Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 05 nov 2010 20:25

Evelien schreef:sta ik vanochtend op de weegschaal en ik was zoooooooo blij. Ik sta nu op -9,4 kg. ::)) ::)) :yum:


Gefeliciteerd hoor! Knappe prestatie. =D>

Op donderdag is er op de sportschool altijd een groepsles bezig als ik binnenkom, en gisteren hadden de deelnemers een hoop van de halters uit de zaal meegenomen om te gebruiken. Normaal gesproken doe ik shoulder presses (gewichten op schouderhoogte houden en dan armen omhoog strekken) met gewichten van 8 kilo per hand, 10 als ik zin heb in een uitdaging, maar die gewichten waren dus al in gebruik. Ik kon kiezen tussen 2 kilo of 12 kilo. Heb 12 gebruikt. Dat voel je wel, moet ik zeggen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Spons » 05 nov 2010 21:48

zo ik zit nu op 91 is dus 8 er af !!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 05 nov 2010 23:02

Spons schreef:zo ik zit nu op 91 is dus 8 er af !!


Gaaf man. Flinke prestatie.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 05 nov 2010 23:58

pfff, 3 pannenkoeken, een halve bak druiven en een pizza en ik heb nog steeds honger.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Spons » 07 nov 2010 12:07

dat is nu niet echt een gezonde maaltijd he :) ...

neem eens verse kippesoep ! of bruin brood met plakje ham / kaas etc of bv tomaten met feta, wat sla , rijst en een stukje vlees !

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 07 nov 2010 12:18

Spons schreef:dat is nu niet echt een gezonde maaltijd he :) ...

neem eens verse kippesoep ! of bruin brood met plakje ham / kaas etc of bv tomaten met feta, wat sla , rijst en een stukje vlees !


Doe ik normaal gesproken ook, maar soms heb ik dan ineens zin in iets wat minder gezonds. Dat kan dan ook gewoon, maar het viel me op dat het de honger niet echt stilde.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Spons » 07 nov 2010 13:22

dat is ook het lastige van lijnen. Dan kan je nog beter komkommer met een yougurt saus eten , of iets waar heel weinig kalorietjes in zitten :)

Maar het is en blijft lastig !

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 07 nov 2010 13:59

Spons schreef:dat is ook het lastige van lijnen. Dan kan je nog beter komkommer met een yougurt saus eten , of iets waar heel weinig kalorietjes in zitten :)

Maar het is en blijft lastig !


Ik ben niet aan het lijnen. Ik ben aan het afvallen, en ik uit ervaring weet ik dat voor mij persoonlijk alle winst te halen is aan de bewegingskant, niet aan de voedingskant. Sinds ik 'aan het lijnen' ben, ben ik alleen maar méér gaan eten, omdat mijn bewegingspatroon dat simpelweg vergt.

Ja, soms eet ik pizza, (niet vaak, want eigenlijk niet eens lekker, meestal als ik geen zin heb om echt te koken), of maak ik hamburgers voor mezelf. Ik drink thee met honing en eet boterhammen met chocoladepasta. Is daar een hoop winst te boeken? Ongetwijfeld, maar dan zou ik binnen twee weken helemaal gek worden en er volledig de brui aan geven. Voor mij is dat dus geen goede taktiek.

Aan de andere kant ga ik 4 keer per week naar de sportschool, ongeveer 1-1,5 uur per keer. Lekker na het werk even wat anders dan beeldschermen en teksten. Van dat 1,5 uur is 30% cardio op de hometrainer, en 70% procent krachttraining met gewichten. Ik weet niet precies hoeveel ik verbrand bij het krachttrainen, maar als ik de waarden van de cardio doortrek (plusminus 700 kcal per uur volgens het apparaat) kom ik uit op ongeveer 1000 kcal per keer, 4 keer per week.

4000 kilocalorie: dat is een hele hoop pizza. Sterker nog, het is ongeveer het totaal wat je in 2 dagen naar binnen werkt. Dat soort winst krijg ik niet uit mijn dieet geperst hoor door minder te eten. Het is natuurlijk wel handig dat je niet méér dan die 4000 calorieën extra eet, anders heeft het nog weinig effect. Maar ik maak me dus echt niet druk om die ene keer per maand dat ik pizza eet of pannenkoeken maak.

Daarbij heeft het trainen als voordeel dat het je stofwisseling aanjaagt terwijl diëten je stofwisseling juist afremt. Spieren verbruiken meer energie om zichzelf in stand te houden dan een gelijk gewicht aan vet, dus zelfs als je slaapt ligt je verbranding hoger. En spieren zijn enorm sexy, vooral brede schouders |:)| (opdrukkende smiley?)

Maar goed, ik heb dan ook het geluk dat ik de tijd en rust heb om regelmatig te sporten. Ik begrijp dat het voor mensen met gezinnen al een stuk lastiger is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor cornelia77 » 08 nov 2010 10:36

Pannenkoeken hoeven echt niet ongezond te zijn, hoor! Als je stevig volkorenmeel gebruikt en sojamelk is het nog gezond ook! En het vult ook goed.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 13 nov 2010 18:03

Ik heb eindelijk mijn zwembroek van onderuit de kast gevist en vandaag heb ik na het sporten nog even lekker 20 minuten gezwommen in het zwembad van de sportschool. Heerlijk ontspannen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Afslanken deel 4

Berichtdoor *Annette* » 13 nov 2010 19:20

Wat ben je actief bezig Mortlach!

Ik ga me volgende week in de sportschool weer eens wegen, 2,5 maand geleden was m'n vetpercentage wat aan de hoge kant; 30.8% :oops:. Eens kijken of het sporten daar ook nog een steentje aan bijgedragen heeft. Het afgelopen jaar ben ik nogal wat kg's aangekomen. In eerste instantie was m'n reactie die moeten er ook weer af... Maar nu heb ik zoiets van het zou mooi zijn als ze er weer afgaan, maar ik ga er geen moeite voor doen. Ik eet best wel gezond, snoep weinig. Ik ben alleen beter gaan eten, doordat ik zovaak misselijk/opgeblazen en beroerd was door m'n maagklachten at ik niet altijd goed. Tezwaar ben ik echt niet, alleen zo'n vetrand voelt ze raar :wink:. Al is het best wel frustrerend als je een rokje van vorig jaar winter aan wilt trekken en je krijgt hm nu met moeite over je achterste heen. En dan roept me broertje; zow hè wat krijg jij een dikke kont zeg :oops: :mrgreen:.
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 13 nov 2010 22:01

*Annette* schreef:Wat ben je actief bezig Mortlach!


thanks, het gaat erg lekker. Met het asielhonden uitlaten elke dag en sporten krijg ik meer beweging dan in hele lange tijd. En voel me er uiteraard ook stukken beter bij.

Ik ga me volgende week in de sportschool weer eens wegen, 2,5 maand geleden was m'n vetpercentage wat aan de hoge kant; 30.8% :oops:. Eens kijken of het sporten daar ook nog een steentje aan bijgedragen heeft.


30,8 is inderdaad wat hoog, maar voor vrouwen gelden wat andere percentages.

Het afgelopen jaar ben ik nogal wat kg's aangekomen. In eerste instantie was m'n reactie die moeten er ook weer af... Maar nu heb ik zoiets van het zou mooi zijn als ze er weer afgaan, maar ik ga er geen moeite voor doen.


Terwijl je juist wel moeite moet doen om af te vallen. Maar moeite doen betekent niet automatisch afzien. Je moet alleen een activiteit vinden die je leuk vindt, en regelmatig kunt en wilt doen.

Ik eet best wel gezond, snoep weinig. Ik ben alleen beter gaan eten, doordat ik zovaak misselijk/opgeblazen en beroerd was door m'n maagklachten at ik niet altijd goed. Tezwaar ben ik echt niet, alleen zo'n vetrand voelt ze raar :wink:. Al is het best wel frustrerend als je een rokje van vorig jaar winter aan wilt trekken en je krijgt hm nu met moeite over je achterste heen. En dan roept me broertje; zow hè wat krijg jij een dikke kont zeg :oops: :mrgreen:.


Wacht maar tot ook hij een buikje krijgt :-oo
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Evelien » 17 nov 2010 21:59

aaaaaaah vanavond uit eten geweest. :oops: Morgenochtend maar eens kijken wat de schade is. Al heb ik vandaag wel 12 keer 4 stenen trappen op en af gelopen met dozen. Morgen misschien weer. Dus aan beweging geen gebrek. :lol:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 17 nov 2010 22:48

ja, mijn dag was ook fijn:

Er was wat te vieren op kantoor, dus voor lunch pizza (en dan natuurlijk niet 1 puntje of 2, maar... 8 geloof ik).

Avondeten: McDonalds en later in de kroeg twee glazen bier op.

Morgen weer sporten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Afslanken deel 4

Berichtdoor *Annette* » 22 nov 2010 19:48

Als je van één keer uiteten/lekker eten gelijk al aankomt, dan is er volgens mij ook wel iets mis. Zou niet best wezen als je nooit eens een keertje wat lekkers zou kunnen eten...

M'n vetpercentage was alleen maar gestegen, was nu 32,2%... Terwijl ik wel wat afgevallen was, niet veel maar ik begrijp niet hoe het kan dat m'n vetpercentage wel blijft stijgen :-k... Op internet las ik dat het gemiddelde bij een vrouw 25% is. Hoe kan ik nu zorgen dat m'n vetpercentage verlaagd? Ik fitness 2x in de week, vooral cardio.

Nogmaals ik weet dat ik niet tezwaar ben, maar ik wil wel graag m'n vetpercentage op 'normaal' niveau hebben en m'n buikje weg hebben ;).
Wat de toekomst brengen moge........


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten