Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Moderators: Memmem, Moderafo's

onesimoes
Verkenner
Verkenner
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 okt 2015 09:34
Contacteer:

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor onesimoes » 25 mei 2016 12:19

Iemand die van plan is om in te schrijven voor beach volleybal toernooi in Scheveningen 9 juli?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Marnix » 25 mei 2016 14:23

Ben nog geen beachvolleyballers tegengekomen hier dus ik vermoed van niet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor mohamed » 28 mei 2016 23:40

Tafeltennis vind ik ook een leuke sport, speelde als kind vaak tegen mijn buurjongen die veel beter was en is als ik. Heb eigenlijk altijd verloren zodoende speel ik liever een potje friendly dan wedstrijd.

onesimoes
Verkenner
Verkenner
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 okt 2015 09:34
Contacteer:

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor onesimoes » 21 jul 2016 11:04

Iemand zin in zaalvoetbal? Ik heb namelijk voor 3 augustus een zaal gereserveerd in Topsportcentrum Rotterdam van 20:00 tot 21:00 om te voetballen. Misschien dat er geïnteresseerden zijn hier?
Niveau is wel erg laag, zo goed zijn we namelijk niet.

mohamed

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor mohamed » 11 jun 2018 10:08

Sinds een half jaar ben ik fanatiek aan het fitnessen. Gewicht begon ik echter pas te verliezen een maand of twee geleden toen ik flink geminderd ben met bier en de hapjes nagenoeg heb afgezworen. Spaghetti eet ik nog net zoveel als voorheen en ik verlies gemiddeld anderhalve kilo aan gewicht per week. Volgens velen is pasta een dik maker, doch is dat echt grote onzin.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Chaya » 11 jun 2018 10:26

mohamed schreef:Sinds een half jaar ben ik fanatiek aan het fitnessen. Gewicht begon ik echter pas te verliezen een maand of twee geleden toen ik flink geminderd ben met bier en de hapjes nagenoeg heb afgezworen. Spaghetti eet ik nog net zoveel als voorheen en ik verlies gemiddeld anderhalve kilo aan gewicht per week. Volgens velen is pasta een dik maker, doch is dat echt grote onzin.

Een arts heeft wetenschappelijk onderzocht dat vet juist heel gezond is. Echter de natuurlijke vetten in melk, room en olie.
Dus niet de transvetten die uit de kelders van Unilever komen.
En bewegen is op zich heel goed, maar bewegen om af te vallen zet geen zoden aan de dijk. Als je ziet hoeveel kcal je slechts verbrandt met een uur intensief fitnessen, zul je jezelf in de uitputting moeten sporten wil je afvallen.
Pasta's zijn heel goed juist, zeker als het de volkoren varianten zijn.
Koolhydraten heb je ook nodig om je fit te voelen. Er is wel een theorie dat je lichaam smorgens moeilijker koolhydraten kan verbranden, dus een koolh. arm ontbijt is aan te bevelen. Ik neem zelf volle yoghurt of kwark met een eetlepel slagroom erdoor geroerd. Soms wat bosbessen of frambozen, meer niet en daar kan ik op door tot de lunch.
Ga ik een boterham of 2 beschuiten eten, heb ik bij de koffie wel trek.
Hoeveel kilo moet er totaal (nog) af Moh?
Alleen al door de alcohol te laten staan, val je al af zonder je eetpatroon te veranderen, weet ik uit ervaring. Die 2 glaasjes witte wijn zijn heel lekker, maar zetten wel aan. Dus afgezworen. Althans voorlopig. :mrgreen:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor mohamed » 11 jun 2018 11:06

Chaya schreef:Een arts heeft wetenschappelijk onderzocht dat vet juist heel gezond is. Echter de natuurlijke vetten in melk, room en olie.
Dus niet de transvetten die uit de kelders van Unilever komen.
En bewegen is op zich heel goed, maar bewegen om af te vallen zet geen zoden aan de dijk. Als je ziet hoeveel kcal je slechts verbrandt met een uur intensief fitnessen, zul je jezelf in de uitputting moeten sporten wil je afvallen.

Nadat ik anderhalf uur gesport heb, ben ik een halve kilo lichter als voordat ik begon. En ja, dan sport ik redelijk intensief maar niet zodanig dat ik de volgende dag spierpijn heb. Bovendien bouw je spiermassa op door krachttrainingen te doen, die de plaats kunnen opvullen waar het vet zat.
Chaya schreef:Pasta's zijn heel goed juist, zeker als het de volkoren varianten zijn.
Koolhydraten heb je ook nodig om je fit te voelen. Er is wel een theorie dat je lichaam smorgens moeilijker koolhydraten kan verbranden, dus een koolh. arm ontbijt is aan te bevelen. Ik neem zelf volle yoghurt of kwark met een eetlepel slagroom erdoor geroerd. Soms wat bosbessen of frambozen, meer niet en daar kan ik op door tot de lunch.

Pasta's van durum tarwe zijn ook prima, met name van een merk als Barilla en lekkerder dan volkorenpasta. Een smakelijk dieet waar je tevens van afvalt is altijd te prefereren boven afzien. Afzien in de sportschool en genieten aan tafel. Indien men alcohol drinkt met mate, fastfood, chips en frisdrank geheel schrapt van je kleine en grote menukaart én je gaat vier keer per week anderhalf uur naar de sportschool dan zul jij gewicht verliezen. Ik drink in de weekenden gerust acht biertjes op een avond en val nog steeds af. Zolang de inname van calorieën lager is dan het verbruik, dan verlies je gewicht.
Chaya schreef:Ga ik een boterham of 2 beschuiten eten, heb ik bij de koffie wel trek.
Hoeveel kilo moet er totaal (nog) af Moh?
Alleen al door de alcohol te laten staan, val je al af zonder je eetpatroon te veranderen, weet ik uit ervaring. Die 2 glaasjes witte wijn zijn heel lekker, maar zetten wel aan. Dus afgezworen. Althans voorlopig. :mrgreen:

Er moet nog 10 kilo af, maar ik zie wel waar het ophoudt. Want ik volg geen dieet maar heb mijn levenswijze gewoon drastisch veranderd. Ik geloof niet in diëten want voor mij werkt het gewoon niet. En de weegschaal vertelt mij dat de wijze waarop ik nu leef wél werkt. Want anderhalve kilo afvallen per week vind ik een super resultaat.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Optimatus » 11 jun 2018 17:08

Ik tennis recreatief en ik loop in juli de Nijmeegse Vierdaagse, dit jaar voor de vijfde keer alweer. Daar wordt enthousiast voor getraind. Heerlijk! Tennissen doe ik op de plaatselijke tennisclub hier op Perkouw en de Vierdaagse loop ik met twee vrienden: een Delftse ingenieur en een NEC-fanatic vol tatoes. Een wat wonderlijke combinatie, maar het is een geweldig groepje.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor pindas83 » 11 jun 2018 20:07

Chaya schreef:Een arts heeft wetenschappelijk onderzocht dat vet juist heel gezond is. Echter de natuurlijke vetten in melk, room en olie.
Dus niet de transvetten die uit de kelders van Unilever komen.
En bewegen is op zich heel goed, maar bewegen om af te vallen zet geen zoden aan de dijk. Als je ziet hoeveel kcal je slechts verbrandt met een uur intensief fitnessen, zul je jezelf in de uitputting moeten sporten wil je afvallen.

Dat valt wel mee hoor. Het ligt er ook maar net aan hoe je traint en op wat voor intensiteit. Met cardiotraining op lage intensiteit verbrand je meer vet dan suikers. Echter zet een half uur of uur niet zoveel zoden aan de dijk. Dan moet je voor het mooie een paar uur lopen, fietsen of roeien oid. Maar zeker geen uitputting.
Zware intensie kracht-of intervaltraining zorgt voor verbranding van suikers en is om af te vallen minder effectief, je houdt het ook niet zo lang vol natuurlijk he!? Toch verbrand ik met een uur fanatiek sporten tussen de 800-1000 kcal dat is geen kattenpis maar bijna de helft van de dagelijkse benodigde hoeveelheid voor vrouwen. Maar je hebt gelijk dat met voeding de grootste slag te maken is, wat er niet ingaat hoeft er ook niet van af.


Pasta's zijn heel goed juist, zeker als het de volkoren varianten zijn.

volkoren inderdaad wel. Die witte tarweveld pasta schijnt juist je bloedsuikerspiegel als een malle te doen stijgen. Men zegt dat dat niet goed is v :-k
Koolhydraten heb je ook nodig om je fit te voelen. Er is wel een theorie dat je lichaam smorgens moeilijker koolhydraten kan verbranden, dus een koolh. arm ontbijt is aan te bevelen. Ik neem zelf volle yoghurt of kwark met een eetlepel slagroom erdoor geroerd. Soms wat bosbessen of frambozen, meer niet en daar kan ik op door tot de lunch.
Ga ik een boterham of 2 beschuiten eten, heb ik bij de koffie wel trek.
Hoeveel kilo moet er totaal (nog) af Moh?
Alleen al door de alcohol te laten staan, val je al af zonder je eetpatroon te veranderen, weet ik uit ervaring. Die 2 glaasjes witte wijn zijn heel lekker, maar zetten wel aan. Dus afgezworen. Althans voorlopig. :mrgreen:

ik eet eigenlijk alles waar ik zin in heb en hoeveel ik op kan.
Dat is perfect want ik zit al jaren rond hetzelfde gewicht. Ik kan het ook iedereen aanbevelen. Het klinkt misschien veelvraterig maar dat valt mee. Ik heb niet altijd zin in chips bijvoorbeeld, soms liever nootjes of pinda’s. Zoetigheid op zn tijd,maar liever hartig.

mohamed

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor mohamed » 12 jun 2018 10:26

pindas83 schreef:Die witte tarweveld pasta schijnt juist je bloedsuikerspiegel als een malle te doen stijgen. Men zegt dat dat niet goed is

Zoals de Nederlanders pasta maken is ongezond, maar dat komt niet door de pasta maar veelmeer door die zoete zooi uit zakjes die erbij gekieperd wordt. Het is ongezond en bovendien niet te vreten. De wijze waarop Italianen pasta maken, alles met verse ingrediënten houdt de bloedsuikerspiegel juist mooi op peil.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor pindas83 » 12 jun 2018 18:05

mohamed schreef:Zoals de Nederlanders pasta maken is ongezond, maar dat komt niet door de pasta maar veelmeer door die zoete zooi uit zakjes die erbij gekieperd wordt. Het is ongezond en bovendien niet te vreten. De wijze waarop Italianen pasta maken, alles met verse ingrediënten houdt de bloedsuikerspiegel juist mooi op peil.


Hmmm :-k dat wil ik van je aannemen als jij dan van mij aanneemt dat als een Italiaan hutspot maakt het ook ongezond en niet te vreten is.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Katlheen » 12 jun 2018 19:33

Ik moest nooit pasta. Totdat ik als reisleider vaak in Italië kwam. Daar heb ik het leren eten. Wat een wereld van verschil!!

Qua sport: squash en Krav Maga. Squash om lekker alles van me af te meppen en te rennen. Krav Maga ook om flink met mijn lijf in de weer te zijn, maar vooral ook om zelfverdedigingstechnieken te leren die erop gericht zijn om jezelf zo snel mogelijk in veiligheid te brengen door je tegenstander uit te schakelen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

mohamed

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor mohamed » 12 jun 2018 21:59

pindas83 schreef:Hmmm :-k dat wil ik van je aannemen als jij dan van mij aanneemt dat als een Italiaan hutspot maakt het ook ongezond en niet te vreten is.

Ik zeg niet dat de Nederlandse keuken slecht is, maar dat de meeste Nederlanders niet Italiaans kunnen koken. Dat constateer ik simpelweg uit de producten die hier voor Italiaans moeten doorgaan. Een Italiaan is gewend met verse ingrediënten te werken, dus ik vermoed dat met enige aanwijzingen de hutspot prima zal smaken. Hutspot vind ik overigens een van zo niet het beste Nederlandse recept, alhoewel sommigen zeggen dat het Spaans is.

mohamed

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor mohamed » 12 jun 2018 22:06

Katlheen schreef:Ik moest nooit pasta. Totdat ik als reisleider vaak in Italië kwam. Daar heb ik het leren eten. Wat een wereld van verschil!!

Absoluut! In Pisa heb ik een van de lekkerste tomatensauzen ooit gegeten. Die was van zo'n bijzondere kwaliteit dat alles wat ik daarvoor geproefd had eigenlijk verbleekte. Er zat een fond door de saus van het fijnste rundvlees.
Katlheen schreef:Qua sport: squash en Krav Maga. Squash om lekker alles van me af te meppen en te rennen. Krav Maga ook om flink met mijn lijf in de weer te zijn, maar vooral ook om zelfverdedigingstechnieken te leren die erop gericht zijn om jezelf zo snel mogelijk in veiligheid te brengen door je tegenstander uit te schakelen.

Krav Maga lijkt me een hele effectieve vechtkunst. En ik vind dat een vereiste want anders kan je beter gaan dansen. Zo is karate totaal niet realistisch maar wel erg goed voor je uithoudingsvermogen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Optimatus » 13 jun 2018 10:26

mohamed schreef:Ik zeg niet dat de Nederlandse keuken slecht is, maar dat de meeste Nederlanders niet Italiaans kunnen koken. Dat constateer ik simpelweg uit de producten die hier voor Italiaans moeten doorgaan. Een Italiaan is gewend met verse ingrediënten te werken, dus ik vermoed dat met enige aanwijzingen de hutspot prima zal smaken. Hutspot vind ik overigens een van zo niet het beste Nederlandse recept, alhoewel sommigen zeggen dat het Spaans is.


Sinds ik in Italië een keer echte risotto gegeten heb, wantrouw ik elke risotto in Nederland, hoewel mijn vrouw deze dan wel weer goed kan maken. Tijdens de vierdaagse eet ik veel pasta, gewoon omdat het makkelijk klaar te maken is en het veel energie geeft.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten