Astma

Moderators: Memmem, Moderafo's

André

Berichtdoor André » 16 apr 2007 22:17

Harm-J schreef:
froske schreef:Therapie-ontrouw noemt men dat...


Die woorden klinken mij 'nog' erg bekend in de oren :mrgreen:

btw, ipv van ventolin, gebruik ik nu de seretidediscus. Waarom weet ik niet,
het werkt beter en sneller als ventolin. (bij mij persoonlijk)

Eigenlijk moet ik gewoon stoppen met roken, dat zou pas goed zijn.!
Ach ik zeg ook wel eens tegen mn zoon dat het wel stoer staat, in de éne broekzak een ventolin rotadisk en in de andere een pak shag. 8)
Helpt niets. :roll:

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Berichtdoor Harm-J » 17 apr 2007 02:32

ff een serieuze vraag:

Is er iemand die weet hoe (ik) of iemand anders , bij het hebben van astma wel last heeft van stof in de slaapkamer (resulteert in vreselijke prikkelhoest en benauwheid) maar overdag in stoffige ruimten er geen last van heeft.

V.B. Ooit heb ik zelf een vloerbedekking tegen de muur gelijmd in de slaapkamer (dom dom)...waar ik bij betreden van de kamer binnen een paar minuten aan het hoesten was. Zelfs nu, als ik de slaapkamer niet goed stofvrij houd...(lees om de 2-3 dagen stoffen) is het raak met hoesten en benauwdheid. (Dit terwijl er nu geen vloerbedekking meer te bekennen is, er is enkel sprake van een laminaat vloer en zelfs de muren zijn voorzien van gladde muurschroten.)
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Gebruikersavatar
Mariekje88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 560
Lid geworden op: 02 jan 2005 09:19
Locatie: Veen

Berichtdoor Mariekje88 » 17 apr 2007 07:51

Wat voor hoezen liggen er op je bed?

Ik heb geen speciale hoezen en merk dat wel. Benauwder, piepen e.d.

Harm-J schreef:Van node was hij 'toen' wel, maar ik wou hem niet :oops:
De discus neem je wel veel makkelijker mee.
Ik heb ook nog zo'n groot gevaarte, ik heb letterlijk 1x gebruik gemaakt van dat ding. Rot ding.. En ik kreeg het er nog veel benauwder van ook (maar dat lag dan natuurlijk aan de medicijnen).
Geef mij maar een discus, neemt bijna geen plaats in. Aan de andere kant zorgt dat er ook voor dat ik het met grote regelmaat vergeet :roll:

André

Berichtdoor André » 17 apr 2007 10:58

Mariekje88 schreef:Wat voor hoezen liggen er op je bed?
Precies ik wou het vragen, is al je beddengoed synthetisch?
Er zijn hoezen voor om het matras en kussen verkrijgbaar meestal ook gratis als je een aanbeveling van de arts krijgt.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 apr 2007 11:07

Klopt! Als de arts het voorschrijft, dan vergoed de ziekenfonds het.
die hoezen zijn echt goed!
ze liggen ook niet vervelend. Toen mijn zusje met ons mee ging naar Roemenie hebben we elke avond (we verkasten steeds) die hoezen er om heen gedaan. Zeker als je elkaar even helpt ben je zo klaar. Dat scheelde echt een end.

wat ook scheelt is geen geurige dinge op je kamer zoals umbipure. (mijn zusje is dar 1x zo benauwd van geworden dat ze zelfs wegzakte :S )Parfumflesjes dicht is geen probleem maar die verspreidende dingen. Daarbij goed ventileren.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Berichtdoor Harm-J » 17 apr 2007 12:52

Ik heb welynthetisch beddegoed....(denk ik) zo wie zo wel een geurpotje merk xxx :oops:
*Gaat het direkt verwijderen van de slaapkamer...

In de slaapkamer zelf, staan de ramen de klok rond open.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 17 apr 2007 13:27

Ik heb vanaf mijn 6e astma.

Sinds ik ongeveer volwassen ben (wat leeftijd en groei aangaat dan) heb ik er weinig tot geen last van. Heb wel heel mijn huis erop aangepast: synthetisch beddegoed, geen vloerbedekking, geen gerook in huis enz.

Mijn zoontje van 2 had het ook van de winter. Bij de huisarts kwam zo ter sprake dat ik het ook had, dus moest ik voor mezelf maar es langs komen. Vond het eigenlijk niet zo nodig, had er geen last van. Heb wel een brycanil inhaler die ik gebruik als het nodig is. Ze ging mijn loninhoud meten en die was schrikbarend slecht. Vond het onbegrijpelijk, heb het bijna nooit meer benauwd. Wel is het zo dat ik (bij nader inzien) snel kort ademig ben enzo. Nu moest ik met nog een andere puffer erbij proberen om de longinhoud wat te optimalizeren. Maar na 3 maanden was er helaas weinig verschil te merken.

Ze raadde heel erg aan om de kat het huis uit te doen, maar toen ik dat opperde waren de kinderen zo ernstig in tranen dat ik ze dat niet aan KAN doen, en nu is er weer een jonkie bij, dus dat schiet eigenlijk ook niet echt op.

Ik heb ook als ik bij iemand kom die een hond heeft of vloerbedekking dat ik het snel benauwd heb.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 apr 2007 18:05

Ik heb last van wasverzachter, pollen in de lucht (niet ernstig), huisstofmijt, huisdieren zoals honden, katten, cavia's, konijnen, ratten, muizen, parkieten (dus alle dieren met haren). De enige die ik kan verdragen zijn vissen :?

Ik kan geen lange einden fietsen, en ook niet te snel achter elkaar.

Last ervan? Hmm nee, t is alleen rekening houden met :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 17 apr 2007 18:19

Ik ben erg blij dat ik geen astma heb, ik wil iedereen die het wel heeft wel succes wensen enzo. Het lijkt me soms best vervelend!

Gebruikersavatar
Lorijntje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 feb 2004 11:55
Locatie: Leiden

Berichtdoor Lorijntje » 17 apr 2007 20:50

Ik heb Ventolin en Flexotide maar eigenlijk heb ik er nauwelijks last van ( behalve een paar dagen per jaar..) Ik heb gewoon vloerbedekking en een konijn enzo..Weet iemand btw of je met klimmen in de bergen er meer last van kunt krijgen?

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 apr 2007 21:35

kwebbel schreef:Ik heb last van wasverzachter, pollen in de lucht (niet ernstig), huisstofmijt, huisdieren zoals honden, katten, cavia's, konijnen, ratten, muizen, parkieten (dus alle dieren met haren). De enige die ik kan verdragen zijn vissen :?

en schilpadjes? wij hebben die ook gehad en mijn zusje heeft ze nu weer. dat gaat ook goed bij haar

Ik kan geen lange einden fietsen, en ook niet te snel achter elkaar.

Het maffe is dat mijn zusje dat ook heeft maar wel hele einden kon skeeleren. Op een 1 of andere manier hield ze dat wel vol dus is ze daar vol op van gaan genieten.

Last ervan? Hmm nee, t is alleen rekening houden met :)

Het positieve uit het negatieve halen ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
daatje
Mineur
Mineur
Berichten: 201
Lid geworden op: 28 jan 2004 13:40
Locatie: Rijsenhout

Berichtdoor daatje » 18 apr 2007 15:27

Ik heb eerst ook de discus gebruikt.. vond het wel handig dat je 2 in een hebt zegmaar. Maar ik had niet genoeg kracht om het binnen te krijgen.

Dus vandaar dat ik nu aan de Airomir en Qvar zit :) (ookwel de ventolin en andere.. ;)).
(bijna) volautomatische dingen, echt handig, hoeft niet te timen ofzo, en geen grote voorzetkamer ervoor ofzo.

therapie trouwheid is soms best naar ja :mrgreen:
"Don't just tell God how big your problems are... Tell your problems how big God is!"

janneke29
Verkenner
Verkenner
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 feb 2007 16:22

Berichtdoor janneke29 » 17 mei 2007 14:16

ik heb ook astma

veel last van inspanning en deodorant bijv parfum etc

heb nu nieuwe medicijnen een neusspray voor de ochtend en een pilletje voor de avond 9WORDT JE HEEL ERG MOE VAN ALLES WORD ZO ONGEVEER STIL GELEGD)help wel een beetje maar op een gegeven moment moeten de kriebels en het slijm er toch uit je kunt het dus niet helemaal voorkomen
Laatst gewijzigd door janneke29 op 21 mei 2007 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Keesje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mei 2007 09:19

Berichtdoor Keesje » 19 mei 2007 14:11

Ik heb ook astma,
heb even een vraagje, heeft iemand door de astma of allergie weleens pijn op de borst, die uitstraalt naar de armen en best lang kan aanhouden ?

Gebruikersavatar
daatje
Mineur
Mineur
Berichten: 201
Lid geworden op: 28 jan 2004 13:40
Locatie: Rijsenhout

Berichtdoor daatje » 19 mei 2007 14:37

Keesje schreef:Ik heb ook astma,
heb even een vraagje, heeft iemand door de astma of allergie weleens pijn op de borst, die uitstraalt naar de armen en best lang kan aanhouden ?


nee heb ik nooit eigenlijk. Lijkt meer op een hart-iets eerlijk gezegd.

groetjes
"Don't just tell God how big your problems are... Tell your problems how big God is!"


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten