Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Moderators: Memmem, Moderafo's

mohamed

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor mohamed » 13 jun 2018 14:48

Risotto is erg lekker mits goed bereidt. Bijvoorbeeld met bolognese saus.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Optimatus » 13 jun 2018 17:22

We dwalen af, maar smek... heerlijk.

Wat doe je zelf aan sport?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

mohamed

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor mohamed » 13 jun 2018 20:47

Ik fitness vier keer per week.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Katlheen » 23 jun 2018 12:26

Krav Maga lijkt me een hele effectieve vechtkunst. En ik vind dat een vereiste want anders kan je beter gaan dansen. Zo is karate totaal niet realistisch maar wel erg goed voor je uithoudingsvermogen.


Krav Maga is een verdedigingssysteem en geen klassieke "vechtsport". Het is gericht op situaties in de praktijk en hoe daarmee om te gaan. Daarnaast wordt het ook aangepast als blijkt dat een bepaalde techniek toch niet effectief genoeg is. Verder is bij Krav Maga alles toegestaan. In het echte leven doe je er ook alles aan om je uit een gevaarlijke situatie te krijgen of een aanvaller te neutraliseren. Bijten, spugen, haren trekken, ogen prikken etc. (en bij veel technieken is men er ook op gericht om bij een mannelijke aanvaller het kruis eerst te raken, zeer effectief).
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor coby6 » 23 jun 2018 22:11

mohamed schreef:Ik fitness vier keer per week.

Wat saai vergeleken bij die Krav Maga.

mohamed

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor mohamed » 24 jun 2018 10:54

Katlheen schreef:Krav Maga is een verdedigingssysteem en geen klassieke "vechtsport". Het is gericht op situaties in de praktijk en hoe daarmee om te gaan. Daarnaast wordt het ook aangepast als blijkt dat een bepaalde techniek toch niet effectief genoeg is. Verder is bij Krav Maga alles toegestaan. In het echte leven doe je er ook alles aan om je uit een gevaarlijke situatie te krijgen of een aanvaller te neutraliseren. Bijten, spugen, haren trekken, ogen prikken etc. (en bij veel technieken is men er ook op gericht om bij een mannelijke aanvaller het kruis eerst te raken, zeer effectief).

Klinkt goed! En is het ook zo dat je het relatief snel kan leren?

mohamed

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor mohamed » 24 jun 2018 10:58

mohamed schreef:Ik fitness vier keer per week.

coby6 schreef:Wat saai vergeleken bij die Krav Maga.

O gaan we de b***h uithangen? Nou, lekker boeiend dat jij dat saai vindt, ik train er geen minuut minder om. :wink:

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor coby6 » 24 jun 2018 11:02

mohamed schreef:O gaan we de b***h uithangen? Nou, lekker boeiend dat jij dat saai vindt, ik train er geen minuut minder om. :wink:

Prik gewoon af en toe iemand in z'n oog daar. Is het minder saai.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Katlheen » 25 jun 2018 08:58

Klinkt goed! En is het ook zo dat je het relatief snel kan leren?


Ja hoor, ik train 1 keer in de week, je kunt ook 2 keer in de week trainen. Je leert al direct technieken aan. Je begint gewoon op niveau P1 en vanaf daar gaat het omhoog met tussentijdse examens. Mocht je interesse hebben, op https://www.kravmaga-ikmf.nl/kan je meer informatie vinden.
Fysieke conditie/training is ook belangrijk, dus het is echt niet alleen maar een beetje technieken leren en oefenen. Als je 4 keer in de week naar de sportschool gaat, kan je ook 2 keer gaan en 2 keer Krav Maga gaan doen :lol:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

mohamed

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor mohamed » 26 jun 2018 14:44

Katlheen schreef:Ja hoor, ik train 1 keer in de week, je kunt ook 2 keer in de week trainen. Je leert al direct technieken aan. Je begint gewoon op niveau P1 en vanaf daar gaat het omhoog met tussentijdse examens. Mocht je interesse hebben, op https://www.kravmaga-ikmf.nl/kan je meer informatie vinden.
Fysieke conditie/training is ook belangrijk, dus het is echt niet alleen maar een beetje technieken leren en oefenen. Als je 4 keer in de week naar de sportschool gaat, kan je ook 2 keer gaan en 2 keer Krav Maga gaan doen :lol:

Helaas is er geen school in Friesland.

DominiCanis

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor DominiCanis » 26 jun 2018 16:49

Ik sport niet echt, maar ik wandel geregeld en doe alles op de fiets. Lekker een dagje zwemmen met mooi weer is ook favoriet.

mohamed schreef:Risotto is erg lekker mits goed bereidt. Bijvoorbeeld met bolognese saus.


Grappig, ik had zelfs nog nooit ook maar gehoord van risotto bolognese. Het blijkt nog te bestaan ook. Binnenkort eens proberen.

Gebruikersavatar
Falco
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2018 21:54
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Falco » 27 jun 2018 22:33

Ik ben nieuw op dit forum en heb me ook al voorgesteld bij stel je voor. ](*,)

Sporten doe ik ook, ik doe aan voetbal bij de club Groen Wit in Apeldoorn. Voetbal is erg leuk om te doen, je rent achter een bal aan en je probeert de bal in je team te houden. Met de bal in je team kun je naar een goal toewerken en als dat dan ook lukt is dat helemaal geweldig natuurlijk.

Ik doe ook aan vechtsport of beter gezegd zelfverdediging, ik beoefen dat bij Ng Ying Kungfu Apeldoorn onder shifu (leraar) Patrick van Steen. De sport komt uit zuid China en leert je de dieren technieken van kung fu. De dieren die ik van Patrick leer zijn: tijger, luipaard, kraanvogel, slang en draak.

Verder doe ik ook wel eens aan recreatief zwemmen waarin ik soms echt voor de conditie zwem, of gewoon lekker ga dobberen in het water om te ontspannen.

mohamed

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor mohamed » 28 jun 2018 10:53

DominiCanis schreef:Grappig, ik had zelfs nog nooit ook maar gehoord van risotto bolognese. Het blijkt nog te bestaan ook. Binnenkort eens proberen.

Ik vind het veel lekkerder dan Risotto op z'n Milaans.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Katlheen » 28 jun 2018 13:02

Helaas is er geen school in Friesland.



Kijk anders hier eens: https://www.kmgno.nl/kmg_cms/
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

mohamed

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor mohamed » 28 jun 2018 20:32

Katlheen schreef:Kijk anders hier eens: https://www.kmgno.nl/kmg_cms/

Er is een school in Leeuwarden zag ik, daar ga ik eens kijken!


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten