schizofrenie

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: schizofrenie

Berichtdoor schaapje » 04 mar 2011 20:46

Bolwang schreef:Nou het gaat al weer een stukje beter. Steeds minder last van symptomen. Gister zelfs wezen zwemmen en uit geweest. Ik ben nu wel weer erg moe na zo'n dag door de medicatie.

A.s. zondag wil ik naar Jan Zijlstra gaan. Misschien dat hij de laatste stoot uit kan delen welke nodig is!! Ik kijk er erg naar uit.



Hallo ! wat fijn om te horen \:D/ goed zeg dat het zoveel beter gaat, maar doe het
maar kalm aan hè :D

hartelijke groet, en laat het horen hoe het zondag gegaan is Bolwang
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: schizofrenie

Berichtdoor Mortlach » 04 mar 2011 21:06

Hoi Bolwang,

ik ben blij te lezen dat het beter met je gaat. Ik vraag me alleen af in hoeverre dat te danken is aan die diensten die je hebt bijgewoond of dat het toch (ook) te danken is aan de medicatie. Veel verstand heb ik er niet van hoor, maar ik heb begrepen dat dat soort medicijnen vaak een lange aanlooptijp (6 weken) nodig heeft om effectieve niveau's te bereiken. Dat lijkt te kloppen met de tijdslijn van je berichtjes. Het is natuurlijk hartstikke fijn dat je baat hebt bij de diensten die je bezoekt, maar ik hoop dat je niet op een gegeven moment besluit maar weer te stoppen met je medicatie omdat het goed gaat.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bolwang

Re: schizofrenie

Berichtdoor Bolwang » 10 mar 2011 23:19

Jezus is de weg, de waarheid en het leven. Jezus geneest, nu ik steeds meer in de bijbel lees, het woord drie keer per dag in neem als medicijn, durf ik bijna te zeggen dat ik dit weet. De waarheid zal je vrij zetten.

Ik heb nu zoveel gelezen dat ik zo ongeveer weet wat schizofrenie is. Ik kan het niet goed uitleggen, maar ik ben echt heel ver met het begrijpen van het woord. Vooral het evangelie van Johannes doet me veel goed.

Bij Jan Zijlstra afgelopen zondag zijn was goed, maar mijn symptomen en stemmen gingen maar even weg. Wel zat ik helemaal te trillen na afloop. Nu deze week zijn mijn stemmen bijna weg, omdat ik voor het eerst sinds al die maanden goed de bijbel aan het lezen ben 3x per dag dus. Dit bouwt me echt op! Jan vroeg of ik deze zondag weer kwam om te vertellen hoe het gegaan was en ik denk dat ik dat wel zal doen. Misschien dat dat net het gene is dat ik nog nodig heb!!!!!

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: schizofrenie

Berichtdoor schaapje » 11 mar 2011 09:18

@Bolwang,

Fijn om je bericht te lezen, Jezus is onze heelmeester, en God is altijd dezelfde,
Je krijgt niet zoveel bemoedigingen Bolwang, omdat ik denk dat hier op dit
refoweb er niet zoveel geloven in gebedsgenezing, maar laat dat jou niet
bij de pakken neer zitten en ga door op deze weg. Ik vind het fantastisch om
te horen dat het zoveel beter gaat.

Jezus is de Weg en de Waarheid en het Leven.

Hartelijke groeten
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: schizofrenie

Berichtdoor Mortlach » 11 mar 2011 17:48

schaapje schreef:@Bolwang,

Fijn om je bericht te lezen, Jezus is onze heelmeester, en God is altijd dezelfde,
Je krijgt niet zoveel bemoedigingen Bolwang, omdat ik denk dat hier op dit
refoweb er niet zoveel geloven in gebedsgenezing, maar laat dat jou niet
bij de pakken neer zitten en ga door op deze weg. Ik vind het fantastisch om
te horen dat het zoveel beter gaat.

Jezus is de Weg en de Waarheid en het Leven.

Hartelijke groeten


Ik ben hartstikke bemoedigend, ben ook hartstikke blij dat het beter gaat en dat hij/je baat hebt bij die diensten. Ik ben alleen realistisch genoeg om te accepteren dat schizofrenie een ongeneeslijke aandoening is - laat ik het nuanceren: in de medische geschiedenis komen geen gevallen voor van genezing. Bij God is uiteraard alles mogelijk, maar in de praktijk blijkt dat ook Hij schizofrenie en een aantal andere ziekten niet geneest/wil genezen.

Ik ben harstikke blij dat je bij God hulp hebt gevonden om beter om te gaan met je aandoening, dat staat daar helemaal los van. Ik zou het gewoon heel jammer vinden als je weer zou besluiten je medicijnen te laten staan en dat het dan allemaal weer keihard terugkomt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bolwang

Re: schizofrenie

Berichtdoor Bolwang » 11 mar 2011 21:05

Mortlach schreef:
schaapje schreef:@Bolwang,

Fijn om je bericht te lezen, Jezus is onze heelmeester, en God is altijd dezelfde,
Je krijgt niet zoveel bemoedigingen Bolwang, omdat ik denk dat hier op dit
refoweb er niet zoveel geloven in gebedsgenezing, maar laat dat jou niet
bij de pakken neer zitten en ga door op deze weg. Ik vind het fantastisch om
te horen dat het zoveel beter gaat.

Jezus is de Weg en de Waarheid en het Leven.

Hartelijke groeten


Ik ben hartstikke bemoedigend, ben ook hartstikke blij dat het beter gaat en dat hij/je baat hebt bij die diensten. Ik ben alleen realistisch genoeg om te accepteren dat schizofrenie een ongeneeslijke aandoening is - laat ik het nuanceren: in de medische geschiedenis komen geen gevallen voor van genezing. Bij God is uiteraard alles mogelijk, maar in de praktijk blijkt dat ook Hij schizofrenie en een aantal andere ziekten niet geneest/wil genezen.

Ik ben harstikke blij dat je bij God hulp hebt gevonden om beter om te gaan met je aandoening, dat staat daar helemaal los van. Ik zou het gewoon heel jammer vinden als je weer zou besluiten je medicijnen te laten staan en dat het dan allemaal weer keihard terugkomt.


Ik geloof niet dat dat het ware geloof is, een God die wel fysieke ziektes kan genezen, maar geestelijke ziektes niet. Ik geloof ook dat er voor God tussen fysiek en geestelijk niet zoveel verschil is. God is machtig in het geestelijke. De bijbel zegt ergens in Johannes, de Vader is de wijnboer, Christus de wijnstok en wij zijn de vruchten. Hij (de Vader) snoeit weg wat geen vrucht gaat dragen en komt zo tot gezonde vruchten.

Dit geloof ik.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: schizofrenie

Berichtdoor meribel » 11 mar 2011 21:07

@ Bolwang,

Heel fijn dat het beter gaat!! Ik zal voor je bidden dat het zo mag blijven gaan!!
En God werkt natuurlijk via gebedsgenezing, maar Hij heeft ook Zijn hand in de doktoren die je bent tegengekomen, en de medicatie die je hebt mogen krijgen. Je mag daar mijn inziens ook zeker Gods hand in zien hoor, Hij werkt via vele wegen.
Dus sluit je voor geen enkele weg van hem af, maar gebed is het belangrijkst natuurlijk!
( nogmaals, zoals iedereen brood en drinken nodig hebt om op de aarde te leven, zo hebben sommige ook bepaalde medicijnen nodig, maar op de Nieuwe Aarde hoeft dat allemaal niet meer )

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: schizofrenie

Berichtdoor Mortlach » 11 mar 2011 22:49

Bolwang schreef:Ik geloof niet dat dat het ware geloof is, een God die wel fysieke ziektes kan genezen, maar geestelijke ziektes niet. Ik geloof ook dat er voor God tussen fysiek en geestelijk niet zoveel verschil is. God is machtig in het geestelijke. De bijbel zegt ergens in Johannes, de Vader is de wijnboer, Christus de wijnstok en wij zijn de vruchten. Hij (de Vader) snoeit weg wat geen vrucht gaat dragen en komt zo tot gezonde vruchten.

Dit geloof ik.


Tja, ik ben misschien meer pragmatisch ingesteld. Of het waar geloof is of niet, het feit is gewoon dat bepaalde aandoeningen niet worden genezen, hoe hard je ook bid en hoeveel healings je ook bezoekt. Geamputeerde ledematen groeien niet terug, derdegraads brandwonden gaan niet over, HIV gaat niet weg en schizofrenie valt daar, vrees ik, ook onder.

Dat geeft op zich niks, als je er een andere kijk op genezing op nahoudt, namelijk niet 'het wegnemen van de aandoening' maar 'het wegnemen van het lijden aan de aandoening'. Verder ben ik het wel met Meribel eens: ook in de doktoren en de medicijnen die beschikbaar zijn kun je Gods hand zien.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Dorothea
Verkenner
Verkenner
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2011 17:44

Re: schizofrenie

Berichtdoor Dorothea » 14 mar 2011 17:50

Beste Bolwang,

Kun je me vertellen hoe het nu met je gaat?
Ik heb dezelfde diagnose als jij (schizofrenie) en ben vreselijk benieuwd hoe het je vergaat.
Of je al meer beterschap hebt kunnen waarnemen bij jezelf.
En of je gisteren nog bij Jan Zijlstra geweest bent, en hoe het daar gegaan is.
Graag hoor ik van je.

Hartelijke groet,
Dorothea

Bolwang

Re: schizofrenie

Berichtdoor Bolwang » 16 mar 2011 13:18

Beste Dorothea,

Wat goed dat jij ook bij Jezus bent gekomen voor hulp en een nieuw leven. Ik kan je aanraden om psalm 139 te lezen! Die is erg belangrijk. Ook is het Johannes evangelie erg belangrijk om beter te worden. Ik lees nu 3 keer per dag uit de bijbel, omdat het woord medicijn is en dat de waarheid de leugen zal overwinnen! Het licht, Jezus overwint de duisternis. Ik wil je aanraden na psalm 139 te beginnen met de evangeliën en dus vooral Johannes, maar die is misschien wel wat moeilijk om mee te beginnen en je kunt misschien beter de volgorde Matteüs, Marcus, Lucas, Johannes volgen, vooral Marcus is wel goed te lezen. Maar het lezen zal steeds beter gaan, wie zoekt zal vinden tenslotte!

Ja ik ben afgelopen zondag en de zondag daarvoor bij Jan Zijlstra geweest. Er werden heel veel mensen genezen en ik voelde ook de genezingskracht, maar heb nog een beetje symptomen, namelijk stemmen, maar die kan ik dus steeds beter in Jezus naam weg dirigeren, want waarheid en licht overwinnen de duisternis en de leugen altijd. Eigenlijk hoor ik nog nauwelijks stemmen en binnen drie maanden verwacht ik wel een grote overwinning.

het is dus belangrijk dat je zelf de bijbel leest, maar ook dat je begeleiding opzoekt van mensen uit de kerk. Pastorale hulp ofzo, kan heel goed zijn en kan je opweg helpen en houden. Ik weet niet waar je woont, maar kijk ook eens op www.healingrooms.nl.

Hou me op de hoogte, ik zal voor je bidden en onthoud dat Jezus je een heel nieuw leven kan geven. Houd moed en geef niet op.

Dorothea
Verkenner
Verkenner
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2011 17:44

Re: schizofrenie

Berichtdoor Dorothea » 17 mar 2011 22:31

Beste Bolwang,

Dankjewel voor je reactie.
Fijn dat het zo goed met je gaat.

Van stemmen heb ik nooit last gehad.
Wel heb ik veel last van de zogenaamde negatieve symptomen: niet altijd even veel energie, regelmatig op zien tegen werkzaamheden. Ik heb ook maar een zeer beperkt betaald arbeidzaam leven. Meer zit er niet echt in, op dit moment.

Ook ik heb wel goede hoop op herstel/bevrijding van de schizofrenie. Ik heb het altijd wel een beetje gehad, maar de laatste tijd wat meer. Er is namelijk bij ons in de gemeente iemand die voor gebed bij een bediening bij ons in de buurt is geweest, en die daar ook bevrijd is van allerlei narigheid. En daar worden veel mensen bevrijd van allerlei narigheid. Ik heb dus ook goede hoop. Jezus is gekomen om de werken van de duivel te verbreken (staat in de eerste brief van Johannes (dus niet evangelie)).

Ik heb ook al heel lang een kaartje in huis staan, een soort ansichtkaart, met de tekst: Wanneer de Zoon u vrijgemaakt zal hebben, zult u waarlijk vrij zijn. Dat is een tekst uit Johannes. Dus ja, met bijbelschrijver Johannes (heeft zowel het evangelie als de brieven van Johannes geschreven) heb ik ook wel veel. Ik vind inderdaad vooral het Johannes-evangelie erg troostrijk en bijzonder mooi. Trouwens, de hele bijbel is mooi en troostrijk en bemoedigend. Dat God ons niet zonder meer in deze puinhoop op aarde heeft laten zitten, maar Zelf gekomen is en hoop en leven heeft gebracht aan een 'verloren' wereld.

Het is zo dat er bij die bediening bij ons in de buurt ook mensen komen voor wie elders al gebeden is, maar die op die andere plaatsen nog geen resultaat hebben gevonden. Maar bij die bediening bij ons in de buurt komen deze mensen wél tot resultaat. De drijvende kracht achter die bediening zegt dat dat niet te danken is aan henzelf, maar dat zij de richtlijnen volgen die de Heer zelf hen gegeven heeft.

Ik heb gisteren telefonisch contact gehad met deze bediening, en ik kon pas 21 april daar terecht, zo'n lange wachtlijst is er! Het is in het Zuidwesten van het land.

Bolwang, heb jij je in het verleden ook beziggehouden met verkeerde zaken (bijv. occultisme)? Ik wel. Misschien dat ik toen ook de duivel openingen gegeven heb. Of heb jij niet zoveel verkeerde zaken gedaan?

Weet je wat ook krachtig is? Het zingen van liederen. Met youtube.nl kun je heel veel liederen vinden die je mee zou kunnen zingen.

Wel bijzonder dat je onlangs tot geloof gekomen bent. Hoe ben je daartoe gekomen?

Nou, Bolwang, misschien dat je nog wilt reageren. Ik wens je alle Goeds toe: het Licht, het Leven, de Liefde en de Kracht van de Heer Jezus!

Groet,
Dorothea

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: schizofrenie

Berichtdoor schaapje » 17 mar 2011 22:39

@Dorothea,

Fijn over om je vertrouwen in de Here Jezus te lezen,
blijf vertrouwen in Hem dan wordt je niet teleur gesteld.
Doe alles in je leven weg van niet van Hem is en Hij
zal je zegenen.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Bolwang

Re: schizofrenie

Berichtdoor Bolwang » 18 mar 2011 18:48

Vandaag was ik echt helemaal katatonisch (helemaal niks, maar dan ook echt vrijwel niks kunnen doen, verlamd). Ik hoop maar dat het snel weer weg gaat en dat ik weer kan leven. Het gaat al weer iets beter. Het is duidelijk nog een effect van die medicatie.

Ja Dorothea, ik heb me in het verleden ook beziggehouden met verkeerde leugenachtige dingen. Schizofrenie is de leugen die in je gaat leven. De leugen kan liegen tegen jezelf zijn, maar ook je inlaten met occulte zaken en dat als waarheid aannemen. Helaas is de psychiatrie ook een deel van deze leugen. Het draait allemaal om macht en geld en niet meer om de waarheid en mensen echt helpen. Echte liefde.

Ik ben tot geloof gekomen, omdat ik op een gegeven moment bij mijzelf dacht, alleen God kan me nu nog helpen. Van de mensen moest ik het niet meer hebben.

Wat voor symptomen heb jij dan wel? Heb je een of meerdere psychosen gehad net als ik?

het licht en de waarheid genezen!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: schizofrenie

Berichtdoor Mortlach » 18 mar 2011 20:16

Bolwang schreef:Het is duidelijk nog een effect van die medicatie.


Ik begrijp uit het woordje 'nog' dat je gestopt bent met je medicatie.

Bolwang, zijn christenen wel eens ziek? Krijgen christenen wel eens kanker of MS of epilepsie? Zo ja, hoe kan dat dan? Bidden die mensen niet hard genoeg voor genezing? Geloven ze niet genoeg?

Dit zijn natuurlijk retorische vragen en ik zal uitleggen waarom ik ze stel. Ik heb namelijk wel een idee wat er staat te gebeuren als je echt je medicatie niet meer neemt, namelijk het volgende: de komende week of 2 weken gaat alles goed, misschien zelfs steeds beter. Dit komt omdat de actieve niveau's van je medicatie nog hoog genoeg is om te werken, maar niet zo groot dat je de bijverschijnselen hebt. Je zult dit ongetwijfeld verbinden met het bezoek aan nog een paar healings die ongetwijfeld in de planning staan. Het ritueel van Bijbellezen zal ongetwijfeld ook helpen.

Na die tijd echter, als de medicatie niet langer op een werkzaam niveau is, zullen je klachten terugkomen met een nieuwe psychose als uiteindelijke gevolg. Ik doe een wilde gok en zeg binnen twee maanden.

Je mag van me denken wat je wilt. Ik breng het misschien hard, maar het is zeker niet mijn bedoeling je geloof te torpederen. Ik vraag me alleen af naar wie je je straks kunt wenden als blijkt dat ook God je niet zo genezen heeft als je nu denkt. Ik gun je die teleurstelling gewoon niet. Daarbij lijkt een psychose me doodeng en gevaarlijk bovendien.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Jozo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 788
Lid geworden op: 01 okt 2010 12:25

Re: schizofrenie

Berichtdoor Jozo » 18 mar 2011 23:27

Je mag van me denken wat je wilt. Ik breng het misschien hard, maar het is zeker niet mijn bedoeling je geloof te torpederen. Ik vraag me alleen af naar wie je je straks kunt wenden als blijkt dat ook God je niet zo genezen heeft als je nu denkt. Ik gun je die teleurstelling gewoon niet. Daarbij lijkt een psychose me doodeng en gevaarlijk bovendien.


Let er ook op dat God niet verplicht is om je te genezen (ook al gun ik het je ook van harte, laat dat duidelijk zijn). In de bijbel zien we ook een aantal voorbeelden van mensen die niet genezen worden ondanks het gebed. Het gebed betekenent dus geen automatische genezing en geen genezing betekent ook geen tekort aan geloof.
Daarom heeft een eventuele genezing ook niet direct te maken met (de mate van) je geloof.

Bolwang, ik bid iedere avond voor je. Ik weet dat God de kracht heeft om je te genezen. Maar ik weet ook dat hij je misschien niet geneest. Ik bid dat je dicht bij God mag leven en wil je graag wijzen op een geweldige toekomst. De hemel/nieuwe aarde, waar geen schizofrenie meer zal zijn. Blijf op die geweldige toekomst met God hopen! :D
"I want to know God's thoughts...the rest are details."


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten