Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Sophie77 » 23 mar 2012 13:16

@jeepeecee: Ik volg (thuis, zonder cursus, soms een beetje aangepast) het EGA-dieet. Dat is erg gezond (bijna alles wat je mag eten is zonder E-nummers!) en ik heb zelden een hongergevoel!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 23 mar 2012 14:28

Sophie77 schreef:@jeepeecee: Ik volg (thuis, zonder cursus, soms een beetje aangepast) het EGA-dieet. Dat is erg gezond (bijna alles wat je mag eten is zonder E-nummers!) en ik heb zelden een hongergevoel!

Sophie: daar is mijn man in 10 weken tijd ruim 20 kilo mee afgevallen!
Maar ja, mannen hebben het wat dat betreft makkelijker, de vrouwen uit zijn groep gingen nog niet voor de helft zo snel :?
Het is prima vol te houden he?

Ik was als begeleider met iemand naar de diëtiste, en zij vertelde dat het goed is om 3 x per dag een gezonde maaltijd en 3 tussendoortjes te eten. Zo weinig mogelijk "snelle" suikers, die laten je bloedsuikerspiegel snel stijgen en even zo snel weer dalen, zo krijg je dan die lekkere trek.
Dus een crackertje met kaas bij de thee smiddags mag best, maar geen paaseitjes :cry:
Jammer he?

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Sophie77 » 23 mar 2012 16:27

Het dieet is idd goed vol te houden; eigenlijk is het niet zozeer een dieet, maar meer een gezond eetpatroon. Idd drie maaltijden, verschillende tussendoortjes (vooral om de spijsvertering te stimuleren). En nee, geen paaseitjes, dat dan weer niet :mrgreen: ... Je eet evenwichtig, uit de schijf van vijf. Geen dieet- en lightprodukten, maar volle mayonaise, roomboter etc., dus nog heerlijk ook!
Ik wil -ook als ik op gewicht ben- deze manier van eten proberen vol te houden, daar vaart volgens mij elk lid van ons gezin wél bij ...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 23 mar 2012 16:29

Good girl d:)b helaas hield mijn man het op den duur niet vol en ging hij s.bakkeren. Maar dat vond ik een veel lastiger dieet. Nu schommelt hij heen en weer, qua gewicht :? Herkenbaar misschien...

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Sophie77 » 23 mar 2012 16:37

Kook(te) je apart voor hem? Dat lijkt me nl. best wat werk, ook voor jou! Hier eet iedereen hetzelfde, alleen weeg ik het e.e.a. voor mezelf en voor de rest niet. Omdat dochterlief ook wat steviger is/wordt, probeer ik haar -zonder dat ze het merkt, ze is 4 jaar- ook te laten eten volgens de richtlijnen van EGA.

En dat schommelen, dat ken ik idd :roll: . Vóór elke zwangerschap was ik min of meer op m'n streefgewicht (in de loop van de jaren wel wat naar boven bijgesteld :mrgreen:), maar na een zwangerschap begon ik weer van voor af aan ...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 23 mar 2012 16:45

Sophie77 schreef:Kook(te) je apart voor hem? Dat lijkt me nl. best wat werk, ook voor jou! Hier eet iedereen hetzelfde, alleen weeg ik het e.e.a. voor mezelf en voor de rest niet. Omdat dochterlief ook wat steviger is/wordt, probeer ik haar -zonder dat ze het merkt, ze is 4 jaar- ook te laten eten volgens de richtlijnen van EGA.

En dat schommelen, dat ken ik idd :roll: . Vóór elke zwangerschap was ik min of meer op m'n streefgewicht (in de loop van de jaren wel wat naar boven bijgesteld :mrgreen:), maar na een zwangerschap begon ik weer van voor af aan ...

Ja, en ik heb een kind met een dieet, dus ook aparte dingen en ik kookte elke dag een maaltijd voor mijn ouders. Dus ik heb heel wat uren in de keuken doorgebracht. :D
Ik heb zelf nooit problemen met mijn gewicht, ook niet nu ik in de overgang ben. Maar ik heb periodes dat ik (te) weinig eet. Bij stressspanning/ziekte verlies ik mijn eetlust, dus ik houd kennelijk op natuurlijke wijze mijn gewicht op peil. Ik pas niet meer in mijn trouwjurk, maar ik heb slechts 1 maatje meer.
Mijn jongste dochter heeft ook lichte gewichtsproblemen nu en ik probeer niet te veel te "zeuren", maar dring wel aan te kiezen tussen die beker chocomel of een ijsje en niet allebei te nemen. Moeilijk hoor, want het lijkt erop of ik het haar niet gun en als moeder ben je als snel geneigd toe te geven. :? tenminste, ik wel.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 25 mar 2012 23:52

Poe, nou, na een weging/meting op de sportschool dus weer helemaal terug bij af:

Gewicht: 97kg bij lengte 1,86m; Vetpercentage: 24,4; buikomvang 100 cm.

Ik heb dus weer genoeg reden om hard te blijven trainen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 26 mar 2012 08:15

Hoeveel ben je dan weer aangekomen Mortlach?
Laatst gewijzigd door ajl op 26 mar 2012 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 mar 2012 09:01

hier gaat het ook super lekker! :D ik ben 5 keer per week aan het touwtje springen.. eet elke dag gemiddeld 2300 kcal .. eet veel eiwitrijke producten en ben nu 35 kilo afgevallen d:)b d:)b

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 26 mar 2012 09:41

ajl schreef:Hoeveel ben je dan weer aangekomen Mortlach?


Het laagste gewicht was 88 kg, dus 9 kg (plus een hoop spiermassa kwijtgeraakt).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 26 mar 2012 09:42

trijntjejohanna schreef:hier gaat het ook super lekker! :D ik ben 5 keer per week aan het touwtje springen.. eet elke dag gemiddeld 2300 kcal .. eet veel eiwitrijke producten en ben nu 35 kilo afgevallen d:)b d:)b


Joh, wat een prestatie, en dan klagen wij over een kilootje meer of minder. =D>
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor RogierV » 26 mar 2012 10:07

Het laagste gewicht was 88 kg, dus 9 kg (plus een hoop spiermassa kwijtgeraakt).


Als je er eenmaal aan begint moet je het onderhouden.
Probeer anders voorje onbijt wat workouts te doen.

Je kunt je lichaam zo foppen, gedurende de rest van de dag blijft je metabolisme namelijk hoger dan het normaal zou zijn.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 26 mar 2012 11:51

RogierV schreef:Als je er eenmaal aan begint moet je het onderhouden.


Ik weet het, maar ja, soms ontbreekt de motivatie gewoon en dat is verder niet erg. Ik begin gewoon opnieuw.

Probeer anders voorje onbijt wat workouts te doen.

Je kunt je lichaam zo foppen, gedurende de rest van de dag blijft je metabolisme namelijk hoger dan het normaal zou zijn.


Zo fanatiek ben ik helaas niet. Ik ben elke dag al blij als ik mezelf op tijd het bed uit krijg om niet te laat op mijn werk te zijn :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Sophie77 » 26 mar 2012 20:08

Super, TJ! Echt een prestatie!

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Memmem » 26 mar 2012 20:20

Sophie77 schreef:Super, TJ! Echt een prestatie!


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten