Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor JohannesHermanus » 25 apr 2016 23:54

Gewoon eten als je honger krijgt, en honger is wat anders als trek. Mocht je honger krijgen: eet net voldoende om dat gevoel weer kwijt te raken. En druk niet op een knopje, maar trek aan de hendel...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 26 apr 2016 10:56

@ jannoek Ik vind wel dat de ww daarin veranderd is, maar je hebt natuurlijk wel de vrijheid om keuzes te maken. Eerder kon je bv makkelijk een mergpijp incalculeren. Nu veel moeilijker. Waar ze in veranderd zijn is het aantal eetmomenten. Ze adviseren nu 3 keer daags te eten, met 1 keer tussendoortje en te probeer zoveel mogelijk verzadigingsprodukten te nemen, zoals salade, eiwitten etc.
De recepten vvd site doe ik niet, eet zelf nog puurder. Ze maken nog wel gebruik van zoetstoffen. Het is voor mij een stok achter de deur om wekelijks te wegen en toch andere keuzes te maken.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pindas83 » 26 apr 2016 11:34

JohannesHermanus schreef:Gewoon eten als je honger krijgt, en honger is wat anders als trek. Mocht je honger krijgen: eet net voldoende om dat gevoel weer kwijt te raken. En druk niet op een knopje, maar trek aan de hendel...


Onzin, als je pas eet wanneer je echt honger hebt, is het al te laat en is er een gedegen kans op de zgn. "hongerklop" , waardoor je zo van je fiets kan vallen.
Verder is het per toilet verschillend of er op een knopje gedrukt, respectievelijk aan een hendel getrokken dient te worden.
Ik merk dat u een voorkeur voor het traditionele hooghangend reservoir hebt maar het doorspoelen blijft een persoonlijke keuze!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 31 mei 2016 17:10

Deze maar weer ff omhoog gooien.

vanmorgen goed bericht: in 5 dagen -1,4. Kijk, daar doen we het voor. Vorige wk omhoog gegaan, dus ben er erg blij mee.
Ik doe het via Cambridge Weightplan. 1000 cal. per dag. Goed te doen. Mijn BMI is nu 31,5 dus mag wel naar beneden. :lol:
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pol » 31 mei 2016 19:56

Pannekoek, kijk je uit met dat Cambridge dieet. Er zijn mensen in het ziekenhuis beland en ik ken er 2 die zelf mee hebben gedaan en die vielen zo hard af dat ze wel 10 jaar ouder leken.. dat zal nu ong. 2 jaar geleden zijn en inmiddels zitten ze ook weer helemaal boven hun oude gewicht, maar ze zien er wel weer blozend en gezond uit.
Zelf ben ik ook weer begonnen... geen tussendoortjes uitgezonderd het weekend, veel beweging, fittness 1x per week, 1x per week 5 km lopen en 1x per week zwemmen. Het is vorig jaar in de mist gegaan doordat manlief thuiszat vanwege liesbreuken en het hier af en toe een cateringbedrijf leek met die aanloop en dan snoep je ongemerkt toch mee. Maar val nu ong 600-700 gram in de week af, lijkt niet veel, maar er zit wel een regelmaat in

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Jannoek » 31 mei 2016 22:05

Ik ken iemand die met Cambridge erg is afgevallen en al jaren op gewicht is.
Mij lijkt het echter niet heel gezond, omdat je met 1000kcal lijkt me spiermassa af gaat breken? 8-[

@pol eet je dan helemaal geen tussendoortjes of bijv. fruit door de week?

Ik ben EINDELIJK aan het afvallen! Nu 11 kilo er af. Ben op aanraden van de sportinstructeur tarwe gaan weglaten uit m'n eetpatroon en ineens val ik af :-k . Ik eet rond de 1700 kcal per dag en sport 3 tot 4x per week. Hoop dat het zo voorlopig doorzet. :)

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 01 jun 2016 14:08

Die spiermassa valt wel mee. Ik heb 47 kilo aan spieren :lol: Dat is veel, verbaasde die dame ook, maar stond er echt!
(Gewoon een stoere boere vrouw ;-))

En hard afvallen was nu een week, wees maar niet bang... ik vind alles véééél te lekker. Heb niet voor niets een BMI van 31...
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 02 jun 2016 13:18

Ik ken vooral mensen die via Cambridge zijn afgevallen en nu nog veel zwaarder zijn geworden. Hoop niet dat dat jou gaat overkomen pannekoek :wink: . Wat mij het lastige lijkt van dit dieet, is dat je op den duur weer gewoon moet gaan eten en je in feite geen lifestyle wijziging hebt gekregen.

Ik ben nu dit jaar 5 kg kwijt geraakt. Ongeveer een kg in de maand. Ik ben nu bijna net zo zwaar als ik voor mijn zwangerschappen was. Uiteraard ( en daarvoor ben je ook een vrouw volgens mij :lol:) wil ik nu ook nog een paar kg kwijt

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor liefie » 02 jun 2016 13:54

Ik ken ook een aantal mensen die met shakes/soepen enz afgevallen zijn... Op een duur kwam het hun neusgaten uit en stopten ze er mee en kwamen net zo hard weer aan zo zonde en kost erg veel geld!
Helaas ken ik niemand waar het blijvend bij weggebleven is omdat de meeste nog geen idee hebben wat een gezond eet patroon is.

Jannoek goed bezig! en je kan lekker eten zonder tarwe :wink:

AJl super dat je weer op je oude gewicht bent!

Hier gaat het nog steeds erg goed ben nu in gewicht rond de 31kg kwijt maar wel weer cm's kwijt merk het aan mijn kleding dat is wel een nadeel had een hele fijne broek maar die staat echt niet mooi meer sinds een week doordat hij te wijd geworden is.
Wat sporten betreft loop ik heel veel met mijn fitbit :D Elke dag in elk geval minimaal 8 km maar meestal is het rond de 12km of meer. Ga ook bewust omlopen naar school enz. En Nina stept of fietst mee en Jet zit heerlijk in de wandelwagen die kijkt haar ogen uit.

Mijn levensstijl bevalt echt super goed en eet gerust weleens iets wat niet gezond is.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 02 jun 2016 18:46

Ik gebruik ook shakes maar niet als vervanging voor mijn eten. Meestal gebruik ik het na het sporten schijnt het beste op te nemen. Proteïne shakes.
Vandaag vroegen er al een paar of ik ben afgevallen. Altijd fijn om te zien dat anderen het zien. :oops: :oops:
Elke twee weken ga ik naar een kennis die mij weegt en meet. k Ben nog maar twee weken geleden begonnen.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Jannoek » 03 jun 2016 20:49

Wauw 31 kilo! Wat goed liefie!

Het is even wennen hoor, zonder tarwe, maar dan vooral in m'n hoofd.. 8-[ Ik at namelijk 's ochtends al nooit brood, en 's avonds alleen af en toe een keer pasta, maar dat is wel eenvoudig te veranderen in maispasta.

Ik krijg ook heel veel reacties van mensen in de sportschool, terwijl ik het zelf niet echt een heel duidelijk verschil vind, maar buitenstaanders blijkbaar al wel ;-). Qua sporten moet ik alleen even rustig aan doen door een rugblessure, dus ik was afgelopen maand een kilo spiermassa kwijtgeraakt ](*,) maar vetpercentage niet omhoog, dus dat scheelt nog ;-)

AJL goed hoor! Ik denk dat ik die stok achter de deur nu in de sportschool heb, omdat ik daar elke maand gewogen en gemeten wordt. Ik hou zelf bij wat ik eet in de (gratis) app MyFitnessPal, en merk toch dat dat wel goed is, omdat ik soms echt moeite heb om rond die 1700 kcal te gaan zitten, er zijn dagen waar ik echt veel te weinig eet als ik niet oplet.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 16 sep 2016 15:39

Voor het eerst in een paar jaar weer onder de 100! :-) (ik ben 1.85, dus heel veel te zwaar was het niet*, maar toch)

Een tijdje terug een hometrainer gekocht, maar die bleef lange tijd ongebruikt om allerlei redenen. Nu staat hij in de slaapkamer en kan ik fietsen zonder dat iemand last van me heeft. Elke dag op een vaste tijd verschijnt er een nieuw filmpje van een Youtuber die ik volg, en die filmpjes zijn meestal tussen de 20 en 40 minuten; ideaal om te kijken tijdens het fietsen dus.

Ik vervang nu ook 2 keer per week een avondmaaltijd door een bak sla (500gr sla, 3 tomaten, 2 plakjes kalkoenfilet, een zwik zonnebloemzaadjes en wat olijfolie) en dat is eigenlijk best lekker - vooral de kalkoenfilet maakt hem echt smakelijk. Dat ik meer vezels eet, merk ik ook aan de andere kant, trouwens.

Het is wat cru, maar het helpt ook dat mijn vrouw vanwege haar galblaas niet te veel vet kan eten. Dan haal je toch minder in huis en eet je het zelf ook niet. Hopelijk houden we het vol nadat ze eraan is geopereerd.

* Poe, net even een BMI-berekening gedaan. Blijkt dat een gezond gewicht voor mij 85 kg zou zijn :shock: . Ik mag dus nog even 13 kg afvallen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Chaya » 17 sep 2016 14:33

Succes Mortlach d:)b
Ik vraag me af of je die enorme bak sla gaat volhouden. Krijg je dan halverwege de avond geen snaaitrek?
Vanwege de aanhoudende warmte had ik beduidend minder eetlust dan normaal, misschien vanwege de plens water die ik tot me nam.
Ik bleek opeens 4 kilo afgevallen te zijn.
Zonder enige moeite of hongergevoel.
Ik hoef niet persé af te vallen qua BMI (23) dus dat is prima.
Maar ik wil dat kleine opkomende zwembandje kwijt.
Mijn eetpatroon hoef ik niet aan te passen, ik eet bescheiden en gezond, maar dat wijntje en dijntje doet t m kennelijk.
Bij mij is het zo, als het één er zit (bijv. een ijsje als dessert) dan past het andere er niet meer bij (kopje koffie)
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 17 sep 2016 14:41

Chaya schreef:Succes Mortlach d:)b
Ik vraag me af of je die enorme bak sla gaat volhouden. Krijg je dan halverwege de avond geen snaaitrek?


Ik eet die dagen bewust laat zodat ik daar geen last van heb en ik moet zeggen dat het snel went en ik weinig last heb van honger. Kwestie ook van meer zaadjes en tomaten gebruiken dan :-)

Mijn eetpatroon hoef ik niet aan te passen, ik eet bescheiden en gezond, maar dat wijntje en dijntje doet t m kennelijk.
Bij mij is het zo, als het één er zit (bijv. een ijsje als dessert) dan past het andere er niet meer bij (kopje koffie)


Voor koffie is altijd ruimte! :-) Maar blij te lezen dat het goed gaat. Zo moet het ook, want als je het tegen heug en meug doet, houd je het nooit lang vol.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Tante Pollewop » 19 sep 2016 11:13

Mortlach schreef:Voor het eerst in een paar jaar weer onder de 100! :-) (ik ben 1.85, dus heel veel te zwaar was het niet*, maar toch)

Een tijdje terug een hometrainer gekocht, maar die bleef lange tijd ongebruikt om allerlei redenen. Nu staat hij in de slaapkamer en kan ik fietsen zonder dat iemand last van me heeft. Elke dag op een vaste tijd verschijnt er een nieuw filmpje van een Youtuber die ik volg, en die filmpjes zijn meestal tussen de 20 en 40 minuten; ideaal om te kijken tijdens het fietsen dus.

Ik vervang nu ook 2 keer per week een avondmaaltijd door een bak sla (500gr sla, 3 tomaten, 2 plakjes kalkoenfilet, een zwik zonnebloemzaadjes en wat olijfolie) en dat is eigenlijk best lekker - vooral de kalkoenfilet maakt hem echt smakelijk. Dat ik meer vezels eet, merk ik ook aan de andere kant, trouwens.

Het is wat cru, maar het helpt ook dat mijn vrouw vanwege haar galblaas niet te veel vet kan eten. Dan haal je toch minder in huis en eet je het zelf ook niet. Hopelijk houden we het vol nadat ze eraan is geopereerd.

* Poe, net even een BMI-berekening gedaan. Blijkt dat een gezond gewicht voor mij 85 kg zou zijn :shock: . Ik mag dus nog even 13 kg afvallen...

=D>

Ik ben door te gaan fietsen naar mijn werk (18 km per dag) sinds 1 augustus zo'n 9 á 10 kilo kwijt geraakt.
Gezond gewicht zou bij mij ook 85 kilo zijn. Ik zit daar nu nog 9 kilo boven.
Dus nog maar even door met flink fietsen en mijn eetpatroon wat aanpassen.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten