Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Moderators: Memmem, Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 02 nov 2007 08:06

HansenMirjam schreef:Ik zou moeten sporten...voor mijn conditie vooral, maar ook en beetje omdat mijn uniformbroeken steeds lastiger dichtgaan. :oops:

Ik heb een poosje met mijn echtgenoot meegedaan met hardlopen. Helaas dat is echt niets voor mij. Ik heb per sessie wel een keer of drie het gevoel nu echt de pijp uit te gaan. Weer mee gestopt. Zwemmen vind ik wel leuk, maar om je nou steeds om te kleden, in dat koude water, nat haar etc...
Ik zou ook op de fiets naar mijn werk kunnen, het is maar een half uurtje, maar nu regent en waait het steeds... :?

Ik ben gewoon nog niet echt gemotiveerd. Heeft iemand tips voor een echte leuke sport?


regenpak aan en pak de fiets. :wink:

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Berichtdoor *Annette* » 03 nov 2007 15:18

Ik zwem gemiddeld 3 keer per maand samen met me moeder, zo'n 2 uur per keer. Ik kan geen vaste dag plannen omdat ik met onregelmatige werktijden zit, we kijken gewoon wanneer het het beste uitkomt. Willen wel 3 a 4 keer in de maand zwemmen. We doen het omdat het goed voor de spieren is, beweging en ontspanning. En verder ga ik op de fiets na het werk, zolang het weer het nog toelaat :wink:.
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Berichtdoor jaccootje85 » 15 nov 2007 12:19

Hippieblijhoofd schreef:Wie hongaars kan mag dit even vertalen, 't gaat over mijn nicht :mrgreen: :
Ismét a versenypalettán található az Indoor. Az teremszörf premierje 1990 áprilisában volt Párizsban, a Bercy sportcsarnok. 20 szélgép 70x30 méteres medencében tiszta 6 Bft-os huzatot produkál. Szlalomban és ugrásban Eric Thieme-t és Herma de Jong-t állva ünnepelte a 12 000 nézõ.
A korábbi racing (pályaverseny, szlalom, hosszú távú futam) versenyeket mostanra a Formula Windsurfing hajóosztály uralja.


Heb je zelf enig idee wat er staat? Ik wil het wel voor je vertalen, maar als je t zelf weet, mag je t ook zeggen :wink:
Szent az Úr

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Berichtdoor jaccootje85 » 15 nov 2007 14:07

jaccootje85 schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Wie hongaars kan mag dit even vertalen, 't gaat over mijn nicht :mrgreen: :
Ismét a versenypalettán található az Indoor. Az teremszörf premierje 1990 áprilisában volt Párizsban, a Bercy sportcsarnok. 20 szélgép 70x30 méteres medencében tiszta 6 Bft-os huzatot produkál. Szlalomban és ugrásban Eric Thieme-t és Herma de Jong-t állva ünnepelte a 12 000 nézõ.
A korábbi racing (pályaverseny, szlalom, hosszú távú futam) versenyeket mostanra a Formula Windsurfing hajóosztály uralja.


Heb je zelf enig idee wat er staat? Ik wil het wel voor je vertalen, maar als je t zelf weet, mag je t ook zeggen :wink:


kHeb t inmiddels vertaald... Daaruit komt het volgende:
Opnieuw kan hij op het concurrentiepalet Indoor gevonden worden. De première van een windsurfhal was in april 1990 in Parijs, in de Bercy sporthal. 20 windmachines van 70x30 veroorzaken in een meterbad een turbulentie van windkracht 6. Tijdens een slalom en een sprong vierden Eric Thieme en Herma de Jong dit met de 12000 toeschouwers. In de vroegere wedstrijden (baan concurrentie, slalom, langetermijnronde) concurreren ze tegen de Formule Windsurf bootklas.

De vertaling kan wat krom overkomen, maar ik zou niet weten hoe t wel hoort. Ik heb geen verstand van windsurfen :lol:
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Esther87
Verkenner
Verkenner
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 jan 2007 23:11

Berichtdoor Esther87 » 20 jan 2008 20:01

Ik turn al 13 jaar. Momenteel slechts 7 uurtjes in de week. Voorheen 10-13 uur. Daarnaast fitness ik meestal 1x in de week een ruim uur en hou ik van skeeleren... alleen zijn me de laatste 2 bezigheden stiekem verboden... :(

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 20 jan 2008 20:17

Wat boeit je zo in het turnen als je dat 'slechts' 7 uur per week doet? En waarom zijn die andere dingen je stiekem verboden? :P

Gebruikersavatar
Esther87
Verkenner
Verkenner
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 jan 2007 23:11

Berichtdoor Esther87 » 20 jan 2008 20:21

Giovannino schreef:Wat boeit je zo in het turnen als je dat 'slechts' 7 uur per week doet? En waarom zijn die andere dingen je stiekem verboden? :P


De uitdagingen, de adrenaline, het overtreffen van je angsten... dat trekt me vooral ;)...
Die andere dingen zijn me verboden uit het oogpunt van: "anders beweeg je teveel" :wink:

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 20 jan 2008 20:29

Mijn beeld van turnen is leuke bewegingen maken op zo'n balk enzo. Dit klinkt wel 'heftig', maar deze dingen gelden voor mij ook vwb. bokstraining - behalve dat overwinnen van angsten eigenlijk, maar het overwinnen van pijntjes wel degelijk :wink: . Bedoel je eigenlijk niet zaken die voor alle sporten gelden? Want specifiek voor turnen klinkt het mij niet in de oren.

Gebruikersavatar
Esther87
Verkenner
Verkenner
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 jan 2007 23:11

Berichtdoor Esther87 » 20 jan 2008 20:34

Giovannino schreef:Mijn beeld van turnen is leuke bewegingen maken op zo'n balk enzo. Dit klinkt wel 'heftig', maar deze dingen gelden voor mij ook vwb. bokstraining - behalve dat overwinnen van angsten eigenlijk, maar het overwinnen van pijntjes wel degelijk :wink: . Bedoel je eigenlijk niet zaken die voor alle sporten gelden? Want specifiek voor turnen klinkt het mij niet in de oren.


Zeker is dit wel specifiek voor turnen. Een paar voorbeelden:

- vroeger leerde ik te lopen op de 10 cm brede balk, 125 hoog en nu moet ik leren er een salto op te maken. Medunkt, een hele uitdaging en als je het dan een keer doet stroomt de adrenaline je oren uit, omdat je toch gedaan hebt waar je bang voor was!
- 1 salto gaat nog wel, wat dacht je van een dubbele? Offuh dubbel gehoekt of dubbel gestrekt of dubbel met een paar schroeven erin?
- lekker zwaaien aan de brug! Leuk! Maar... wat nou als je moet loslaten, over de kop moet gaan en die legger weer vast moet pakken! OEPS... straks grijp je mis en lig je plat op je ...

Genoeg? :lol:

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 20 jan 2008 21:13

Zo, hehe, op 31 januari ga ik eindelijk weer aan de sport.
Het liefst zou ik ook weer gaan turnen, zoals jaren geleden, ik vind het vreselijk dat ik er niet mee door ben gegaan, maargoed, da's niet terug te draaien.
Doordat m'n vriendin en ik niet elke maandag kunnen jieu jitsuen, gaan we nu bij een sportschool, waar je elke week een avond mag komen en mag doen wat je wilt. Boodcamp, jiu jitsu, fitnessen, yoga, spinning enzo. Dus lekker afwisselend.
En dan elke week een keer.

Volgens mij helpt het al enorm dat we samen gaan, dan stimuleer je elkaar nog een beetje.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 09 feb 2008 19:52

en, MissF, al resultaten? :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 feb 2008 20:08

Ik heb twee keer een fitnessabonnement gekocht, maar dat hield ik nooit langer vol dan een paar maanden. In april vorig jaar besloot ik te gaan zwemmen, terwijl ik daar voorheen altijd een hekel aan had, omdat ik dan mijn bril af moest en niets zag. Nu heb ik lenzen en die houd ik lekker in bij het zwemmen. Het bleek heel relaxed te zijn en ik zonk niet naar de bodem, dus ik zwem nu bijna elke week iets van 1,3 km (26 banen in het 50-meterbad). Daar doe ik drie kwartier over. Het fijne van zwemmen is dat je niet van die vieze zweetkleren krijgt. Het omkleden valt me ook reuze mee, vroeger vond ik dat ook vervelend, maar als je gaan fitnessen ofzo moet je toch ook daarna douchen en andere kleren aan.

Overigens fiets ik ook veel, da's ook sport he.

Gebruikersavatar
Loucom
Kapitein
Kapitein
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:06
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 09 feb 2008 20:12

Lalage, heb je dan ook chloorbril op? Of gaan ze bij jou niet uit? Hebben veel die bij mij op zwemmen zitten wel last van.
En 26 50-meter banen in 3 kwartier is netjes. :)
Leef je droom.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 feb 2008 20:26

Nee geen bril op, ik krijg weleens een plens water in mijn ogen, maar dan doe je ze toch automatisch snel dicht. Ik ben nog nooit een lens verloren in het zwembad. Misschien komt het wel doordat ik een hoge sterkte heb en dus wat dikkere lenzen heb dan anderen (euh geen idee of dat logisch is...)

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 09 feb 2008 20:48

fitness is inderdaad geen sport die je lang volhoudt, als je besluit te gaan sporten. Beter is een clubsport, dan raak je snel gemotiveerder :wink:


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten