Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Bumba » 26 mar 2012 21:09

trijntjejohanna schreef:hier gaat het ook super lekker! :D ik ben 5 keer per week aan het touwtje springen.. eet elke dag gemiddeld 2300 kcal .. eet veel eiwitrijke producten en ben nu 35 kilo afgevallen d:)b d:)b


Zo he TJ! Blijft er nog wel iets van je over?? Je was toch al heel veel afgevallen?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 mar 2012 21:13

ja maar toen werd ik zwanger.. en ik en zwanger dat staat gegarandeerd voor veel veel kilo's extra :cry:

Bertiel
Luitenant
Luitenant
Berichten: 718
Lid geworden op: 28 dec 2010 21:20

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Bertiel » 27 mar 2012 08:31

Vanitas vanitatum et omnia vanitas

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Memmem » 27 mar 2012 09:01

Misschien toch maar elke dag 1 paaseitje nemen. Ze liggen zo verleidelijk in het mandje.

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor cornelia77 » 27 mar 2012 12:19

Dames en heren, advies gevraagd!
Ik zou graag zo ongeveer 10 kilo afvallen, maar op de een of andere manier lukt het me niet zelfstandig. Ik geloof dat ik er toch wat hulp bij nodig heb. Ik begin namelijk altijd vol goede moed met een dieet, maar na een paar weken versloft het en voor je het weet was alle moeite voor niets.
Maar wat nu? Er zijn zoveel manieren, diëten, wat raden jullie aan?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 27 mar 2012 12:26

Weight Watchers :wink: Je kan naar de bijeenkomsten of je kan het online doen. Het is niet echt een dieet, maar een andere leefwijze en in feite gewoon gezond eten. Snoepen mag ook rustig, want je hebt je weekpunten waar je dat van kan doen. Ik ben er beide keren na mn zwangerschap de kilo's mee kwijt geraakt en nu is sinds een paar dagen bij mij de knop om ( mede oiv het mooie weer en een te kleine garderobe :D ) en ben weer aan de WW. Tijdens mijn verlof zijn collega's van mij er ook mee begonnen en zij zijn resp 10 en 14 kg al kwijt.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 27 mar 2012 12:29

cornelia77 schreef:Dames en heren, advies gevraagd!
Ik zou graag zo ongeveer 10 kilo afvallen, maar op de een of andere manier lukt het me niet zelfstandig. Ik geloof dat ik er toch wat hulp bij nodig heb. Ik begin namelijk altijd vol goede moed met een dieet, maar na een paar weken versloft het en voor je het weet was alle moeite voor niets.
Maar wat nu? Er zijn zoveel manieren, diëten, wat raden jullie aan?


Ten eerste, realistische verwachtingen nemen. Hoe lang wil je erover doen om die 10 kilo kwijt te raken. Neem als regel, hoe langzamer, hoe beter. 1 kilo per maand is een goed tempo.

Ten tweede, jezelf niet uithongeren of je vanalles ontzeggen. Als je aan een dieet begint met het idee ' ik mag nooit meer een chocolaatje', dan houd je dat precies 3 weken vol, waarna je uit pure frustratie opgeeft en dat hele dieet aan de kant zet. Vind de juiste balans tussen gezond en bewust eten en jezelf toch zo nu en dan wat gunnen. Misschien helpt het om daar iets vasts van te maken, bijvoorbeeld elke vrijdagavond een kleine 'beloning' voor een week gezond doen.

Ik had destijds een 'balansdag', 2 weken heel 'streng' op mijn eten letten, maar dan op dag 14 alles mogen eten wat ik wil. Het bleek dat ik op zo'n dag helemaal niet zoveel meer at dan anders, maar het feit dat ik het van mezelf 'mocht' was een goede motivator.

Ten derde: indien mogelijk in je situatie, gaan sporten/bewegen. Een groepsles op de sportschool, 2 of meer keer per week een uur. Mijn ervaring is dat bewegen belangrijker is dan eten als je wilt afvallen.

Ten vierde: eten als je honger hebt, maar stoppen als je dat niet meer hebt. Dat klinkt simpel, maar het zou je verbazen. Het betekent namelijk dat je een half bord eten gewoon laat staan en weggooit als je halverwege merkt dat je genoeg hebt gehad. Van het idee dat eten weggooien een grote zonde is moeten we ons allemaal bevrijden. Aan de andere kant wel eten als je lichaam aangeeft dat het eten nodig heeft. Zelfs op dieet zou je eigenlijk nooit honger moeten hebben (verschil tussen trek en honger, uiteraard). Als je dan honger hebt op momenten tussen maaltijden in, iets verstandigs, wat noten of wat fruit of yoghurt ofzo.

Als je er echt niet uitkomt, kun je altijd een diëtist inschakelen.

Succes en houd ons op de hoogte!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Sophie77 » 27 mar 2012 13:10

Tot je op je steefgewicht bent, mag je bij het dieet wat ik volg (EGA) niet snoepen; tenminste, geen chocola, chips, drop etc., wel bijv. een stukje kwarktaart. Van mezelf weet ik dat ik het zonder al die lekkere dingen niet volhoud. Ik ben bijv. erg gehecht aan mijn zondagse schaaltje chips, dus blijf ik dat ook gewoon eten. Ik heb gemerkt dat mijn schaal van vroeger langzamerhand echt is gekrompen tot een schaaltje omdat ik dan gewoon vol zit ...

Met dit dieet hoef je geen hongergevoel te hebben. Wel gaat het afvallen tot nu toe langzamer dan bij eerdere pogingen, maar dat vind ik op zich niet zo erg. 'k Heb weleens gehoord dat hoe ouder je bent, hoe lastiger afvallen is. Of dat bewezen is weet ik niet, maar bij mij gaat het wel op i.e.g.

Ook bij mijn dieet kun je -net als bij WW- elke week naar bijeenkomsten. Ik heb dat eerder ook gedaan, maar vanwege veranderde gezinsomstandigheden is het niet meer zo makkelijk om op die avond elke week 1,5 uur thuis weg te zijn en ga ik dus niet meer. Een vriendin gaat nog wel, dus als ik vragen heb kan ik die via haar stellen en we blijven elkaar ook motiveren.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 27 mar 2012 14:16

Sophie77 schreef:Met dit dieet hoef je geen hongergevoel te hebben. Wel gaat het afvallen tot nu toe langzamer dan bij eerdere pogingen, maar dat vind ik op zich niet zo erg. 'k Heb weleens gehoord dat hoe ouder je bent, hoe lastiger afvallen is. Of dat bewezen is weet ik niet, maar bij mij gaat het wel op i.e.g.


Honger is sowieso niet goed.

Trouwens, de kilo's zijn er ook niet in 2 maanden aangekomen (meestal) dus hoeft het er ook niet zo snel af. Blijvend afvallen is echt een kwestie van langzaamaan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Sophie77 » 27 mar 2012 14:52

Dat is waar, ja. En voor altijd je eetpatroon van toen veranderen, dat helpt om op gewicht te blijven ...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 27 mar 2012 14:57

Sophie77 schreef:Dat is waar, ja. En voor altijd je eetpatroon van toen veranderen, dat helpt om op gewicht te blijven ...

Cornelia: niet in termen van afvallen denken, maar gewoon denken: ik ga anders eten en drinken. Meer bewust ervan worden wat je in je mond stopt.
Het moet een way of life worden en dan is het makkelijker vol te houden.
Ik hoef niet af te vallen, maar als ik me smiddags heb verwend met een warme beker chocolademelk, neem ik savonds na het warm eten niets meer.
In de familie komt diatebes voor en als je zo op alle pakken leest hoeveel suiker er (ook in de zgn suikervrije artikelen!) zit, snap je waarom je soms dik van de lucht wordt.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 28 mar 2012 19:44

Joehoe - 1,1 kg. Sinds januari 4 kg afgevallen. Valt mij nog wel mee. Nog 5 kg te gaan en dan zijn de zwangerschapskilo's er weer af.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 mar 2012 20:08

super ajl!

ik ben nu 4 weken al weer aan het touwtje springen.. 5keer per week een half uur.. 5 dagen geleden een blazer gekocht en gepast.. zat te strak.. heb toen een foto gemaakt... vandaag (5 dagen later dus) weer een foto.. en zie het verschi!!
touwtje springen werkt echt super goed!!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 28 mar 2012 20:39

Zo, dat zie je inderdaad goed zeg. Bravo hoor.

Ik ben zelf erg blij dat ik weer lekker fanatiek aan het sporten ben geslagen. 4x per week 1,5 uur, lekker met gewichten zeulen. Heerlijk. Wel continu spierpijn, maar dat vind ik niet zo erg.

Ze hebben sinds kort een barbell, een grote stang voor gewichten. Dus hup, 25 kilo op je schouders en hurken maar :-)

ook leuk is de chin-up bar - een stang waar je jezelf aan moet optrekken waarbij je kin boven de stang moet komen. Niet bepaald makkelijk als je 97 kg weegt, maar gelukkig hebben ze er zo'n enorme elastiek bij waar je je voet in kunt zetten en die het allemaal net even iets makkelijker maakt. Zonder elastiek kom ik echt nog niet omhoog namelijk.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 29 mar 2012 06:53

trijntjejohanna schreef:super ajl!

ik ben nu 4 weken al weer aan het touwtje springen.. 5keer per week een half uur.. 5 dagen geleden een blazer gekocht en gepast.. zat te strak.. heb toen een foto gemaakt... vandaag (5 dagen later dus) weer een foto.. en zie het verschi!!
touwtje springen werkt echt super goed!!

Afbeelding


Vind je het niet eng om kleding te kopen die je niet past? Ik durf dat echt niet.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten