Astma

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
daatje
Mineur
Mineur
Berichten: 201
Lid geworden op: 28 jan 2004 13:40
Locatie: Rijsenhout

Astma

Berichtdoor daatje » 15 apr 2007 15:09

Zijn er hier ook mensen die astma, of iets in die richting, hebben?
"Don't just tell God how big your problems are... Tell your problems how big God is!"

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 apr 2007 15:22

Mijn zusje is bekend met astma maar ik heb er gelukkig geen last van.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

André

Berichtdoor André » 15 apr 2007 16:56

Ik heb hinder van dit 0,3 mm kleine beest. 8)

Afbeelding

Ik heb overal in huis vlakke vloerbedekking (hout, laminaat enzo)
En alleen synthetisch beddengoed.
Zodat ik er vrijwel geen hinder meer van heb.
OOja, dat beest is een huisstofmijt.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 apr 2007 17:28

Borkdude heeft astma, is ook allergisch voor huisstofmijt en voor pinda's en voor sommige soorten appels. En hij heeft hooikoorts en eczeem. Volgens mij hoort het allemaal bij elkaar.

Gebruikersavatar
daatje
Mineur
Mineur
Berichten: 201
Lid geworden op: 28 jan 2004 13:40
Locatie: Rijsenhout

Berichtdoor daatje » 15 apr 2007 19:28

volgens mij ook wel lala :)

ik heb ook wel wat last van dat kleine vieze beestje, alleen hoe dat zich precies uit ben ik nog niet geheel achter. Ja wel als ik mn kamer in alle hoekjes aan het schoonmaken ben en het is stoffig, dan nies ik mn hersenen dr uit maar verder .. :)

Ik heb dus ook astma, matige astma zoals de huisarts het vertelde. Ik heb het als kind gehad, tijdens de puberteit heb ik nergens last van gehad, en sinds 2,5 jaar wel weer last.
En tis altijd wel fijn om ervaringen uit te wisselen en te klagen bij iemand die weet wat het is :wink:
Kheb trouwens het meeste last van vermoeidheid en piepen enzo. Echte aanvallen kan ik van dit jaar op 1 hand tellen, ook wel met 1 vinger eigenlijk :mrgreen:

lijkt me trouwens wel vervelend al die voedselallergieen erbij
"Don't just tell God how big your problems are... Tell your problems how big God is!"

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 apr 2007 19:47

Mijn zusje heeft een behoorlijke vorm van astma. Niet zo erg dat ze ook voor aanvallen naar ziekenhuis hoeft gelukkig. Ze is allergisch voor huisstofmijt en koemelkallergie.
verder heeft ze echt behoorlijk last vna eczeem gehad. Dat gaat laatste tijd wel wat beter maar het blijft wel.
Pas was ze bij mij en toen moest ik ook de hyacinten wegzetten want dat merkte ze gelijk.
Stuifmeel kan ze ook neit tegen, die haalden we altijd uit de bloemen als die aanwezig waren.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Hadassa
Mineur
Mineur
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 15:07

Berichtdoor Hadassa » 15 apr 2007 20:19

Ja het komt bij ons in de fam. ook voor, 'k weet dat er pompjes voor zijn ken je dat?
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

Gebruikersavatar
Mariekje88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 560
Lid geworden op: 02 jan 2005 09:19
Locatie: Veen

Berichtdoor Mariekje88 » 15 apr 2007 21:21

Hm.. pompjes?

Ik heb ook astma, maar 't komt niet echt onder controle ofzo.. Ook ik heb veel last van piepen en adem te kort. Tot 2 jaar geleden had ik er geen last van, toen ineens kreeg ik zware hoest, slijmvorming, e.d..

Als er iets onverwachts/ergs gebeurt gaat het vaak mis. Ik heb meer adem nodig, maar krijg het nog minder binnen dan normaal, dan raak ik in paniek. Als ik dan alleen ben is het helemaal raak..
Nou ja.. verder ben ik heel blij dat ik dan nog niet een zware variant heb, maar ideaal is het allemaal niet. Het zoveelste 'mankement' :?

Gebruikersavatar
daatje
Mineur
Mineur
Berichten: 201
Lid geworden op: 28 jan 2004 13:40
Locatie: Rijsenhout

Berichtdoor daatje » 15 apr 2007 21:49

fijn hé mariek
"Don't just tell God how big your problems are... Tell your problems how big God is!"

Gebruikersavatar
T. Lindeman
Kapitein
Kapitein
Berichten: 861
Lid geworden op: 04 mei 2006 14:42

Berichtdoor T. Lindeman » 15 apr 2007 22:07

Vroeger had ik het vrij heftig. Elke dag met zo'n Ventolin kap. Ik moest ook een aangepaste kamer; laminaat, lamellen, dekbed enzo. Toen ik een jaar of 14 was ben ik het overgroeid. Nu heb ik vrijwel nergens meer last van.
Auf Wiedersehen!

Gebruikersavatar
anne1987
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2006 23:21

Berichtdoor anne1987 » 15 apr 2007 22:16

tja ik kan er ook over meepraten. echt heel vervelend ja. vaak word ik 's nachts wakker met een enorm ademtekort, maar heb er verschillende soorten pompjes voor en dat helpt enorm goed.
ook kan ik niet tegen pinda's, appels, peren, vijgen enz...

Gebruikersavatar
daatje
Mineur
Mineur
Berichten: 201
Lid geworden op: 28 jan 2004 13:40
Locatie: Rijsenhout

Berichtdoor daatje » 15 apr 2007 22:45

T. Lindeman schreef:Vroeger had ik het vrij heftig. Elke dag met zo'n Ventolin kap. Ik moest ook een aangepaste kamer; laminaat, lamellen, dekbed enzo. Toen ik een jaar of 14 was ben ik het overgroeid. Nu heb ik vrijwel nergens meer last van.


ik dacht ook dat ik er vanaf was :mrgreen:
maar de huisarts zei dat je het eigenlijk nooit kwijt raakt.


Ik word gelukkig niet snachts wakker van de benauwdheid. Alleen als ik bronchitis heb ofzo.

Medicijnen werken wel goed. Alleen is het zo lastig want dan denk je dat het goed gaat, dan neem je wat minder medicijnen, en dan komt het gewoon weer net zo hard terug de klachten :P
"Don't just tell God how big your problems are... Tell your problems how big God is!"

Gebruikersavatar
T. Lindeman
Kapitein
Kapitein
Berichten: 861
Lid geworden op: 04 mei 2006 14:42

Berichtdoor T. Lindeman » 15 apr 2007 22:52

daatje schreef:
T. Lindeman schreef:Vroeger had ik het vrij heftig. Elke dag met zo'n Ventolin kap. Ik moest ook een aangepaste kamer; laminaat, lamellen, dekbed enzo. Toen ik een jaar of 14 was ben ik het overgroeid. Nu heb ik vrijwel nergens meer last van.


ik dacht ook dat ik er vanaf was :mrgreen:
maar de huisarts zei dat je het eigenlijk nooit kwijt raakt.


Oké, Het is ook nooit officeel gezegd dat ik het overgroeid ben. Maar ik neem al jaren geen medicijnen meer, en ik heb het ook bijna nooit meer benauwd. Ook rook ik zo nu en dan, en dan merk ik ook niks. Dus ik denk dat ik het in zekere mate dan wel overgroeid ben, maar wellicht dat ik nog steeds Astma heb. :wink:
Auf Wiedersehen!

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 16 apr 2007 00:02

ik heb het in heele lichte vorm, bijna niet noemenswaardig. Soms ben ik dat ik wat zuurstof tekort heb (maar dan niet echt benauwd). Letten op de ademhaling is vaak dan wel voldoende. Verder moet ik niet te veel in de sigarettenrook gaan staan enzo....
Wel heb ik de dingen er om heen: eczeem (word nu gelukkig wel minder) en hooikoorts
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
wormpje
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 jun 2003 19:48
Locatie: Noord Holland

Berichtdoor wormpje » 16 apr 2007 05:22

Ja, heb ik. Astma en megaveel allergieën. Vooral dat laatste is nogal irritant, maar aangezien er toch niks aan te doen is probeer ik er maar niet teveel aandacht aan te besteden.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten