Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
sis
Mineur
Mineur
Berichten: 105
Lid geworden op: 17 dec 2009 08:15

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor sis » 23 jan 2013 19:15

[quote="mw"Maar goed... deze eerste week heeft al -4 kilo opgeleverd. Een leuk begin wat flink motiveerd.[/quote]

Respect! 4 kilo das een hoop!

Wat is het genesisdieet?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 23 jan 2013 20:06

Knap mw! Op welke wijze moet je je eetpatroon veranderen en wat mag je nu niet meer eten?

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor mw » 23 jan 2013 20:21

@sis: een dieet gebaseerd op de bijbel, ff googlen en je vind er veel over.

@ajl: ik at altijd heel onregelmatig en snelsnel.Dus dat moet ik zowiezo aanpassen. Ik heb een lijst gekregen met dingen die prima zijn, die de middenweg zijn en die niet goed zijn (bijv. gekookte aardappelen is goed, aardappelpuree en zilvervliesrijst zijn de middenweg, en rijst/pasta/aardappelkorketten staan in de laatste kolom). De lijst is overigens van het voedingscentrum.
Rijst, pasta en varkensvlees waren mijn favoriet, net als (veel) snoep. Dat heb ik nu de deur uitgedaan.
Daarnaast moet ik veel meer bewegen.
Ontbijten deed ik niet of nauwelijks. Dat ga ik nu met fruit doen (3 stuks), dat schijnt heel goed te zijn.

Wat ik nog meer aan moet passen hoor ik de komende weken, ze doet het nl. stap voor stap.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor meribel » 24 jan 2013 09:25

Knap hoor mw!
Succes met het veranderen van je eet/leefpatroon.




Betreft het genesisdieet, ik heb erop gegoogled en vind dat wel een beetje typisch. Ik wil niet zeggen dat het verkeerd is, maar ik denk niet dat je de bijbel zo kan gebruiken/interpreteren om er een soort ideaal dieet uit te halen. Ook van dat voorschrift van 'geen melk' voor volwassenen ( zag ik ergens staan ) ivm een tekst uit corinthiers. Vind het best ver gaan, en misschien ook wel vergelijkbaar met hoe mensen de Bijbels soms als aadrijkskunde boek proberen te gebruiken.

maar goed,

als het dieet werkt is het natuurlijk fijn.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor mw » 24 jan 2013 21:43

Ik ken de ins en outs van het dieet verder niet zo goed. 'k Weet alleen dat mijn gewichtsconsulente' er bepaalde dingen heeft uitgehaald. Zoals bijv. geen varkensvlees. Het 3 dagen 'ontgiften' is wel erop gebaseerd.
Verder lang niet alles, want ik mag gewoon melk.

Was hier niet iemand die zich hierin had verdiept? Pol?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Gerdien B. » 28 jan 2013 18:28

mw schreef:Ik ben vorige week begonnen met begeleid afvallen. Diëten doen we niet aan, maar wel veranderen van de leefgewoontes/eetgewoontes en dat stap voor stap. De eerste week is vooral bijhouden van wat je eet en 3 dagen a.d.h. van een speciaal diëet (het enige dieet in het hele proces) gebaseerd op het Genesisdieet ontgiften. Daarnaast heb ik mijn kast opgeruimd en komen er nu alleen nog maar producten in die verantwoord zijn (volgens het voedingscentrum).

Maar goed... deze eerste week heeft al -4 kilo opgeleverd. Een leuk begin wat flink motiveerd.


Wow!!! Goed bezig!! Herken ik je straks nog wel? :P

ik probeer ook af te vallen. Ik at te snel, wel wat te vele en hielt van lekkers.
nu eet ik 3 maaltijden maar dan minder en rustiger. Dus meer tijd om goed te vermalen. Verder eet ik tussen door rijstwafel of ontbijtkoek. Het werkt prima en heeft al opgeleverd dat de teller nu op ruim -3 staat
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor mw » 28 jan 2013 20:15

Gerdien B. schreef:Wow!!! Goed bezig!! Herken ik je straks nog wel? :P


:neeschudden: ::)) (maar ik jou ook niet...)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Gerdien B. » 06 feb 2013 12:36

Hoe gaat het hier met iedereen die aan het afvallen is? Kan iedereen het volhouden?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor mw » 12 feb 2013 23:20

'k Zie je vraag nu pas.

Hier na 1 maand - 5.8 kilo! Het voelt goed!
Had afgelopen dagen wel even een dipje, maar dat kwam door de nachtdiensten.
Niet nieuwe eetpatroon zit er nu wel aardig ingebakken, alhoewel ik mij vooral niet in de buurt van chocola moet begeven.
Qua bewegen probeer ik: of een uurtje zwemmen, of een half uurtje (snel) wandelen of een half uur te steppen. Vooral het zwemmen en wandelen is heerlijk!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Kvinna
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:08

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Kvinna » 13 feb 2013 08:44

Ik kan me overdag aardig inhouden. Genoeg afleiding en zo. Maar 's avonds, dan slaat de trek toe. En daar weet ik zo snel geen oplossing voor. Aan het eind van de dag heb ik toch een soort gevoel van ontspanning en dan pak ik daar toch makkelijk een stuk kaas bij.

Maar dat je ruim vijf kilo in een maand kwijt bent, is erg leuk! Mooi begin.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 13 feb 2013 09:51

Zo, net de rekening voor een jaar sportschool weer gekregen. Goede motivatie om ook daadwerkelijk weer te gaan :oops:

De komende weken dus weer lekker alles vanaf het begin opbouwen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Tante Pollewop » 13 feb 2013 12:01

Ik vind de 40-dagen tijd een goede reden om eens wat minder te consumeren en zodoende wellicht wat gewicht te verliezen.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Gerdien B. » 13 feb 2013 13:13

mw schreef:'k Zie je vraag nu pas.

Hier na 1 maand - 5.8 kilo! Het voelt goed!
Had afgelopen dagen wel even een dipje, maar dat kwam door de nachtdiensten.
Niet nieuwe eetpatroon zit er nu wel aardig ingebakken, alhoewel ik mij vooral niet in de buurt van chocola moet begeven.
Qua bewegen probeer ik: of een uurtje zwemmen, of een half uurtje (snel) wandelen of een half uur te steppen. Vooral het zwemmen en wandelen is heerlijk!


Goed bezig!!
Ik beweeg niet meer dan anders. Zodra alles er af is stop ik dar ook mee en dan komt het gelijk er weer bij. Ik vind zwemmen ook heerlijk maar moet er toch wat moed voor verzamelen om er heen te gaan en even wat banen te trekken. Wandelen doe ik bijna elke dag, dat is het voordeel van een hond. hier staat de teller na 1,5 maand op -4,9 Mijn streven was om volgende week op minimaal -5 te zitten en dat lijkt te gaan lukken :)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 14 feb 2013 12:15

Op dit moment blijf ik stil staan. Maar goed we zien wel... op zich kan ik hier wel mee leven.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Gerdien B. » 15 feb 2013 10:49

Dat is irritant. hier heb ik ook een poosje stil gestaan maar nu is de dalende lijn weer ingezet. Eerste doel is gehaald: - 5,4 en zelfs een paar dagen eerder dan gepland. Ik ben er blij mee en heb mijzelf beloond met een nieuw jurkje 8)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten