Menstruatieprobleem.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Pierke
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jul 2006 21:00
Locatie: Amersfoort

Menstruatieprobleem.

Berichtdoor Pierke » 17 jan 2007 19:30

Sinds langere tijd heb ik last van een beetje bloedverlies een aantal dagen tot een week voor de eigenlijke menstruatie begint. Daarna menstrueer ik ook nog een week. Erg irritant. Wie herkent dit probleem en weet wat het kan zijn. Ik heb al een E-consult gehad met de huisharts maar ik moest een afspraak maken. Dat ga ik ook doen, maar ik hoop dat er vrouwen zijn die dit herkennen.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 17 jan 2007 20:40

Tsja, onregelmatige menstruatie, wie heeft het níet? Ik hoor altijd meer meiden die er wel last van hebben dan meiden waarbij alles precies volgens schema gaat. Volgens mij niets om je voor te schamen dus, gewoon overleggen met je huisarts :) Succes ermee in ieder geval!


(Bij mij was het ook een drama. Geen pijl op te trekken. En ik was er ook nog eens altijd goed ziek van. Daar kwam nog eens een hardnekkige vorm van acne bij kijken en die combinatie zorgde ervoor dat ik uiteindelijk aan de pil ben gegaan. Wát een opluchting. Regelmatigheid, geen pijn meer en een fatsoenlijke huid.)
pobody's nerfect

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 17 jan 2007 21:23

De pil! Dat helpt!

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 17 jan 2007 21:26

Maar een onregelmatige menstruatie (die erg veel meiden hebben, zoals Jo'tje zegt) is toch niet zo'n probleem? Of onderschat ik het nu? Ik heb er nog nooit over nagedacht om naar de dokter te gaan om aan de pil te gaan.. terwijl het bij mij soms ook erg onregelmatig is :)

Ik vind het nogal wat om aan de pil te gaan, het zijn wel hormonen in je lijf. Niet dat het nu zo gevaarlijk is, maar als het niet écht nodig is, zou ik het niet zo snel doen.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 17 jan 2007 21:41

het gaat neit om een onregelmatige menstruatie
maar dat een week voor de menstruatie ze al bloed begint te verliezen...
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 17 jan 2007 22:46

Het ligt er misschien ook aan hóe onregelmatig je bent.
Bij mij was er geen touw aan vast te knopen. Het kon rustig 4 weken duren voor het weer terug kwam, soms was het na 2 weken alweer raak. Behoorlijk vervelend. Zeker als je dan dus ook niks waard bent.

In het geval van Pierke lijkt het me ook alles behalve ideaal, want eigenlijk ben je dus gewoon drie weken achter elkaar de pineut.
De pil is dan inderdaad ideaal. Als het alleen om te reguleren is hoef je niet eens zo'n zware pil te hebben hoor. Het verschilt erg per soort.

Vanwege acne heb ik wel een vrij zware pil. Heb inderdaad wel wat gemerkt van de bijwerkingen, maar psychisch ofzo heb ik echt nergens last van gehad. Maar ook dat verschilt per persoon. Vriendin van me had er juist wél heel erg psychisch last van en is weer overgestapt.

Als je er om principiële redenen niks tegen hebt lijkt de pil me in ieder geval een voor de hand liggende oplossing :)
pobody's nerfect

Pierke
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jul 2006 21:00
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Pierke » 19 jan 2007 14:07

Bedankt voor jullie reacties, maar ik menstrueer iedere 26 á 27 dagen dus niet onregelmatig. Waar het om gaat is dat ik daarvoor al 3 dagen tot een week een beetje bloedverlies heb. Misschien voor een ander geen probleem maar ik vind het vervelend. En het is niet zo als het hoort.

Gebruikersavatar
marina87
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 03 jun 2005 12:15

Berichtdoor marina87 » 19 jan 2007 19:20

@ Pierke : heb je er ook buik- of rugpijn bij?

Pierke
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jul 2006 21:00
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Pierke » 19 jan 2007 20:13

Hoi Marina, nee ik heb er geen buik- of rugpijn bij. Eigenlijk helemaal niets verder.

Gebruikersavatar
marina87
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 03 jun 2005 12:15

Berichtdoor marina87 » 19 jan 2007 22:08

En hoeveel dagen menstrueer je nog na dat bloedverlies als je 'echt' ongesteld word ? Als dat nog 5 dagen of meer is en de artsen kunnen niet veel bijzonders constateren zou ik zelf aan de pil gaan.

(Met de pil maak je het kunstmatig regelmatig, korter en minder pijnlijker. Ikzelf ben positief over de pil ook al kunnen de twee laatste voordelen die ik noemde even op zich laten wachten. Dat hoeft niet maar dat was bij mij het geval.)

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Berichtdoor Jannoek » 20 jan 2007 10:15

ik had donderdag ook al een reactie getypt, maar die is door de storing verdwenen... poging 2 ;)

Ik had ook altijd last van bloedverlies tussen menstruaties in.. Op dat moment menstrueerde ik ook om de twee weken, en met een week had ik dus al weer tussentijds bloedverlies. Schijnbaar had ik een kleine bloeding tijdens de eisprong. Ik ben daar ook mee naar de huisarts geweest en heb toen de pil voorgeschreven gekregen (ik was toen nog maar 15 ofzo). Daar ben ik na 2 jaar mee gestopt en toen ging het eigenlijk aardig goed. Maar na een poosje begon ik weer steeds onregelmatiger te menstrueren, het bleef maaaanden weg, (waarmee ik ook naar de huisarts bent geweest, maar waar ze niks aan deden 'want je bent jong') en toen kwam het terug. 4 weken achter elkaar, super hevig. Ik was k-a-p-o-t. Heb toen ook medicijnen gekregen om het te stoppen, want uit zichzelf zou het niet meer stoppen omdat het één of ander foutje was (kweet geen naam of zo). Na die medicijnen bleef het weer lang weg, en daarna kwam het weer lang terug. Ik heb toen (vorig jaar) weer de pil voorgeschreven gekregen, voor min. 4 jaar. In november begon ik weer te rommelen (ik had doorbraakbloedingen terwijl ik midden in de 1e strip zat). Nu een nieuwe pil, en eindelijk gaat het wat beter :). Wel menstrueer ik nog heel heftig en altijd min. 8 dagen...

@ topicstarter: ik weet niet wat het bij jou precies kan zijn... maar ga iig naar je huisarts! 't komt vaker voor dan je misschien denkt.. Succes!

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 20 jan 2007 13:04

Jannoek schreef:ik had donderdag ook al een reactie getypt, maar die is door de storing verdwenen... poging 2 ;)

Ik had ook altijd last van bloedverlies tussen menstruaties in.. Op dat moment menstrueerde ik ook om de twee weken, en met een week had ik dus al weer tussentijds bloedverlies. Schijnbaar had ik een kleine bloeding tijdens de eisprong. Ik ben daar ook mee naar de huisarts geweest en heb toen de pil voorgeschreven gekregen (ik was toen nog maar 15 ofzo). Daar ben ik na 2 jaar mee gestopt en toen ging het eigenlijk aardig goed. Maar na een poosje begon ik weer steeds onregelmatiger te menstrueren, het bleef maaaanden weg, (waarmee ik ook naar de huisarts bent geweest, maar waar ze niks aan deden 'want je bent jong') en toen kwam het terug. 4 weken achter elkaar, super hevig. Ik was k-a-p-o-t. Heb toen ook medicijnen gekregen om het te stoppen, want uit zichzelf zou het niet meer stoppen omdat het één of ander foutje was (kweet geen naam of zo). Na die medicijnen bleef het weer lang weg, en daarna kwam het weer lang terug. Ik heb toen (vorig jaar) weer de pil voorgeschreven gekregen, voor min. 4 jaar. In november begon ik weer te rommelen (ik had doorbraakbloedingen terwijl ik midden in de 1e strip zat). Nu een nieuwe pil, en eindelijk gaat het wat beter :). Wel menstrueer ik nog heel heftig en altijd min. 8 dagen...

@ topicstarter: ik weet niet wat het bij jou precies kan zijn... maar ga iig naar je huisarts! 't komt vaker voor dan je misschien denkt.. Succes!


Dat klinkt best wel heftig :( sterkte

Gebruikersavatar
Lorijntje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 feb 2004 11:55
Locatie: Leiden

Berichtdoor Lorijntje » 20 jan 2007 13:57

Je bent 34...Ik zou even langs de huisarts gaan..Bloedverlies tussen menstruaties door is op 34 jarige leeftijd wat anders dan op 18 jarige leeftijd.

Gebruikersavatar
Lorijntje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 feb 2004 11:55
Locatie: Leiden

Menstruatieprobleem

Berichtdoor Lorijntje » 20 jan 2007 14:00

En voor alle andere mensen die hier last van hebben en geen twintig meer zijn..--> ook langs de dokter!

Pierke
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jul 2006 21:00
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Pierke » 20 jan 2007 20:38

Erg bedankt voor jullie reacties. Ik ga zeker langs de huisarts. En dan zal ik wel zien. Ik laat het dan nog wel weten wat het is.

Voor Jannoek nog een tip. Ik heb dat ook eens een periode gehad dat ik heel erg menstrueerde. Ik durfde de deur niet meer uit. Van de dokter kreeg ik toen Naproxen 500 mg voorgeschreven. Dat is een behoorlijk sterke pijnstiller. De eerste drie dagen van je menstruatie 2 per dag. En het hielp echt. Na een paar maanden kon ik er weer mee stoppen. Misschien heb je hier iets aan.
Succes en veel sterkte.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten