Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor meribel » 22 feb 2013 09:11

leuke website!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor MissF » 22 feb 2013 12:34

Wat leuk zeg! Al lijkt het dan wel heel simpel om dat beetje te laten liggen (van de 'slechte 200 kcal dan ;) )

Ik proef en ruik al 2 weken helemaal niks, doordat ik al weken verkouden ben. Eten is dus niks aan. Ik hou mezelf maar niet voor de gek dat ik wéét dat het lekker is, maar heb maar besloten alleen gezondere dingen te eten. En dat gaat al 2 weken goed, ondertussen is er 2 kilo af, en ik ga maar even door. Zal wel lastig zijn als mijn smaak weer terug is :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

blompje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 270
Lid geworden op: 04 feb 2006 10:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor blompje » 28 feb 2013 10:14

Wat eten jullie als tussendoortje? Ik ben al een tijd bezig om wat af te vallen. Hoeft niet heel veel af, maar er is de laatste tijd sluipend wat bij gekomen. Wil het oplossen door gezonder te eten en meer te bewegen en dat gaat over het algemeen prima. Maar heb alleen tusen de maaltijden door steeds last van trek. Als ik 's morgens om 7 uur heb ontbeten met een paar boterhammen lust ik om tien/elf uur echt wel weer wat. Iemand tips voor niet al te calorierijke voedzame tussendoortjes?

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor parsifal » 28 feb 2013 10:16

blompje schreef:Wat eten jullie als tussendoortje? Ik ben al een tijd bezig om wat af te vallen. Hoeft niet heel veel af, maar er is de laatste tijd sluipend wat bij gekomen. Wil het oplossen door gezonder te eten en meer te bewegen en dat gaat over het algemeen prima. Maar heb alleen tusen de maaltijden door steeds last van trek. Als ik 's morgens om 7 uur heb ontbeten met een paar boterhammen lust ik om tien/elf uur echt wel weer wat. Iemand tips voor niet al te calorierijke voedzame tussendoortjes?


thee drinken, of lauw water.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 28 feb 2013 10:22

Noten. Of noten/kokoskoekjes (zelf maken). Pure chocolade.

Ik had een half jaar geleden een korte broek gekocht, paste niet.. heel frustrerend. Nu was ik de kasten aan het opruimen en kwam die korte broek tegen en die ging op de stapel van: weg. Maar ik dacht laat ik hem voor de gein eens aantrekken. Tot mijn grote verbazing kon ik hem gewoon aan. Zat niet te strak om mijn benen en ook niet eens te strak om m'n buik. Juist net goed. :mrgreen:

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Memmem » 28 feb 2013 11:06

blompje, lekkere worteltjes, zit ook niks in.

evelien, wat goed van je en lekker zuinig zo.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 28 feb 2013 11:17

blompje schreef:Wat eten jullie als tussendoortje? Ik ben al een tijd bezig om wat af te vallen. Hoeft niet heel veel af, maar er is de laatste tijd sluipend wat bij gekomen. Wil het oplossen door gezonder te eten en meer te bewegen en dat gaat over het algemeen prima. Maar heb alleen tusen de maaltijden door steeds last van trek. Als ik 's morgens om 7 uur heb ontbeten met een paar boterhammen lust ik om tien/elf uur echt wel weer wat. Iemand tips voor niet al te calorierijke voedzame tussendoortjes?


Handje rauwe amandelen (die met het bruine schilletje er nog om). Niet bepaald calorie-arm, maar een handjevol is echt voldoende om je een vol gevoel te geven.

Gisteren op de weegschaal in de sportschool gestaan. Conclusie: ik had hele zware schoenen aan...

Maar goed, de schaal gaf dus 102.5 aan. Geen wonder dat ik me de laatste tijd niet helemaal prettig meer voelde...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor MissF » 01 mar 2013 10:33

Elke ochtend rond half elf eet ik thuis een appel ofzo, en op mijn werk een plak ontbijtkoek of een eierkoek als tussendoortje.
En 's middags andersom, op mijn werk meestal een stuk fruit en thuis een plak ontbijtkoek.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Rienuku

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Rienuku » 01 mar 2013 10:47

Of soepstengels als tussendoortje!

Hier -4 kg

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor parsifal » 01 mar 2013 11:20

Mortlach schreef:Gisteren op de weegschaal in de sportschool gestaan. Conclusie: ik had hele zware schoenen aan...

Maar goed, de schaal gaf dus 102.5 aan. Geen wonder dat ik me de laatste tijd niet helemaal prettig meer voelde...


Dan zou ik je net kunnen deadliften :).
Ik blijf ook gewoon groeien in gewicht. Nu al boven de 84, maar zolang mijn riem niet losser moet en ik steeds meer gewicht kan tillen denk ik maar dat het spier is. Binnenkort ga ik weer hardlopen aan het programma toevoegen en minder eten en misschien volle melk door halfvolle vervangen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 01 mar 2013 13:01

parsifal schreef:Dan zou ik je net kunnen deadliften :).
Ik blijf ook gewoon groeien in gewicht. Nu al boven de 84, maar zolang mijn riem niet losser moet en ik steeds meer gewicht kan tillen denk ik maar dat het spier is. Binnenkort ga ik weer hardlopen aan het programma toevoegen en minder eten en misschien volle melk door halfvolle vervangen.


Het is wel grappig te zien dat je al gauw bij gewichten gaat denken in termen "dat kan ik tillen". Ik tenminste wel :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor hubert » 01 mar 2013 16:11

vraag Judith:Dat klinkt goed :) Weet je toevallig ook of het voor (lichte) diabetes geschikt is? Ben bang van niet..


Sorry, ik zie net pas je vraag. Ja, het is heel goed, want diabetes was juist de aanleiding om wat aan mijn gewicht te gaan doen! Ik doe het onder begeleiding van mijn huisarts en diëtiste.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor mw » 02 mar 2013 22:09

blompje schreef:Wat eten jullie als tussendoortje? Ik ben al een tijd bezig om wat af te vallen. Hoeft niet heel veel af, maar er is de laatste tijd sluipend wat bij gekomen. Wil het oplossen door gezonder te eten en meer te bewegen en dat gaat over het algemeen prima. Maar heb alleen tusen de maaltijden door steeds last van trek. Als ik 's morgens om 7 uur heb ontbeten met een paar boterhammen lust ik om tien/elf uur echt wel weer wat. Iemand tips voor niet al te calorierijke voedzame tussendoortjes?


Logisch dat je dan trek krijgt...Hier moet ik dit ritme aanhouden: ontbijten- 3 uur later tussendoortje- 2 uur later lunch- 3 uur later tussendoortje- 2 tot 3 uur later avond maaltijd en dan uiterlijk 8 uur nog een tussendoortje.
's Morgens is het tussendoortje vaak drinkbouillon of een cracker knackebrod met lager beleg, 's middags een schaaltje yoghurt en 's avonds iets van een koekje of een klein stukje chocola. Zo krijgt de maag steeds kleine beetje te verteren en krijg ik geen trek.

De lijst met tussendoortjes die ik kreeg van mijn gewichtsconsulente:
Een plakje ontbijtkoek
Een mueslireep (Ravensberger)
Een evergreen of sultana
Eierkoek
Mueslibol of krentenbol
Vers fruit
Wat groente, zoals komkommer, kerstomaatjes, worteltje, radijsjes, enz
Bruine boterham met halvarine en mager beleg (30+ kaas, kipfilet, rookvlees, jam of stroop)
2 volkoren biscuitje
2 rijstwafels
Glas (karne)melk
Toast met plakje 30+ kaas en komkommer
Paar zoute stengels
Bouiilon of cup a soup, eventueel met 2 à 3 soepstengels
Cracker of rijstwafel belegd met mager beleg
Handje japanse mix
Augurk, eventueel met een plakje rookvlees
Bakje yoghurt met fruit of een klein beetje limonadesiroop


Hier nu -8.1 :D, dus bijna op de helft. Hopelijk gaat de tweede helft ook zo snel! Als stimulans bekijk ik allerlei webshops met leuke kleding dat ik straks allemaal wil bestellen :lol:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Maneah » 04 mar 2013 11:01

Goed bezig, Mw! =D>

Ik ga ook weer es een poging wagen. De zwangerschaps-kilo's was ik vrij snel na de bevalling kwijt.
Dus lijnen vond ik toen niet zo nodig, al waren er toch echt nog meer kilo's die er af moesten.. ;-)
Die gaan we er nu dus proberen af te krijgen! Maar, hoe...? Op welke manieren doen jullie dat?
Met behulp van een diëtiste? Of met bijv Weight Watchers? Of nog anders? Ik wil tips :-)
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 04 mar 2013 11:30

Ik zal het eerst via WW doen, dat heb ik toen een half jaar online gedaan. Daarna ging het vanzelf en werd je bewust van hoe en wat je eet. Maar dat is gewoon heel persoonlijk.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten