Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor *Annet* » 03 feb 2014 11:37

afgelopen week jammerlijk de fout in gegaan, durf weer niet op de weegschaal :( en zojuist fietste ik langs de bakker. STOM want er waren heerlijke tompoezen voor een euro en die schreeuwden gewoon dat ze bij mij naast mijn kom koffie moesten staan

maar goed, we gaan weer verder met nieuwe moed
ja, dat is mijn mening dan he.....

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 03 feb 2014 15:10

Als de tompouce naast je koffie blijft staan, maakt het niet zoveel uit :lol:

Moet kunnen toch, ik heb afgelopen weekend ook heerlijk pannekoeken gegeten en lekkere zelfgemaakte chocolademuffins, moet kunnen. Vandaag gewoon weer verder.
Laatst gewijzigd door ajl op 03 feb 2014 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor parsifal » 03 feb 2014 16:00

1 tompouce, dat is ongeveer 300 kalorieen, dus dat geeft je ongeveer 50 gram extra gewicht. De meeste weegschalen zijn niet eens nauwkeurig genoeg om het op te merken. Je moet dat soort dingen niet te veel eten als je af wilt vallen, maar ook niet in paniek raken als je het weer eens eet.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Sophie77 » 03 feb 2014 16:05

Ik heb ook gewoon pannenkoeken gegeten vorige week, eet op een verjaardag ook gewoon een gebakje etc. en op zondag wat chips. Als het daarbij blijft is dat geen probleem en het is veel beter vol te houden. Natuurlijk zou het afvallen sneller gaan als ik het niet zou doen, maar het is gebleken dat ik erna heel erg jojo. Dus levenslang eten zoals ik de laatste twee jaar heb gedaan - en in die tijd ben ik 17 kg afgevallen.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 03 feb 2014 16:57

Ik ben juist iemand die graag net resultaat wil zien. Dus 2 jr zo eten zou voor mij niet werken. Ik ken dan mijn grenzen niet.
Ben woe 3 wk bezig, en moet morgen weer wegen. Mijn riem zit strakker dan eerst. Ik moet een gaatje bij maken, heb nu het idee dat ik met zo'n afzak broek loop.

Ik moet gewoon leren niet of met mate te snoepen. Maar ik werkte gerust 3000 cal. per dag naar binnen. No problem! Geen wonder dat ik zoveel aankwam en een bmi van 32.8 had. :shock:

Het gaat nu goed, en dat moet ik ff volhouden.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor parsifal » 03 feb 2014 17:11

bij wegen moet je ook meer op de trend letten. Het kan best zijn dat je in een week een halve kilo bent afgevallen, maar dat je daar niets van merkt op de weegschaal omdat je de tweede keer niet net een grote boodschap hebt gebracht of dat je iets meer gezweten hebt etc.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 03 feb 2014 19:12

parsifal schreef:bij wegen moet je ook meer op de trend letten. Het kan best zijn dat je in een week een halve kilo bent afgevallen, maar dat je daar niets van merkt op de weegschaal omdat je de tweede keer niet net een grote boodschap hebt gebracht of dat je iets meer gezweten hebt etc.


Gewoon leeg, en schoon aan de haak. "s morgens eerst naar de wc, dan op de weegschaal, aankleden, en eten.
Wel altijd hetzelfde ritme doen.

Nou Annet, tompouce klinkt heerlijk. Ik heb de afgelopen 3 wk al 3 verjaardagen gehad. Maar ben er iedere keer goed door gerold.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 04 feb 2014 11:57

[quote="pannenkoek"]Ik ben juist iemand die graag net resultaat wil zien. Dus 2 jr zo eten zou voor mij niet werken. Ik ken dan mijn grenzen niet.
quote]

Hoe wil jehet straks gaan doen als je weer op gewicht bent? Je zal toch weer moeten eten.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 04 feb 2014 15:53

Tja, dat zal ik echt moeten leren.
Geen tussen doortjes, en geen hagelslag en pasta op brood.

Nu alleen de shakes en 's avonds meeeten met de pot. Wat is dat heerlijk! Sausjes zijn echt niet nodig om iets lekker te maken. Wat champions erbij en een uitje fruiten. Dat doe ik nu, en die sausjes mis ik niet eens.

Afgelopen za. av. waren we bij fam. en heb ik brood meegegeten. Wat kun je na 2,5 geen brood gegeten te hebben genieten van een simpele boterham met kaas. Mjammmmie. Heerlijk was dat. (en ben juist een broodeter:-))


Afgelopen week toch weer 0.8 kilo eraf.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 04 feb 2014 15:58

pannenkoek schreef:Tja, dat zal ik echt moeten leren.
Geen tussen doortjes, en geen hagelslag en pasta op brood.
Nu alleen de shakes en 's avonds meeeten met de pot. Wat is dat heerlijk! Sausjes zijn echt niet nodig om iets lekker te maken. Wat champions erbij en een uitje fruiten. Dat doe ik nu, en die sausjes mis ik niet eens.

Afgelopen za. av. waren we bij fam. en heb ik brood meegegeten. Wat kun je na 2,5 geen brood gegeten te hebben genieten van een simpele boterham met kaas. Mjammmmie. Heerlijk was dat. (en ben juist een broodeter:-))
Afgelopen week toch weer 0.8 kilo eraf.

Ik neem mijn petje voor je af pannenkoek!
Ik zou er zelf niet aan moeten denken om mijn bammetje met kaas te moeten missen.
Vond het tijdens een buitenlandse vakantie al vreselijk.
Hoe lang of hoe ver moet je nog?

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 04 feb 2014 16:01

Ben nu 2.7/0.2/0.8=3.7 kilo kwijt. De bedoeling is een kilo of 15.
Mijn bmi was 32.8 :shock:
De broekriem kan nu 2 gaatjes strakker. Dat is 6 cm!

HEb me hier regelmatig gemeld dat ik bezig was, maar heb hier een goed gevoel over.
Het thuisfront staat achter me, en stimuleren me. Dat ik wat kwijt ben was zondag goed te zien aan het jasje wat ik aan had.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 04 feb 2014 16:04

pannenkoek schreef:Ben nu 2.7/0.2/0.8=3.7 kilo kwijt. De bedoeling is een kilo of 15.
Mijn bmi was 32.8 :shock:
De broekriem kan nu 2 gaatjes strakker. Dat is 6 cm!

HEb me hier regelmatig gemeld dat ik bezig was, maar heb hier een goed gevoel over.
Het thuisfront staat achter me, en stimuleren me. Dat ik wat kwijt ben was zondag goed te zien aan het jasje wat ik aan had.

En dan lees ik je ook :D
Maar ik wist niet (meer) hoeveel kilo je nog moest gaan, vandaar.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor mona » 08 feb 2014 17:19

pannenkoek schreef:Dat ik wat kwijt ben was zondag goed te zien aan het jasje wat ik aan had.
=D> Dat zijn de opstekers hé! Dat geeft je motivatie om door te gaan. Succes hoor
Zelf was ik 8 kilo afgevallen, dat was ook mijn doel en dat was gelukt.
Maar na de decembermaand zat er toch weer twee kilo aan :shock:
Zucht....
Daar ben ik nu weer de strijd mee aan gegaan. Zo blijf je bezig. En ik had nog wel zo opgelet, dacht ik....
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 11 feb 2014 08:33

-5,2

Dat is jaaaaren geleden! Ben er trots op!

Net wezen wegen -5.3 ja, ja, dat onsje moet er wel bij!

Gister weer commentaar gekregen op Cambridge Weightplan. Bla bla bla.....

Ik ga lekker door, en leg alles naast me neer. Ik ben trots, ben nl nog nooit 'zoveel' afgevallen!
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 08 mar 2014 11:35

Afbeelding

Hoe is het met de afvallers?


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten