Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 24 apr 2012 19:15

Ik heb nu ook zogenaamde 'Dead lifts' toegevoegd aan mijn repertoire. Halter met gewicht op de grond voor je, en die dan optrekken tot heuphoogte.

Een sportinstructeur had het idee om 2 korte lessen te geven met uitleg over allerlei oefeningen met de halter, maar aangezien ik 2 keer de enige was die kwam opdagen, werd dat al gauw een soort privé-lesje, wat wel weer erg geschikt was. Maandag dus Dead Lifts gedaan, juiste houding, juiste techniek, juiste ademhaling en meer gewicht dan ik had verwacht.

Het doel is uiteindelijk om 2 keer je eigen lichaamsgewicht te tillen. Ik kan het me nog niet voorstellen, moet ik eerlijk zeggen. Ik heb nu nog een maximale lift van 85 kg en vond dat al behoorlijk indrukwekkend :-) Morgen weer, waarschijnlijk 5 sets van 3 met 65 kg of zo...

Maar al dat harde werk begint langzaam zichtbaar te worden, en dat is heel erg fijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

nette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 feb 2011 14:22

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor nette » 01 mei 2012 15:28

knap hoor :shock: ik vind het echt moeilijk om eten te laten staan.

ik sport wel meer. en probeer vooral minder tussendoortjes te eten.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Jannoek » 01 mei 2012 23:08

Min 2,6 kilo in april. Blij mee! Het gast niet hard, maar alle beetjes helpen :-)

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Memmem » 01 mei 2012 23:28

dat gaat lekker Jannoek.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 01 mei 2012 23:41

nette schreef:knap hoor :shock: ik vind het echt moeilijk om eten te laten staan.

ik sport wel meer. en probeer vooral minder tussendoortjes te eten.


Toch is dat de truc, voor mij in ieder geval. De zakjes en pakjes dicht laten, want je neemt er nooit eentje. En de 'knop' vinden die ervoor zorgt dat je ook echt geen behoefte meer hebt aan onverstandige tussendoortjes.

Het helpt wel dat ik weet hoe hard ik ervoor moet werken in de sportschool. Dan is het toch net even iets makkelijker om de verleiding te weerstaan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

nette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 feb 2011 14:22

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor nette » 02 mei 2012 08:21

Mortlach schreef:
Toch is dat de truc, voor mij in ieder geval. De zakjes en pakjes dicht laten, want je neemt er nooit eentje. En de 'knop' vinden die ervoor zorgt dat je ook echt geen behoefte meer hebt aan onverstandige tussendoortjes.

Het helpt wel dat ik weet hoe hard ik ervoor moet werken in de sportschool. Dan is het toch net even iets makkelijker om de verleiding te weerstaan.

als je dat volhoud, vind ik best knap

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 02 mei 2012 11:11

nette schreef:als je dat volhoud, vind ik best knap


Dank je. :D
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor 654321 » 02 mei 2012 13:32

Ik heb niet enorm overgewicht (1.74cm, 68kg) denk ik?
Maar ik heb het echt in mn buik en billen zitten.... Wat kun je daar dan aan doen??
Heb ook een enorm holle rug dus het lijkt nog erger dan het is.
Tips?

Overigs ben ik de laatste jaren wel erg aangekomen... Heb echt moeite met de avonden. Dan liggen de kids op bed, heb je een drukke dag gehad en dan zit je lekker met manlief op de bank, achter de computer of met een mooi boek en (ooooh) daar hoort echt wat lekkers bij. Een heerlijke zak chips, pizza in de oven, patatpan aan ofzo... Niet gezond, maar érrug moeilijk om van of te blijven..! Tips?

nette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 feb 2011 14:22

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor nette » 02 mei 2012 13:34

ipv van ongezond iets lekkers gezond

een tomaatje of een kommertje, of wat fruit, dat is ook erg lekker maar kom je niet zoveel van aan.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 02 mei 2012 15:31

654321 schreef:Ik heb niet enorm overgewicht (1.74cm, 68kg) denk ik?
Maar ik heb het echt in mn buik en billen zitten.... Wat kun je daar dan aan doen??
Heb ook een enorm holle rug dus het lijkt nog erger dan het is.
Tips?


Het is een fabel dat je vet op specifieke plaatsen kunt 'aanpakken'. Gewoon afvallen is dus het devies. Het is natuurlijk wel zo dat als je ergens gespierder wordt, het visueel wel effect heeft.

Overigs ben ik de laatste jaren wel erg aangekomen... Heb echt moeite met de avonden. Dan liggen de kids op bed, heb je een drukke dag gehad en dan zit je lekker met manlief op de bank, achter de computer of met een mooi boek en (ooooh) daar hoort echt wat lekkers bij. Een heerlijke zak chips, pizza in de oven, patatpan aan ofzo... Niet gezond, maar érrug moeilijk om van of te blijven..! Tips?


Ik zou sowieso beginnen met de labels met voedingsinformatie te lezen. Sinds ik dat doe, zijn er een hoop dingen die ik niet of niet vaak meer hoef, bijvoorbeeld chips. Een zak chips is gewoon een volledige maaltijd qua caloriëen. Een pizza natuurlijk ook. Vervangen met fruit of (ongezoute) noten is - zoals nette al zegt - het eerste wat me te binnen schiet. Een klein stukje zeer pure chocola is ook erg lekker (weinig suiker/vet vergeleken met melkchocola) Zelf ben ik erg fan van amandelen nog in de schil. Vult enorm.

En verder, tja, het besef dat je inderdaad aan het aankomen bent, ongetwijfeld (deels) vanwege dat snackpatroon 's avonds. Jezelf afvragen wat er de laatste tijd bij is gekomen en of je dat extra gewicht er NOG een keer bij wilt. Is het antwoord 'nee!', dan de frituur en oven 's avonds uit laten staan en geen chips meer kopen (kan wel lastig zijn met kinderen).

Je hoeft maar op 1 plek 'nee!' te zeggen en sterk te zijn: in de supermarkt!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 03 mei 2012 07:42

Ik ben ook weer begonnen. Vorig week donderdag, ook weer WeightWatchers. Stand: -2,1 kilo.
Wat ik moeilijk kan laten staan is m'n koffie. Maar ik ben al van 5 kopjes naar 2 gegaan. Vanaf vandaag maar 1 en de rest thee/water en heel af en toe sap/fris. Maar dat is 1 keer in de week.
Verder veel fruit en groente in huis. Het scheelt dat we hier allemaal fruit eters zijn.

We zien wel hoe ver ik het ga schoppen. Er moet sowieso nog 8 kilo af.

Waar ik nu wel even van baal is dat niet veel kan wandelen ivm m'n knie.

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor parsifal » 03 mei 2012 07:55

Ik geloof dat ik ook wat te zwaar ben (ergens tussen de 1.75 en 1.80 en tussen de 75 en 80kg). Op het moment probeer ik wat er af te krijgen en wat spieren te kweken. Mijn doel is om in staat te zijn goede pull-ups te doen, op het moment is zelfs 1 pull up al te zwaar voor me. Mijn eetpatroon is voornamelijk veranderd door uitgebreider te ontbijten, vrijwel alleen fruit tussendoor, minder bij het avondeten en drinken beperken tot thee, mineraalwater en af en toe vruchtendrank (hangt er vanaf wat ik in huis heb).

Ik heb wel eens begrepen dat meer dan 2 kg per maand afvallen niet echt gezond is. Ik zie hier soms extremere getallen langskomen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 03 mei 2012 09:33

Evelien schreef:Ik ben ook weer begonnen. Vorig week donderdag, ook weer WeightWatchers. Stand: -2,1 kilo.
Wat ik moeilijk kan laten staan is m'n koffie. Maar ik ben al van 5 kopjes naar 2 gegaan. Vanaf vandaag maar 1 en de rest thee/water en heel af en toe sap/fris. Maar dat is 1 keer in de week.
Verder veel fruit en groente in huis. Het scheelt dat we hier allemaal fruit eters zijn.

We zien wel hoe ver ik het ga schoppen. Er moet sowieso nog 8 kilo af.

Waar ik nu wel even van baal is dat niet veel kan wandelen ivm m'n knie.


Wat is er mis met koffie? Zolang je er geen suiker indoet... :mrgreen:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 03 mei 2012 09:39

parsifal schreef:Ik geloof dat ik ook wat te zwaar ben (ergens tussen de 1.75 en 1.80 en tussen de 75 en 80kg). Op het moment probeer ik wat er af te krijgen en wat spieren te kweken. Mijn doel is om in staat te zijn goede pull-ups te doen, op het moment is zelfs 1 pull up al te zwaar voor me. Mijn eetpatroon is voornamelijk veranderd door uitgebreider te ontbijten, vrijwel alleen fruit tussendoor, minder bij het avondeten en drinken beperken tot thee, mineraalwater en af en toe vruchtendrank (hangt er vanaf wat ik in huis heb).

Ik heb wel eens begrepen dat meer dan 2 kg per maand afvallen niet echt gezond is. Ik zie hier soms extremere getallen langskomen.


Afvallen is inderdaad een langzaam proces, als je het min of meer blijvend wil houden tenminste. (ik herinner me dat er dames waren die voor de grap vermeldde 6 kilo te zijn afgevallen in een week - dan waren ze bevallen van een baby :-) )

Enfin, pull ups zijn echt heel erg zwaar. Zeker als je je breed pakt en alles met je schouders moet doen. Smal pakken is al makkelijker omdat je dan meer biceps gebruikt. Ik gebruik zo'n rubber band in de sportschool voor wat hulp en doe er nu 5 smalle en 0-1 brede :-)

Met vruchtendrank moet je wel oppassen, want daar zit vaak net zoveel suiker in als in cola.

Volgens mij zit je qua gewicht niet eens erg hoog, als ik naar de getallen kijk, maar dat voel je zelf natuurlijk het beste. Ter vergelijking, ik ben 1.85 en weeg 100 kg.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 03 mei 2012 09:40

Ik ben ook weer eens (opnieuw) begonnen. Ik moet nog 3 zangerschapskilo's en voor het oog nog 3 kilo extra. Ik wilde gisteren weer naar de bijeenkomst van de ww gaan, maar zat in plaats daarvan met zoonlief op de HAP. Vandaag toch weer begonnen en dan volgende week hopelijk resultaat. Met sporten was ik ook weer begonnen, maar merk toch dat dit met kinderen moeilijk te combineren is, terwijl ik ook nog eens op mijn werk kan sporten.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten