Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor 654321 » 17 jan 2014 18:53

Ik ben nu een paar weken bezig met 'gezond eten'/ afvallen.

Wat ik doe is 's morgens 1 boterham eten en 's middags 3 boterhammen (met kaas, komkommer, tomaat, kipfilet, ei, pure hagelslag) en 's avonds een normale warme maaltijd (wel gezond en voedzaam).
Als tussendoortje fruit en soms rijstwafel of ontbijtkoek. Veel water, thee en verse sinaasappelsap.
En alles op de fiets of lopend (auto laten staan).

Ik val hiermee 0,5- 0,7 kilo per week af.
Nu volhouden. Heb momenten dat ik het ontzettend moeilijk vind om van al die lekkere dingen af te blijven (chips vooral).....

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pol » 17 jan 2014 19:05

Zoiets heb ik ook gedaan, veel waterdrinken, touwtje springen helpt ook. Maar in het weekend pak ik gerust chips hoor... anders hou je het niet vol...
suc6 en ga zo door. En zelf heb ik het idee dat weinig afvallen beter is voor je lichaam dan ineens een hele klap.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 17 jan 2014 21:21

pol schreef:Zoiets heb ik ook gedaan, veel waterdrinken, touwtje springen helpt ook. Maar in het weekend pak ik gerust chips hoor... anders hou je het niet vol...
suc6 en ga zo door. En zelf heb ik het idee dat weinig afvallen beter is voor je lichaam dan ineens een hele klap.


Niet? hier talen we amper meer naar chips. In het begin toen ik het nog wel eens haalde lag het weken in de kast. Nu halen we alleen als we zin hebben en dat was gisteravond. Na 1 handje vonden we er niks (meer) aan.

Hier is het vooral gedroogd fruit en vers fruit wat vooral in de smaak valt.

Woensdag at ik twee banaaneipannenkoekjes. Die waren me toch lekker. Gebakken in wat kokosolie. =P~ =P~

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor *Annet* » 18 jan 2014 10:50

Deze week diverse momenten van zwakte gekend en toch 2 kilo eraf! Had ik niet verwacht. Dacht dat ik op hetzelfde was blijven staan. En beetje op dezelfde manier als 654321, nu blijkt dus echt dat snoepen voor mij de grote boosdoener was. Dus koop snoep en koek voor de rest vh gezin die ik niet lekker vind. Zij hoeven niet te 'lijden' onder mijn lijnpogingen. Had niet verwacht zo sterk te zijn. :yahoooo:

Nu nog wat meer beweging in gaan plannen, zo zachtjes aan gaat het goed komen
ja, dat is mijn mening dan he.....

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 21 jan 2014 16:41

-2.7
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pol » 21 jan 2014 16:44

Super pannenkoek en Annet!!!! Ga zo door!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 22 jan 2014 09:52

Ik ga vanavond weer naar de WW. Nog even de laatste zwangerschapskilo's ( 5 kg) eraf voor de zomer en de nieuwe garderobe :mrgreen: Ik mag van mijzelf pas nieuwe kleding kopen als ik op gewicht ben en mijn zomerkleding is eigenlijk sinds 2007 niet aangevuld. Dus dat wordt een complete garderobe.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pol » 22 jan 2014 10:01

ik ga vanmiddag mijn trouwjurk passen.... als die past best, en anders doorgaan!!

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Sophie77 » 22 jan 2014 10:34

Goed bezig, Stip, pol, *Annet, 654321 en pannenkoek!

Ik heb me voorgenomen dit jaar 10 kg af te vallen, op de manier van 654321 en *Annet. Er is nu een halve kilo af. Als ik heel streng dieet houd gaat het sneller, maar de ervaring heeft me geleerd dat ik beter gewoon af en toe wat chips kan eten (alleen op zondag en evt. een verjaardag) en ook soms een gebakje, omdat ik anders gegarandeerd heel erg jojo. Nu zit ik al twee jaar in een neergaande spiraal (op de zwangerschap na natuurlijk, maar die kilo's zijn er wonder boven wonder allemaal af), dus dit blijkt voor mij het beste te werken.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 22 jan 2014 21:27

De kop is eraf. Net naar de eerste bijeenkomst geweest. Wel grappig, na elke zwangerschap start ik op hetzelfde gewicht. Ik moet elke keer nog 6 kg afvallen.

@ pannenkoek Ik zat vandaag eens over jouw dieet na te denken. Jij zegt dat je best wel veel wilt afvallen. Maar wat leer je bij het dieet dat jij volgt? Ik neem aan de kilos er niet zo maar aan zijn gekomen. Ben je niet bang dat je straks weer in oude voedingsgewoontes valt?
Ik vind dat juist altijd zo'n eyeopener met de WW. Je mag geen honger hebben en het eigenlijk ook geen lijnen noemen. Je moet anders gaan eten.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 23 jan 2014 08:54

ajl schreef:De kop is eraf. Net naar de eerste bijeenkomst geweest. Wel grappig, na elke zwangerschap start ik op hetzelfde gewicht. Ik moet elke keer nog 6 kg afvallen.

@ pannenkoek Ik zat vandaag eens over jouw dieet na te denken. Jij zegt dat je best wel veel wilt afvallen. Maar wat leer je bij het dieet dat jij volgt? Ik neem aan de kilos er niet zo maar aan zijn gekomen. Ben je niet bang dat je straks weer in oude voedingsgewoontes valt?
Ik vind dat juist altijd zo'n eyeopener met de WW. Je mag geen honger hebben en het eigenlijk ook geen lijnen noemen. Je moet anders gaan eten.


Ik leer nu heel duidelijk dat ik zonder snoepen de dag goed kan doorkomen. En ik leer nu 'nee' te zeggen tegen lekkere dingen. HEt is voor mij een hele prestatie, en ik overtref me zelf. Ik mag 2200 cal. per dag, maar denk dat ik rustig tussen de 3000 en 3500 cal. per dag naar binnen werkte. En dat niet één dag, maar met grote regelmaat. Dan was het etenstijd, maar ik had helemaal geen zin in eten, had inmiddels genoeg op.
Ik wordt bij haar gewogen, het is wel confronterend, maar dat heb ik nodig. Ik wil zo ie zo er 15 kilo afhebben. Mijn bmi was 33.2 Veel te hoog. En als ik langzaam afval zie ik geen resultaat, dus gooi ik de knuppel weer in het hoenderhok. Dat hielt ik 3 dagen vol. Maar ben nu 8 dagen bezig, echt een prestatie voor mij.
Het is nu eerst 5 dagen p/w 800 c. per dag, en 2 dagen 1000 cal. per dag. Ik mag zelf bepalen welke dagen in de week ik de 1000 cal. neem. Dit ivm mijn werk. Als ik op gewicht ben gaan we afbouwen. Heel rustig aan ''eén shake vervangen door een boterham met mager beleg. Als je bvb 10 wk de shakes heb gehad ben je 5 wk aan het opbouwen. Ik mag wel meeëten met de warme maaltijd. En daar ben ik wel blij om. En dan besef je dat na 2 shakes en 2 liter water een eenvoudige warme maaltijd met wat aardappels, bonen en een stukje kip een ware traktatie voor je is!
Ik hoor hier meer negatieve geluiden, maar ik ben trots dat mij het tot zo ver lukt. Iedere dag is er weer één.
Ik vecht er al jaren tegen.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 23 jan 2014 08:59

Ik snap je punt wel hoor en het is inderdaad wel knap dat je het nu wel volhoudt!
Ik ik een aantal mensen die dit dieet ook hebben gedaan en zij zijn inderdaad ontzettend afgevallen. Het punt is alleen dat je daarna weer moet gaan eten en dat snel in oude gewoontes valt. De mensen die ik ken zijn daarna nog meer aangekomen en dat is natuurlijk heel jammer.Iets dat je al 20 jaar doet is niet af te leren, omdat je altijd 'moet'eten.
Krijg je, als je weer op gewicht bent, begeleiding met op gewicht blijven?

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor 654321 » 25 jan 2014 20:41

pol schreef:Zoiets heb ik ook gedaan, veel waterdrinken, touwtje springen helpt ook. Maar in het weekend pak ik gerust chips hoor... anders hou je het niet vol...
suc6 en ga zo door. En zelf heb ik het idee dat weinig afvallen beter is voor je lichaam dan ineens een hele klap.


Ik doe het nog steeds zonder chips, koekjes, snoep... Ga het steeds minder missen lijkt wel. Soms n avond dat ik aan niets anders kan denken dan aan chips ofzo. Maar heb het niet in huis (alleen die ik echt niet lekker vind). Wil het zonder doen tot ik mn streefgewicht heb bereikt. Ik kan niet 'iets' nemen weet ik....

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 03 feb 2014 11:15

Gistermorgen - 2 kg!

Hoe gaat het met de rest van de afvallers?

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Sophie77 » 03 feb 2014 11:26

Super, ajl!

Bij mij zijn de kerstkilo's (1,5) er af, + bijna 1 kg. Daar heb ik de hele maand januari over gedaan en ik vind dat prima. Het is mijn doel om dit jaar elke maand 1 kg af te vallen, dus loop ik zelfs voor op schema!


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten