Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 09 aug 2012 15:29

Iemand wel eens een sapkuur gedaan? Niet om af te vallen maar meer om je lichaam te reinigen/ontgiften.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 09 aug 2012 15:34

Evelien schreef:Iemand wel eens een sapkuur gedaan? Niet om af te vallen maar meer om je lichaam te reinigen/ontgiften.


Tja, daar geloof ik dan weer niet zo heel erg in. Welk 'gif' wordt er door sap verwijderd? Kun je dat dan meten in je urine?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 11 aug 2012 18:55

Sorry voor diegene die om principiële redenen geen televisie kijken, maar ik wilde dit toch even delen.

Het Britse Channel 4 heeft een lopende serie over over- en ondergewicht, Supersize vs. Superskinny, waarin 2 mensen - eentje veel te zwaar, de ander veel te licht, een week van eetpatroon wisselen, in de hoop dat die schoktherapie helpt een normaal eetpatroon aan te leren.

Erg bijzonder. Nadeel is echter wel dat alle gewichten in 'stone' worden uitgedrukt. Omrekenen van ponden naar kilo's gaat me ondertussen redelijk af, maar met stone heb ik nog wel wat moeite.

Een aantal seizoenen zijn terug te kijken via 4od.com

Wel grappig hoor, een kerel van 230 kilo en een vrouw van 40 kilo die elkaars eetpatroon overnemen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Duschka » 11 aug 2012 20:03

Mortlach schreef:Het Britse Channel 4 heeft een lopende serie over over- en ondergewicht, Supersize vs. Superskinny, waarin 2 mensen - eentje veel te zwaar, de ander veel te licht, een week van eetpatroon wisselen, in de hoop dat die schoktherapie helpt een normaal eetpatroon aan te leren.


.


Volgens mij wordt dit gewoon via RTL uitgezonden, is het niet onder "superdik - superdun?"
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Galateia » 11 aug 2012 22:05

Volgens mij is zoiets wel eens op de tv geweest in NL, ja. Maar wat een slecht concept. Want je laat twee mensen met een verstoorde kijk op voedsel elkaars slechte eetpatroon overnemen om de ander de ogen te doen openen. Dat schiet toch zijn doel voorbij? Maar goed, dat is mijn mening :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 11 aug 2012 23:17

Duschka schreef:Volgens mij wordt dit gewoon via RTL uitgezonden, is het niet onder "superdik - superdun?"


Dat kan, ik kijk al een paar jaar geen RTL meer vanwege geografische redenen :-)

Maar, tjonge, die beelden uit Amerika, dat is toch lastig kijken hoor. Mensen met zulke grote problemen en die zo'n ongelijke strijd voeren (tegen het fast food dat overal te krijgen is en de enorme porties.)

Dan maken wij ons druk om een kilootje meer of minder...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 11 aug 2012 23:20

Galateia schreef:Volgens mij is zoiets wel eens op de tv geweest in NL, ja. Maar wat een slecht concept. Want je laat twee mensen met een verstoorde kijk op voedsel elkaars slechte eetpatroon overnemen om de ander de ogen te doen openen. Dat schiet toch zijn doel voorbij? Maar goed, dat is mijn mening :mrgreen:


Als je het programma zo kijkt, zie je wel dat mensen op een gegeven moment zien dat hun eigen eetpatroon belachelijk is. Op zich best een creatief idee, want op een gegeven moment raak je echt blind voor je eigen gewoonten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Jannoek » 22 aug 2012 07:00

ik sta al een week stil met afvallen, terwijl ik niet een keer gesnaaid/gezondigd heb.. frustrerend!
was zelfs een kilo zwaarder dan een week terug...maar, ik ga gewoon door :-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 22 aug 2012 07:33

Dat ik heb dus ook en ik eet gewoon gezond, geen gekke dingen.
Misschien door de warmte toch wat vocht vast houden?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 23 aug 2012 08:13

-0,5 kg ( mede danktzij een buikgriep) Nog 3 kg te gaan.
Volgens mij begin ik nu pas weer een beetje in plooi te komen na mn zwangerschap. Niet alleen in kilo's maar mijn broeken worden wijder, terwijl ik niet snel afval ( en dat kan echt niet komen van nu een maand sporten). Het heeft lang geduurd deze keer.

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor nita » 24 aug 2012 16:51

en toen ging het hard, ik bleef weken hangen maar nu dan toch echt totaal -14

(mede door een verwijderde verstandskies met ontsteking, dus twee weken vloeibaar) wil er eigenlijk nog 1 kilo af, maar je ziet echt resultaat en dat was de bedoeling!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 24 aug 2012 22:01

nita schreef:en toen ging het hard, ik bleef weken hangen maar nu dan toch echt totaal -14

(mede door een verwijderde verstandskies met ontsteking, dus twee weken vloeibaar) wil er eigenlijk nog 1 kilo af, maar je ziet echt resultaat en dat was de bedoeling!


Wauw, gefeliciteerd!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor nita » 24 aug 2012 22:33

Mortlach schreef: Wauw, gefeliciteerd!


dank je, dus als je nog verstandskiezen hebt :wink:


ik deed het door het appeltjesdieet, in combinatie met echt 2 liter water drinken. ik at dus voor elke maaltijd een appel, ik schepte op een klein bord 1 keer op. verder hoefde ik niet veel te veranderen, dat ik aankwam was doordat ik zo lang op bed heb moeten liggen.

ik lees dat jij ook goed bezig bent!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 24 aug 2012 23:02

nita schreef:dank je, dus als je nog verstandskiezen hebt :wink:


Nog 2, maar die mogen voorlopig blijven zitten.

ik deed het door het appeltjesdieet, in combinatie met echt 2 liter water drinken. ik at dus voor elke maaltijd een appel, ik schepte op een klein bord 1 keer op. verder hoefde ik niet veel te veranderen, dat ik aankwam was doordat ik zo lang op bed heb moeten liggen.


Ben je niet bang dat je weer aankomt als je van de appels afstapt?

ik lees dat jij ook goed bezig bent!


Ik word niet echt lichter, maar dat komt vast door de krachttraining :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor nita » 25 aug 2012 00:24

en gelijk heb je dat je die laat zitten voorlopig, als je dr geen last van hebt, alhoewel beetje offtopic, t schijnt hoe ouder je bent hoe lastiger het is om ze weg te halen qua herstel dan, er is zelfs een leeftijdsgrens dat ze ze niet meer weg halen..

nee ik heb die appels afgebouwd, doe het nu al paar weken zonder die appels, maar kan ook veel minder op, zit veel sneller vol, blijf gewoon 1 keer opscheppen, had vroeger ook echt een chocoladetic, maar das ook eigenlijk helemaal weg.

daarnaast heb ik mijn lichaam ontgiftigt (niet door sapkuur, maar door medicijnen via natuurarts), en ik merkte toen wel dat ik sneller wat kilo`s kwijt raakte, weet natuurlijk niet officieel of dat verband houd, maar t viel me wel op.

hoe zit dat dan met je gewicht, stel je BMI zit in de oranje/rode zone, door teveel aan vet. je verbrandt je vet, maar krijgt er spieren voor in de plaats. Dan zit je qua gewicht dus nog steeds in de oranje/rode zone, dan heb je toch alleen iets aan die vetmetingen, dan is de BMI toch niet betrouwbaar voor die bouw van het lichaam?


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten

cron