Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Jannoek » 29 aug 2011 19:09

Euhm, van een zwangerschap? :mrgreen:
En ik denk dat dat bij ajl ook zo is geweest, net als bij missf ;-)

Hier -2,5, dus het begin is hier ook weer!
Vind het wel lastig in combi met borstvoeding, maar gaat vast goed komen!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 29 aug 2011 19:15

Hahaha oh is dat het. :-$
Kan me herinneren dat ik sommige mensen daarvoor ook wel eens hier zag.
Maar mij maakt het niet uit hoor 8)
Je moet doen waar je je goed bij voelt....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 aug 2011 19:17

haha, ja, bij mij door mijn zwangerschap ja, en dat was de vorige keer ook. Maar ik kom ook snel aan, ik moet me gewoon beperken tot 3 maaltijden per dag en gezonde tussendoortjes en dan alleen in het weekend maximaal een zak chips of een pakje tucjes ofzo, en niets extra. Dan kom ik niet aan. Dus ik herken die strijd zeker wel, hoor :) Maargoed, dat zal mijn hele leven wel blijven denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 aug 2011 19:28

.
Laatst gewijzigd door ajl op 15 sep 2011 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 06 sep 2011 17:09

Hoe gaat het met iedereen?! Lukt het nog beetje?

Hier gaat het de goede kant wel op.
Niet altijd zin om minder te eten en ook niet altijd zin om te sporten 8)
Maar we gaan vrolijk door!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 sep 2011 08:08

En weer een week verder, hoe is het met jullie?
Ik heb twee weken terug een nieuwe weegschaal gekocht, digitaal, en op die ben ik 1 kilo zwaarder dan op de andere. Ik heb besloten maar van de digitale uit te gaan, dus ik moet 1 kilootje meer afvallen ;) Vorige week zat er opeens 0,5 aan, maar gister was het weer -1,1. Dus het gaat de goede kant op. Ik pas steeds meer kleren weer en dat is heerlijk!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 sep 2011 16:05

Hier -3,5. Gaat langzaam, maar dat vind ik niet heel erg. Mag ook niet natuurlijk, ivm de borstvoeding. ;-)
Wat ik wel bizar vind: mijn gewicht schommelt enorm! De ene of de andere dag kan zo 2 (!) kilo schelen...

Ben ook lekker aan het sporten, dus hou ook de cm in de gaten, voor het geval de kilo's er niet af gaan maar de centimeters wel. :lol:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 sep 2011 07:31

Wauw goed hoor dat jullie zo de draad weer oppakken. Ik vond die knop omschakelen na een bevalling altijd wel lastig. Is de WW een beetje te doen Jannoek tijdens de bv? Ik ben beide keren gestart nadat ik de bv al gestopt had. Hoeveel willen jullie nog?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 sep 2011 07:37

Als ik eenmaal begin, gaat het prima. Ik vond het vorige keer lastiger om er weer mee te stoppen toen ik mijn streefgewicht had bereikt. Het wordt zo'n gewoonte, dat lijnen.
Ik wil er nu nog 8,5 af (volgens de nieuwe weegschaal dus, volgens de oude zouden het er 7,5 zijn ;) ) en het liefst daarna nog 1 of 2. Dat staat bij mij het beste. Minder krijg ik ingevallen wangen, meer dan ben ik echt te stevig. Dus ik ga nog wel even door :D

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 sep 2011 19:41

@ajl is heel goed te doen! Moet/mag veel eten, moet echt veel punten. Maar ik eet ze wel allemaal, omdat het gewoon niet goed is om snel af te vallen tijdens bv. Dan maar iets langer er over doen voor ik m'n doel bereikt heb ;-)

Wil er graag nog 15 af. Hoo pvooral dat m'n buik nog weer wat strakker wordt... Baal echt van m'n buik na de zwangerschap. :oops:
Ach ja, gewoon maar de tijd voor nemen :-)

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 16 sep 2011 09:32

Phoe, petje af hoor voor jullie allemaal :shock: Volgens mij zou ik al dat lekkers echt niet kunnen laten staan... Ik snoep bijna elke avond wel wat van chips of nootjes ofzo en in het weekend let ik bijna helemaal niet op wat ik eet. Normaal gaat dat wel goed, maar in afgelopen vakantie was ik toch wel wat aangekomen en dat is echt nieuw voor me. Dus ben 'drastisch' gaan lijnen; geen lekkers meer. Maar wat is dat moeilijk!! :-& Ik zit nu op een voor mij aanvaardbaar gewicht maar probeer er nu wel iets meer rekening mee te houden wat ik eet. Maar oei, wat is het moeilijk om echt he-le-maal niet te snoepen!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 sep 2011 09:39

Merisja schreef:Dus ben 'drastisch' gaan lijnen; geen lekkers meer. Maar wat is dat moeilijk!! :-& Ik zit nu op een voor mij aanvaardbaar gewicht maar probeer er nu wel iets meer rekening mee te houden wat ik eet. Maar oei, wat is het moeilijk om echt he-le-maal niet te snoepen!

Ik wil het je niet nog moeilijker maken, maar dat ga je waarschijnlijk nooit lang volhouden. Mijn max. zit geloof ik op 3 weken, om daarna in één keer een zak chips leeg te bunkeren. Je moet jezelf wel wat gunnen (alleen goed kijken wat en hoe vaak) om gemotiveerd te blijven.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 16 sep 2011 11:42

Dat is denk ik ook wel een beetje het 'probleem' bij mij; het gaat maar om 1 of 2 kilo ofzo, wat anderen echt toaal niet aan me zien. Maar het zit me zelf dwars als ik weer richting een bepaalde getal op die weegschaal ga... Dan móet er wat van af. En ik weet ook dat het er bij mij héél makkelijk afgaat door even een weekje minder te snoepen (dat is voor mij al drastisch lijnen :oops: ). Dan zit het weer helemaal goed. In tijden van vakantie en feestdagen enzo snoep ik echt heel veel en dan komt er dus wel eens 2 kilo bij. Maar als ik echt altijd zou moeten opletten wat ik eet, dat zou ik echt niet kunnen. Snoepen is zo lekker :mrgreen:

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 26 sep 2011 23:51

hmmzz misschien begind stap 1 bij erkennen..

goed komt ie;)

tussen mijn 8e en 12 was ik vrij dik, maar een dieet (mij opgedrongen door alle kasten op slot) gecombineerd met een vroege groeispurt deed AL mijn vet wegsmelten...

dat hield aan tot ongeveer mijn 21 (het cliche mannenverhaal)

je gaat op jezelf wonen, dus eet je niet meer elke dag een goede gekookte maaltijd, snaaid meer snacks weg, hoeft geen 20 km per dag meer naar school te fietsen, en geen 20 uur per week kisten te showen in je bijbaan... affin, het ging van kwaad naar eger, woog ik met 21 nog normaal 82, dat nam elk jaar toe... 22 was het 96, 23 was het 102, 23 108 om met 24 jaar de asociale hoeveelheid van 119 kilo aan te stippen.

dat was het moment dat ik actie nam, en eetpatroon veranderd heb... hierdoor werd verdere gewichttoename afgeremd.
ik ben in de jaren erna, zonder bewust dieten, wel weer iets afgevallen... om tussen de 105 en 113 te blijven schommelen. (ben s'winters heel mijn leven al een paar kilo zwaarder dan s'zomers, natuurlijk verloop)

nu ik wil eigenlijk al jarenlang terug naar de 82 die ik "hoor" te zijn.. vooral ook omdat ik eigenlijk niet de AANLEG heb... sterker nog... zelfs bij gewoon gezond elke dag koken, snachs alleen in het weekeind, en elke dag naar werk moeten, val ik al af.

probleem is alleen : ik heb nu geen werk, ben werkzoekend... dat betekend dat ik die broodnodige beweging elke dag mis.... en sja jezelf dwingen toch te bewegen zonder dat je ergens heen moet... daar komt dus niks van.

dat vervangen door een sportschool werkte ook niet.. ik bleef vaak wel uren hangen ALS ik ging.. maar de deur uit stappen erheen was een bijna onoverbrugbare drempel;)

aangaande eten : ik weet ik zou elke dag netjes moeten koken, dat zou al veel effect hebben, maar feit is zelf koken is gewoon vaak duurder dan makkelijk eten. en als je van beperkt budget leeft maakt het nogal uit of je warme maaltijd 2 of 8 euro per dag kost;)
koken voor 1 persoon is namelijk zowiezo vaak duur...

toch zou ik er wel wat aan willen doen.. al was het maar de stap om weer onder de 100 te komen.. en te blijven.. jullie nog tips van iets wat niet te duur is en ook vol te houden is?

(ik ben overigens niet gevaarlijk dik, ik ben vrij lang, 1.90 meter... maar toch 82 kilo versus 108... dan praat je toch over een goede 26 kilo vet... en dat voelt gewoon niet fijn... heb nooit opmerkingen van anderen gehad..maar ik wil gewoon mijn shirt kunnen uittrekken zonder dat ik het idee heb achter een muurtje te hoeven gaan staan;))

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 sep 2011 07:00

Tja, dan ben ik misschien hard, maar als je echt wilt, dan moet je toch wel gaan bewegen en gezond koken. En dat hoeft helemaal niet duur te zijn. Ik koop mijn groenten echt niet duur, en doe met een zak aardappelen heel lang. Bij de AH koop je trouwens een kilozak aardappels, die krijg je vast wel op.
En een bloemkool niet te groot kopen, en dan gewoon 2 dagen hetzelfde eten. Nu eten we hier wel met zijn 2,5en, maar als er iets over blijft gaat het de koelkast in en eens per week eten we restjes. Dus we eten 2 keer per week witlof ofzo, soms. Als je dat gewend bent is er niks ergs aan. En dan is het ook niet duur, doordat je 1 dag niks hoeft te kopen. Toen wij trouwens net getrouwd waren kookte ik elke dag voor 5 euro voor ons samen, inclusief vlees. Als je dus 2 dagen hetzelfde zou eten in een week, kom je dus op 2,50 per dag uit. Dan is een beetje pizza duurder :) gezond leven is hier zelfs goedkoper, want ik koop geen koekjes enzo meer, minder melk, minder vla. Scheelt allemaal toch ook weer.

Dus je kunt wel zeggen: bewegen lukt niet, gezond koken niet. Maar nee, dan val je niet af. En als je af wilt vallen moet je doorzetten.

Ik val nog best lekker af. Bijna een kilo per week gemiddeld, al is het einde nog niet helemaal in zicht. Nog 7 te gaan, en liefst 9. Dus ff doorgaan nog

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”