Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 28 jun 2012 17:12

Rienuku schreef:
Crash dieet... :) Voor info pb maar :)
(het is trouwens eeen heeeeeeel erg gezond dieet, ik heb van mn leven nog niet zoveel groente en fruit gegeten :lol: )


Crash dieet en gezond? Dat lijkt me nogal tegenstrijdig.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Rienuku

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Rienuku » 28 jun 2012 19:22

Sja... het is niet écht een crash dieet, maar t gaat wel hard én in een korte tijd.
Verder ben ik éccht alleen vet, en geen spieren kwijt geraakt.
Is de vochthuishouding verbeterd, en nog veel meer :)

Tel uit je winst :D

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 28 jun 2012 19:34

Rienuku schreef:Sja... het is niet écht een crash dieet, maar t gaat wel hard én in een korte tijd.
Verder ben ik éccht alleen vet, en geen spieren kwijt geraakt.
Is de vochthuishouding verbeterd, en nog veel meer :)

Tel uit je winst :D


Sport je veel dan? Of is het een of andere pil die je neemt?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Rienuku

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Rienuku » 29 jun 2012 09:41

@mortlach

Ik beweeg wel veel meer, maar verder was het ook een kuur, met diet wat ik volgde, verder val ik langzaam maar zeker nu nog een ietsiepietsie af, Maar houd me voor de rest aan een gezondere levenswijze. Ben nu op zich wel tevreden over m'n gewicht.

Gebruikersavatar
petra85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 965
Lid geworden op: 17 apr 2008 16:29

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor petra85 » 29 jun 2012 09:50

Rieneke: ben wel benieuwd wat voor dieet dat is.

Hier gaat het langzaam, maar toch steeds iets eraf!
En volhouden das best moeilijk :wink:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 12 jul 2012 15:34

Ik merk vooral dat het lastig maat houden is. Als je een koekje of gebakje neemt, is het de volgende keer toch een stuk lastiger om nee te zeggen. Het is dus 'makkelijker' om altijd nee te zeggen, maar je moet jezelf zo nu en dan ook weer wat gunnen... lastig...

Gisteren op de sportschool een set squats gedaan met 70 kg. Meteen daarna deden mijn buikspieren heel erg zeer; je zet daar toch behoorlijk wat kracht mee tijdens een squat, en 's avonds en vanochtend voelde ik mijn bovenbenen wel zeg...

Maar goed, zaterdag weer! :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Galateia » 12 jul 2012 17:20

Ik ben 'zomaar' 4 kg afgevallen, in de betekenis van: ik doe er niets voor. Maar een actieve slechthorende peuter - waar je dus altijd achteraan moet - blijkt het ideale middel tot meer beweging te zijn.

Ik ben er stiekem wel blij mee, ik voel me nu veel lekkerder in mijn lijf en ik ga er dus echt wel op letten, dat het zo blijft. Ik weeg nu 64-65 kg bij een lengte van 1.80m. De jurkjes die ik in de uitverkoop gekocht heb, moeten genoeg stimulans zijn om zo te blijven 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Dippie » 13 jul 2012 10:02

Hier maandag eens een beetje begonnen met geen tussendoortjes meer nemen en voilá! Vandaag -2kg :)
Er is tot nu toe elke dag een halve kilo afgegaan, dus hopen dat dit nog even zo doorzet! Moet toch echt nog even van die zwangerschapskilo's af en liever natuurlijk nog wat meer 8)
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 13 jul 2012 15:00

Hoeveel kilo's moet jij nog dippie? Ik nu nog 3, maar het liefst wil ik er nog wel 7 af, maar ik heb geen hoop dat dat gaat lukken. Afgelopen week de vakantiekilo's weer kwijtgeraakt, dat is dus alweer een begin.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Galateia » 13 jul 2012 17:45

@ajl: waarom heb je geen hoop dat die laatste kilo's je ook gaan lukken?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 13 jul 2012 18:33

Ik ben er zo klaar mee om zo te fluctueren met mijn gewicht. Dat was ik voor mijn zwangerschappen nl niet gewend en de afgelopen 4 jaar ging er 3 keer bijna 20 kg bij en weer af. Ik moet dus echt weer moed verzamelen om de laatste kilo's kwijt te raken.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor MissF » 13 jul 2012 19:17

Pff, ik herken het ajl. Ik kom sowieso heel snel aan, maar zoals ik het nu doe kom ik af en toe 2 kilo aan als ik het bont maak, maar die zijn er zo af. Maar eigenlijk wil ik nog steeds een keer die 65 of 63 bereiken, maar het lijkt wel of mijn lijf het gewoon niet wil. Ik val niet meer af zodra ik op die 67 a 68 zit. Op zich is dat al 5 jaar mijn gewicht (met uitzondering van mijn zwangerschappen dan), maar er zit gewoon een rolletje extra en dat vind ik vreselijk. Maar wat ik ook doe, ik val niet af na die 2 'teveel eten kilootjes'. Ik denk dat ik gewoon minimaal 3 keer per week zou moeten gaan sporten of een uurtje bewegen, maar ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen, en sowieso kan ik lang niet altijd weg omdat mijn man dan al weg is, of we eindelijk eens samen thuis zijn. Dus ik denk dat die paar kilo's een toekomstdroom zijn, als de kids ouder zijn ofzo :D En ik moet maar tevreden gaan worden met hoe het nu is...en vooral broeken met een hoge taille kopen, want dan lijk ik gewoon zelfs slank :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Afslanken deel 4

Berichtdoor *Annette* » 14 jul 2012 18:20

Sinds ik sport weeg ik zwaarder als voorheen... M'n vetpercentage zit tegen de bovenlijn aan en stijgt alleen maar, daalt m'n vetpercentage stijgt m'n gewicht en andersom ook :roll:. Advies bij fitness is zoveel mogelijk op interval sporten, je lichaam went er dan niet aan doordat het steeds op en af gaat en zal dus ook uiteindelijk m'n vetpercentage moeten verminderen. Conditie is goed op pijl en fiets gemiddeld 27,5 km per uur :-({|=, maar m'n vetpercentage daalt niet.

Soms overweeg ik om slim belly/slim leggs te gaan doen, in de hoop op vooral me billen/bovenbenen vet kwijt te raken. Alleen kost het nog wel wat en aangezien ik heel slecht strakke dingen om me rug kan verdragen weet ik niet of het wel zo verstandig is. Ach ik ga eerst de komende weken 3x per week sporten en dan aan het einde van de zomer maar eens kijken of het resultaat heeft.
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 14 jul 2012 19:13

*Annette* schreef:Sinds ik sport weeg ik zwaarder als voorheen... M'n vetpercentage zit tegen de bovenlijn aan en stijgt alleen maar, daalt m'n vetpercentage stijgt m'n gewicht en andersom ook :roll:. Advies bij fitness is zoveel mogelijk op interval sporten, je lichaam went er dan niet aan doordat het steeds op en af gaat en zal dus ook uiteindelijk m'n vetpercentage moeten verminderen. Conditie is goed op pijl en fiets gemiddeld 27,5 km per uur :-({|=, maar m'n vetpercentage daalt niet.


Zo, dat is flink doorpeddelen hoor. Wel vervelend dat je zo weinig resultaat ziet van al die inspanning. Al is die goede conditie wel een hele prestatie.

Afvallen zal altijd wel lastig blijven, aangezien onze lichamen helemaal niet zijn ingericht om vet kwijt te raken, zeker vrouwen niet, helaas.

Soms overweeg ik om slim belly/slim leggs te gaan doen, in de hoop op vooral me billen/bovenbenen vet kwijt te raken. Alleen kost het nog wel wat en aangezien ik heel slecht strakke dingen om me rug kan verdragen weet ik niet of het wel zo verstandig is. Ach ik ga eerst de komende weken 3x per week sporten en dan aan het einde van de zomer maar eens kijken of het resultaat heeft.


Ik kan me haast niet voorstellen dat je dat niet gaat merken. Wat is dat slim belly? Een speciaal programma? Het is wel zo dat het niet mogelijk is vet op specifieke plekken kwijt te raken. Als dat wel wordt beweerd, dan klopt er iets niet. Het is natuurlijk wel zo dat spieren compacter zijn dan vet, dus als je je bovenbenen traint, zullen die er wel beter uit gaan zien. (maar je raakt net zoveel vet op je benen kwijt als op je schouders)

Succes en houd vol!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 21 jul 2012 20:11

Al die squats die ik doe beginnen hun vruchten af te werpen. Daarstraks een set Leg Presses gedaan met 160 kg. Daar stond ik zelf ook wel een beetje van te kijken :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten