Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Afslanken deel 4

Berichtdoor Memmem » 30 jun 2010 13:11

Zo een nieuw deeltje, dames en heren veel succes met het lijnen

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 30 jun 2010 14:05

Het lijnen gaat op dit moment niet zo goed, maar het hardlopen wel.
Via hardloopschema.nl heb ik een schema gekozen. Het doel was na 10 wk 20 min. hardlopen.
Het doel heb ik gister gehaald. Anderhalve wk eerder dan de planning. Ik liep gister lekker. Liep nog een stukje, nog een stukje, en dacht na 16 min. 'de weg nog 2 min heen en 2 min. terug en ik zit op de 20 min. Heerlijk gevoel geeft dat. Nu langzaam die 20 min. oprekken. ( 20 min is bij mij 2,7 km)
Met mijn 1.58 en 75 kilo meesjouwen viel niet mee in het begin, maar het is goed te doen.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor kirsten » 30 jun 2010 17:39

Netjes hoor Pannenkoek. Ik ben zelf niet zo weg van hardlopen. Ik ben zelf meer van roeien/fietsen e.d. op de sportschool. Ik ben nu al twee weken niet geweest en ik merk het gelijk aan mijn conditie. Volgende week lekker vakantie, dus ik kan er weer tegenaan.

Vandaag trouwens wel gemakkelijk afvallen. Heb vandaag enorm last van mijn maag en darmen gehad en heb daardoor bijna niets willen eten. Maar ik moet zeggen dat dit ook niet alles is.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor kwebbel » 03 jul 2010 09:59

Het lijnen hier gaat natuurlijk echt helemaal de verkeerde kant op na 2 weken vakantie. Alles wat verkeerd is voor je lichaam is hier naar binnen gegaan.... softijs, suikerbrood, nog meer softijs, nog meer softijs........... maar goed. Ik heb nog een week vakantie en dan gaan we vrolijk verder en in het boek van SB weer ff spieken.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor kwebbel » 05 jul 2010 19:41

zo ik ben sinds vandaag begonnen! Ik weeg nu 78 kg ( :oops: ) op 1.66. Ik ben heeeel benieuwd :)
hoewel ik geen sonja bakker fan ben, heb ik toch het boek weer gepakt want de vorige keer was ik in 8 weken 5kg kwijtgeraakt. Dus ik ga nu ook gewoon weer beginnen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor -Judith- » 05 jul 2010 19:49

Vandaag weer naar de diëtiste geweest! En zowaar een halve kilo afgevallen!!
Ondanks al het vocht dat ik vast hou...Het is eigks een raadsel hoe het komt, m'n nieren en schildklier zijn al getest, maar ja...deze week denk ik toch maar weer afspraak maken bij HA, want 't is geloof ik niet normaal 8-[ Kreeg gisteren zelfs m'n ring niet meer af!

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Afslanken deel 4

Berichtdoor *Annette* » 05 jul 2010 20:46

Wat ontzettend vervelend Judith :?! Hopelijk kunnen ze een oorzaak vinden! Komt het niet door het gebruik van de pil?
Wat de toekomst brengen moge........

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 06 jul 2010 07:48

Ik ben op zoek naar motivatie om de draad weer op te pakken. Op het moment heb ik er nl helemaal geen zin in. Eigenlijk ben ik sinds ik zwanger werd van Hugo (nov 2007) 1 mnd op gewicht geweest en het erge is, je gaat er aan wennen :oops: . Ik moet nu nog 4 kg, maar ik moet echt mijzelf weer oppeppen. Weet iemand hoe je dat het beste kunt doen?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor MissF » 06 jul 2010 10:16

Tja, als je eraan gewend bent, en je vindt het best zo, dan is het toch prima? Zolang je geen ongezond overgewicht hebt, is het toch belangrijk dat je er vrede mee hebt?
Bij mij werkt het ook alleen als ik echt wil. Dan gaat de knop ook echt om. Zo zat ik vorige week opeens weer op 66, logisch hoor, met al die warmte en het vocht, maar ik ben toch maar weer op gaan letten, omdat ik zo trots ben op mijn maat 38, die wil ik echt niet meer kwijt, dus zit ik nu weer op 65,5. Gewoon op blijven letten, dan zit ik vast volgende week weer op 65, al vind ik af en toe een marge van 2 kilo niet zo'n probleem. Maar meer moet het echt niet worden.

Misschien kun je kleding gaan kopen, en er achter komen dat je je oude maat niet meer past? Dat werkt hier ook ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 06 jul 2010 10:39

Het probleem is dat ik mijn oude maat wel weer pas, maar ik mijn lichaam nog niet mooi vind. Sommige kleding zit ook minder mooi, omdat ik toch nog wel een buikje heb door 2 zwangerschappen. Ik heb geen overgewicht en mijn BMI is ook prima. Ik wil alleen die 4 kg nog wel kwijt, dan voel ik mij gewoon wat zekerder :wink: Ik kom ook niet aan op dit moment ( maar daar had ik sowieso niet snel last van). Ik kan mij alleen zo slecht motiveren om weer te beginnen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 06 jul 2010 10:45

misschien door bepaalde training/fitniss? (ik roep maar wat hoor).

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 06 jul 2010 10:47

Daar ben ik inmiddels wel mee begonnen, maar er zit gewoon 4 kg extra vet bij en dat blijf je toch wel zien :-k

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor MissF » 06 jul 2010 13:16

Lastig he :( Ik had ook altijd alleen maar een buikje, ik had amper heupen, maar nu....altijd nog zo'n rolletje erboven. Tja, dat hoort er volgens mij maar gewoon bij, bij een kind gekregen hebben. Ik weeg 2 kg minder dan ik deed voor ik zwanger werd, maar ik heb wel een raarder buikje en een extra rolletje. Misschien helpen heel veel spieroefeningen, maar daar begin ik niet aan.

Succes joh!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

J.A.
Sergeant
Sergeant
Berichten: 393
Lid geworden op: 07 mei 2010 10:08

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor J.A. » 06 jul 2010 15:50

-Judith- schreef:Vandaag weer naar de diëtiste geweest! En zowaar een halve kilo afgevallen!!
Ondanks al het vocht dat ik vast hou...Het is eigks een raadsel hoe het komt, m'n nieren en schildklier zijn al getest, maar ja...deze week denk ik toch maar weer afspraak maken bij HA, want 't is geloof ik niet normaal 8-[ Kreeg gisteren zelfs m'n ring niet meer af!


Als je vocht vasthoud, is het 2x op een dag drinken van 1 kop brandnetelthee misschien een optie voor je?
Ik gebruikte het tijdens m'n zwangerschappen, en bij mij hielp het!
o.a te koop bij Kruidvat.

@ Ik ben eindelijk begonnen met afvallen terwijl ik nog borstvoeding geef!
Heerlijk vind ik het! En het gaat nu best wel hard, wil er nog 6 kilo af.
En ook ik heb een buikje :( denk niet dat dat ooit nog weggaat, maar wie weet :D

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Bumba » 06 jul 2010 19:22

ajl schreef:Daar ben ik inmiddels wel mee begonnen, maar er zit gewoon 4 kg extra vet bij en dat blijf je toch wel zien :-k


Nou ajl, het klinkt misschien raar, maar als je nog geen motivatie hebt, ga dan gewoon even niet verder met lijnen. De teleurstelling wordt alleen maar groter als je nu doorgaat met lijnen en niets afvalt. Spreek bijvoorbeeld samen met een vriendin af, wanneer je weer gaat beginnen. Op die manier ben je elkaars motivator (bestaat dat woord???)
Ik ben wel weer op gewicht als je alleen naar de kilo's kijkt, maar ik heb nog steeds een slappe buik.... Ik ga na de vakantie wel weer hard buikspieroefeningen doen, vind het nu te warm.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten