Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Moderators: Memmem, Moderafo's

Faramir

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Faramir » 02 sep 2014 20:03

Net mijn eerste stukje (45 minuutjes) gefietst op de racefiets. Gaat een stuk soepeler dan lopen en dat zonder training. :)

maaarten

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor maaarten » 03 sep 2014 15:51

Mooi! Fijn dat dit beter voor je werkt. :)

basubachs
Verkenner
Verkenner
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 sep 2014 15:07

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor basubachs » 12 sep 2014 17:22

intensief lopen,niet te vergelijken met lopen maar ook niet met rennen,meer marcheren. (adam)

Gebruikersavatar
Tijn
Luitenant
Luitenant
Berichten: 566
Lid geworden op: 26 jun 2004 10:51
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Tijn » 22 sep 2014 12:07

Hardloper hier :)

Vorige week nog aan een evenement met een christelijk sausje meegedaan:
https://allergenenhardloper.wordpress.c ... kensgraaf/
Laat je leiden door Hem!

Noah88
Verkenner
Verkenner
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 aug 2014 14:31

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Noah88 » 11 okt 2014 11:53

Gisteren 5 uur rustig geracefietst

MrGuma
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2014 23:52

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor MrGuma » 14 nov 2014 11:24

Krachttraining (en lichte vorm van bodybuilding) in de plaatselijke sportschool :) Ontzettende voldoening wanneer ik mijn kracht zie toenemen.

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor JohannesHermanus » 14 mei 2016 22:54

MrGuma schreef:Krachttraining (en lichte vorm van bodybuilding) in de plaatselijke sportschool :) Ontzettende voldoening wanneer ik mijn kracht zie toenemen.

Leuk. Ik beoefen deze sport...nouja, activiteit laat maar zeggen, thuis. Is goedkoper en ik kan gebruik maken van wat ik nodig heb voor elke spiergroep wanneer ik wil. En het is verbazingwekkend hoe weinig tijd en oefening je nodig hebt, mits de oefeningen consequent excentrisch (met de nadruk op de negatieve beweging) en secuur worden uitgevoerd, om vlot resultaat te boeken. Es kijken of ik dit jaar 12 reps van 100 kg weg kan drukken. Vroeger ging dit makkelijker, ook vanwege het feit dat ik zwaar lichamelijk arbeid verrichte als sloper, wit/bruingoed bezorger (in de tijd dat er nog geen laadklep verplicht was, oude wasmachines gooien ;) ), kabeltrekker en grondwerker. Als tweede baan deed ik er emballage werk bij (nog een record kratten stapelen gevestigd). De krachten hiermee opgebouwd zetten meer zoden aan de dijk en hebben een langere houdbaarheidsdatum. Mijn ectomorfe lichaamstype (hoewel tegenwoordig meer mesomorfe) verraad de kracht niet, maar sluimeren doet het altijd.

Waarom ik dit doe? Vroeger was het noodzaak, althans zo leek dat, vanwege de vele knokpartijen. Nu is het om de energie te kanaliseren en om indruk te maken op de hond, haha :D

Sportvissen was ook een grote hobby van mij. Soms haast van levensbelang, althans zo leek dit wederom. Dit doe ik niet meer vanwege het feit dat ik het dierenmishandeling ben gaan vinden. Teveel vissen gevangen die er elk jaar een stukje slechter uitzagen, sportvissen is heden ten dage niks meer dan een commerciële bezigheid en egostrelerij. Slecht voor de vis. Voor de pan echter vind ik het geen probleem.

MrD
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 jan 2016 19:05

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor MrD » 17 mei 2016 16:33

In m'n jeugd op voetbal gezeten; helaas door een negatieve sfeer gestopt op de club daarmee gesport. Daarna vooral veel stil gezeten... Niet goed voor m'n conditie en gewicht. Gamen, vissen en darten zijn dan geen goede sporten :P.

Daarna af en aan op de sportclub gezeten, waarbij ik twee jaar geleden flink aan de bodypump zat. Helaas druk leven een gewrichtsproblemen hebben daar een einde aan gemaakt. Om uit m'n depressie te komen rade men hardlopen aan, maar m'n voeten zijn zo slecht dat een dag lopen al veel problemen geeft.. Dus gaan racefietsen en nu de zon weer schijnt ben ik weer rustig bezig om conditie op te bouwen en m'n gewrichten weer soepeler te krijgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Marnix » 18 mei 2016 13:03

Zijn er ook nog mensen die teamsporten doen? Ik heb het idee dat dit (door drukke agenda's en zo) steeds minder wordt. Iedereen gaat naar de sportschool, fietst of doet aan hardlopen. Ik vind het juist zo leuk om op een vereniging en in teamverband te sporten, dan is het naast gezond ook gezellig, sociaal etc.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor JohannesHermanus » 18 mei 2016 13:29

Marnix schreef:Zijn er ook nog mensen die teamsporten doen?

Voor zover biljarten als een teamsport kan worden gezien, vind ik dat iig wel leuk om te doen. Met name poolbiljart, maar ook driebanden (hoewel ik er niet goed in ben) vind ik gezellig om te doen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Marnix » 18 mei 2016 14:49

Is het ook, maar dan meer een hobby dan een sport. Ik mag ook graag een potje poolen. Vroeger wel wat meer gespeeld, heb nog ergens een keu op zolder liggen :)

Ik vind alles met een bal leuk trouwens. Voetbal, tennis, squash... heerlijk. En natuurlijk tafeltennis, al jaren mijn sport. Lekker snel en explosief.

https://www.youtube.com/watch?v=bbvOGh2T0uQ
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor JohannesHermanus » 18 mei 2016 15:05

Tafeltennis, daar was ik ook altijd behoorlijk bedreven in. Inderdaad een leuke sport waar je liters zweet mee kunt kwijtraken. Het zal mij benieuwen wat ik er tegenwoordig nog van bak.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Marnix » 18 mei 2016 15:23

:) Ik speel dat sinds 1993 in clubverband. Blijft leuk! :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

YMCA
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mei 2016 22:42

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor YMCA » 23 mei 2016 22:47

Lekker een workout in de sportschool. Dit met als doel om fit te blijven en daarnaast ook als ontspanning.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor pannenkoek » 24 mei 2016 15:04

hardlopen. Heerlijk, maar met een bmi van boven de 30 is dat niet altijd even makkelijk. Ik doe het inmiddels 2 jr. Lekker op mijn eigen tempo. Meestal zo rond de 5 km. Mijn top is 10 km loop op schiermonnikoog.

O ja, en in de zomer 2 of 3 keer per wk zwemmen in het buitenbad.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten