Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 06 sep 2012 09:53

Lichtzwaard schreef:Stukje uit een wetenschappelijk raport.
Dus niet eigenwijs zijn [-X [-X [-X [-X


Doordat onze voorouders enkele miljoenen jaren aan voedselschaarste hebben meegemaakt,


Miljoenen jaren? Is de aarde dan toch niet pas 6000 jaar oud?

is het menselijk lichaam zo ingesteld dat wanneer het voedsel binnen keeg, het dit zo goed mogelijk vast probeerde te houden. Dit doet ons lichaam nu nog steeds en een waarschuwing dat we te veel eten hoeven we dus niet te verwachten.


Verder klopt het wel hoor. Je lichaam is ingesteld zo veel mogelijk te eten en al die energie op te slaan. Maar dat zegt verder helemaal niets over hoeveel je zou moeten eten. Wat Parsifal zegt: als je te weinig eet, heb je ook geen energie om dingen te doen. Anderzijds: als je veel energie verbruikt, kun je gerust meer eten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Floppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 sep 2012 20:23

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Floppie » 07 sep 2012 05:37

Lichtzwaard schreef:Afslanken heel eenvoudig minder eten maar twee keer per dag en gezond eten en niet snoepen en een mens is zo slank als een den :8> :8> :8> :)C en bewegen.


Het is al eerder gevraagd, maar hoezo 2x?
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

mezelf
Mineur
Mineur
Berichten: 227
Lid geworden op: 13 okt 2009 13:52

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor mezelf » 07 sep 2012 06:49

ik denk dat het best wel slecht is, maar ik eet nu ook al een tijdje(2 weken ong) 2 maaltijden op een dag, en ben wel 3 kilo afgevallen, merk ook wel dat ik veel minder honger/trek heb.
maar ja ik weet niet als ik weer netjes 3 maaltijden per dag eet of het dan weer opgeslagen gaat worden :-(, ik eet dan wel 2 gezonde maaltijden met veel fruit/groente)
De dwaas doet wat hij niet laten kan;
de wijze laat wat hij niet doen kan.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor meribel » 07 sep 2012 08:11

mezelf schreef:ik denk dat het best wel slecht is, maar ik eet nu ook al een tijdje(2 weken ong) 2 maaltijden op een dag, en ben wel 3 kilo afgevallen, merk ook wel dat ik veel minder honger/trek heb.
maar ja ik weet niet als ik weer netjes 3 maaltijden per dag eet of het dan weer opgeslagen gaat worden :-(, ik eet dan wel 2 gezonde maaltijden met veel fruit/groente)



als je denkt dat iets "best wel slecht is " voor je lijf, waarom zou je het je lijf dan aandoen?
Is je lijf je niet meer waard?

En waarom een crashdieet, natuurlijk kom je weer aan als je weer meer gaat eten.


óf je blijft de rest van je leven 2 keer per dag eten natuurlijk, of je neemt een dagelijks dieet wat je voor de rest van je leven vol kan houden. Een nieuw eetpatroon. ( altijd een combi met gewoon gezond bewegen dagelijks,)

ja dat lijkt mij logisch hoor, maar ik ben ook maar een toevallig passerende reagerende forummer.

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor parsifal » 07 sep 2012 09:29

Nee, ik denk dat je argument juist aangeeft dat het niet zo gezond is om erg slank te zijn. Het laagje vet is er juist om met schaarste om te kunnen gaan. standaard in schaarste leven lijkt me juist weer niet gezond en ten koste van je activiteit mogelijkheden gaan.



Lichtzwaard schreef:Stukje uit een wetenschappelijk raport.
Dus niet eigenwijs zijn [-X [-X [-X [-X


Doordat onze voorouders enkele miljoenen jaren aan voedselschaarste hebben meegemaakt, is het menselijk lichaam zo ingesteld dat wanneer het voedsel binnen keeg, het dit zo goed mogelijk vast probeerde te houden. Dit doet ons lichaam nu nog steeds en een waarschuwing dat we te veel eten hoeven we dus niet te verwachten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Jannoek » 07 sep 2012 10:19

volgens mij kan je juist beter vaker kleine porties eten, wel gezond eten dan natuurlijk. dan blijft je bloedsuikerspiegel veel stabieler en ga je ook minder snel snaaien!
ik eet s ochtends yoghurt, tussendoor fruit, lunch met sla/brood en of soep, tussendoor fruit of groente, avondeten en later nog weer groente/yoghurt oid.. en daarmee val ik nog af ook :-)

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor essieee » 07 sep 2012 10:24

meribel schreef:maar waarom dan 2 keer per dag eten? Waarom niet 1 keer per dag.
Of 1 keer per week?



Of gewoon nooit meer :wink: Je moet het kacheltje brandende houden dus @a 3 uur eten is het beste en voelt ook het beste!

mezelf
Mineur
Mineur
Berichten: 227
Lid geworden op: 13 okt 2009 13:52

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor mezelf » 07 sep 2012 20:54

smorgens een schaaltje joghurt eten is ook een idee, ik kan eigenlijk al vanaf mn middelbare schooltijd smorgens vroeg geen hap door mn keel krijgen, dus 2 maaltijden op een dag is voor mij geen straf, ik voel me verder prima gezond, ben 1meter 70 en weeg nu 65 kilo, dus dat lijkt me heel netjes.maar ja ik weet dat je 3 maaltijden moet eten op een dag, dat is voor je stofwisseling beter, dus die joghurt is wel een idee.
De dwaas doet wat hij niet laten kan;
de wijze laat wat hij niet doen kan.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor meribel » 08 sep 2012 12:20

@mezelf,

maar 1.70 en 65 kilo, waarom zou je willen afvallen? is toch keurig netjes!!

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Galateia » 08 sep 2012 18:06

Sinds kort dans ik weer (klassiek ballet) en ik moet me suf eten om de kilo's er aan te houden. Ik weeg nu 60 kilo bij 1.80 meter. Mijn lijf verandert, alles wordt strakker. Ik voel me geweldig. Maar minder hoef ik echt niet te wegen, al die botten hoef ik niet zo nodig te zien. Dus ik eet nu heel bewust en dat is wel even wennen: erop letten om vooral genoeg te eten. Blijkt minstens zo belangrijk te zijn...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

mezelf
Mineur
Mineur
Berichten: 227
Lid geworden op: 13 okt 2009 13:52

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor mezelf » 10 sep 2012 07:05

meribel schreef:@mezelf,

maar 1.70 en 65 kilo, waarom zou je willen afvallen? is toch keurig netjes!!


Ja daarom ben ik nu ook tevreden, maar op de nette manier afvallen lukte me niet, dus maar even rigoreus, en nu ga ik echt weer proberen te ontbijten, met joghurt en fruit :-), dat krijg ik tenminste wel naar binnen smorgens
De dwaas doet wat hij niet laten kan;
de wijze laat wat hij niet doen kan.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor henkie » 10 sep 2012 10:39

mezelf schreef:Ja daarom ben ik nu ook tevreden, maar op de nette manier afvallen lukte me niet, dus maar even rigoreus, en nu ga ik echt weer proberen te ontbijten, met joghurt en fruit :-), dat krijg ik tenminste wel naar binnen smorgens


Ga nou gewoon fietsen! ;-)

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Lichtzwaard » 10 sep 2012 10:50

Het is toch zo eenvoudig twee keer per dag een maaltijd niet te veel niet snoepen en zeer zeer matig drankgebruik en elke dag beweging----------------------------ja ja en als je die mensen ziet zo slank als een den o:=) o:=) o:=) o:=) 8>)


En aanbevolen door artsen voor mensen die echt slank willen worden en blijven.Zo slank als een den!!!
Laatst gewijzigd door Lichtzwaard op 10 sep 2012 11:29, 2 keer totaal gewijzigd.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor parsifal » 10 sep 2012 11:20

dat zijn flinke maaltijden dan. 2 normale maaltijden, weinig snoepen en zeer matig drankgebruik brengt je op zo'n 1500 Kcal met zeer sterke fluctuaties in bloedsuiker. Als je dan ook nog redelijk beweegt dan wordt het anorexiamodelachtig. Hoe eenvoudig het ook is, het is verre van gezond.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

mezelf
Mineur
Mineur
Berichten: 227
Lid geworden op: 13 okt 2009 13:52

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor mezelf » 10 sep 2012 12:06

@Henkie, 1 fietsfanaat in huis lijkt me wel genoeg :D , tegenwoordig speedmintonnen we 'savonds een half uurtje, werkt vast net zo goed als fietsen :D
De dwaas doet wat hij niet laten kan;
de wijze laat wat hij niet doen kan.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten