoeven bestaan.

Ik kan vanuit eigen leven talloze verhalen vertellen van grote en kleine wonderen, die plaatsvonden door gebed waardoor mijn kracht, welzijn en gezondheid verbeterde/toenam.
Het vrijkomen van seksverslaving en homoseksuele verlangens/neiging zijn daar voorbeelden van.


Ik vind het altijd fijn voor mensen die dit soort dingen meemaken, maar er blijft een heel grote groep mensen die niet geneest door gebed, of die na korte tijd weer terugvalt. Van dichtbij heb ik juist dat een aantal keer meegemaakt. Voor hen was het extra pijnlijk, omdat de diepten nog dieper voelden na de hoogten die ze meegemaakt hadden als antwoord op het gebed. Waarom zou God zo willekeurig verhoren, dan?
There may be pain in the night, but joy comes in the morning

Miepje90
Mineur
Mineur
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 jul 2012 22:06

Re: Ik vind psychologie maar duister/gevaarlijk.

Berichtdoor Miepje90 » 29 okt 2014 15:55

Katlheen schreef:Maar wanneer hebben we het over psychische ziekten? Is bijvoorbeeld Gilles de la Tourette zo'n aandoening?

Roady schreef:
Kun je dat omschrijven voor de niet-begrijpenden onder ons?


Gilles de la Tourette is een aandoening waarbij mensen tic's hebben. Het staat bekend als de 'vloekziekte', waarbij mensen ongecontroleerd vloeken, schelden etc. (hoewel dat maar in 10% van de gevallen zo is).
Volgens mijn boeken is het een (neuro)psychologische ziekte.
There may be pain in the night, but joy comes in the morning

Gebruikersavatar
Roady
Mineur
Mineur
Berichten: 231
Lid geworden op: 16 sep 2014 19:16

Re: Ik vind psychologie maar duister/gevaarlijk.

Berichtdoor Roady » 29 okt 2014 16:03

Roady schreef:Mooi Boerin, het getuigt van gehoorzaamheid aan God boven de gehoorzaamheid aan (de gevestigde mening van) mensen. Ik ben zelf ook overtuigd van het feit dat psychische inrichtingen niet zouden hoeven bestaan.

Ik kan vanuit eigen leven talloze verhalen vertellen van grote en kleine wonderen, die plaatsvonden door gebed waardoor mijn kracht, welzijn en gezondheid verbeterde/toenam.
Het vrijkomen van seksverslaving en homoseksuele verlangens/neiging zijn daar voorbeelden van.


Miepje90 schreef:Ik vind het altijd fijn voor mensen die dit soort dingen meemaken, maar er blijft een heel grote groep mensen die niet geneest door gebed, of die na korte tijd weer terugvalt. Van dichtbij heb ik juist dat een aantal keer meegemaakt. Voor hen was het extra pijnlijk, omdat de diepten nog dieper voelden na de hoogten die ze meegemaakt hadden als antwoord op het gebed. Waarom zou God zo willekeurig verhoren, dan?


Soms liggen er diepe oorzaken die men niet ziet, vaak ook niet (meer) aan denkt, maar die wel voor veel problemen en ellende kunnen zorgen. Ook is het vaak zo dat mensen niet de kans krijgen om rustig hun hele verhaal te doen bij iemand zodat helder wordt wat de wortels van problemen zijn.
Het kan dus ook zijn dat men slechts gefocust is op de symptomen en die bestrijd, terwijl het werkelijke probleem onder de oppervlak blijft.
In de ware liefde is geen plaats voor angst (1 joh 4:18)

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Ik vind psychologie maar duister/gevaarlijk.

Berichtdoor Pcrtje » 29 okt 2014 17:16

Mortlach schreef:Als het wél zou werken, zouden alle zorgverzekeraars enorme teams gelovigen in dienst hebben die de hele dag niets anders doen. Kost niets (behalve uurloon) en heeft blijkbaar wonderlijke resultaten. En de industrie hoeft geen miljoenen(edit, lees net dat het miljarden is) te pompen in onderzoek naar nieuwe medicijnen of nieuwe scanners.
Boerin schreef:Onzin, dan zouden ze zeggen dat het oplichters zijn, want er zijn er al massa's genezen.
In een aantal topics heb ik al meerdere keren vanuit onderzoeken aangetoond dat je ongelijk hebt. Er worden geen massa's mensen genezen. Dat is aantoonbaar onwaar.

Boerin schreef:maar je mag niet eens bidden in zo'n N.B. christelijke inrichting, is verboden.
Natuurlijk mag men daar wel bidden, maar dat mag niet de solo- of hoofdbehandeling zijn.
"Een libelle zweeft over het water..."


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten