Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Ruth2 » 09 jul 2013 12:52

hubert schreef:Het volgen van welk dieet ook, wordt door mijn diëtiste afgeraden vanwege het jojo effect.

Precies, ze heeft helemaal gelijk, mijn huisarts heeft het ook al jaren geleden aan mij uitgelegd en zegt met klem" behoed je evt. kinderen voor dieten, het schaadt meer dan het baat, had ik maar nooit een dieet gevolgd! p:)q

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 09 jul 2013 13:24

Voor het eerst van mijn leven moet ik ook op gaan letten, ik slik momenteel medicijnen die me vetkwabbetjes gaan bezorgen :(
Ik probeer meer te bewegen dan de kcal die ik eet.
Heel simpel, ik ga gewoon boven naar het toilet, parkeer mijn auto verder weg of pak de fiets voor een klein boodschapje.
En savonds moet ik nu verplicht een blokje om (of een paar) om een paar kattenbeesten uit de bosjes te plukken. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kvinna
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:08

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Kvinna » 09 jul 2013 13:25

Een nichtje zei een keer: weet je waarom ik zo dik ben geworden? Omdat oma altijd zei dat ik te dik was, toen ben ik gaan diëten en daarna ging het pas echt mis. En ik was helemaal niet dik eerst.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 09 jul 2013 13:28

Oeps. :?
Ik ben al een matige eter, dus ik zou niet weten waar ik moet minderen.
Ik snoep nauwelijks of niet, gebruik geen suiker en melk in de koffie, dus...
En van te weinig eten kun je dus ook dik(ker) worden :roll:
Eigenlijk een 'luxe" probleem.

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Ruth2 » 09 jul 2013 13:39

Kvinna schreef:Een nichtje zei een keer: weet je waarom ik zo dik ben geworden? Omdat oma altijd zei dat ik te dik was, toen ben ik gaan diëten en daarna ging het pas echt mis. En ik was helemaal niet dik eerst.

:roll: Hoe herkenbaar! niet alleen mijn oma maar nog anderen zeiden dat vroeger tegen me, als ik het weleens tegen mijn man en kinderen vertel en vertel wat ik toen woog en ze zien foto's van toen is de conclusie gewoon: ik was best slank! :shock:

Oh ja @Schelpje3: dat je aankomt van medicijnen zul je helaas moeten accepteren dat hebben er velen, hoe rot dat het ook klinkt maar je gezondheid gaat dan voor je figuurtje!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 09 jul 2013 13:58

schelpje3 schreef:Voor het eerst van mijn leven moet ik ook op gaan letten, ik slik momenteel medicijnen die me vetkwabbetjes gaan bezorgen :(
Ik probeer meer te bewegen dan de kcal die ik eet.
Heel simpel, ik ga gewoon boven naar het toilet, parkeer mijn auto verder weg of pak de fiets voor een klein boodschapje.
En savonds moet ik nu verplicht een blokje om (of een paar) om een paar kattenbeesten uit de bosjes te plukken. :mrgreen:


En die vetkwabbetjes zitten of komen die op 1 plek of op meerdere plekken?
Je zou dan bepaalde spieroefeningen kunnen doen (hoef je niet perse voor naar de sportschool).

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 09 jul 2013 13:59

Ruth2 schreef:
Oh ja @Schelpje3: dat je aankomt van medicijnen zul je helaas moeten accepteren dat hebben er velen, hoe rot dat het ook klinkt maar je gezondheid gaat dan voor je figuurtje!

Ik maak er ook verder geen punt van hoor. Ik weeg mij nooit en opeens zaten mijn zomerkleertjes van vorig jaar een beetje strak. Het is blijkbaar heel geleidelijk gegaan.
En bij de dokter kwam ik er achter dat ik er 7 kilo bij heb. #-o

@Evelien: het is tamelijk gelijk verdeeld. Voor anderen valt het kennelijk niet zo op, (of ze zwijgen uit beleefdheid :mrgreen: )

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 09 jul 2013 14:03

Ik snap je wel... hier is het gekomen nadat ik zoveel ben afgevallen. Eigenlijk moet ik meer gaan doen om het strakke te krijgen (zal niet helemaal lukken maar wel gedeelte). Heb gewoon geen zin... :lol: :oops:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 09 jul 2013 14:54

Ik hoorde vanmorgen op de radio een interview met een moslim. De wekker was daar om half 4 afgegaan, ze hebben een half uur gegeten en gedronken en dan mochten ze vanavond om 10 uur pas weer.
En dat met deze warmte 8-[
Zo verlies je wel kilootjes denk ik.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor meribel » 09 jul 2013 15:21

schelpje3 schreef:Ik hoorde vanmorgen op de radio een interview met een moslim. De wekker was daar om half 4 afgegaan, ze hebben een half uur gegeten en gedronken en dan mochten ze vanavond om 10 uur pas weer.
En dat met deze warmte 8-[
Zo verlies je wel kilootjes denk ik.


nou dat denk ik niet hoor...moet je maar eens op visite bij een moslim, dan zie je wat ze eten na zonsondergang :lol:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 09 jul 2013 15:24

meribel schreef:
nou dat denk ik niet hoor...moet je maar eens op visite bij een moslim, dan zie je wat ze eten na zonsondergang :lol:

Het merendeel mag ik niet hebben en ik kan nooit zoveel tegelijk eten.
Ben van de kleine porties, 2 bammetjes is meestal de max :D
En als ik de kookverrichtingen van de diverse koks bekijk op het tv kanaal van R udolf van Veen, is het geen keuken waar ik van ga watertanden. :neeschudden:

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor meribel » 09 jul 2013 15:29

nou ik zou zeggen, probeer dan het ramadan-dieet. Niet eten op de dag.

Ik vermoed echter dat je niets afvalt. Maar zowel, schrijf er dan een boek over, verkopen doorgaans goed :wink:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 09 jul 2013 15:32

meribel schreef:nou ik zou zeggen, probeer dan het ramadan-dieet. Niet eten op de dag.

Ik vermoed echter dat je niets afvalt. Maar zowel, schrijf er dan een boek over, verkopen doorgaans goed :wink:

Ik zit momenteel met een schoteltje kersen d:)b
Van veel groente en fruit gaan je longen beter werken, heb ik net gelezen.
Snelle suikers zijn slecht.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 10 jul 2013 19:44

hubert schreef:En alles vers en geen bewerkte spullen uit de fabrieken.


Alles komt tegenwoordig uit fabrieken :-)

Gezond en verzadigend eten en niet snoepen, ook geen kunstmatig gezoete nul cal, dranken.
Dat triggert nl de hersenen op zoetheid.


Ja, dat dacht ik ook altijd, maar gelukkig zijn onze hersenen slimmer dan dat. Je tong is slims genoeg om het chemische verschil tussen suiker en zoetstof wel te herkennen. En gelukkig maar, anders zouden er mensen na het drinken van cola light dood neervallen van de insuline-shock :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor hubert » 11 jul 2013 09:02

Hallo Mortlach.

Alles uit fabrieken?
Geen last van suikerverslaving blijkbaar? Bij anderen kan dat anders zijn!
Verder alles ok? Relatie?


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten