sterilisatie man

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: sterilisatie man

Berichtdoor Evelien » 20 nov 2009 19:17

tante-tortel schreef:Ik zit toch even met mijn ogen te knipperen................... :-k Dit is toch wel echt een reformatorisch forum?


fout, christelijke jongerensite. www.refoweb.nl

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

sterilisatie man

Berichtdoor *Annette* » 20 nov 2009 19:43

Evelien schreef:
tante-tortel schreef:Ik zit toch even met mijn ogen te knipperen................... :-k Dit is toch wel echt een reformatorisch forum?

fout, christelijke jongerensite. http://www.refoweb.nl

Wat staat er dan bij jou bovenaan de site? Hier staat er anders; Welkom op de grootste christelijk - reformatorische forum van Nederland!
Al variëren hier de soorten kerken heel erg, en zijn er ook niet christenen actief op het forum.
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: sterilisatie man

Berichtdoor mw » 20 nov 2009 19:46

Het gaat ook niet om de discussie wel of niet steriliseren, maar om de vraag of er mensen met ervaringen zijn. Heeft niks met reformatorisch zijn te maken.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
marcel081276
Sergeant
Sergeant
Berichten: 382
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:26
Locatie: Zwijndrecht

Re: sterilisatie man

Berichtdoor marcel081276 » 20 nov 2009 22:30

marierose schreef:Bij ons in de omgeving kennen we meerdere vaders die zijn gesteriliseerd en geen 1 die er spijt van heeft... Enne als de vrouw de pil jaren moet slikken is echt veel slechter voor de gezondheid...


inderdaad ondervind mijn vrouw vervelende effecten van de pil, dus is het een goede stap vinden wij om te sterliseren dat lijkt ons de meest gezonde oplossing zeg maar. om nou de rest van ons leven condooms te gebruiken.. :( dat word een dure oplossing :D

dank je mw! ik heb weinig zin in moraalridders
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: sterilisatie man

Berichtdoor Lalage » 20 nov 2009 23:30

esli schreef:Nou ja, daar doet (bijna) niemand moeilijk over. Bij jonge mensen begrijp ik wel dat artsen huiverig zijn voor sterilisatie. Het is namelijk redelijk definitief.
Als je jong bent kan je gewoon nog van gedachte veranderen. Ik zou me dit helemaal voor kunnen stellen als je een andere partner krijgt, die bijvoorbeeld wel heel graag kinderen wil.

Een kind krijgen is ook behoorlijk definitief...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: sterilisatie man

Berichtdoor TheKeimpe » 21 nov 2009 11:27

marcel081276 schreef:
marierose schreef:Bij ons in de omgeving kennen we meerdere vaders die zijn gesteriliseerd en geen 1 die er spijt van heeft... Enne als de vrouw de pil jaren moet slikken is echt veel slechter voor de gezondheid...


inderdaad ondervind mijn vrouw vervelende effecten van de pil, dus is het een goede stap vinden wij om te sterliseren dat lijkt ons de meest gezonde oplossing zeg maar. om nou de rest van ons leven condooms te gebruiken.. :( dat word een dure oplossing :D

dank je mw! ik heb weinig zin in moraalridders

Tja, daar vraag je wel om als je dit onderwerp op dit forum aan de orde stelt.

Gebruikersavatar
marcel081276
Sergeant
Sergeant
Berichten: 382
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:26
Locatie: Zwijndrecht

Re: sterilisatie man

Berichtdoor marcel081276 » 21 nov 2009 22:57

ik vraag nergens om alleen om ervaringen van andere mensen. en ik ben blij dat de meeste mensen gewoon reageren.
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

meissie88

Re: sterilisatie man

Berichtdoor meissie88 » 22 nov 2009 21:26

Wat ik weet van sterilisatie: Het is lang niet altijd betrouwbaar...Ik ken iemand en die heeft na een sterilisatie nog 3 kinderen gekregen!

liefhebber
Verkenner
Verkenner
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mar 2009 19:48

Re: sterilisatie man

Berichtdoor liefhebber » 22 nov 2009 21:36

-
Laatst gewijzigd door liefhebber op 07 jan 2010 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: sterilisatie man

Berichtdoor Lalage » 22 nov 2009 21:41

meissie88 schreef:Wat ik weet van sterilisatie: Het is lang niet altijd betrouwbaar...Ik ken iemand en die heeft na een sterilisatie nog 3 kinderen gekregen!

een man of een vrouw?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: sterilisatie man

Berichtdoor ajl » 23 nov 2009 08:44

Als je een kind krijgt na een sterilisatie, weet je al dat de zaadleiders weer aan elkaar gegroeid zijn. Er is namelijk een kleine kans dat dat gebeurt. Anders is het namelijk niet mogelijk. Dat betekent dat er een nieuwe operatie dient plaats te vinden of dat je andere anti conceptie moet gebruiken. Anders is het net Russische roulette.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: sterilisatie man

Berichtdoor *Annet* » 23 nov 2009 17:09

Of beiden steriliseren? Dubbel safe lijkt mij.
ja, dat is mijn mening dan he.....

meissie88

Re: sterilisatie man

Berichtdoor meissie88 » 23 nov 2009 17:39

Lalage schreef:
meissie88 schreef:Wat ik weet van sterilisatie: Het is lang niet altijd betrouwbaar...Ik ken iemand en die heeft na een sterilisatie nog 3 kinderen gekregen!

een man of een vrouw?


Dat was een man...Ze kregen dus nog 3 kinderen, hij en z'n vrouw hadden besloten dat hij zich zou laten steriliseren omdat zij het niet meer zag zitten om nog meer kinderen te krijgen ...

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: sterilisatie man

Berichtdoor Bumba » 23 nov 2009 19:05

Dat is wel heftig. Ik ben dan geen man, maar ik geloof wel dat ik het "zaakje" zou laten nakijken, wanneer zou blijken dat er stiekem toch een kindje op komst is. (in ieder geval niet wachten tot het nog een of twee keer gebeurt)

meissie88

Re: sterilisatie man

Berichtdoor meissie88 » 23 nov 2009 19:45

hij heeft het ookwel 'na latne kijken' maar het gebeurde wel eens vaker dat iemand nog zwanger raakte...Maar 2x zwanger was toch wel heel vreemd ,en toen hebben ze 't overnieuw gedaan dan.. (2e x was van een tweeling..(


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 55 gasten