Menstruatieprobleem.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 04 apr 2007 09:07

Ik vind de pil ook best fijn hoor, tis wel handig om wat regelmatiger ongesteld te zijn, al valt het mij ook nog erg tegen soms.
En ik heb wel veel meer buikpijn dan ik had. Ik ben niet aan de pil gegaan tegen menstruatieklachten, want die had ik eigenlijk niet. Ik was het alleen nogal onregelmatig.
Nu ben ik het minder onregelmatig, en heb ik elke keer buikpijn :?

Maargoed, tussen twee slechten kiezen dan maar ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Sofieke
Mineur
Mineur
Berichten: 115
Lid geworden op: 13 sep 2005 18:03
Locatie: Dreamland

Berichtdoor Sofieke » 24 mei 2007 16:43

Men, als ik dit zo lees ben ik echt een geluksvogel!!

Ik hou het niet erg bij, maar bent gewoon regelmatig, soms een beetje buikpijn, maar dat is een uitzondering. Wel heb ik inderdaad vlak voor het begint last van snel geïrriteerd, en aardig wat zelf medelijden... Maar that's it.... En als ik dit zo lees, vanuit de grond van m'n hart: Thank God!!
We can love completely, without complete understanding.....

Storm
Verkenner
Verkenner
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 mei 2007 00:41

Berichtdoor Storm » 24 mei 2007 17:11

Wat een gedoe allemaal! :(
Ik prijs mezelf echt gelukkig! Ik slik de pil, maar heb ook daarvoor nooit klachten gehad: geen buikpijn, geen rugpijn, niet chagrijnig... helemaal niets. Alleen het duurt een dag of 6/7, maar het is zo minimaal dat ik me er niet aan kan storen. Ik heb nog nooit naar een toilet hoeven rennen. Het enige jammere is dat ik standaard de eerste dag migraine heb, maar daar heb ik medicijnen voor; en omdat het zo voorspelbaar is kan ik er iets aan doen. De rest van de maand heb ik ook regelmatig migraine, dus zo'n voorspelbare dag, daar kan ik niet om wakker liggen.
Maar als ik de pil een week langer slik, om de menstruatie uit te stellen (vakanties enzo), dan heeft mijn lichaam zoiets van: dacht het niet. En word ik dus gewoon ongesteld, en in de stopweek nog een keer. Doen we dus niet meer! :)

Vriendinnen van me hebben het minder goed. Die lopen groen aan van de buikpijn, worden door mij in bed gestopt met een kruik, hebben al verschillende anticonceptiepillen geprobeerd... :s

zahra
Sergeant
Sergeant
Berichten: 300
Lid geworden op: 24 sep 2006 23:23

Berichtdoor zahra » 15 jun 2007 13:25

i
Laatst gewijzigd door zahra op 11 aug 2011 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 jun 2007 14:50

'k Weet niet hoe oud jij bent, maar toen ik nog maar een paar jaar menstrueerde had ik een flink onregelmatige cyclus, inderdaad ook een keer drie weken achter elkaar gevloeid (dan ben je het goed zat hoor!). Inmiddels heb ik gelukkig wel een regelmatige cyclus, dat kan dus met de jaren komen :).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

zahra
Sergeant
Sergeant
Berichten: 300
Lid geworden op: 24 sep 2006 23:23

Berichtdoor zahra » 15 jun 2007 15:15

[
Laatst gewijzigd door zahra op 11 aug 2011 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 jun 2007 15:22

Ah, dan gaat mijn verhaal inderdaad niet op :wink:. Als het weer een keer terugkomt, zou ik toch maar meteen naar de huisarts gaan... Verder zou ik niet weten wat de oorzaak kan zijn.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 26 jan 2008 22:04

De week voor ik ongesteld moet worden ben ik tegenwoordig niet te genieten. Dit is de laatste jaren echt erger geworden. Ben gewoon een draak, het gonst in mijn hoofd en ik kan nix hebben.

Is dit normaal? nee, maar wat doe ik er aan? Vooral met het oog op mijn huisgenoten!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 26 jan 2008 22:27

Volgens mij is het normaal hoor Annet. tenminste, ik merk dat ik het ook heb. Dan zegt mn man, of vriendin:' Wow, je moet zeker ongesteld worden?' En dan roep ik al snel:' Doe niet zo stom, echt niet.'
Maar het is wel zo. Heel irritant. maar nu ik het weet let ik er gewoon op, en kan ik mezelf er echt wel toe zetten om vriendelijker te zijn, of eerlijk te zeggen dat ik even geen zin heb ik praten ofzo. (al is dat met kids lastiger, die kun je niet even aan de kant zetten ;) )

Volgens mij is het meer rekening ermee houden, en ervan balen dat het erbij hoort. Of naja, ik heb altijd gehoord dat het erbij hoort, dus heb het maar geaccepteerd :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Juultje77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 788
Lid geworden op: 09 jan 2008 17:53
Locatie: Gelderland

Berichtdoor Juultje77 » 26 jan 2008 22:31

Ik heb er ook heel erg last van. echt niet te genieten, zo erg dat ik me schaam voor man en kinderen. ik heb nu pillen van de etos en die lijken wel wat te helpen. Dat heet teunisbloemolie.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 26 jan 2008 23:10

ik schaam me nu ook weer voor mijn gedrag van vandaag........ zei net nog tegen mijn man: het was vandaag een k#* dag. Ik kan gewoon nix hebben, erger me overal aan en heb het toch zo zwaar en moeilijk als niemand anders op deze wereld.

Toen ik voorheen aan de pil was was ik altijd sagerijniger dan normaal. Maar hoe ik me nu voel(de) was wel heel extreem. Hoop echt dat het morgen beter is maar heb er een zwaar hoofd in........

Juultje77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 788
Lid geworden op: 09 jan 2008 17:53
Locatie: Gelderland

Berichtdoor Juultje77 » 26 jan 2008 23:24

Als je ongesteld geworden bent, is het dan gelijk weer over?
Ik voel me ook dan ineens dik en m'n haar wil niet!!!!! Ik voel me ook echt heel somber, kan echt nergens blij van worden.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 26 jan 2008 23:45

kan het ook zijn dat je die dagen hebt bij de eiersprong, dus precies tussen de mebstruatie weken in?

Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik zo giga rot voelde en dat iets kleins mij dan net te veel werd en enorm geirriteerd om alles.
De dagen dat mestruatie op gang komt heb ik dat nu niet maar wel halverwege. Beetje vreemd vind ik het wel. Ik ga er nu maar van uit dat het daar aan ligt.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 27 jan 2008 09:41

ik voel me altijd rot omdat ik enorm veel bloed verlies (heb zo ongeveer incontinentie materiaal nodig, de 1e 3 dagen). En ik eet enorm veel chocola net voor ik ongesteld moet worden. Maar verder geen last van onstemmigheid.

Ik ben het onregelmatig, maar heb daar geen last van.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jan 2008 10:18

Ik kom zo even in dit topic vallen. Voor degenen die last hebben van ongesteld zijn: misschien kan Teunisbloemolie jullie helpen. Dat is een natuurlijk middeltje tegen menstruatieklachten. Je kunt het kopen in capsules en daarin zit dan die olie. Ow ik zie dat Juul dat ook al met succes gebruikt ;) Ik wil het zelf eens uitproberen omdat ik de laatste twee keren migraine kreeg in mijn stopweek. Ik heb wel vaker migraine/hoofdpijn en dat had geen verband met mijn cyclus, maar het lijkt nu wel zo te zijn.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten