Moderators: Memmem, Moderafo's
mohamed schreef:Sinds een half jaar ben ik fanatiek aan het fitnessen. Gewicht begon ik echter pas te verliezen een maand of twee geleden toen ik flink geminderd ben met bier en de hapjes nagenoeg heb afgezworen. Spaghetti eet ik nog net zoveel als voorheen en ik verlies gemiddeld anderhalve kilo aan gewicht per week. Volgens velen is pasta een dik maker, doch is dat echt grote onzin.
Chaya schreef:Een arts heeft wetenschappelijk onderzocht dat vet juist heel gezond is. Echter de natuurlijke vetten in melk, room en olie.
Dus niet de transvetten die uit de kelders van Unilever komen.
En bewegen is op zich heel goed, maar bewegen om af te vallen zet geen zoden aan de dijk. Als je ziet hoeveel kcal je slechts verbrandt met een uur intensief fitnessen, zul je jezelf in de uitputting moeten sporten wil je afvallen.
Chaya schreef:Pasta's zijn heel goed juist, zeker als het de volkoren varianten zijn.
Koolhydraten heb je ook nodig om je fit te voelen. Er is wel een theorie dat je lichaam smorgens moeilijker koolhydraten kan verbranden, dus een koolh. arm ontbijt is aan te bevelen. Ik neem zelf volle yoghurt of kwark met een eetlepel slagroom erdoor geroerd. Soms wat bosbessen of frambozen, meer niet en daar kan ik op door tot de lunch.
Chaya schreef:Ga ik een boterham of 2 beschuiten eten, heb ik bij de koffie wel trek.
Hoeveel kilo moet er totaal (nog) af Moh?
Alleen al door de alcohol te laten staan, val je al af zonder je eetpatroon te veranderen, weet ik uit ervaring. Die 2 glaasjes witte wijn zijn heel lekker, maar zetten wel aan. Dus afgezworen. Althans voorlopig.
Chaya schreef:Een arts heeft wetenschappelijk onderzocht dat vet juist heel gezond is. Echter de natuurlijke vetten in melk, room en olie.
Dus niet de transvetten die uit de kelders van Unilever komen.
En bewegen is op zich heel goed, maar bewegen om af te vallen zet geen zoden aan de dijk. Als je ziet hoeveel kcal je slechts verbrandt met een uur intensief fitnessen, zul je jezelf in de uitputting moeten sporten wil je afvallen.
Dat valt wel mee hoor. Het ligt er ook maar net aan hoe je traint en op wat voor intensiteit. Met cardiotraining op lage intensiteit verbrand je meer vet dan suikers. Echter zet een half uur of uur niet zoveel zoden aan de dijk. Dan moet je voor het mooie een paar uur lopen, fietsen of roeien oid. Maar zeker geen uitputting.
Zware intensie kracht-of intervaltraining zorgt voor verbranding van suikers en is om af te vallen minder effectief, je houdt het ook niet zo lang vol natuurlijk he!? Toch verbrand ik met een uur fanatiek sporten tussen de 800-1000 kcal dat is geen kattenpis maar bijna de helft van de dagelijkse benodigde hoeveelheid voor vrouwen. Maar je hebt gelijk dat met voeding de grootste slag te maken is, wat er niet ingaat hoeft er ook niet van af.
Pasta's zijn heel goed juist, zeker als het de volkoren varianten zijn.
volkoren inderdaad wel. Die witte tarweveld pasta schijnt juist je bloedsuikerspiegel als een malle te doen stijgen. Men zegt dat dat niet goed is v
Koolhydraten heb je ook nodig om je fit te voelen. Er is wel een theorie dat je lichaam smorgens moeilijker koolhydraten kan verbranden, dus een koolh. arm ontbijt is aan te bevelen. Ik neem zelf volle yoghurt of kwark met een eetlepel slagroom erdoor geroerd. Soms wat bosbessen of frambozen, meer niet en daar kan ik op door tot de lunch.
Ga ik een boterham of 2 beschuiten eten, heb ik bij de koffie wel trek.
Hoeveel kilo moet er totaal (nog) af Moh?
Alleen al door de alcohol te laten staan, val je al af zonder je eetpatroon te veranderen, weet ik uit ervaring. Die 2 glaasjes witte wijn zijn heel lekker, maar zetten wel aan. Dus afgezworen. Althans voorlopig.
ik eet eigenlijk alles waar ik zin in heb en hoeveel ik op kan.
Dat is perfect want ik zit al jaren rond hetzelfde gewicht. Ik kan het ook iedereen aanbevelen. Het klinkt misschien veelvraterig maar dat valt mee. Ik heb niet altijd zin in chips bijvoorbeeld, soms liever nootjes of pinda’s. Zoetigheid op zn tijd,maar liever hartig.
pindas83 schreef:Die witte tarweveld pasta schijnt juist je bloedsuikerspiegel als een malle te doen stijgen. Men zegt dat dat niet goed is
mohamed schreef:Zoals de Nederlanders pasta maken is ongezond, maar dat komt niet door de pasta maar veelmeer door die zoete zooi uit zakjes die erbij gekieperd wordt. Het is ongezond en bovendien niet te vreten. De wijze waarop Italianen pasta maken, alles met verse ingrediënten houdt de bloedsuikerspiegel juist mooi op peil.
pindas83 schreef:Hmmm dat wil ik van je aannemen als jij dan van mij aanneemt dat als een Italiaan hutspot maakt het ook ongezond en niet te vreten is.
Katlheen schreef:Ik moest nooit pasta. Totdat ik als reisleider vaak in Italië kwam. Daar heb ik het leren eten. Wat een wereld van verschil!!
Katlheen schreef:Qua sport: squash en Krav Maga. Squash om lekker alles van me af te meppen en te rennen. Krav Maga ook om flink met mijn lijf in de weer te zijn, maar vooral ook om zelfverdedigingstechnieken te leren die erop gericht zijn om jezelf zo snel mogelijk in veiligheid te brengen door je tegenstander uit te schakelen.
mohamed schreef:Ik zeg niet dat de Nederlandse keuken slecht is, maar dat de meeste Nederlanders niet Italiaans kunnen koken. Dat constateer ik simpelweg uit de producten die hier voor Italiaans moeten doorgaan. Een Italiaan is gewend met verse ingrediënten te werken, dus ik vermoed dat met enige aanwijzingen de hutspot prima zal smaken. Hutspot vind ik overigens een van zo niet het beste Nederlandse recept, alhoewel sommigen zeggen dat het Spaans is.
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten