Migraine

Moderators: Memmem, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Migraine

Berichtdoor Chaya » 25 aug 2015 10:35

mohamed schreef:Vandaag weer migraine gehad, na een vrij lange tijd klachtvrij te zijn geweest. Ik reed net naar huis en heb de auto maar even aan kant gezet omdat ik zo beroerd was. Een voorbijganger die zijn hond uitliet en me zag vroeg of het ging. Niet echt zei ik maar dat de klacht me bekend is. Eenmaal weer in mijn woonplaats aangekomen moest ik nogmaals stoppen en uitstappen voordat ik thuis was om weer over te geven. Daarna was de zwaarste aanval afgezakt en ging ik naar huis en meteen naar bed. Nu na een paar uren slaap is het weer over. Geen hoofdpijn hebben is een zegen als je weet hoe migraine voelt.

Owww, wat een nare dag voor je. :?
Wel fijn voor je dat het na een paar uur slaap gezakt is.
Soms kan een aanval ook enkele dagen blijven hangen.
Het werkt verlammend en deprimerend.
Ik heb in de afgelopen maanden alleen driemaal een aura-aanval gehad, wel kort achter elkaar, maar de trigger :?: Geen idee.
Hopelijk ben je weer een hele tijd klachtenvrij mohamed.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: Migraine

Berichtdoor mohamed » 25 aug 2015 15:45

Dank je wel Chaya.

Het was zeker een nare afsluiter van de dag, ik was al een paar dagen af en toe wat duizelig in mijn hoofd en dat is meestal een voorbode. Vandaag heb ik alleen nog een zangerige hoofdpijn en die vreemde waas op mijn ogen.

Afbeelding
Animatie van een migraine aura. Deze zie ik niet, maar voel ik wel. Dit omschrijf ik als de beginnende hoofdpijn.

Een aura zoals jij die beschrijft heb ik (nog) nooit gehad, ik hoor dat wel meer bij migrainepatiënten. Blijkbaar zie je dan dingen die er niet zijn en blijft hoofdpijn vooralsnog uit, juist? Fijn voor je dat het daar bij bleef. Wel opvallend dat er zoveel gebruikers van (dit) forum migraine hebben. Zou er een link zijn?

Groet,

Mohamed.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Migraine

Berichtdoor Chaya » 25 aug 2015 16:11

Oww, dat is mijn aura, alleen is deze keurig zwart en bij mij flikkert en glinstert het.
Het begint met pats! net alsof ik in een ouderwets flitslicht kijk. Dan duurt het ong. 5 minuten en dan begint het te bewegen.
Hondsvermoeiend, zowel met ogen dicht als open.
Als ik het in 1 oog heb, kan ik nog in laag tempo mijn gewone bezigheden voortzetten, maar bij 2 ogen moet ik echt gaan liggen.
Bij mij blijft de hoofdpijn gelukkig! meestal uit dan, ik slik al jaren een betablokker. Die als bijwerking heeft (hoera) dat hij migraine voorkomt.
Na zo'n aura voel ik me "watterig"., soms een beetje misselijk, niet altijd.
Bij opkomende hoofdpijn neem ik snel 1000 mg pmol, dat is me aangeraden door de huisarts.
Niet te lang wachten, dan moet je in de regel zwaardere medicatie in gaan zetten.

Ik denk niet dat er een link is tussen migraine en RW :mrgreen:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

antoon

Re: Migraine

Berichtdoor antoon » 25 aug 2015 18:49

Een en al herkenning zeker in Mohammed zijn ervaringen, uren in bed geen licht of geluid zo weinig mogelijk bewegen, gelukkig heb ik de laatste tijd geen aanvallen, ik berust in meer dingen daardoor voel ik mij stabieler dan toen

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Migraine

Berichtdoor cornelia77 » 25 aug 2015 20:52

Volgens mij had mijn zoon vandaag migraine. Naar mijn weten heeft hij dat nog nooit eerder gehad. Hij ging vandaag voor het eerst naar het voortgezet onderwijs.
Kreeg hoofdpijn en werd ook misselijk. Heeft onderweg naar huis overgegeven en thuis ook nog. Hij is gaan liggen en vanavond ging het weer wat beter.
Zelf heb ik het ook af en toe. Vooral in de week voor de menstruatie. Als ik op tijd paracetemol of ibuprofen slikt, wordt het meestal niet zo heel heftig.

mohamed

Re: Migraine

Berichtdoor mohamed » 25 aug 2015 23:11

Het is nu pas helemaal over, heb afgelopen nacht 12 uur geslapen en daarna had ik nog hoofdpijn.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Migraine

Berichtdoor Chaya » 26 aug 2015 13:52

cornelia77 schreef:Volgens mij had mijn zoon vandaag migraine. Naar mijn weten heeft hij dat nog nooit eerder gehad. Hij ging vandaag voor het eerst naar het voortgezet onderwijs.
Kreeg hoofdpijn en werd ook misselijk. Heeft onderweg naar huis overgegeven en thuis ook nog. Hij is gaan liggen en vanavond ging het weer wat beter.
Zelf heb ik het ook af en toe. Vooral in de week voor de menstruatie. Als ik op tijd paracetemol of ibuprofen slikt, wordt het meestal niet zo heel heftig.

Migraine kan inderdaad erfelijk zijn en ook kinderen kunnen eraan lijden.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: Migraine

Berichtdoor mohamed » 04 sep 2015 23:12

Vandaag was het weer raak en ik had verplichtingen waar ik niet onderuit kon. Het voelde alsof ik gister extreme hersengymnastiek heb gedaan waar ik vandaag spierpijn van had. Tijdens het spelen van een nummer wat ik ingestudeerd had ging ik bijna k.o. nee dit soort activiteiten zijn tijdens een aanval niet aan te bevelen.

mohamed

Re: Migraine

Berichtdoor mohamed » 27 jul 2016 23:38

Het is vrij lange tijd goed gegaan, maar vandaag heb ik weer een migraine aanval gehad. Vanochtend om 10 uur gebeurde het, ik had stevige hoofdpijn en vond de koffie niet lekker smaken. Vervolgens brak het klamme zweet me uit en moest ik overgeven. Het was gelukkig een vrij lichte aanval, die na een uurtje slaap en een aspirine alweer was afgezakt.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Migraine

Berichtdoor Race406 » 27 jul 2016 23:54

Hier weer last van clusterhoofdpijn. Een zusje van migraine. Het wordt ook wel suïcide hoofdpijn genoemd. Ik heb er 2 jaar weinig last van gehad. Maar vannacht en vandaag overdag weer 2 aanvallen gehad. Die overdag was gelukkig een lichte. Maar ik kan me voorstellen dat mensen die hier dag in dag uit last van hebben ernaar neigen om liever niet meer in leven te zijn. Voor het geval dat jullie je nu zorgen gaan maken: Dat is bij mij ten zeerste niet het geval! Ik heb een fantastisch gezin en een leuke baan, fijne vrienden die me erdoorheen slepen en boven alles Iemand Die me draagt. Al is dat weleens lastig als je klappend van de pijn 's nachts buiten in de regen gaat staan om maar iets verkoeling twee krijgen..Tip voor mensen die hier ook last van hebben: Bij mij is het zo dat als de medicijnen niet afdoende helpen een blikje energiedrank (Red Bull of de goedkopere versies uit de supermarkt) net het laatste zetje kan geven om de aanval te onderdrukken. Dit vanwege de enorme lading cafeïne en taurine die hier inzitten. Niet heel gezond voor een diabeet overigens... :mrgreen: Maar van mijn huisarts heb ik toestemming om dat spul te gebruiken. Dan is de hoofdzaak om eerst maar eens van de pijn af te komen. Iemand anders nog andere tips van alternatieve middelen naast de medicijnen om van de pijn af te komen?
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Migraine

Berichtdoor Chaya » 28 jul 2016 12:55

O, verschrikkelijk Race. :?
Ik ken iemand met cluster aanvallen die zuurstof therapie heeft. Het LUMC Leiden is geloof ik bezig met onderzoek van medicijnen, die bij een andere kwaal gegeven worden maar ook lijken te helpen bij cluster.

https://www.lumc.nl/org/hoofdpijn-onder ... /onderzoek
Misschien dat je hier meer info kan vinden?
Sterkte! En hopelijk blijft de volgende aanval (voorlopig) weg.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: Migraine

Berichtdoor mohamed » 23 dec 2018 16:38

Ik heb nog nooit weer migraine gehad sinds ik fanatiek ben gaan sporten. Overigens durf ik niet te zeggen of het door de sport komt en of ik genezen ben. Maar ik ben al wel een hele lange tijd hoofdpijnvrij en dat is erg fijn!

Jacoba
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2018 16:17

Re: Migraine

Berichtdoor Jacoba » 30 jan 2019 23:14

Ik word altijd heel misselijk tijdens een migraine aanval. Alles ruikt vies en elke lichtstraal of klein geluidje doet pijn. Paracetamol helpt niet tegen de hoofdpijn. Koud washandje biedt soms verlichting. Aura ook al een paar keer gehad. Ik zag een sikkelvorm.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten