Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor MissF » 10 jul 2010 16:38

Sonja Bakker komt volgens mij ook nooit aan de 1400 kcal hoor.
Ik vul het nu vak in op caloriechecker, en eet dan dit:

3 beschuitjes met hagelslag
3 boterhammen met magere smeerkaas en pasta o.i.d.
bord groenten, aardappels en vlees
optimel vla
en dan tussendoor vaak nog crackers met pasta ofzo en 2 appels en cup-a-soup. Dan zit ik vaak wel aan de ongeveer 1400 kcal. En dat gaat prima. Maar ik mag in principe meer eten, dus nu gaat er wel eens een beetje chips bij of een koekje
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Galateia » 10 jul 2010 16:43

Op het ontbijt na zou ik van de lijst van MissF misschien wel kunnen leven.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Nina87 » 10 jul 2010 17:49

Ik zal binnenkort voor de grap eens kijken hoeveel calorieën ik op een dag binnenkrijg, maar als ik jullie lijstjes lees zit ik dan ook zo rond de 1500.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor liefie » 10 jul 2010 22:19

Als je echt wilt weten hoeveel calorieen je per dag binnenkrijgt moet je voor de grap je eten eens wegen en dan invullen op caloriechecker dan kom je veel hoger uit.
Want voor 1 eierkoek geeft hij 90 calorieen aan maar als je je eierkoek weegt is ongeveer rond de 50 gram komt het uit op 150 calorieen!
Zo ook als je opscheplepel kies of je weegt je aardappels zit erg veel verschil in.
Ik ben 25kg afgevallen met 1300/1400 calorieen per dag te eten maar dat is heel goed te doen zeker als je magere produkten eet (ik nam geen zoete dingen zitten relatief veel calorieen in als je het vergelijkt met rookvlees enz vind ik zelf ook veel lekkerder)
Ik ben dinsdag alweer 4 weken gestopt met calorieen tellen en ik ben nog steeds op hetzelfde gewicht en dan heb ik echt niet altijd zo gezond gegeten hoor :mrgreen:

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor kwebbel » 11 jul 2010 10:30

Galateia schreef:Ik heb er geen verstand van, hoor, maar is zo weinig eten ook niet een beetje een gevaar? Dat je je lichaam een beetje uithongert en dan daarna gemakkelijk weer aankomt?

Ik eet als ontbijt altijd een hele volle kom cornflakes (75-100 gram) met melk eroverheen, als middageten 4 boterhammen, 2 met een in stukjes gesneden appel en meestal 2 met pindakaas, als avondeten een goed gevuld bord (wel veel groenten, want daar ben ik dol op). Tussendoor eet ik een eierkoek, ontbijtkoek, van die volkoren crackers van LU, rijstwafels, appel, worteltjes...

Man, ik ben de hele dag aan het eten! Ik drink verder alleen maar water en/of thee, nooit sapjes of frisdrank, want dat lust ik niet. Snoepen in de vorm van koekjes, snoepjes, etc. doe ik zelden. Ik heb alleen een zwak voor chocola. En op verjaardagen eet ik altijd van alles. In de avonduren eet ik gewoon een appel als ik ergens trek in heb, of een cracker, ofzo. Soms een lekker glaasje wijn. Ik houd mij verder altijd verre van dingen met room, mayonaise, ieuw, dat lust ik niet en is zo vettig!
kijk het scheelt dat jij een aantal dingen niet lust. Zoals mayonaise, room, sapjes en frisdrank. Daar kom je ook een hoop van aan! Tenminste... daar zit een hoop suikers in.. Mijn zus ging ook dieëten. Die mocht elke ochtend maar 35 gram cornflakes. Nou dáár word je tenminste beroerd van! En dat klopte dus ook... zij was continue duizelig en misselijk... ik ben nog niet eens misselijk, duizelig en beroerd.
Bij Sonja is het zo dat je die levensstijl aan "moet" houden. 'Behoud je gewicht' is dat je wel iets meer mag, maar toch ongeveer het patroon wat zij voorschrijft. Ik eet 's ochtends altijd één boterham, of 2 crackers. Dat vind ik meer dan genoeg. Meer kan ik ook niet eten anders ga ik met een te volle maag intensieve verpleeghuiszorg leveren en dan word ik misselijk.

Eten wegen begin ik absoluut niet aan. Ik word daar zelf wanhopig van en daar heb ik echt geen trek in. Mijn schoonzus weegt ook eten en ik vind het best knap hoor als je het kan maar ik word daar kriegelig van en mss zelfs depressief. Ik schep veel liever 2 eetlepels op met de gedachte: ja dat vind ik genoeg, dan dat een ander bepaald: jij eet 200 gram. En dan mag het wellicht hetzelfde aantal gram zijn maar het idee erachter vind ik voor mezelf geen goed idee.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor liefie » 11 jul 2010 10:49

Je moet het op je eigen manier doen kwebbel hopelijk lukt het!

Voor mij is een voorgeschreven dieet niks wil zelf mijn menu's maken en dat is mij goed bevallen.
Je mag ook gerust eens een keer uit eten gaan of bbq-en of zo en dan ging ik echt niet calorieen tellen hoor :oops:

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor kwebbel » 11 jul 2010 12:46

daar hoef jij je dan weer niet voor te schamen :wink: wij hebben gisteren ook van de bbq genoten. Wel rekening gehouden met hoe of wat en geen sausjes genomen. Morgen m'n eerste officiële weegdag na één week starten. Ik wil het wekelijks bijhouden en als het niet lukt 2-wekelijks. Het moet ook weer niet een "must" worden. Maar ben wel erg benieuwd :)
Heb al vast -1 opgeschreven want dat was er gisteren totaal vanaf.. :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Jo'tje » 12 jul 2010 10:16

Toch is Sonja behoorlijk op haar retour. Heeft misschien toch iets met de effecten na langere tijd te maken.
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor kwebbel » 12 jul 2010 11:15

de meeste mensen stoppen na het lijnen. Ze zijn 20kg afgevallen en denken: Zo ik ga weer gewoon eten! En dat is dus verkeerd. Dan moet je iedere x het boek pakken en vervolgens weer lijnen. Gevolg: jojo-effect! Sonja is gewoon een nieuwe levensstijl. Ik moet leren leven met het feit dat ik 2 crackers of 1 boterham 's morgens mag. Of natuurlijk een yoghurt product. Nou ja, dat heb ik er voor over. Na de acht weken mag ik niet meer gaan bunkeren zoals voorheen maar gewoon het boek blijven volgen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor liefie » 12 jul 2010 11:19

Dat klopt niet helemaal kwebbel want als je dat boek blijft volgen blijf je gewicht verliezen je moet dus wel meer gaan eten en daar gaan heel veel mensen de fout mee in!
Niet iedereen kan 2000 calorieen per dag eten dan komen ze hard aan! Sommige mensen moeten 1700 calorieen per dag eten en dan blijven ze netjes op gewicht.
Is dus een goede balans zoeken tussen wat wel en niet kan. En SB helpt zeker wel maar iedereen moet hetzelfde dieet volgen terwijl de een heel de dag op kantoor zit en de ander hele dagen rond rent in een ziekenhuis of zo naar mijn idee klopt dat niet.

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Daphne » 12 jul 2010 11:22

Inderdaad, dat klopt zeker niet. Mijn man heeft ooit eens met mij meegedaan met SB, nou, die verging van de honger. Die verricht de hele dag door zwaar lichamelijk werk. Dan kan je SB echt niet doen!
Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Jo'tje » 12 jul 2010 11:34

Veel voedingsdeskundigen geven ook aan dat het 'behoud je gewicht' gebeuren van Sonja Bakker niet gezond genoeg is. Je krijgt gewoo niet voldoende binnen.
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor kwebbel » 15 jul 2010 10:50

liefie schreef:Dat klopt niet helemaal kwebbel want als je dat boek blijft volgen blijf je gewicht verliezen je moet dus wel meer gaan eten en daar gaan heel veel mensen de fout mee in!
Niet iedereen kan 2000 calorieen per dag eten dan komen ze hard aan! Sommige mensen moeten 1700 calorieen per dag eten en dan blijven ze netjes op gewicht.
Is dus een goede balans zoeken tussen wat wel en niet kan. En SB helpt zeker wel maar iedereen moet hetzelfde dieet volgen terwijl de een heel de dag op kantoor zit en de ander hele dagen rond rent in een ziekenhuis of zo naar mijn idee klopt dat niet.
ik weet niet hoeveel calorieën ik nodig heb om op gewicht te blijven, moet ik nog ff uitvogelen. Maar ja misschien heb ik aan 1500cal genoeg dat weet ik niet. Het is idd voor mij af en toe echt afzien als ik weinig (minder) mag dan een andere dag en ik heb toevallig heel veel zware mensen te helpen en het is ook nog eens 30 graden, dan neem ik echt wel extra suiker/koolhydraten en dan gaat het maar wat langzamer. Jammer dan!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 15 jul 2010 11:03

Natuurlijk kom je eerst aan als je meer gaat eten. Daarom heeft de WW ook nadat je op gewicht bent 6 weken lang stabilisatieweken. Hierdoor leer je eigenlijk de hoeveelheid te eten die je eten mag. Met 1 bh of een cracker krijg je echt niet voldoende binnen kwebbel. dan zet je echt je lichaam op rantsoen en dan reageert het inderdaad met alles vasthouden als je weer eens wat meer eet. Je moet juist veel eten om af te vallen, maar wel op de juiste wijze eten!

Ik heb mij gisteren weer gegewogen, in 2 weken tijd 2 kg eraf, ben er super blij. (en ik eet 6 boterhammen en gewoon warm eten en ook nog tussendoortjes op een dag) ben sinds vadaag weer aan het schrijven om op mn puntenaantal te komen.
Laatst gewijzigd door ajl op 15 jul 2010 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor AikonGirl » 15 jul 2010 12:36

Ik ben (sinds vorige week) weer begonnen met hardlopen, 3 a 4 keer in de week.
En om de dag buikspieroefeningen.
Dat bevalt wel.

Ik wil weer een strakke buik, en (eventueel) wat kilootjes er af.

Haha, nu ik dit typ zit ik een Merci-tje te eten.
Ik kan daar gewoon niet van afblijven. :yum:
Dus daarom maar gaan sporten...


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten