Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 30 mar 2012 11:48

ajl schreef:Volgens mij zit je qua bmi echt al op de ondergrens, dus ik zou wel uitkijken als ik jou was. Een griepje en je schiet eronder en dan duurt je herstel ook veel langer. Waarom wilde je 5 kg afvallen? Je had toen een bmi van krap 20? Enne op gewicht blijven, gewoon meer gaan eten.


Het lijkt mij inderdaad ook vrij licht al. Niet dat het helemaal te vergelijken is natuurlijk (man-vrouw), maar mijn streefgewicht bij 1.85 is 85 kg.

Als je serieus zwaarder wilt worden, lekker veel (volle) chocomel gaan drinken :-) Zo nu en dan een zak chips wil ook helpen :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 30 mar 2012 12:07

Liesien schreef:Hier is er weer 5kg af, maar nu moet het echt stoppen. Zit nu op 62kg bij een lengte van 1.80. Nog tips om op gewicht te blíjven?

De nieuwste inzichten zeggen eiwitten en gezonde (dus plantaardige) vetten gebruiken. Koolhydraten (suikers) belasten je lichaam te veel en doen niets voor je spieren.
Dus beter is tussendoor een blokje volvette kaas, bakje kwark, visje te nuttigen. Is ook beter voor je bloedsuikerspiegel, die van vooral snelle suikers heel erg gaat schommelen en je zo snaaigedrag in de hand werkt.

Liesien
Luitenant
Luitenant
Berichten: 600
Lid geworden op: 17 sep 2004 20:03
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Liesien » 31 mar 2012 15:06

@Mortlach: Op de vorige pagina legde ik al uit hoe dat kwam ;) Chocomel vind ik dan weer niet lekker, maar chips eet ik wel zo nu en dan :mrgreen:

@Schelpje: Ah kijk, daar kan ik wel wat mee :) Dank je!
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 31 mar 2012 19:07

Als je echt serieus wilt aankomen, kun je ook in een winkel a la Kruidvat van die tonnetjes met eiwitpoeder kopen - van dat spul dat atleten veel gebruiken. Dat is in het begin wat vreemd, maar in principe is het gewoon eiwit zoals je die ook in kaas aantreft. Gewoon een schepje van door de yoghurt een paar keer per week. Wel veel bij drinken, dat is fijner voor je nieren.

Er is wel een hoop verschil, er zijn ook mengsels die bodybuilders gebruiken als ze snel heel veel willen aankomen (is deel van hun trainingscyclus, blijkbaar. Meestal staat er iets als 'Bulk' op de etiketten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 31 mar 2012 20:57

schelpje3 schreef:De nieuwste inzichten zeggen eiwitten en gezonde (dus plantaardige) vetten gebruiken. Koolhydraten (suikers) belasten je lichaam te veel en doen niets voor je spieren.


Misschien onnodig te zeggen, maar het enige dat iets voor je spieren doet, is ze gebruiken. Het is wel weer zo dat als je traint, je inderdaad beter eiwitten kunt eten, maar er is - helaas - niet iets dat je kunt eten om gespierd te worden.

Dus beter is tussendoor een blokje volvette kaas, bakje kwark, visje te nuttigen. Is ook beter voor je bloedsuikerspiegel, die van vooral snelle suikers heel erg gaat schommelen en je zo snaaigedrag in de hand werkt.


Persoonlijk maak ik me ook minder druk om vet en meer om suiker als ik wil afvallen. Sowieso is suiker veel makkelijker te reguleren en ik merk ook meer resultaat.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Memmem » 02 apr 2012 20:01

Ik ben ook maar begonnen met touwtjespringen.
TJ, ik heb veel respect voor jou gekregen, een half uur springen dat is wel heel zwaar.
Hier eerst maar eens zorgen dat mijn conditie wat beter wordt.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 apr 2012 12:51

ik kon ook niet meteen een half uur :wink: ben begonnen met 100 :lol:

mijn record was 3700 sprongen .. daar deed ik dan 45-60 min over.. maar ik vond het gewoon te gek worden en op het laatst zoooo saai..

dus doe ik nu 5 keer in de week een half uur.. en dan wil ik minimaal 2000 sprongen doen.. soms doe ik er 2500 soms 3000 maar dus iig 2000!

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Sophie77 » 03 apr 2012 12:55

Touwtje springen lukt hier helaas niet vanwege m'n bekken. Wel ben ik er mee begonnen om (bijna) elke avond met manlief een stukje te lopen en fiets ik vanaf vorige week elke dag minstens 2x naar school. 'k Bleef een beetje steken op -15 kg, maar het gaat nu weer de goede kant op ...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 apr 2012 12:58

goed bezig!! d:)b d:)b


hier is touwtje springen juist een van de weinige dingen die ik wel kan met mn bekken.. bij fietsen doet het bij mij juist sneller zeer.. en op de grond liggen voor buikspieroefeningen doet ook zeer..

ik ben nu 2 keer per dag aan het sporten.. 's avonds ben ik aan het dansen/yoga/steps.. gister met de kinderen samen gedaan.. zij op een eigen mat.. vonden ze geweldig :lol: :lol: ik merk wel dat ik van yoga niet alles kan doen ivm bekken, maar dan pas ik dat gewoon wat aan

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Sophie77 » 03 apr 2012 13:06

Apart dat het bij jou geen problemen oplevert, TJ, maar wel fijn! Hier voel ik bij elke sprong dat het voor mij echt heel slecht is. Vorige zomer heb 'k 't nog geprobeerd, maar dat zorgde voor dagenlang pijn.

Fietsen is idd ook niet heel goed, dus meer als 2x naar school red ik ook echt niet. 'k Heb ook jarenlang op medische fitness gezeten, maar daar had ik een erge hekel aan dus daar zou ik niet zo snel weer aan beginnen.

Yoga, steps en dansen is niks voor mij :wink:; zwemmen vind ik wel leuk (tenminste, samen met een vriendin ofzo), maar helaas houd ik ook dat niet langer vol als klein halfuurtje. Gewoon consequent (thuis) buikspieroefeningen doen, wat fietsen en lopen zolang ik het volhoud is het handigst denk ik, dan verbetert het nog wel hoop ik.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 apr 2012 13:42

het is altijd beter dan niets :wink: dansen is trouwens op zo'n dansmat voor de televisie! dat vind ik nog wel erg leuk.. ander dansen is ook niks voor mij :lol: :lol:

zwemmen ga ik misschien er ook nog bij doen, 1 keer per week, tenminste als mijn zus mee wil!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Jannoek » 05 apr 2012 10:04

Ik ben overgestapt van WW online naar de WW cursus. Benieuwd of dat DE stok achter de deur is die er voor zorgt dat ik meer dan 5 kg afval. Daar blijf ik namelijk al een poosje op steken en ik wil echt nog meer afvallen ;-)

Hier ook last van m'n bekken bij sporten, wandelen, fietsen...

Succes dames en heer!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 apr 2012 10:10

Goed voorbeeld doet volgen.. Manoël gaat ook touwtje springen :lol: :mrgreen: :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=TFCyrgjI ... e=youtu.be

leen10
Verkenner
Verkenner
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 feb 2010 19:09

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor leen10 » 12 apr 2012 18:53

Geweldig! :lol:

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Jannoek » 12 apr 2012 20:40

De eerste week WW -1,1. Top dus :-)


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten