Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor parsifal » 24 jul 2012 11:14

Ik heb ook na 6 weken de sportschool weer eens opgezocht. Ik had moeite met een legpress van 110 kg, terwijl ik voor mijn vakantie 130 drukte. Maar weer eens langzaam opbouwen.

Wel 3 kg afgevallen in de vakantie, maar dat zal wel voornamelijk spier zijn. Nog steeds durf ik niet te squatten of bankdrukken zonder mensen om heen, al doe ik het laatste soms met wat dumbbells.

Heeft iemand hier trouwens iets tegen overmatig zweten? zodra ik ook maar een klein beetje boven comfortabel ga zweet ik meteen als een otter
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

maaarten

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor maaarten » 24 jul 2012 11:23

parsifal schreef:Heeft iemand hier trouwens iets tegen overmatig zweten? zodra ik ook maar een klein beetje boven comfortabel ga zweet ik meteen als een otter


Veel zweten is juist goed als je sport; sterker nog, je gaat als het goed is meer en sneller zweten als je veel sport. Je lichaam zweet om je af te laten koelen, dus hoe meer je zweet, hoe beter je lichaam zijn werk doet om je af te laten koelen. Ik weet overigens niet hoe groot de rol van oververhitting is bij fitness, maar bijvoorbeeld bij hardlopen of wielrennen is het aangetoond dat je sportieve prestaties omlaag gaan, wanneer je allerlei anti-transpirante middelen gebruikt om minder te zweten, omdat je dan sneller oververhit raakt.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 24 jul 2012 13:05

parsifal schreef:Ik heb ook na 6 weken de sportschool weer eens opgezocht. Ik had moeite met een legpress van 110 kg, terwijl ik voor mijn vakantie 130 drukte. Maar weer eens langzaam opbouwen.


Ja, je raakt het helaas snel weer kwijt... maar goed, het is ook maar hobby, nietwaar :-)

Wel 3 kg afgevallen in de vakantie, maar dat zal wel voornamelijk spier zijn. Nog steeds durf ik niet te squatten of bankdrukken zonder mensen om heen, al doe ik het laatste soms met wat dumbbells.


Ik denk dat je gewoon 'klein' moet beginnen en zien waar je grens ligt. Voorbeeld: ik squat vrij comfortabel met 60 kg, 70 is een uitdaging. Gezien je legpress-gewichten vermoed ik dat je makkelijk eens met 40 kg kunt squatten om te kijken hoe het gaat.

Bankdrukken doe ik niet met gewichten waarmee ik in de problemen zou komen. De kans dat ik 30 kg niet van me afgedrukt krijg acht ik niet zo groot. De mensen die in hun eentje in de problemen komen, doen het vaak met 100+ kilo en dat is inderdaad niet leuk als dat op je borst drukt.

Heeft iemand hier trouwens iets tegen overmatig zweten? zodra ik ook maar een klein beetje boven comfortabel ga zweet ik meteen als een otter


Ik heb altijd een extra shirt bij, want zeker als ik ook cardio doe, kan ik naderhand een plasje water opdweilen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor parsifal » 24 jul 2012 13:19

Mortlach schreef:Ik denk dat je gewoon 'klein' moet beginnen en zien waar je grens ligt. Voorbeeld: ik squat vrij comfortabel met 60 kg, 70 is een uitdaging. Gezien je legpress-gewichten vermoed ik dat je makkelijk eens met 40 kg kunt squatten om te kijken hoe het gaat.


Het probleem van squatten is dat ik bang ben mijn rug naar de filistijnen te helpen. Ik heb er graag iemand bij die op mijn vorm kan letten en me aanwijzingen kan geven.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 24 jul 2012 14:04

parsifal schreef:Het probleem van squatten is dat ik bang ben mijn rug naar de filistijnen te helpen. Ik heb er graag iemand bij die op mijn vorm kan letten en me aanwijzingen kan geven.


Ah, uiteraard heb je wel wat uitleg nodig voordat je begint, want houding is inderdaad erg belangrijk.

Rug rechthouden, kont naar achter en zorgen dat je knieën niet voorbij je voeten komen, dan moet het goed gaan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 24 jul 2012 15:01

parsifal schreef:Ik heb ook na 6 weken de sportschool weer eens opgezocht. Ik had moeite met een legpress van 110 kg, terwijl ik voor mijn vakantie 130 drukte. Maar weer eens langzaam opbouwen.

Wel 3 kg afgevallen in de vakantie, maar dat zal wel voornamelijk spier zijn. Nog steeds durf ik niet te squatten of bankdrukken zonder mensen om heen, al doe ik het laatste soms met wat dumbbells.

Heeft iemand hier trouwens iets tegen overmatig zweten? zodra ik ook maar een klein beetje boven comfortabel ga zweet ik meteen als een otter

Dat niet echt, zweten kan geen kwaad, mijn man doet dat ook. Hij neemt 3 zweetbandjes mee naar de sportschool en zijn T shirt kan ik uitwringen naderhand. Als je NIET kunt zweten, heb je het benauwder.
Wat wel zo is, zorg dat je kort tevoren wat koolhydraten eet. Mijn man ging wel eens zo uit kantoor fitnessen en dan stonk zijn T shirt heel erg naar ammoniak. Dat heeft dus met je verbranding te maken, in dit geval verkeerd. (eiwitten geloof ik) Dus nu eet hij een banaan en een S ultana en tijdens het sporten drinkt hij alleen water.
En als hij thuiskomt gaan we aan de warme maaltijd.

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Petra777 » 26 jul 2012 11:32

Botox wil ook wel helpen ;). En deoleen. Van Fa hebben ze nu een deo die 72 uur zou moeten werken.
Maar zweten is nodig, om je lichaamstemperatuur te reguleren.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Funlover » 26 jul 2012 20:10

Toen ik dikker was zweette ik ook echt tien keer zoveel.
Kon halverwege de dag wel een schoon shirt aan doen met dit weer.
Nou bijna geen last meer...

Als het ook nog eens minder prettig ruikt is de 5 dagen spray van Therme ook heel goed te doen!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Jannoek » 06 aug 2012 08:25

Hier gaat het eindelijk beter met afvallen :-)
In 2 weken -4,6 kilo..

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor parsifal » 06 aug 2012 10:05

hier ben ik nu toch begonnen met squatten, benchpressen (in een power rack) en deadliften.
Verder ben ik ook gaan hardlopen om wat aan mijn conditie te doen (nu nog intervals van 4 keer 3 minuten rennen en 3 minuten wandelen, maar het programma is gericht op uiteindelijk toch 2 keer een half uur goed tempo kunnen rennen.

Ik val alleen weinig af (ondanks dat ik goed op mijn eten let) ik hoop dat dit komt doordat ik inderdaad meer spieren kweek.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 06 aug 2012 12:10

parsifal schreef:hier ben ik nu toch begonnen met squatten, benchpressen (in een power rack) en deadliften.
Verder ben ik ook gaan hardlopen om wat aan mijn conditie te doen (nu nog intervals van 4 keer 3 minuten rennen en 3 minuten wandelen, maar het programma is gericht op uiteindelijk toch 2 keer een half uur goed tempo kunnen rennen.

Ik val alleen weinig af (ondanks dat ik goed op mijn eten let) ik hoop dat dit komt doordat ik inderdaad meer spieren kweek.


Goede zaak!

Hier staat het qua lichaamsgewicht ook een beetje stil. Dat is niet bepaald motiverend. Aan de andere kant gaat het gewicht waarmee ik werk wel omhoog (deadlift nu 105 kg :mrgreen: ), en dat is dan wel weer erg goed voor de motivatie.

Ondertussen heb ik een beetje het idee dat het testosteron het topic heeft overgenomen. Sorry, dames, dat was niet de bedoeling.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 07 aug 2012 14:43

Jannoek schreef:Hier gaat het eindelijk beter met afvallen :-)
In 2 weken -4,6 kilo..


Goed jannoek! Hoeveel wil je nog?


Ik ben vorige week 1,2 kg afgevallen. Sinds vorige week sport ik er ook 3x in de week bij, dus ik hoop dat het niet alleen vet is, maar dat ook de vormen beter worden :wink: Ik wil er nog ongeveer 5 kg af hebben. Mijn BMi is inmiddels wel goed, maar nog de laatste kilo's voor het zicht en de kleding

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Galateia » 07 aug 2012 14:48

Hoeveel weeg je nu dan, ajl? En welke sport doe je?

Hier staat de weegschaal nu op 62-63 kg (de eerste in de ochtend, de laatste in de avond). Ik heb het gevoel een nieuw lijf te hebben, heerlijk. Veel kleding is nu toch echt wel te groot, ik koop een maat kleiner en ik pas kleding die ik al jaren niet aan heb gehad gewoon weer. Ik koop me dan ook helemaal suf. Ik heb me zelden zo lekker gevoeld in mijn lijf.

Na de zomer start ik weer met klassiek ballet. Dat is ook onwijs goed voor je lijf :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor 654321 » 07 aug 2012 16:14

Afvallen..??? Hoe doe je dat??
Ik wil eigenlijk ook heel graag wat kilo's kwijt (ben in 4 jaar ruim 10 kilo aangekomen...) maar het lukt mij gewoon niet. Alles is zóó lekker ;-)! En overdag lukt het nog wel (afleiding? maar ook minder trek) maar 's avonds als de kids in bed liggen kan ik echt niet van al dat lekkers afblijven.
Sporten heb ik niet echt de energie voor om dat te gaan doen. Al helemaal niet in mn uppie.
Er moet gewoon een knop in mn hoofd om om van al dat lekkers af te blijven maar hoe krijg ik dat voor elkaar. Gewoon zoveel zin... En op één of andere manier vind ik het ook gezellig.
Geprobeerd om fruit etc. te gaan eten maar de zin in andere dingen (hartig, chips etc) blijft dan en dan pak ik het er nog achteraan.
Herkenbaar? Tips?

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Petra777 » 07 aug 2012 16:18

Dat lekkers niet in huis halen scheelt al een heleboel.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten