Moderators: Memmem, Moderafo's
StillAwake schreef:Ik snap wat je bedoelt. Maar in diezelfde Bijbel staat ook dat het wijs is om, voordat je een toren gaat bouwen, te kijken of je het kunt betalen.
Natuurlijk moet je in dankbaarheid bij de dag leven, maar dat ontslaat je niet van de plicht om toch ook aan de toekomst te denken.
En daar zit voor mij best een spanningsveld tussen.
Qua weggeven: het voelt ook niet goed om soms maanden van huis te zijn, en de opbrengst grotendeels weg te geven.
Ik geef wel (veel?) weg, maar als ik aan het werk ben motiveert het mij meer dat ik er geld mee verdien voor mijzelf, dan dat ik voor anderen aan het werk ben.
Gelukkig is dit forum anoniem
meribel schreef:Verder geld is de grootste afgod die er is. Dat is duidelijk. Veel geld is een vloek, te weinig geld ook. Precies genoeg geld is een zegen
meribel schreef:Voordat je een toren gaat bouwen, of een auto gaat kopen dan natuurlijk bekijk je of je dat kan betalen. Dat is iets heel anders dan werken werken werken en sparen sparen sparen voor over 20 jaar en dan denken nu ga ik genieten, maar dan ga je dood. Ik denk dat die gelijkenis is om je te realiseren dat je leven zomaar voorbij kan zijn. Je mag/moet genieten van elke dag die God je geeft.
Verder geld is de grootste afgod die er is. Dat is duidelijk. Veel geld is een vloek, te weinig geld ook. Precies genoeg geld is een zegen
StillAwake schreef:Het gekke is dat we bij alle stappen die we gezet hebben eigenlijk alle keren een stap omhoog hebben gezet.
En dat maakt dat ik neit zo goed weet of ik een stap terug makkelijk zou kunnen hebben.
En het klinkt heel luxe om financieel onafhankelijk te zijn, ik merk dat ik het wel lastig vindt om daarin mijn kinderen de juiste dingen mee te geven.
Wat dat betreft vindt ik het bepalen van de hoogte van een zakgeldtarief erg lastig.
StillAwake schreef:Toch is het mooiste moment van iedere uitzending het moment dat je weer thuis komt.
Reizen om het thuiskomen, eigenlijk best paradoxaal...
Ik ben van plan om dit nog een jaar of 5 te blijven doen (mijn certificering nog 1 keer te verlengen), en dan 2 dagen in de week bij een adviesbureautje te gaan werken. Helemaal niks meer doen voelt op deze leeftijd ook nog wat raar...
Bovendien geeft de huidige constructie mij de ruimte om elke schoolvakantie vrij te zijn.
Gruezi schreef:Uiteindelijk, wat StillAwake zeer terecht zegt: geld is handig, maar geluk en gezondheid zijn niet te koop.
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten