Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Spons » 28 aug 2010 16:40

en dan loop je lanngs bram ladage... of je wordt uitgenodigd om te eten , en gewon de kroketten niet kopen en tegen je gastvrouw zeggen dat je water of een sapje drinkt ipv bier (ze wou bier kopen ) dat is best wel lastig zo af en toe want je weet hoe lekker het smaakt !

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 28 aug 2010 16:51

Na twee maanden Ierland weer eens op de weegschaal gestaan: 93,7. Jammer dat ik niet precies weet hoeveel ik woog voordat ik hierheen kwam, maar het was sowieso meer.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Spons » 28 aug 2010 17:48

Is het eten zo slecht daar :)

Nee , schijnt best lekker te zijn, (het bier in ieder geval ) bevalt het daar nog, en heb je ook al wat van het land zelf bekeken of blijf je alleen maar in de stad waar je zit ? Ierland is een pracht land, en al een Monroe beklommen ?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 28 aug 2010 18:12

Spons schreef:Is het eten zo slecht daar :)

Nee , schijnt best lekker te zijn, (het bier in ieder geval ) bevalt het daar nog, en heb je ook al wat van het land zelf bekeken of blijf je alleen maar in de stad waar je zit ? Ierland is een pracht land, en al een Monroe beklommen ?


Het eten is vooral erg duur, dus dan eet je vanzelf minder :-)

Maar serieus: nu ik voor mezelf kook, kook ik toch anders dan mijn ouders deden (aardappels, jus, groente, stukje vlees). Ik kook eigenlijk voornamelijk groenteprutjes met pasta, rijst of soep, en dat smaakt erg goed.

Het scheelt ook dat ze hier geen chips hebben die ik lekker vind. Ik heb ze nog niet gevonden in ieder geval. En dan is het in de supermarkt gewoon even opletten dat je niet pakjes koekjes of snoepjes meeneemt, en dan gaat dat afvallen verder vanzelf.

Mijn vervoer bestaat uit de fiets en eventueel de trein, dus voorlopig blijf ik nog lekker in de stad. Hier is al zo veel te zien.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Nina87 » 28 aug 2010 20:11

Mortlach schreef:
Maar serieus: nu ik voor mezelf kook, kook ik toch anders dan mijn ouders deden (aardappels, jus, groente, stukje vlees). Ik kook eigenlijk voornamelijk groenteprutjes met pasta, rijst of soep, en dat smaakt erg goed.

Het scheelt ook dat ze hier geen chips hebben die ik lekker vind. Ik heb ze nog niet gevonden in ieder geval. En dan is het in de supermarkt gewoon even opletten dat je niet pakjes koekjes of snoepjes meeneemt, en dan gaat dat afvallen verder vanzelf.


Grappig dat jij dat zegt, mijn vriend klaagt ook altijd dat de chips hier (in Engeland) niet lekker is. Verder herken ik dat anders koken ook wel.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor LauraC » 28 aug 2010 20:13

Mortlach schreef:Het scheelt ook dat ze hier geen chips hebben die ik lekker vind.

Dus de 'Leprechaun Pringles' doen het 'm niet voor jou? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Nina87 » 28 aug 2010 20:32

LauraC schreef:
Mortlach schreef:Het scheelt ook dat ze hier geen chips hebben die ik lekker vind.

Dus de 'Leprechaun Pringles' doen het 'm niet voor jou? :mrgreen:


Lays Salt & Vinegar 8)
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 28 aug 2010 21:57

Nina87 schreef:
LauraC schreef:
Mortlach schreef:Het scheelt ook dat ze hier geen chips hebben die ik lekker vind.

Dus de 'Leprechaun Pringles' doen het 'm niet voor jou? :mrgreen:


Lays Salt & Vinegar 8)


Neuh, hier is het Tayto's Cheese and Onion. Blech! Het staat in ieder geval mijlenver af van de Lays Paprika Ribbelchips, maar mijn riem kan wel een gaatje strakker nu.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Nina87 » 28 aug 2010 22:02

Paprika chips hebben ze hier wel bij de Boots, maar ik weet niet of ze die in Ierland ook hebben? (anders had ik dat misschien beter niet kunnen vertellen)
Ik verbaas me altijd wel over de bizarre smaken die ze hier hebben (chicken teriyaki, prawn cocktail etc).
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor LauraC » 28 aug 2010 22:07

Ik vind een prawn cocktailtje op zn tijd best lekker hoor ;) Maarre, van die stink cheese and onion blijf ik zelfs in NL af ;)

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Afslanken deel 4

Berichtdoor *Annette* » 28 aug 2010 22:32

Marnix schreef:Nee, die komt van meer brandstof binnen krijgen dan kwijt raken :)

Maar goed, ik begrijp dat je langzaam aan het opbouwen bent met sporten, het duurt dan ook vast wel even voor dat echt resultaat heeft. Doorzetten dus maar, en probeer het een beetje leuker te maken dan je het vindt, als het een verplichting is is het lastig die vol te houden.

En ik weet niet hoe je eetpatroon is, op korte termijn valt daar misschien wel wat te winnen?

Ongemerkt eet ik misschien toch wat meer... En ach het was vakantie, even keer wat lekkers bij het broodeten. Zo vreemd is het dus misschien ook wel niet :roll:... Straks weer na school en dan kom ik weer in het vaste ritme met eten. Al kwam ik juist aan toen ik ging bewegen/sporten... Een hekel heb ik niet aan het sporten, al zie ik het wel als verplichting voor m'n lichaam, alleen het maakt me zo ontzettend moe en dat werkt wel eens frusterend en van te voren zie ik er dan best wel eens tegenop. Ik weet waar de oorzaak van de moeheid ligt en dat is een kwestie van geduld hebben. Maar ach volgens mij mag ik helemaal niet klagen met m'n kg's :oops:...

Vanmorgen was ik bij de scapino, is een mevrouw aan het sportkleding passen. Zegt ze tegen haar man, die broek zit toch eigenlijks wel een beetje strak. Ja zegt die man neem deze nu maar anders kun je straks om de paar weken nieuwe sportkleding kopen... Die heeft volgens mij grote verwachtingen van het sporten, zo dik was ze nu ook weer niet.
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor LeChat » 29 aug 2010 18:19

Nina en Laura, jullie moeten Mortlach natuurlijk niet aan de chips praten of allerlei tips geven over welke wél lekker zijn hè... 8) :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 29 aug 2010 18:38

Gelukkig heb ik redelijk wat zelfbeheersing. 8)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor kirsten » 30 aug 2010 08:57

Bah, afgelopen weken waren hele slechte lijnweken. I.v.m familieproblemen en aangezien ik een emotie-eter ben, is er flink wat bij gekomen. Deze week weer goed aan de slag. Nu moet het er echt af.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor liefie » 30 aug 2010 09:30

@Kirsten balen joh maar suc6 voor deze week!

Hier gaat het goed zit op -28.8!


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten