Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 17 apr 2014 11:14

ja, dat klopt, maar als ik voor en na iedere shake een groot glas neem, en tussen 8 en 12 en tussen 1 en 6 een halve liter zit ik al aan de 2,5 liter. Binnen voordat je het weet.
Ben van nature een hele slechte drinker, maar dit gaat goed.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 08 mei 2014 21:26

Hoe gaat het met de afvallers? Ik blijf zelf enorm steken bij de laatste 3 kg. Ben inmiddels wel weer een paar keer in de week gaan sporten in de hoop dat ik gemotiveerd raak.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor 654321 » 08 mei 2014 21:40

Hier min. 4,5 kg. Wil er nog 1,5 af.

Ik heb enorm moeite met de avonden. Zoals vanavond; dan ben ik wat moe, ben alleen thuis, zit op de bank met boek/ computer en dan heb ik zo'n zin in wat lekkers! Meestal lukt het wel met gezonde dingen maar soms ook niet... Dan boeit het mij allemaal even niets en eet ik zo een zak chips leeg...

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor essieee » 08 mei 2014 21:59

Lastig!

Waar ik achter gekomen ben is dat, als ik op de dag te weinig eet, 's avonds( ondanks voldoende warm eten) ook last heb van die 'drang'.

Als ik om 4 uur een goed tussendoortje eet heb ik minder moeite met die avonden.
En wat betreft chips.....maak het dan zelf, met groente uit de oven...scheelt een bak calorieën.

En..ga sporten 's avonds; dan 'moet' je nog wat eten als je terug komt....

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Stip » 09 mei 2014 07:21

-23,6, dus val nog steeds iets af...wel traag hoor, maar prima. Nu eigenlijk de moed gaan vatten om weer te beginnen met sporten....

@pannenkoek, lijkt me best lastig om straks weer op te bouwen en dan wel de goede levensstijl aan te houden. Op mijn werk zijn er ook zo'n 6 die met shakes zijn afgevallen, maar waarvan er 4 nu niks meer van te zien is omdat ze, als ze weer op mochten bouwen, toch terug vielen in 'slechte' eetgewoontes. Maar als afslaan nu goed lukt, dan hoef jij je daar geen zorgen over te maken :wink: .
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 12 mei 2014 05:49

Goed bezig meiden.

Vanaf vandaag ga ik ook stevig aan de slag, wil er de laatste paar kilo's ook kwijt. 65 is mijn 1e streven. k Wil drie ochtenden gaan zwemmen.

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor jeepeecee » 24 mei 2014 07:39

Ik ga me hier ook maar melden. Beginnen met een paar zwangerschaps kilo's kwijt te raken. Ik hoop op iets meer.
Weet iemand een dieet waar je chocola mag eten... :roll:
Afbeelding

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor lekkerbek » 24 mei 2014 10:02

Als je chocola wilt eten, dan zo puur mogelijk, maar ja, dat moet je maar net lekker vinden.

Ik meld me volgende week aan bij de weight watchers, het lukt me niet op eigen kracht, heb een stok achter de deur nodig. :oops:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 24 mei 2014 11:22

Of zelf chocola maken van rauwe cacao.

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor cornelia77 » 24 mei 2014 15:29

Ik ga volgens mij het bijltje erbij neergooien...
Volgens mij heb ik de volgende keuzen (of keuzes??):
1. Mijn leven lang blijven 'lijnen'. Ik ben meerdere keren 10/15 kilo afgevallen, o.a. met Sanja Bakker, maar in de loop van de tijd komt het er langzaam toch weer bij. En dan ben ik niet ongezond aan het eten ofzo. Mijn hele leven ala Sonja zie ik dan ook niet echt zitten.
2. Accepteren dat ik nu eenmaal ben zoals ik ben. Ik voel me fit en gezond, sport 3x per week. Afvallen is geloof ik alleen maar voor het schoonheidsideaal.

Ik ga geloof ik toch maar voor keuze 2. Schoonheid is zo relatief. De mensen moeten me maar nemen zoals ik ben. Ik geloof dat ze dat wel doen, nu ikzelf nog...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 24 mei 2014 16:18

cornelia77 schreef:Ik ga volgens mij het bijltje erbij neergooien...
Volgens mij heb ik de volgende keuzen (of keuzes??):
1. Mijn leven lang blijven 'lijnen'. Ik ben meerdere keren 10/15 kilo afgevallen, o.a. met Sanja Bakker, maar in de loop van de tijd komt het er langzaam toch weer bij. En dan ben ik niet ongezond aan het eten ofzo. Mijn hele leven ala Sonja zie ik dan ook niet echt zitten.
2. Accepteren dat ik nu eenmaal ben zoals ik ben. Ik voel me fit en gezond, sport 3x per week. Afvallen is geloof ik alleen maar voor het schoonheidsideaal.

Ik ga geloof ik toch maar voor keuze 2. Schoonheid is zo relatief. De mensen moeten me maar nemen zoals ik ben. Ik geloof dat ze dat wel doen, nu ikzelf nog...


Hoeveel moest eraf, en hoeveel is eraf? Wat is je BMI?
Als het echt om de laatste kilo's gaat kun je beter even 'pauzeren.'

Ik ben inmiddels aan het opbouwen.
Eerst at ik 5 dagen 800 en 2 dagen 1000 cal.
Nu eet ik 5 dagen 1000 en 2 dagen 1200 cal.
Dan 5 dagen 1200 en 2 dagen 1500cal.
Kijken wat mijn gewicht doet. Ik ben nu bezig met 1000 en 1200 cal. Dat gaat eigenlijk heel goed. Nauwelijks snoeperij tussendoor. Denk toch dat die 800/1000 te weinig was tot wat voor werk ik deed. Vorige wk weer 1.2 eraf. zit nu op de 11,5
2x per wk zwemmen en 2x hardlopen. Heerlijk een ronde van 6 km.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 24 mei 2014 17:08

cornelia77 schreef:Ik ga volgens mij het bijltje erbij neergooien...
Volgens mij heb ik de volgende keuzen (of keuzes??):
1. Mijn leven lang blijven 'lijnen'. Ik ben meerdere keren 10/15 kilo afgevallen, o.a. met Sanja Bakker, maar in de loop van de tijd komt het er langzaam toch weer bij. En dan ben ik niet ongezond aan het eten ofzo. Mijn hele leven ala Sonja zie ik dan ook niet echt zitten.
2. Accepteren dat ik nu eenmaal ben zoals ik ben. Ik voel me fit en gezond, sport 3x per week. Afvallen is geloof ik alleen maar voor het schoonheidsideaal.

Ik ga geloof ik toch maar voor keuze 2. Schoonheid is zo relatief. De mensen moeten me maar nemen zoals ik ben. Ik geloof dat ze dat wel doen, nu ikzelf nog...

Ach meis, wat is nu schoonheidsideaal, allemaal stopnaaldjes? :wink:
Als ik vragen mag, welke confectiemaat heb je momenteel?
Maat 42 is gemiddeld in Nederland he! Dat zijn prima uitziende vrouwen, ook maat 44 ziet er heel vrouwelijk uit.
Ik zag ergens een cover van een glossy met een "normale" vrouw erop. Dat wordt door sommige dik genoemd. ](*,)
Wat een onzin.
Als je je goed voelt, lekker in je vel zit, is het toch prima?
Beter dan dat je magerder wordt vanwege een ziekte.
Ik vind dat jij veel beweegt, ik haal het momenteel niet.

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor cornelia77 » 24 mei 2014 21:06

Ach, de BMI meter noemt het licht overgewicht. Klinkt wel aardig, toch? BMI is 27. Ik draag maat 42/44. Weet je, als je kleren kiest die je goed staan en die goed passen, scheelt dat al heel veel.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor MissF » 24 mei 2014 21:10

Dat is toch geen probleem? Ik begreep dat jaren geleden de 28 of 30 ofzo pas licht overgewicht was.
Ik zit op exact 25. Net op het randje dus, soms weeg ik een kilo meer (die ik er dan heel snel weer af krijg, want dan is mijn grens bereikt ;) ), en dan zou ik licht overgewicht hebben. En ik draag toch al sinds mijn 15e ofzo maat 38, met als uitzondering de eerste maand(en) na de geboorte van de kids.
En toch maak ik me er ook bijna altijd druk om.
Maar ik heb een bovengrens, en als ik die bereik, dan let ik een week weer goed op, en is er altijd weer 1,5 af. Dus ik blijf iets schommelen, maar laat het nooit 'te ver' gaan. En als je dat gewoon doet, ook met jouw BMI, dan is het toch prima? Dan past dat bij je, en ben je prima zoals je bent.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 24 mei 2014 22:47

Mijn BMI was 33.8: obesitas
En is nu 28.4: overgewicht. Als ik naar de 'groene' BMI wil moet ik nog 9 kilo afvallen, dat gaat nu niet gebeuren, nog 3 of 4 en dan is het eerst welletjes. Heb er nu 11.5 af. waarvan 7.7 kilo puur vet!!

Ik ben maar 1.58 lang, dus niet zo groot.

Mijn kleding maat was 46, is nu 42/L
Er is nu 17 cm van de buikomvang af.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten