Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1281
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:14
Locatie: Amersfoort-Centrum
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 24 mei 2008 00:30

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Ach mensen, ga toch zaalvoetballen 8)
8)
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 24 mei 2008 01:03

@ erikjan: wat is daar fijn aan, elke week een muur beklimmen? En is dat moeilijk/zwaar?

@ Abdij: jij staat een beetje balletjes te vangen en pocht tegen je vrienden dat je 'gesport' hebt, tssk.
Flauw, vertel ons eens wat over het keepersvak. :wink:

Gebruikersavatar
Loucom
Kapitein
Kapitein
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:06
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 25 mei 2008 14:02

Ik moet nog steeds beginnen met hardlopen en heb zaterdag test. Word hem dus niet meer echt. Weet wel dat ik het ga halen. Maar toch maar paar keer rennen deze week.
Leef je droom.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 25 mei 2008 14:17

Ren ook niet teveel. (lichte blessures)
Ik ben bang dat het niet heel veel oplevert, een week van te voren beginnen ;/

rafaell

Berichtdoor rafaell » 25 mei 2008 14:40

Ik fiets.

@Abdij; keepen :schaterlach:

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 25 mei 2008 16:36

rafaell schreef:Ik fiets.
Van en naar de uni zeker?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 25 mei 2008 17:35

Elke week.

Gebruikersavatar
Loucom
Kapitein
Kapitein
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:06
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 25 mei 2008 21:10

Giovannino schreef:Ren ook niet teveel. (lichte blessures)
Ik ben bang dat het niet heel veel oplevert, een week van te voren beginnen ;/


Nee dat klopt, maar de afgelopen weken kwam er teveel tussen, ja iedereen zegt wel je kunt toch wel halfuurtje vrij maken voor hardlopen maar toen allemaal even niet.
Maar kan wel kijken of ik gewoon 12 min kan door blijven rennen en elke dag tempo wat hoger. Ik heb gelukkig wel een aardige conditie van zwemmen (al zeg ik het zelf) dus dat zal wel gedeeltelijk schelen.
Leef je droom.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23604
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 25 mei 2008 21:15

Hm ik heb al 2,5e week niet kunnen sporten, vreselijk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 mei 2008 21:17

ik ook al anderhalve week niet, maar denk dat ik morgen weer is ga.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1281
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:14
Locatie: Amersfoort-Centrum
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 25 mei 2008 22:51

Giovannino schreef:@ erikjan: wat is daar fijn aan, elke week een muur beklimmen? En is dat moeilijk/zwaar?

@ Abdij: jij staat een beetje balletjes te vangen en pocht tegen je vrienden dat je 'gesport' hebt, tssk.
Flauw, vertel ons eens wat over het keepersvak. :wink:


Nou, een "vak" is het niet, al zou ik er graag mijn werk van willen maken. Keepen in de zaal is best pittig. Omdat de speelruimte kleiner is dan bij veldvoetbal krijg je heel veel situaties dat je ballen moet tegenhouden die van zeer korte afstand geschoten worden (meter of 5 tot 10). Kortom: Je moet een goede reflex hebben en een portie lef, want geen tegenstander die zich om een keeper bekommert. Ze halen dus vol uit. Daarnaast moet je goed kunnen coachen. Doordat niemand stilstaat wil het vaak gebeuren dat een verdediger zijn directe tegenstander aan het zoeken is. Als keeper ben je op dat moment belangrijk omdat je overzicht hebt en je verdedigers kunt sturen. Verder moet je een bal goed kunnen plaatsen, zowel met de voeten als met de handen. Door snelle spelhervattingen kun je zomaar een aanvaller vrij voor de keeper zetten.

Any questions left? Aanstaande zaterdag heb ik een geweldig leuk toernooi in de Galgenwaard, waar 24 teams van de verschillende JV's van de CGK strijden om de eerste plaats. Wij kijken daar al weken naar uit.

@Raaf: Ik dóe tenminste nog wat aan sport 8)
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 25 mei 2008 23:21

Abdijbiertje om 1:00 schreef:@Raaf: Ik dóe tenminste nog wat aan sport 8)
Precies. 8)

Raaf niet, althans: volgens de strikte definitie van de Van Dale in ieder geval niet: 1 lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels gelden

Overigens zie ikzelf mijn dagelijkse fietstocht van en naar het station ook als sport, hoor. 8)
Laatst gewijzigd door CaptainCaveman op 25 mei 2008 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1281
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:14
Locatie: Amersfoort-Centrum
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 25 mei 2008 23:23

CaptainCaveman schreef:
Abdijbiertje om 1:00 schreef:@Raaf: Ik dóe tenminste nog wat aan sport 8)
Precies. 8)

Raaf niet, althans: volgens de strikte definitie van de Van Dale in ieder geval niet: 1 lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels gelden

Overigens zie ikzelf mijn dagelijkse fietstocht van en naar het station ook als sport. 8)


Ga jij maar eens een avond keepen, grote vriend. Vooral op een training word je afgebeuld :wink:
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

rafaell

Berichtdoor rafaell » 26 mei 2008 10:34

Ik heb vorig jaar gekeept op de landelijke sportdag van de CSFR en er daar met goed keeperswerk voor gezorgd dat de Cup met de Grote Oren naar Leiden ging. Dit jaar kon ik niet mee en werden ze pardoes in de halve finale uitgeschakeld, door Delft nog wel :shock: Toen ik vorig jaar op de goal stond versloegen we Delft met 3-1 8) Ook heb ik Tinos toen van het scoren afgehouden.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 26 mei 2008 11:50

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Ga jij maar eens een avond keepen, grote vriend. Vooral op een training word je afgebeuld :wink:
Dat geloof ik graag. :) Ik had alleen m'n vraagtekens bij de sport van Raaf. :wink:


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten