Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 04 apr 2016 11:17

kom ik aan met mijn -3,5 :lol: Goed hoor liefie! Hoeveel wil je nog?
Het gaat bij mij heel langzaam. Toen ik begon zat ik al binnen een gezond bmi, maar wil meer naar de onderkant van het bmi en dat wil ik heel langzaam doen met gezond eten, meer sporten, maar ook iets dat ik de rest van mijn leven vol kan houden. Ik wil er nu nog max 5 kg vanaf.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Chaya » 04 apr 2016 13:08

ajl schreef:kom ik aan met mijn -3,5 :lol: Goed hoor liefie! Hoeveel wil je nog?
Het gaat bij mij heel langzaam. Toen ik begon zat ik al binnen een gezond bmi, maar wil meer naar de onderkant van het bmi en dat wil ik heel langzaam doen met gezond eten, meer sporten, maar ook iets dat ik de rest van mijn leven vol kan houden. Ik wil er nu nog max 5 kg vanaf.

BMI is niet allesbepalend meer ajl.
Dun van buiten maar dik van binnen, kan het zijn.
Niet de hoeveelheid vet, maar de locatie ervan is van belang voor de gezondheid.

Het blijkt nu dat begrippen als ‘dun’ en ‘dik’ veel minder over gezondheid zeggen dan we dachten. Mensen met een gezond gewicht en zelfs mensen die volgens de body mass index – kortweg BMI – erg mager zijn, kunnen toch te ‘vet’ zijn. Ondanks hun slanke postuur lopen zij dezelfde gezondheidsrisico’s als mensen met meetbaar overgewicht. Prof. Jimmy Bell van de Moleculair Imaging Group van het Imperial College in Londen weet daar alles van. Hij presenteerde de resultaten van jarenlang onderzoek naar vetopslag in de mens op het voedingscongres ter ere van veertig jaar voedingsonderzoek in Wageningen.

http://www.wageningenur.nl/nl/show/Dun- ... binnen.htm
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 04 apr 2016 13:37

O, ik hang hier zeker niet alles aan op, maar bedoelde te zeggen dat als je veel wilt/moet afvallen ( 30 kg of meer) dit in beginsel sneller gaat dan een paar kg.

Mijn "overtollige" kilo's zijn restanten van 4 zwangerschappen. Als ik de rest kwijt ben, ben ik net zo zwaar als voor mijn eerste zwangerschap. Ik at verder al gezond en wil geen maaltijden overslaan. Die kilo's ben ik kwijtgeraakt in 3 mnd. Gaat heel langzaam, maar ben onderweg. Wil voor de zomer de andere 4 kg kwijt zijn.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor liefie » 05 apr 2016 08:09

Ajl Goed bezig hoor! gaat je wel lukken voor de zomer :D
ik wil nu nog 10 kg kwijt maar dat gaat zeker lukken met deze levenstijl bevalt mij echt super goed. En als ik eens zin heb in chocolade of wat dan ook doe ik het ook gewoon.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Chaya » 06 apr 2016 13:00

ajl schreef:O, ik hang hier zeker niet alles aan op, maar bedoelde te zeggen dat als je veel wilt/moet afvallen ( 30 kg of meer) dit in beginsel sneller gaat dan een paar kg.

Mijn "overtollige" kilo's zijn restanten van 4 zwangerschappen. Als ik de rest kwijt ben, ben ik net zo zwaar als voor mijn eerste zwangerschap. Ik at verder al gezond en wil geen maaltijden overslaan. Die kilo's ben ik kwijtgeraakt in 3 mnd. Gaat heel langzaam, maar ben onderweg. Wil voor de zomer de andere 4 kg kwijt zijn.

Ja dat klopt. Vaak beginnen mensen heel gemotiveerd en lukt het prima om af te vallen. Maar die laatste pondjes gaan zo moeizaam en dan raken ze moedeloos, stoppen en komen dan weer aan.
Op een gegeven moment raakt je stofwisseling "lui". Het gaat in de spaarstand. Je kunt ook te weinig eten he.
Je kunt beter het motortje gaande houden, door naast 3 maaltijden gezonde tussendoortjes te nemen.
Ik denk juist dat jij het heel goed doet op deze langzamere, meer natuurlijke wijze. Dan wordt het een levensstijl voor je. d:)b
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Jannoek » 06 apr 2016 22:12

Ik ben heel goed bezig maar val echt geen gram af. Heel irritant. Sporten opgevoerd naar 4 tot 5 keer per week. (voordeel dat er kinderopvang is in de sportschool, zit bij abonnement in, dat maakt dat aantal keer wel makkelijker haalbaar). Val in centimeters wel overduidelijk af, en afgelopen dinsdag had ik 1,5 kilo spiermassa meer dan een maand eerder, dus het sporten doet wel wat. Vind het wel een beetje frustrerend dat de kilo's niet mee werken, ook omdat ik goed eet. Puur, zoveel mogelijk zonder toegevoegde suikers, alleen af en toe een stukje hele pure chocola. Drink alleen water/thee/koffie etc.

Dat zou kunnen komen door m'n burnout aldus de psycholoog en de sport instructeur. ;-) Hopelijk verdwijnt de stress dus snel en ga ik dan ook afvallen 8)

Goed bezig ook AJL en Liefie!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor liefie » 07 apr 2016 14:14

Knap zoveel sporten Jannoek! En in cm's kwijt raken is ook super goed zijn veel mensen in de ''groep'' waar ik zit niet wegen maar meten omdat ze weinig in gewicht kwijt raken maar wel smaller worden.
Sportschool met opvang zou ik ook wel willen voor mij is het nu niet te doen dan moet ik in de avond en dan zijn we nooit meer samen thuis door de weeks.
Daarom loop ik gewoon heel veel met mijn fitbit ook een uitdaging :D

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pien » 07 apr 2016 15:00

Hier nog altijd op gewicht, al is het sporten er de laatste weken een beetje bij ingeschoten. :(

De spaarstand van je lichaam schijnt toch een fabeltje te zijn. Je kunt soms dan even een week of twee stilstaan, maar uiteindelijk val je gewoon weer af. Is eigenlijk ook logisch, want het gaat alleen maar om de energiebalans. Denk maar aan mensen met anorexia, of in een concentratiekamp.
Je motor draaiende houden heeft volgens mij vooral te maken met het voorkomen van eetbuien. Als je overdag te weinig eet, heb je in de avond veel meer moeite niet te gaan snaaien.
wel heel frustrerend als je zo je best doet en niet afvalt. Moeilijk om dan vol te houden lijkt mij. Maar uiteindelijk zul je ook de kilo's wel zien verdwijnen. Als je meer sport, en dus spieren aanmaakt, val je ook niet snel af, omdat spieren meer wegen. Maar ze gebruiken ook meer, dus uiteindelijk ga je het ook op de weegschaal wel zien denk ik.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 07 apr 2016 16:00

Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar mijn gewicht op dit moment, maar ook naar m'n vet percentage etc.
Een tijdje geleden heb ik op zo'n speciale weegschaal gestaan die van alles meet. Daar kwam uit dat op zich wel redelijk goed zat, iets te veel vet (maar geen buikvet, en buikvet schijnt dus echt heel slecht te zijn).

Ik fiets gemiddeld 3 a 4 dagen in de week zo'n 18 km per dag.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Jannoek » 16 apr 2016 23:42

Ja Pien, zo werkt het natuurlijk.. Maar dan had ik toch wel verwacht dat ok na een half jaar best intensieve training, voornamelijk kracht, toch al wel iets meer zou zin afgevallen. Toevallig deze week 1 kilo, in totaal nu bijna 8. Ik moet van de instructeur ook foto's maken van mezelf. Vond dat een beetje onzin, maar 8weken geleden gedaan en van de week weer en met name op m'n buik zag ik een behoorlijk verschil.

Goed eten en sporten is niet moeilijk vol te houden gelukkig, omdat het me al wel veel goeds gebracht heeft; fitter, betere conditie, minder rug/bekkenpijn etc. En als ik een keer minder goed eet merk ik dat ook gelijk aan m'n lijf.

Dat fietsen is iig super goed toch Evelien!

@liefie wat voor groepje volg je?

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor liefie » 19 apr 2016 13:24

Dat is een facebook groep van Grip op Koolhydraten maar daar kun je niet zomaar op komen. Dan moet je een lidmaatschap van hun forum hebben.

Fijn dat je resultaat ziet daar doe je het uiteindelijk voor!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 25 apr 2016 09:01

Ik ben nu 4 kg afgevallen. Het gaat heel langzaam, maar hoop dat het resultaat hierdoor blijvend is. Dat het langzaam gaat heeft waarschijnlijk ook te maken dat ik al binnen mijn bmi zit. Dan gaat het sowieso langzaam.

@ jannoek
In het verleden ben jij toch veel afgevallen met de WW? Zij hebben nu een nieuw systeem met smart points, waarbij met name de voedingswaarde van produkten leidend is voor het aantal punten dat je mag hebben. In het verleden was vooral het aantal calorieën leidend, maar nu niet meer. Een tompouche bv is nu 18! punten. Op een dagtotaal van ongeveer 30 is dat best wel veel. In het verleden was het geloof ik 6 punten. Wellicht weer een optie? Een vriendin van mij is begonnen in oktober 2014 en sindsdien 20 kg kwijt.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Marnix » 25 apr 2016 09:46

gaat ook langszaam omdat als je meer gaat sporten, je in het begin flink meer spiermassa krijgt. En spieren zijn zwaarder dan vet dus je kan vet kwijtraken en toch niet afvallen bijvoorbeeld. Ondanks meer spiermassa 4 kilo afvallen is een uitstekend begin.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 25 apr 2016 18:47

Idd. Hier merk ik het vooral dat mijn benen slanker worden. Maar qua gewicht gaat het langzamer. Maar ik hou het niet bij.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Jannoek » 25 apr 2016 22:28

@ajl ja klopt! Voor m'n zwangerschappen was dat. Maar ik leef nu veel gezonder dan tijdens ww, dat is de grap. Toen dronk ik echt liters cola light bijvoorbeeld. Nu alleen water, koffie en thee.
Ook qua eten heel puur, weinig bewerkt. Daar let ww niet heel erg op, of dat moet ook veranderd zijn ;-)
Wellicht toch nog wel het overwegen waard weer idd.. Volg jij het nu ook?


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten