Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 19 sep 2016 12:36

Bravo!

Groot voordeel dat als je "in het echt" fietst, je die 10 kilo niet meer hoeft mee te sjouwen :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 23 sep 2016 12:20

Haha, even gekeken hoeveel ik zou moeten wegen als ik in met midden van het gezonde BMI-bereik zou willen zitten. Antwoord: 74 kg. Of ik dus nog eventjes 24 kilo wil afvallen. Ik denk dat ik me maar richt op de bovengrens van het gezonde bereik. Lijkt me wat realistischer.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Tante Pollewop » 16 nov 2016 10:40

Inderdaad, dat doe ik ook.
Met nu nog zo'n 5 kilo te gaan is dat wel binnen handbereik.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 24 mar 2017 13:14

Recent een ouderwetse moker en een tractorband op de kop getikt. (voordeel van op het platteland wonen!) Ik kan je zeggen dat een minuut of 10 op die tractorband hengsten een behoorlijke workout is :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor MoesTuin » 14 mei 2020 11:04

Alstublieft @Lekkerbek :muhahaha: :0~ :)~] [:]|
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor lekkerbek » 14 mei 2020 12:18

Whahaha dat is nu spijkers met koppen slaan!
Volgende week heb ik een videointake bij de diëtiste.
En wat ik in een ander topic al zei: t komt niet door de spinazie. Maar ja, we weten allemaal waar we zwaarder van worden. De één kan het makkelijker laten staan dan de ander.
Sporten kan ik helaas niet, alleen zwemmen maar dat heeft nu een tijd stil gelegen. Heb gekeken voor aangepast sporten, dat is allemaal redelijk uit de buurt, heb nu bij t revalidatiecentrum de vraag gemaild of zij nog adressen hebben. Daar sportte ik wel maar dat kan alleen tijdens revalidatie.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor MoesTuin » 14 mei 2020 18:49

Je was dan goed bezig Lekkerbek en nu ligt alles even stil helaas....maar je probeert weer...
En met mate lekkerrr genieten tussendoor, mag best, herkenbaar hoor...ik kan de verleiding vaak ook niet weerstaan en dan zit je weleens voor een dilemma, maar genieten vind ik dan ook wel weer belangrijk, of ik vind dat ik het gewoon verdiend heb :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pindas83 » 14 mei 2020 20:39

Mortlach schreef:Voor het eerst in een paar jaar weer onder de 100! :-) (ik ben 1.85, dus heel veel te zwaar was het niet*, maar toch)

Een tijdje terug een hometrainer gekocht, maar die bleef lange tijd ongebruikt om allerlei redenen. Nu staat hij in de slaapkamer en kan ik fietsen zonder dat iemand last van me heeft. Elke dag op een vaste tijd verschijnt er een nieuw filmpje van een Youtuber die ik volg, en die filmpjes zijn meestal tussen de 20 en 40 minuten; ideaal om te kijken tijdens het fietsen dus.

Ik vervang nu ook 2 keer per week een avondmaaltijd door een bak sla (500gr sla, 3 tomaten, 2 plakjes kalkoenfilet, een zwik zonnebloemzaadjes en wat olijfolie) en dat is eigenlijk best lekker - vooral de kalkoenfilet maakt hem echt smakelijk. Dat ik meer vezels eet, merk ik ook aan de andere kant, trouwens.

Het is wat cru, maar het helpt ook dat mijn vrouw vanwege haar galblaas niet te veel vet kan eten. Dan haal je toch minder in huis en eet je het zelf ook niet. Hopelijk houden we het vol nadat ze eraan is geopereerd.

* Poe, net even een BMI-berekening gedaan. Blijkt dat een gezond gewicht voor mij 85 kg zou zijn :shock: . Ik mag dus nog even 13 kg afvallen...


Was je daar verbaasd over dan? +100kg voor 1.85m is best wel zwaar, al telt je bouw ook wel mee vind ik.
Als je serieus indoor wil gaan fietsen kan je op termijn overwegen een Zwift account aan te maken. Je kan dan met een Home trainer gekoppeld aan pc of laptop online rijden (of racen) met medegebruikers of training- en trainingsplannen volgen.
Je moet dan naast een trainer (tacx of Elite e.d) ook even investeren in een racefiets.
Dan zit je zo op die 85kg :wink:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23522
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Marnix » 14 mei 2020 22:43

Ah op jouw continent zit je met 1m85 en 100 kg onder het gemiddelde denk ik ;-)

Af en toe als de kids op bed liggen lekker gaan fietsen, wandelen of hardlopen. En zorgen dat je op de niet-salade-dagen ook gewoon lekker en gezond eet ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2016
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor gravo » 04 sep 2020 18:56

De titel van dit topic "Afslanken deel 4" geeft weinig vertrouwen in de afloop daarvan.
Het heeft er alle schijn van dat de deelnemers in een betreurenswaardig jojo-effect zijn terechtgekomen. Dat kan alleen maar uitlopen op "Afslanken deel 5". Triest.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Haaibaai » 24 jun 2021 12:19

Het lichaam is ingesteld op schaarste,kortom een maaltijd per dag volstaat niet snoepen en niet elke dag aan het bier of wijn,voorts elke dag bewegen lopen of op de fiets,men blijft gezond en men is de slankheid zelve. 8)

De schijf van vijf en daar kan zelf nog wat van af, en wat men eet moet goed en gezond zijn. :idea:
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Dorpeling » 25 jun 2021 12:22

Haaibaai schreef:Het lichaam is ingesteld op schaarste,kortom een maaltijd per dag volstaat niet snoepen en niet elke dag aan het bier of wijn,voorts elke dag bewegen lopen of op de fiets,men blijft gezond en men is de slankheid zelve. 8)


Als je gewicht wilt verliezen lijkt 1 maaltijd per dag misschien aantrekkelijk, maar daar heb je doorgaans echt niet genoeg aan en gezond is het ook niet echt. Het gevaar is dat je niet genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt en je lichaam in de spaarstand schiet. Dan kun je nog beter 5 x een kleine portie eten. Ook speelt aanleg een grote rol.
Zelf eet ik gewoon drie keer per dag, drink gerust een glas wijn of flesje bier en hou ook wel van een zak chips of schaal bitterballen. Toch heb ik al jaren een bmi van 19, dus waarom zou ik naar 1 keer per dag eten gaan en mezelf zo ongeveer uithongeren? Ik ben m'n energie wel nodig en zonder eten word ik behoorlijk sagrijnig!
Daarnaast denk ik ook dat we blij mogen zijn dat we hier genoeg eten hebben, er zijn ook mensen die nog niet eens 1 maaltijd per dag hebben. Dan durf ik niet eens meer mezelf bewust uit te laten hongeren.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Haaibaai » 25 jun 2021 12:30

Dorpeling schreef:Als je gewicht wilt verliezen lijkt 1 maaltijd per dag misschien aantrekkelijk, maar daar heb je doorgaans echt niet genoeg aan en gezond is het ook niet echt. Het gevaar is dat je niet genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt en je lichaam in de spaarstand schiet. Dan kun je nog beter 5 x een kleine portie eten. Ook speelt aanleg een grote rol.
Zelf eet ik gewoon drie keer per dag, drink gerust een glas wijn of flesje bier en hou ook wel van een zak chips of schaal bitterballen. Toch heb ik al jaren een bmi van 19, dus waarom zou ik naar 1 keer per dag eten gaan en mezelf zo ongeveer uithongeren? Ik ben m'n energie wel nodig en zonder eten word ik behoorlijk sagrijnig!
Daarnaast denk ik ook dat we blij mogen zijn dat we hier genoeg eten hebben, er zijn ook mensen die nog niet eens 1 maaltijd per dag hebben. Dan durf ik niet eens meer mezelf bewust uit te laten hongeren.


Uithongeren is ook niet aan de orde dat is natuurlijk niet goed en hen die zware arbeid te verrichten hebben zullen aan een maaltijd per dag niet genoeg hebben.maar als men een maaltijd per dag tot zich neemt is het wel belangrijk wat men dan eet goed is en gezond.

En per gelegendheid en lekkere pint bier of glad wijn met bitterballen er bij is ook niks mis mee maar niet elke dag.

Voorts wij hebben al zo aan een maaltijd per dag genoeg,maar hoe dan ook eet in elke geval gezond.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor lammetje » 25 jun 2021 13:22

Jezelf uithongeren is niet nodig. Maar het is wel door de welvaart dat we opeens 3 (vrij grote) maaltijden eten. Er wordt ook vaak verkeerd gegeten. Smorgens 3 boterhammen, smiddags nog eens 6... Dat 7 dagen per week... Zie https://groenevrouw.nl/blog/eet-nog-maar-een-boterham voor uitleg over brood. (weet niet of de link hier mag staan, Google anders op 'groene vrouw brood') Vervang die broodmaaltijd eens door iets anders. Goed gevulde salade met voldoende gezonde vetten.. Gebonden soep, gevulde paprika, quiche.... Genoeg keus al moet je er iets langer voor in de keuken staan. Meeste dingen kunnen ruim van te voren klaar gemaakt worden. Ik heb door ervaring zelf geleerd wat een boterham met je doet. In mijn geval niet voldoende voedingsstoffen waardoor ik afviel. Bij mijn man het tegenovergestelde, hij kwam juist aan van brood.

Ik zeg niet dat het voor iedereen werkt, maar op een dag 2 keer goed eten is beter dan 3 of 5 keer een beetje. Voor je lichaam is het erg belangrijk dat het een groot aantal uur rust krijgt. Minimaal 12 uur (als je wil afvallen liefst 16 of 18 uur) aansluitend geen voedsel is heel gezond. En dan hoef je jezelf ook niet uit te hongeren, als je zorgt binnen die andere 12 uur (of 8 of 10 uur) voldoende te eten.
Maar goed, ik heb makkelijk praten... met een bmi van 18,5 moet ik juist opletten niet af te vallen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Chaya » 25 jun 2021 13:32

lammetje schreef:
Ik zeg niet dat het voor iedereen werkt, maar op een dag 2 keer goed eten is beter dan 3 of 5 keer een beetje. Voor je lichaam is het erg belangrijk dat het een groot aantal uur rust krijgt. Minimaal 12 uur (als je wil afvallen liefst 16 of 18 uur) aansluitend geen voedsel is heel gezond. En dan hoef je jezelf ook niet uit te hongeren, als je zorgt binnen die andere 12 uur (of 8 of 10 uur) voldoende te eten.
Maar goed, ik heb makkelijk praten... met een bmi van 18,5 moet ik juist opletten niet af te vallen.

Ik kan heel goed tegen laat eten. Ik ontbijt heel sober, ik eet slechts een schaaltje volle yoghurt en daar kan ik de hele ochtend op. (als ik moet werken)
Er zijn veel mensen die gaan rond 5 uur geeuwen, of hebben een after lunch dip. Dat heb ik nooit.
Maar ik heb weleens een voedingsadvies ingevuld en kreeg terug dat ik te weinig at :shock:
Maar ik ben sowieso nooit een ontbijter geweest.
Als ik uit mijn bed kom en ik hoef niet te werken, ga ik eerst aan de slag. Katjes eten geven, wasmachine aanzetten, douchen, aankleden en dan zijn we inmiddels zeker anderhalf uur verder vooraleer ik dan met een kopje koffie met een beschuitje zit.
Sja en ik ga dus niet eten als ik geen trek heb.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten