Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 13 okt 2011 19:27

MissF schreef: maar er is nu pas 4,5 kilo

nee, er is AL 4,5 kilo af :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 okt 2011 19:30

Hier gaat het qua afvallen even wat minder. Door drukte op het werk en als ik eerlijk ben ook (vooral?) door een paar nieuwe computerspelletjes, heb ik niet echt zin om 's avonds nog te gaan sporten. En voor mij is ritme erg belangrijk. Nu dat eenmaal doorbroken is, vind ik het moeilijk mezelf gemotiveerd te houden. Daardoor eet ik ook een stuk minder verstandig dus het gewicht komt er op dit moment gewoon weer aan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 13 okt 2011 21:27

@mortlach, wat jammer, met name al die moeite die voor niets is geweest als het er nu weer aankomt. Ik zou je graag een schop onder je kont geven om weer te gaan sporten, ik kan er helaas niet bij.

heeft iemand ervaring met het dr Frank dieet? Een goede vriendin van mij is zojuist in 2 maanden 15 kilo kwijt ( ze had wel flink overgewicht ) maar ik houdt mijn hart vast dat er er niet over een tijdje weer dubbel en dwars aanzit, echter zij beweert me dat je het met het dr frank dieet echt blijvend eraf haalt met name door de andere manier van eten ( klinkt idioot in mijn oren wat ze eet op een dag maar ja )

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 okt 2011 21:40

Om eerlijk te zijn heb ik niks met die dieten. Want dan zit het er vast zo weer aan. Op zich hou ik me ook wel aan 'een dieet' maar dan wel gewoon volgens de schijf van 5, wat volgens mij toch wel het gezondst is.
Net weer heerlijk een uur gesport, heel intensief.

Mortlach, tja, zo kun je het ook zien, en meestal ben ik ook van het glas dat halfvol is hoor, maar in dit geval gaat het me erg langzaam :(
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 okt 2011 09:20

Volgens mij is het dr Frank dieet niet zo gezond, omdat je helemaal geen kolydraten binnenkrijgt. En volgens mij heb je die ook wel echt nodig in je voedingspatroon. Ik ben er zelf geen voorstander van om radicaal te lijnen, daarom zweer ik ook bij de WW. Daar moet je alles eten en ook verplicht bepaalde hoeveelheden, omdat je anders je lichaam tekort doet.

@ missf Ik kan het mij voorstellen dat het je frustreert dat je zo weinig afvalt. Kan het ook zijn dat je misschien te weinig eet en dat daardoor je verbranding omlaag is gegaan?

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 14 okt 2011 10:22

T.A.F. schreef:aanmaaklimo? niet dus.. iets goedkoper dan cola idd, maar zit bomvol calorieen... slecht ERG slecht.

1 fles cola light 1.5 liter : 39 cent, <1 KJ
1 pak ijsthee 1.5 liter : 49 cent, 2250 KJ
1 pak melk 1.5 liter : 89 cent, 3000 KJ
1 fles aanmaaklimo 1 liter, genoeg voor 6 liter : 119 cent : 6000 KJ

Jouw advies om de cola light voor aanmaaklimo om te wisselen, betekend dan dus +1500KJ per dag (wat ik juist niet wil) en een ENORME toename van suikerconsumptie. Wel bespaard dat ongeveer 9 cent per dag.
limo is idd omgerekend iets goedkoper. (was het trouwens niet, maar de cola is recent duurder geworden)

cola light bevat aspartaam en andere zoetstoffen. dat is echt hardstikke slecht voor je.

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 14 okt 2011 19:06

och och.. dat aspertaam zal heus wel meevallen;)
al ben ik met je eens dat het alternatief ervoor sandoril ofzo (dat wat ze in japan gebruiken) beter is, en de voedsingskeuringswetten rondom aspartaam zeer dubieus waren..

daarintegen.. herrinneren jullie je die lekkere tjolk drankjes enzo nog en die gifgroene limonade enzo.. van onze jeugd in de jaren 80.. die zaten OOK tjokvol toevoegingen die nu niet meer mogen..
niet zoveel van aantrekken joh;)

en on topic.. het aantal malen dat ik me bezondigd heb aan snacken is iets gedaald.. al is dat ook door financiele redenen gedreven (wat extra uitgaven gehad)

gewicht is nu in lage golf (mijn gewicht is nooit stabiel, het golft tussen 105 en 108 of tussen 108 en 113..
daaronder zit een 103-105 golf en daaronder een 98-103.
klinkt misschien raar.. maar ik merk gewoon dat het zo werkt.. bepaalde grenswaardes zijn zowel omhoog als omlaag nauwelijks te doorbreken... mijn lichaam past zich dan aan met hogere of lagere verbranding ofzo;)
geen idee of dat een erkende theorie is maar ik ervaar dat het altijd zo heeft gewerkt voor me..

zit nu al paar dagen op 105... hopenlijk lukt het in de lang niet bereikte lagere golf te komen...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 okt 2011 17:52

ik ben nog bijna 20 kilo zwaarder, dan de vorige keer dat ik ben afgevallen, maaaar ik pas wel de winterjas die ik toen gekocht heb :lol:

Ik denk dat het komt omdat ik nu 5 keer per week een uur touwtje spring

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 okt 2011 18:22

TJ, waar heb jij een springtouw vandaan? Ik zoek eigenlijk ook zoiets, met teller, want dat lijkt me veel handiger dan zelf bij te moeten houden.
En waar spring jij dan? Of heb je geen buren die aan jullie 'vast zitten'? Want anders lijkt het me zo'n gebonk. al kan ik het ook wel eens in de keuken proberen, daar heeft denk ik niemand last, maar dan staat de tv zo ver weg, lijkt me zo handig om voor de tv touwtje te springen :D

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 okt 2011 18:30

bij de action voor 79 cent :lol:

meestal spring ik in de woonkamer... er zit wel een huis aan ons huis vast... maar bij beide zit de woonkamer aan de buitenkant dus dat valt wel mee met het lawaai denk ik.. heel soms spring ik in de keuken, en dan kijk ik iets op de laptop :mrgreen:

ik doe tegenwoordig tussen de 3000 en 3500 sprongen..

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 okt 2011 19:14

Wow, wat veel!
Dan ga ik eens bij de action kijken maandag :D Dank je wel!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 okt 2011 09:35

succes! het werkt iig erg goed :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 okt 2011 19:09

Ik heb em ook maar gehaald, dat springtouw :mrgreen:
van internet een schema gehaald, voor 3 x in de week, springen op allerlei manier + buikspieroefeningen. Vandaag gedaan, en al flink vermoeiend :D

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 okt 2011 13:27

en hoe beviel het? hoe vaak wil je het nu gaan doen?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 okt 2011 14:42

gaat prima ja :) Ik heb een schema van 10 minuten, en dat elke week 3 keer. Dus maandan en dinsdag gedaan, vanavond gewoon sporten, en dan morgen of overmorgen de laatste van deze week. Vooral met al die buikspieroefeningen erbij is wel goed voor mijn kilo's en buikje ;)
Die 10 minuten is ook goed te doen, als de jongste op bed ligt, en de oudste telt gewoon met me mee, als ik bijvoorbeeld 60 keer moet springen ofzo (die teller werkt amper volgens mij, op dat touw, maar tot 60 kan ik nog wel tellen ;) ) Echt een uur lang springen daar heb ik niet zoveel tijd voor denk ik, want 's avonds heb ik niet zoveel zin om nog zo lang te springen.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”