Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor MissF » 26 aug 2011 10:58

Haha die beppende zwemmers heb ik me ook aan geergerd ja, toen ik een tijdje baantjes zwom.
Ik ben gister weer begonnen met sportgamen. Meteen abonnement voor een jaar genomen, en sinds kort is dat bij de sportschool waar ik sport een onbeperkt abonnement. Dus ik kan zo vaak ik wil. Helaas lukt dat met 2 kinderen en een werkende man niet vaak, maar sowieso 1 keer per week wil ik het wel blijven doen. Het liefst 2 keer. Het blijft verslavend :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor *Annet* » 26 aug 2011 13:29

Had gister het idee met hardlopen dat het mijn keel dik zat van het eten wat ik meer dan 2 uur daarvoor op had. Had met opzet al geen yoghurt op, heeft iemand tips?
ja, dat is mijn mening dan he.....

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor cornelia77 » 26 aug 2011 18:21

*Annet* schreef:Had gister het idee met hardlopen dat het mijn keel dik zat van het eten wat ik meer dan 2 uur daarvoor op had. Had met opzet al geen yoghurt op, heeft iemand tips?


Echt een lichte maaltijd nemen als je gaat hardlopen. Ik word er anders ook heel misselijk van.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Boekenlezer » 27 aug 2011 21:57

Ik mag erg graag op de racefiets stappen voor een flinke rit.

Hoe vaak ik dat doe? Zo vaak als ik behoorlijk tijd heb. Dat varieert. De zomervakantie is een vrij ideale gelegenheid.
En hoe lang, dat hangt ook weer af van hoeveel tijd ik heb. Twee uur vind ik wel een lekkere tijd om bezig te zijn. Dat houd ik goed vol. Langer lukt ook nog wel.
Hoe intensief? Ik trap behoorlijk fanatiek. Ik houd mijn snelheid graag boven de 30 km/u, en trap je vrij fanatiek door.

En waarom ik dat doe? Omdat ik het heerlijk vind om zo bezig te zijn. Het geeft me een (heel) goed gevoel. Ik ga er lekker van in mijn vel zitten. Dus voor mijn welzijn.
Ook vind ik het een heerlijk idee, om flinke delen van Nederland te kunnen bereiken op eigen spierkracht. Het idee dat je het met je eigen spieren doet, zonder hulp van machines. Daar houd ik van.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Funlover » 06 sep 2011 17:11

MissF schreef:Haha die beppende zwemmers heb ik me ook aan geergerd ja, toen ik een tijdje baantjes zwom.
Ik ben gister weer begonnen met sportgamen. Meteen abonnement voor een jaar genomen, en sinds kort is dat bij de sportschool waar ik sport een onbeperkt abonnement. Dus ik kan zo vaak ik wil. Helaas lukt dat met 2 kinderen en een werkende man niet vaak, maar sowieso 1 keer per week wil ik het wel blijven doen. Het liefst 2 keer. Het blijft verslavend :D


Ik zal je wel een beetje in de gaten houden :mrgreen:
Heb je nu al 2 keer gezien 8)
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor MissF » 06 sep 2011 18:23

Haha ja, jij bent ook actief blijkbaar ;) Helaas kan ik niet echt meer dan 1 avond weg, anders ging ik ook vaker.
Donderdagavond ga ik weer, dan zie ik je misschien wel :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor ajl » 07 sep 2011 18:43

Ik ben daarom blij dat ik sportlessen op mijn werk kan volgen. Gewoon tijdens de lunch. Meestal probeer ik 2x in de week te sporten. ( nu lukt dat niet meer, maar probeer 2x te zwemmen)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Marnix » 14 sep 2011 14:53

cornelia77 schreef:
Echt een lichte maaltijd nemen als je gaat hardlopen. Ik word er anders ook heel misselijk van.


Hoeft niet perse heel licht te zijn, als je het 2 uur later nog voelt heb je vooral wat teveel gegeten (ook al leek het misschien niet veel). Iets minder nemen, eet dan na het sporten nog even wat gezonds.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Sjaak84
Sergeant
Sergeant
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:32

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Sjaak84 » 21 mei 2012 18:32

Ik ga morgen voor het eerst een proefles karate nemen. Ben benieuwd hoe het is. Ik doe niks meer aan sport dus moet weer is wat aan mijn conditie doen. En via karate kan ik gelijk zelfverdediging leren :)
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

Gebruikersavatar
Sjaak84
Sergeant
Sergeant
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:32

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Sjaak84 » 22 mei 2012 21:13

Ik heb net de eerste proefles gehad en ik heb mij bijzonder vermaakt. Alleen heb ik wel gemerkt dat mijn conditie niet al te best meer is. Na het einde van de les was ik kapot. Dus dit is zeker een goede manier om mijn conditie weer op peil te krijgen. We hebben vandaag van alles gedaan, eerst rennen om op te warmen, daarna wat rek oefeningen. Daarna hebben we geleerd hoe te trappen en te stoten. En uiteraard ook leren hoe je moet afweren en terug moet slaan. Aan het eind van de les moest 1 leerling een mat vasthouden en de ander moest er tegen aan sparren. Eerst alleen slaan maar daarna combineren met knietjes en voorwaartse trappen. Ik vrees dat ik morgen spierpijn heb :lol:
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

Bertiel
Luitenant
Luitenant
Berichten: 718
Lid geworden op: 28 dec 2010 21:20

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Bertiel » 23 mei 2012 08:19

Ik ben op 2 januari begonnen met fitness, conditie en versterking spieren. Dit was voor het eerst in mijn bijna 30 jarig bestaan dat ik sport... conditie is na 4 maanden uitstekend en m'n vetpercentage zit bijna op de lijn voor normaal :D Ik ga 2 à 3 x per week.
Heb me in geen jaren zo fit gevoeld...
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

HuibertJohannes
Verkenner
Verkenner
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 feb 2012 16:51
Locatie: Alblasserdam

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor HuibertJohannes » 23 mei 2012 11:37

Ik ben nog op zoek naar een plek (regio dordrecht) waar ik Aikido kan beoefenen zonder het Zen-boedisme wat ermee verweven is.
Ik denk, dus ik besta......... denk ik.

Gebruikersavatar
Sjaak84
Sergeant
Sergeant
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:32

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Sjaak84 » 23 mei 2012 21:17

HuibertJohannes schreef:Ik ben nog op zoek naar een plek (regio dordrecht) waar ik Aikido kan beoefenen zonder het Zen-boedisme wat ermee verweven is.


http://aikidodordrecht.nl/

Hier misschien? Je kan mailen of ze aan Zen-boedisme doen.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Mortlach » 24 mei 2012 00:50

Ik vraag me af of je dusdanig met zen-theologie in aanraking komt tijdens je wekelijkse les Aikido dat je er serieus door in de problemen raakt, maar dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf bepalen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Africa
Sergeant
Sergeant
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 dec 2010 17:32
Locatie: Somewhere

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Africa » 25 mei 2012 11:38

:8> hardlopen!
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron